AOTD - Album of the day
EFB - Első felületes benyomás
NFR - Nice fucking refrén (azaz épp nem tudod kitörölni az adott refrént, dallamot a füledből)
MM - Most megy (azaz most épp ezt hallgatod)
De például nekem az idei Dickinson pont azért tetszik, mert kicsit atipikus. A hétvégén söröztem egy cimbivel, neki pont emiatt nem tetszik. Az biztos, hogy az Accident és a többi alapján ezt nem tudta volna létrehozni az AI.
Ez valójában egyrészt jó, hiszen a Priest, Maiden olyan bandák, aminek vannak sajátos jellegzetességei, ami felismerhető és megfogható. Másrészt viszont az AI is meg tudja tanulni és folytatni a sorlemezeket.
Az új Priestet simán le lehet modellezni az elmúlt 30 évi lemezeikből. Mondom ezt úgy, hogy alapvetően nincs bajom vele, sőt. De az Audi által készített indexmetálos metáldal alapján pl. el tudnék képzelni egy jó Fear Factory-verziót is az AI-tól.
Amit Varsi linkelt be, az viszont nekem is egy kicsit riasztó. Bár hallatszik, hogy műanyag, de nem jobban, mint egy tetszőleges mai singer-songwriter popdal. Túl jól sikerült.
Szerintetek melyik az a banda, ahol hihető volna az AI bevetése? Most hallgatom pl a Dickinson lemezt, ami annyira Maiden-es, mintha egy Maiden generátor csinálta volna, de úgy, hogy kicsit tekertek a paramétereken ide-oda. Pont az a picike, hangyafasznyi szikra hiányzik belőle, ami a Maiden-t azzá teszi, ami.
Én akkor ijedtem meg egy kicsit, amikor a jólvanezígy youtube csatornás srácok által készített "Csokinak van igaza" c. AI poéndal refrénje jobban a fülembe ült, mint bármi más popdal az elmúlt 10-15 évből.
Kreativnak kéne lennie a kreativ iparnak, és akkor túlélhetnék az AI-t. Az AI ugyanis a korábbi adatokból merit, definició szerint nem nagyon tud kreativ lenni, vagyis kitalálni valami forradalmian újat.
A kreatív iparban hihetetlen ellenállás van az AI-al kapcsolatban, amit persze valahol megértek. A múltkor néztem a Late night with the Devil című horrort, ami egy tök jó, szerintem egészen ötletes kis horrorfilm volt, nyilván nem világmegváltás, de a műfajában nagyon is oké. Ezt most egy csomó film geek, köztük az általam amúgy kedvelt, óriási horror rajongó Wostry Feri is kifejezetten visszautasítja hogy megnézze. Azért mert van benne három kép (!), olyan falon lévő poszterek a film színhelyén (különösebb funkció nélkül) amiket AI generált. Értem, hogy e mögött valami kiállás van a grafikusok, díszletesek munkája mellett, de akkor sem látom igazán értelmét. A világ, a szórakoztatóipar nem úgy működik, hogy ha valamit már kitaláltak és pénzt hoz, vagy lehet vele pénzt spórolni, akkor most empátiából csak azért sem fogjuk használni, hogy valakinek jobb legyen. Persze jobb lenne, ha így működne. De nyilvánvaló, hogy az "alkalmazott művészet" nagyobb veszélyben van, mint egy Billie Eilish (még ha pár év múlva legenerálható lesz egy Eilish lemez a wc-n ülve is akár).
Igen, viszont valszeg ez a terület is erősen diverzifikált. Lehetnek látszólag céltalan, mondjuk úgy anarchista aknaférgek akik tényleg arra verhetik ki, ha bárkinek képesek valami fájdalmat, keserűséget szerezni, okozni. Ilyen retard, mániákus sorozatgyilkos alkatok.
Aztán feltételezem egy legalább ekkora halmazt alkothatnak a fizetett troll hadseregek is (köztük bármilyen A.I. vezérelt botokkal), ők viszont leginkább csak a munkájukat végzik és utóbbiak közt nyilván előfordulhatnak már-már normális érvelésre is képes egyedek is. Persze mindig felmerül a kérdés miért megy valaki BKV ellenőrnek, ha nem feltétlen muszáj?
Ja hát kábé így, elolvastam a Shockos kritikát is, reálisnak tűnik, végighallgatni nyilván nem fogom. De már két éve is született 10 órányi djent procedurálisan generálva. Néhány év múlva valószínű teljesen alap lesz az AI használata minden zenében, és nem fog feltűnni senkinek, olyan lesz mint a triggerelt lábdob, vagy a szintik annak idején. Sőt még olyan sem, mert ez kevésbé kihallható egyértelműen, főleg ha élő előadással mondjuk elrejtik, hogy MI írta. Aztán, hogy ez jó-e, vagy rossz nem tudom. Ha ez esetleg arra tereli a valódi zenészeket, hogy a saját hangjuk megtalálásával foglalkozzanak akkor akár jó hatása is lehet. De ezer rosszat is el lehet képzelni persze.
Szerintem ezt tényleg bárki meg tudja csinálni, ennél fórumozni is bonyolultabb. A szöveget most én írtam, de tényleg nem töltöttem vele 10 percnél többet, ha például valaki próbaként beír egy rendes verseléssel íródott, valódi verset akkor sokkal jobb eredményt kap ennél. Amit írtál, az is működik, hogy csak néhány sort, szót írsz be és ő egészíti ki, egészen értelmezhető eredményt ad akkor is, de néha a magyar ragozással meggyűlik a baja. A zenénél meg csak a stílust kell megadnod, lehet teljesen egzotikus is. És kb. ennyi. Generál egy oldaltól függő hosszúságú részletet és ha tetszik akkor lehet kérni, hogy csináljon hozzá bevezetőt, bridge részt, folytatást, stb.
Csak annyi, hogy a troll kifejezést egy csomóan hibásan használják itt (is), szóval tisztázzuk: trollnak hagyományosan azt hívják, aki valamilyen tudatos, intelligens módon provokál egy közösséget, aki súlyos beilleszkedési zavaros retardként floodol arra nem tudom, mi a pontos kifejezés, de nem troll, az biztos.
Én ehhez hülye vagyok, hogy van, a szöveget te írod meg, vagy csak kulcsszavakat, kifejezéseket adsz meg, és ő rakja össze? Csak mert tök jó, rímel is, meg minden.
Igen, amúgy ha 10 percnél többet töltöttem volna vele akkor sokkal jobban megcsinálta volna, szerintem királyak, jól szórakozom, a Sunoval meg az Udioval. Popot például egészen olyat csinálnak mint a mai egyenpop. Ami mondjuk nem akkora kunszt biztos, de akkor is. A metálban még van mit tanulnia. Az Udioba például beírtam tagnek hogy complex thrash metal, coroner, erre csinált egy - amúgy egész fasza - korai Moby Dick kaliberű számot (illetve részletet). Ami azért mégsem ugyanaz, de akkor is. Mi lesz ebből 10 év múlva? Tudom a tiszta érzések meg a magas fokú akármi, de akkor is.