Elejét megöregítették. Belül megfiatalították (4T kárpitok 4T ülések). Fordulatszámmítőt fabrikáltak a műszerfalra. Még mindig csak 107E km van benne :)
Végül ponthegesztés helyett barkácsolás lett az alábbi kép szerint, szóval fúrtam, menetfúrtam:
Bikakábellel kipróbáltam, szépen pörgetett. Akinél lötyög az indítómotorban a tekercselés, előbb utóbb belefut ebbe a meghibásodásba. Bosszantó hiba, de ez van. Típushiba.
Heti egy-két pár fordulatnyi forgástól még szerencse hogy nem kopik el olyan gyorsan a bronzkefe :)
Szerintem ne technokollal próbáld, mert az száradáskor összezsugorodik. Esetleg hőálló szilikonpaszta? (Nem tudom van-e itt marásérzékeny dolog, ha igen akkor neutrális.)
Ott a házhoz van (volt) odakötve a tekercs vezetéke?
Igen, rendbe rakom. A jozan esz ezt diktalja. Vettem a Zsombitol bronzkefeeket. Db-ja 450Ft. Tud valaki ponthegeszto kisiparost es van kolcsonben nagyteljesitmenyu pakaja? :-)
Szerencse hogy ilyen felkészült vagy, és így nem az utolsó pillanatban kellett kapkodni hogy szerezz egy másikat valahonnan :) Legalább valaki színesíti kicsit az utcaképet arrafelé. Most ezt a kiszedettet is elviszed felújíttatni?
A héten a kocsi indítómotora beintett. Egyetlen kattal elintézte az inidítást. :-) Legalább tudatta velem, hogy a bendix jó, és ennyi. Már voltak jelek, időnként már elsőre nem pörgetett, és fémes, karistolós hangot hallatott.
Ma reggel nekiálltam a cserének az utcán, kocsiemeléssel és aláfekvéssel fűszerezve. Manapság nem divat budapesti utcán bütykölni, néztek is nagyot a járókelők. Én sem voltam túl lelkes az ilyen bulihoz 55 évesen. :-)
Végül két óra alatt végeztem, persze úgy, hogy volt ilyen alkalomra már jó előre felújított indítómotorom. Bikaklábellel egy próba rajta azért előtte, hogy ne szívassam meg magam.
Nálam kissé más a motortér, mint a gyári hátulhútós motortér, kicsit zsúfoltabb. Ennek megfelelően szűkebb a tér kiemelni a "kisdisznót". Le kellett szerelnem a kiemeléshez a keresztdob konzolját, a benzinpumpát - de a benzincsöveket nem bontottam meg rajta.
A próba is megvolt, lementem a Wartival a telekre. Sok munka várt rám ott is.
De a kedvenceim a japán kétüteműek. Suzuki, Subaru, Daihatsu... Olyan alapjáratuk van, hogy órát lehet hozzá igazítani. A kedvenc példámat most nem találom, de ez is szép:
A Volga presztizs auto volt atlagos halando szamara. Allamtitkarok kaptak belole, a maradekot meg kapcsolatrendszer fuggvenyeben kiutaltak a lenti arert cserebe. :-) Sokat fogyasztott.