Miért is ne? :) Szerintem a küszöbspoilerek meg a hátsó szárny elkel, a lökös meg a tetőspoiler (mert az is van...) az nem érdekes. Az első lökit szeirntem lezúzták korábban és már valami rendesebb forma van rajta. De majd holnap látom, ha megérkezik.
Még nem az enyém, csak már mindent lebeszéltem. Az eladóból olyan nehéz kihúzni az adatokat, amire még szükség van.
Mindenképpen kell még egy 2.4 motor nekem, viszont a Stilo is már a pusztulat életciklusába lépett mára, nincsenek értelmes bontások. Mint a Bravo család meg a Lybra az elmúlt években.
Az elmúlt két évben semmilyen esélyt nem adtam arra, hogy valaha bármit is veszek még bontás, építés céljából. Aztán megláttam ezt, kuplunghibás. Ennél is, meg az Abarth-nál is, ha elfossa magát a kinyomó, mehet is az egész a kukába, mert nincs, nem is lesz alkatrész. Szóval legyen még egy motorom és a kétoldali kihajtás kérdése a váltóból még mindig nyitott számomra a majdani átépítésnél. A kerékagyak egyeznek, innentől kezdve képbe jöhetnek a Stilo féltengelyek. Az elsőből azokat nem tartottam meg.
Ahogy nézem, az 1.8-on ugyanaz a 284 mm-es, 22 mm vastag tárcsa van, mint az enyémen eredetileg. Csak a féknyereg konstrukciója más, ugyanolyan mint az Abarth. Viszont kisebb, rövidebb betétekkel. A lehetőséget én is elsősorban a nyeregben láttam. Itt 281-es a tárcsa, de a 26-os a vastagság és jó nagyok a betétek. A plusz anyag plusz hőtűrés, a plusz felület plusz fékerő. Csak ugye nem lehet előre tudni, hogy egy másik rendszerben hogyan fog kijönni.
Napról napra jobb, már túl van azon a ponton, hogy beváltnak tekintem.
Biztosan jó lesz, én úgy általában meg vagyok elégedve a Stilo fékével. Eddig talán az Alfettán volt jobb fékem, de azon a GTV6 első tárcsái és nyergei voltak fent.
Tegnap átcseréltem a Stilo fékekre elől a gyárit. Hát a pedálérzet nem igazán tetszik, ugyanúgy elkezd fogni, ahogy az ember átteszi a lábát a gázról, utána viszont nem keményedik fel, hanem még puhán süllyed egy kicsit.
Pedig a főfékhengerek belső átmérője megegyezik a két típusnál.
Nem tudom, használom még így és eldöntöm melyik féktípushoz vegyem meg az új tárcsákat, betéteket.
Hát ezek az istenbarmai szerelők minden országban....
Ma 4 órát dolgoztam, hogy ledrótkorongozzam a tárcsákat meg szétszedjek, megtisztítsak mindent.
De nem, a baromja nem fogja fel, hogy két betétre rá van írva: PISTON SIDE. Na jó, a kopásjelzőset nem tudja elkúrni, de a másikat miért ne tenné kívülre...
Az a rohadt szegecs nem véletlenül van másként elhelyezve, belül a dugattyúnak ne legyen útban, kívül a nyereg felfekvő felületének.
Na, hát ez így futott amíg futott, hogy nem a betét feküdt fel, hanem csak a két szegecs.
Most mi a francot csináljak egy összekopott fékkel?
Vicces, hogy pont tegnap jutott eszembe, mi lehet veled, régen írtál, hogy mit faragsz éppen az autón :) Sok minden nálam sem történt, a nyár elején meghegesztett középső dobnak lassan mintha megint lenne egy pici hangja, úgyhogy most már le is cserélem. Illetve tegnap megszólalt az első fék akusztikus visszajelzője, bár picit furcsállom, hogy van rajta ilyen, mert eddig azt gondoltam, csak elektromos van rajta. Meg volt egy kis kellemetlen meglepetés, mikor 2-3 hete a jobb1-en lezudult egy kis víz a kárpit mögül, mint kiderült, a tetőablak csöve volt eldugulva. Egyelőre csak azt takarítottam ki, majd valamelyik hétvégén preventív jelleggel megnézem a többit is.
Sajnos idővel elég vacakul állok, így a vásárolt plussz motor és a skywindow is a máhelyben pihen.
Sajnos ahogy látom, jól felmentek az árak, a kipu is harmadszor annyi, mint nyáér elején, féktárcsák, betétek szintén...
Kerek 6 hónap és kerek 10000 km után gondoltam írok pár szót. Minden ugyanolyan faszán működik. :D
Hát a váltó hangja megvan óra szerint 100-120 között, de már azon nem érdemes nagyon rugózni.
Egy fűtőradiátor cserét csináltam csak ezidő alatt, mert az valami olyan történet, amit valahogy az összes példányon újra meg újra véghez kell vinni. Micsoda súlyos típuhiba.
Múltkor beleültem a kombiba is, a sima ülés valamivel alacsonyabb, ez a bőr magasabb legalsó állásban, ideálisabb nekem. Az egész autó tökéletesen ideális számomra. Nyilván mondaná valaki, hogy mert nem ülök másba, de xarok én már az egész autóiparra. Milliókért lefingott fostalicskákat lehet venni, kenjék a hajukra...
Aztán gondoltam már, hogy költeni kéne kicsit rá, csak mert jól esne csinálni valamit. Dehát mire? 200 ekm-nél már bármikor beszarhat az üzemanyagszivattyú pl. Találtam a Bárdiban féláron elfekvőt, Hoffer dobozban Bosch. Ez már egy főnyeremény, mert mire megállna, már nem is lenne kapható. Vagy sokszoros áron. Meg olyan 50%-osak a fékek, hát legyen akkor egy kis fejlesztés. Már 3 éve is megvan, hogy elraktam a Stilo első fékeit, közben az is kiderült, hogy egy az egyben passzol majd a Mareára. Jóhogy, mivel a braziloknál is azt szerelték az erősebbekre. De később a Bravo II, Mito, Delta is kapták ugyanezt a féket. Nem átmerőben nagyobb, de 26 mm-es a tárcsa, az azért már valami. Meg a nyereg egy teljesen más konstrukció. Vettem új gumifékcsöveket, előkészítem a nyergeket, még most a kibontott (egyébként ATE) betétek-tárcsák fognak bekerülni, kb. hasonló kopottsággal, mint a fent lévő gyáriak. És ha bejön, akkor kap valami normális márkajelzésű új szettet. Persze ennél már 20 felé kell számolni a tárcsák darabjával meg a betétekkel is.
Hátra meg erre esett a választásom. Ha lesz egy atom jó fékem, már megint egy fokkal boldogabb leszek.
Kb. fél éve kuplung bowdent kellett cseréltetnem. Menetközben a pedál alá szorult egy korábban ott maradt, vízzel teli műanyagpalack és szétfeszítettem benyomásakor az egészet…
Sajnos azóta már többször előfordult, hogy állítani kellett a bowdenen a motorrészben lévő csavar segítségével (csatolt kép), mert nem tudom egyesbe-kettesbe tenni a sebességváltót, gyakorlatilag olyankor nem működik kuplung. Először a szerelőm csinálta, de mára megtanultam tőle, mivel ezért kár lenne őt fárasztanom legalább havi 1 alkalommal. Őszerinte ilyenek ezek az utángyártott alkatrészek, „nyúlnak”. Én őszintén szólva nem értem, hogyan tud nyúlni egy bowden.
Kérdésem az lenne, hogy rendeltessek-e új/jó állapotú használt alkatrészt, egyáltalán van-e értelme, vagy valami máshol lehet a hiba oka? A válaszokat előre is köszönöm!
Megvettem már a konzolokat Angliából, Tinta majd hazhozza legközelebb. 45 fontért adta így ahogy a képen van, bakokkal. Érdekes, hogy bizonyos dolgokért nem kérnek nagy pénzeket, más dolgokért viszont keményen megkérik. Sokkal több Coupé van ott, mint máshol, érdemleges bontások mintha csak ott lennének.