Szeretnék segítséget kérni, autóvásárlás előtt vagyok. Egy 147-est néztem ki, sajnos nem magánszemély az eladó, hanem kereskedésben áll a kiszemelt gép, de persze nem akarok előítéletes lenni, lehet akár jó vétel... Az autó Salgótarjánban van, én budapesti vagyok. Ha lenne olyan szakértő, aki eljönne velem, és szemrevételezné a gépet, ki tudná olvasni az esetleges hibakódokat, azt honorálnám természetesen. Ha szintén budapesti lenn az illető, a szállítás is az én gondom természetesen. Tudná valaki vállalná ezt mondjuk a jövő héten (esetleg utána) valamikor?
Hiába túrom a netet, nem találok Alfa Giuliettáról (2012) olyan képet, amin tisztán látszanak a kormány/tempomat alatti elemek. Eddig nem néztem figyelmesen, de most, hogy hazahoztam a szervizből, nekem valami nagyon gyanús, mintha hiányozna egy elem, ezért szeretném megnézni, milyen az eredeti, lehet, hogy csak beképzelem. Nincs valakinek egy fotója?
Ebből az autóból a legfiatalabb is 12 éves. Teljesen mindegy, hogy milyen híre van az autónak, vagy a motornak. Ha nem tartották karban akkor állandó szívás lesz az élet a "legjobb motor"ral is. És fordítva, ha odafigyeltek rá akkor az 1.8 is úgy ketyeg mint a doxa.
12 éves autónál állapotot veszünk, nem pedig "népítélet"et. Kizárólag az számít, hogy mi áll ott előtted. Semmi más.
Szerintem se, de a kínálatból még tán az 1.8TS bírná a legjobban. Nekem is szívem csücske a GT, ha feljönne egy facelift V6, világos belsővel, értelmes áron.. :-)
Egy GT-t szeretnék nagyon venni, de semmi tapasztalatom nincs vele. Mit tanácsoltok melyik motorral érdemes (főleg városi használatra). Amit nézek, az a 1,8T vagy 2.0 benzines. Nem tudom az 1.9 dízel mennyire megbízható. Melyiket ajánljátok?
Illetve, mi a főbb típushibái, mire kellene odafigyelnem?
Na megtaláltam. Az ISO valóban változott a DIN-hez képest, de az M8 maradt 13 mm. Az M10, 12, 14 lett kisebb egy milliméterrel, az M22 meg több kettővel.
Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló.
Igaz, de ez csak a kuplungszerkezetre vonatkozik, a pedálmagasságot lehet állítani. Vagy mondjuk hogy több autót is láttam, amiben lehetett, és ezen keresztül akár az is előfordulhat, hogy a pedál előbb koccolja le a tűzfalat, mint hogy a kuplung rendesen kiemelne. Nem mondom, hogy most is ez van, de láttam már relatív modern autót (2003 Corolla), ami a kuplungtárcsa cseréje után gyakorlatilag vezethetetlen lett, annyira elmászott a pedál pozíciója. Rövid (hosszú) műszerfal alatti matatás után hibátlan volt. (Aki 12-es anyát használ, az más aljasságra is képes.)
Az 1-es / rüki akadás inkább az, hogy nem emel ki rendesen a kuplung. Állítani szerintem sem lehet, évtizedek óta az összes hidraulikus kuplung önbeálló. Rázó kuplung miatt nem igazán nyúlnék a munkahengerhez.
Amúgy szerintem nem sikerült lelégteleníteni, miután belepiszkált.
Nem vagyok biztos benne hogy állítással orvosolható lenne hiszen ez egy hidraulikus kuplung azaz önállító. De ha valamit rosszul rakott össze akkor egy szétszedés/rendesen összerakás még akár segíthet is. Az egyes/rüki akadás azt jelzi, hogy valami elmászott a váltónál.
Hát igen, biztos gondolta a szerelő fut elsőre azzal egy kört vagy mit tudom én.. Illetve az hogy most akad az 1-es és a rüki, valószinű egy kis utánállítással orvosolható ha jól sejtem vagy nem? És ha tovább ráz akkor a szokásos kupplung készlet csere mint a nagy könyvben. Köszönöm a válaszod. Vidéken vagyunk itt kurva nehéz dülőre jutni a szerelőkkel,
Az hogy nem a munkahengert kellett volna kicserélni hanem a kuplungtárcsát vagy akár szerkezetet is illetve ellenőrizni a lendkereket nem üt-e és szükség esetén az is csere.
"Olaj"rátöltés mindenképpen kellett, a cserekor elfolyt a fékfolyadékot pótolta.
Üdv, urak egy kis segítséget szeretnénk kérni 147es gépmadár. Kuplung rázás miatt lecserélte a szerelő a munkahengert. És most akad az 1-es és a hátramenet,, valami olajrátöltés is volt tudja az ég. Esetleg ha tudna vakaki valami infót hogy mi lehet a probléma megközelitőleg. Thanks üdv