Keresés

Részletes keresés

Arkimbz Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484774

Sajnos a tájékoztató oldalak mélyen hallgatnak a kiegészítő jegyekről, azonban a MÁV-Start díjszabása egyértelmű (3.3.8. pont): az minősül jegy nélküli utasnak, aki a megyebérlet által lefedett területet elhagyja, és nem rendelkezik a továbbutazáshoz felhasználható előre megváltott menetjeggyel. Ugyanez igaz a Budapest bérletre a közigazgatási határállomás vonatkozásában (4.1.7.).

 

Fenti rendelkezések nem tartalmaznak olyat kitételt, hogy a vonatnak meg is kell állnia a megyehatáron/közigazgatási határon, tehát Budapest bérlettel az IR vonaton Rákoscsabától Hatvanig, Pest megyebérlettel pedig Turától Hatvanig kell a kiegészítő jegyet megvenni.

 

Feláras vonaton (nem öszvér IC) megyebérlettel és Budapest-bérlettel nem lehet Budapest területén kívül utazni, így Hatvanig azokra mindenképp a teljes Keleti-Hatvan szakaszra kell menetjegy+helyjegy, ha nincsen érvényes havi vagy napi országbérlet.

 

Nyilván ebben az utolsó pillanatig titkolózós őskáoszban nem meglepő, ha a jv nég mindig nincs a helyzet magaslatán, ugye a MÁV appból is kikerült a Bp bérlet, de nyugodtan lehet segíteni a díjszabás hatályos pontjainak bemutatásával...

 

Előzmény: BGbr (484768)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484773

Görögszállás és Tiszalök között 14 pár vonat van. Szolnok és Szentes között is kb. 14 van (némelyik csak Tiszatenyőig, bár ez nem mellékvonal). A már említett Diósjenőn kívül pl. Kőszegre is (munka)napi 17 pár van.

Előzmény: zjakabfi (484761)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484772

OFF

"a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."

 

De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"."

 

Sőt: mi van, ha nem a sofőrnél veszem a jegyet, hanem a pénztárban (eleve sok buszjáratnál előre meg kell venni :) ???????

Előzmény: BGbr (484771)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484771

 

"

"Van egy vármegyebérletem, de – egy hosszabb utazás keretében – át kell utaznom a vármegyehatáron. Fel tudom ehhez használni a vármegyebérletemet?

Igen, de csak vonaton és ott is csak akkor, ha..."

 

Majd utána ezt írja:

"És hogy miért nem lehet ugyanezt a buszoknál is megtenni?

Azért, mert a Volánbusz járatokon a sofőrök csak a felszállás helyétől tudnak jegyet adni. Emiatt nincs mód arra, hogy a buszon az út első szakaszát vármegyebérlettel, a megyehatártól pedig külön jeggyel fedezd."

 

De arra már nem tér ki, hogy ezek szerint úgy lehetséges, hogy az út első felét a jeggyel, a másik felét a bérlettel "fedezem"..... :)))))) vagy mégse? Akkor ERRE IS külön rá kell kérdezni? :))))))))))))))

(Mondom én: NINCS olyan, hogy a teljes információt megkapjuk a kérdésünkre...)

Előzmény: sosiforda (484754)
H_CS Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484770

Az a baj (mondjam, hogy tipikus magyar szokás??) hogy ilyen az információterjesztés. Az ilyen kérdésekre nem válaszolnak (elsumákolják/eszükbe se jut, hogy ez is kérdés [mert valójában az információ terjesztői sem használják így a vonatokat]), csak ha konkrétan rákérdezel... :(

 

Az itt OFF BKK sem tudta nekem megmondani, hogy a visszaváltott bérletekre osztogatott 1000 forintos kuponokból ha vásárolok valamit, arra tudnak-e cégnévre számlát kiállítani.

Választ ebbe a fórumba nem várok erre a kérdésre kommentként - megvárom az ügyfélszolgálat hivatalos levelét, amit még 29 napjuk van megküldeni.

 

Úgyhogy újtarifa ügyben káosz az van, nem csak a MÁV-nál, MÁV-START-nál, MÁV-SZK-nál és a Volánbusznál.

Előzmény: BGbr (484768)
H_CS Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484769

17 páros is van: 75-ös vonal Vác-Diósjenő szakasza munkanapokon.

194/2016. (VII. 13.) Korm. rendelet szerint mellékvonal.

Előzmény: zjakabfi (484761)
BGbr Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484768

"Eddig még nem találtam meg azt a szabályt, ami ezt kizárja.

 Megjegyzem a https://www.ujtarifa.hu/pest#gyik szerint is ez a helyzet és ők sem említenek megállási helyhez kötöttséget:"

 

Az a baj (mondjam, hogy tipikus magyar szokás??) hogy ilyen az információterjesztés. Az ilyen kérdésekre nem válaszolnak (elsumákolják/eszükbe se jut, hogy ez is kérdés [mert valójában az információ terjesztői sem használják így a vonatokat]), csak ha konkrétan rákérdezel... :(

 

Én ma reggel megkérdeztem a Keletiben az információt, az volt a válasz, hogy a vonatnak MEG KELL állnia.

Az már csak hab a tortán, hogy az én viszonylatomon (Bp-Hatvan) nincs is már olyan vonat, amelyik megállna a közig. határon belül: csak IC-k és IR-ek mennek Hatvanba (ami egyébként persze jó dolog)

Vagyis megyebérletet kell (majd) vennem, ami Turáig érvényes, onnan jegy Hatvanba: az IR megáll Turán. De pl. az IC nem, tehát ez a lehetőségem kapásból elveszett...

 

(az már OFF itt, hogy: és mi a helyzet a volánbuszokkal? :(  Ott is le kéne futni ezeket a köröket?)

Előzmény: sosiforda (484754)
poliver85 Creative Commons License 2024.03.08 -2 1 484767

"B" állomáson ácsorgó Bözönke+2 fő majd gondolom napközben majd termeli a pénzt...

Előzmény: bzmot281 (484759)
bzmot281 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484766

Gondolom olyan felemás üzemek lennének, mint a 106-os vonalon.

Üzemszünet Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484765

14 kapcsolatról beszél A és B között, ami 7 vonatpár , na olyan azért már van . Egy jó ideje már kézzelfogható a járműhiány , de most már az élőerő hiánya (lásd. a mostani létszámstop hatása is)  lassan további vonalbezárások felé mutat.

Előzmény: zjakabfi (484761)
bzmot281 Creative Commons License 2024.03.08 -1 1 484764

A 4-esen pl. 10 vonatpár van hétköznap, de ott pont a jó kertvárosi csatlakozások, és a 10-es út tehermentesítése a lényeg.

bzmot281 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484763

Jó kérdés, hogy itt milyen vonal(ak)ra gondolhatott :D

Valószínűleg a regionális hálózat szívná meg, mint eddig is...

Előzmény: zjakabfi (484761)
akóR Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484762

" szabadpiacon titkárnők.... "
Ha jól tudom, nem rég kimondottan  szakembert neveztek ki a -, ha nem jó a név, bocsánat -, a pályakarbantartók vezetőjének. 

Előzmény: trebront (484755)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484761

Van napi 14 páros mellékvonalunk?

Előzmény: bzmot281 (484759)
bzmot281 Creative Commons License 2024.03.08 -2 2 484760

Nem volt elég a vasútbezárások reneszánsza, ezek szerint most újra beizzítják a menetrendi fűnyírót.

Szégyen, hogy több, mint 10 év után is ugyanazokat a köröket futjuk le...

bzmot281 Creative Commons License 2024.03.08 -1 0 484759

https://youtu.be/TNGWND3qWMY?si=EBk0Ki6Hr8BJ-y9e

35:50-től szóba került, hogy a menetrend kérdésében még mit hozhat az integráció.

Mosóczi szerint vizsgálják, ha mondjuk A és B pont között van napi 14 vonatpár, abból mondjuk 4-et érdemesebb lenne busszal kiadni.

2012-es ritkítások újratöltve?

Fizolti Creative Commons License 2024.03.07 -1 0 484758

mikor omlik össze a közlekedés, mert nem tudnak kiadni elég embert a forgalom lebonyolításához.

 

Nagyon jó kérdés. Itt azt ne felejtsük el, hogy sok esetben 4 hónaptól egy és egynegyed évig tartó tanfolyamokra való felvételről van szó, így ha valakit most nem vesznek fel, mert zárolták az állást, akkor abból fél-másfél év múlva lesz új létszámhiány. De valahol már évek óta 300+ túlórák vannak.

Infrastruktúra oldalon meg olyasmivel járhat, hogy hiba esetén lassabban fog kiérni a pályás, bizt-beres elhárítani.

Az biztos, hogy esetenként vannak még tartalékok, pl. a MÁV Zrt-nél nem nagyon hallani másodállásos, besegítő munkavállalók alkalmazásáról. 

 

rom templom 

 

Találkoztam Szlovákiában motorvonat vezetői jegyárusítással.

Itt viszont inkább a régen 22-es/18-as, később 38-as, ma már a tramtrain esetében ismert előzetes jegyvásárlásról lenne szó. 

 

 

 

Előzmény: CorsairS (484723)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.07 -2 0 484757

a sárbogárdi vonalon

 

Aba-Sárkeresztúr? Sárbogárdon (KÖFI-ből vezérelt állmomás) a külsős mellett van egy zavar esetén a környező KÖFI állomásokra kirendelhető jelenlétes is, jó irány lehetne, ha ilyen szituációkban őt lehet mozgósítani Abára is. 

Előzmény: r1232 (484747)
trebront Creative Commons License 2024.03.07 -4 1 484755

addig nem is lesz ilyen, amíg nem az igazi piacra termel, kegyetlen piaci gondolkodású profi emberekkel, hanem a "Józsi haverjának a fia majd elvezeti az állami céget", aminek ugyis csak a MÁV lesz a vevője, hektikus, változó megrendeléssel. MÁV meg nem dobja vissza, h "ez drága és szar, késtél is, nem kell, add vissza pénzem". A jelenlegi állami cégek vezetői a szabadpiacon titkárnők lehetnének csak

Előzmény: superconductor (484753)
sosiforda Creative Commons License 2024.03.07 -1 0 484754

A jegy érvényességének díjszabásilag a vonat megállási helyeihez kötését én továbbra sem találtam meg.

 

Pl. Díjszabás 1.1.11.:

"Ha az utas az utazásának csak egy részére rendelkezik érvényes menetjeggyel, a vasúti tártsaság az utas birtokában lévő menetjegyet az utazás jegyen feltüntetett részére elfogadja és az utas által igényelt további szolgáltatásokra új menetjegyet ad."

 

És a már idézett Díjszabás 3.3.8.:

 

"Az érvénytelen menetjeggyel kapcsolatos előírásokat alkalmazza a vasúti társaság azzal az utassal szemben, aki érvényes Vármegyebérlettel rendelkezik, de a Vármegyebérleten feltüntetett területet a Vármegyebérlettel történő vasúti utazása során elhagyja és nem rendelkezik a tovább utazáshoz felhasználható előre megváltott menetjeggyel, napijeggyel vagy bérlettel."

 

Azt viszont értem, hogy a gyakorlatban a jegykiadás vonat adatok alapján történik, így megvenni nem feltétlenül tudod - azonnal - az ilyen jegyet.

 

Egy példa: Van egy Pest vármegyebérleted, 16.00-kor a Baross téren vagy és szólnak mobilon, hogy azonnal menj Szolnokra.

 

A legközelebbi induló vonat a Békés IC. Ennek a gyorsvonati részében elutazhatnál, de nem tudsz a rendszerben már jegyet venni a vármegyehatártól, mert ott nem áll meg, erre az utazásra csak Budapest-Keleti - Szolnok jegyet tudsz venni az APP-ból/Elvirából 16.00-kor, hiába van Pest vármegyebérleted.

Tehát a jegykiadó rendszer miatt vagy kötve a vonat megállási helyéhez, nem díjszabásilag.

 

Ha hamarabb szóltak volna, akkor vehettél volna a Keletiből 15.15-kor induló zónázóra egy jegyet Tápiógyörgyétől Szolnokig, majd megkávézol és mégy a Pest vármegye bérleteddel és a már és még érvényes Tápiógyörgye-Szolnok jegyeddel a Békés IC gyorsvonati részén 16.10-kor.

 

Eddig még nem találtam meg azt a szabályt, ami ezt kizárja.

 

Megjegyzem a https://www.ujtarifa.hu/pest#gyik szerint is ez a helyzet és ők sem említenek megállási helyhez kötöttséget:

 

"Van egy vármegyebérletem, de – egy hosszabb utazás keretében – át kell utaznom a vármegyehatáron. Fel tudom ehhez használni a vármegyebérletemet?

Igen, de csak vonaton és ott is csak akkor, ha előre (már az utazás megkezdésekor) rendelkezel a megyehatáron túli útszakaszra érvényes összes menetjeggyel vagy bérlettel.

Ilyenkor egyébként elég, ha a vármegye utolsó állomásától/megállóhelyétől a célállomásig tartó szakaszra váltasz jegyet. Ez fordított irányú utazásnál is igaz: a kiindulási állomástól az újfajta bérlettel lefedett vármegye első állomásáig kell csak érvényes jeggyel rendelkezned."

 

 

Előzmény: BGbr (484749)
superconductor Creative Commons License 2024.03.07 -3 0 484753

Nem Szolnokról beszélek, hanem a Talgo felvásárlásáról, de amúgy az IC+ ilyen szempontból épp az állatorvosi ló.

Hányszor változott az évek során az aktuális széljárás, hogy csináljuk-e vagy sem? Legalább kétszer le lett állítva, és kétszer újra lett indítva, de már az összes alkalomra nem emlékszem.

Ha ezen dolgozol akár mint mérnök, akár mint szaki, azért elgondolkozol, hogy ezt akarod-e csinálni. És oda jutunk, amit leírtam: nem tudunk kitermelni egy olyan szakembergárdát, akivel egy ilyen kaliberű feladat megoldható.

Előzmény: Domi-V63-138 (484731)
r1232 Creative Commons License 2024.03.07 -2 3 484752

Kemény vagy, mint a vídia..

Előzmény: 1047 005-2 (484751)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.07 -4 0 484751

"A G&G kocsik és az FMK között érzek némi különbséget..."

Ami abban mutatkozik meg,hogy ugyanazon alapanyagból nem készítettek önjárót,de a Ganz nekik is ugyanúgy megtervezte volna a hajtást.

"De ha szerinted ez semmiség, akkor miért csak kb 10 vasúti járművezérlőt gyártó cég van európában?"

Nem azt mondom,hogy semmiség,hanem a konkrét említett példák nem a nagy durranás kategóriájába tartoznak.

Előzmény: Domi-V63-138 (484750)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.03.07 -1 3 484750

A G&G kocsik és az FMK között érzek némi különbséget...

"Ha a Téglákra tudott 3 nem járműfejlesztési mérnök új vezérlőrendszert,érintőképernyős kezelőfelülettel készíteni,akkor nem akkora hőstett a szoftverezés sem."

A mérnökök szoftver, vasút, járműismerettel rendelkeztek előtte is.

Hőstettről senki sem beszélt. (amúgy nem kis teljesítmény volt) De ha szerinted ez semmiség, akkor miért csak kb 10 vasúti járművezérlőt gyártó cég van európában?

"Az FMK-008 fejlesztését hasonlítani,mondjuk egy Pesa Linkhez elég nagy különbségnek tűnik."

 

 

Senki nem hasonlította, a "tanulópénz" szó volt megemlítve, ami egyfajta fokozatosságfélét jelenthet. 

Előzmény: 1047 005-2 (484748)
BGbr Creative Commons License 2024.03.07 -1 0 484749

Újabb képtalálat:

 

Ez alapján a vonatnak meg kell állnia a közig határon belül... :-/

 

Vagy csak ez sem egyértelmű. Nem írják le, hogy "tehát gyorsvonattal, IR-rel, IC-vel nem mehet ezután a bérlet+jegy kombinációval"....

Előzmény: timetable (484741)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.07 -4 0 484748

Ezt a G&G meg tudja csinálni mindenféle vasúti járműépítési hagyomány nélkül,ő is össze tudja vásárolni az elemeket hozzá.

 

Ha a Téglákra tudott 3 nem járműfejlesztési mérnök új vezérlőrendszert,érintőképernyős kezelőfelülettel készíteni,akkor nem akkora hőstett a szoftverezés sem.

 

 

Az FMK-008 fejlesztését hasonlítani,mondjuk egy Pesa Linkhez elég nagy különbségnek tűnik.

Előzmény: Domi-V63-138 (484745)
r1232 Creative Commons License 2024.03.07 -2 0 484747

Szombaton a sárbogárdi vonalon rosszul lett a szolgálattevő, mentő vitte el. Ott nincs Köfi, de estig nem volt emiatt vonatközlekedés.

Előzmény: D F T (484725)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.07 -2 5 484746

2011-ben, amikor az egész IC+ projekt nekilendült, még egyáltalán nem volt "elmaradott" az a járműkoncepció, amit az IC+, mint magaspadló, távolsági személyszállításra alkalmas jármű képviselt.

 

Ekkor 1-5 éves railjet garnitúrák szaladgáltak, mint a "modern személyszállítás zászlóhajója", a "bezzeg az ÖBB" jeligére.

 

A második generációs railjet/nightjet vonatokban is van magaspadlós kocsi, de süllyesztett is (kb., mint egy Desiro ML betétkocsi).

 

Ahogy IC+-flottában is van elképzelés ap-kocsiról és vezérlőről is - de miért szánna erőforrást bárki egy olyan járműre, amit még házon belül sem rendelt meg senki?

Előzmény: trebront (484743)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.03.07 -3 2 484745

Ó tényleg.

 

A két postakocsi, már korábban is rendelkezett hajtással, vezetőállásokkal, egyedileg felszoftverezett járművezérlővel, igényeknek megfelelően kialakított konyhával, fürdővel, mosóhelységgel, mérőteremmel, műhellyel, aggregátorral...

 

Ha te ezt komolyan is gondolod...

Előzmény: 1047 005-2 (484744)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.07 -4 0 484744

Azaz semmi nagy fejlesztés,tervezés nem történt.

Előzmény: Domi-V63-138 (484742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!