Keresés

Részletes keresés

Magyar NaBA Creative Commons License 2024.11.18 0 5 6262

Szeged-Rókuson a tárolóvágányon felhalmozott sínszálakat ezekben a napokban összevágják és teherautókkal egy MÉH-telepre viszik. Kutatok az agyamban, hogy ezek a sínszálak a 135-ös régi (48-as) felépítménye, vagy a 100-as vonal korábbi (UIC 54-es) sínszálai. Ha az utóbbi, akkor nagy kár érte.

 

Vasárnap este este Szeged-Rókuson aludt a Vasútvill Kft. aláverőgépe.

 

A 136-140 delta al- és felépítménye lényegében kész, a pálya beszabályozása is megtörtént. Csütörtök este a V-HÍD aláverőgépét láttam rajta, szombaton reggelre viszont nagyrészt leürült a terep. Ellenben vasárnap estére feltűntek olyan raklapok, amiket a félhomályban nem tudtam azonosítani, de mintha a felsővezeték szereléséhez szükséges alkatrészek lettek volna.

 

A védő csonkavágány lezárása még várat magára.

 

Előzmény: Magyar NaBA (6261)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.11.04 0 7 6261

A sínszálak a helyükön vannak. Geo-s leerősítéseket alkalmaztak. A pálya már járható (vágányon járó forgókotrók már ingáznak is rajta), de a beszabályozás még nincs elvégezve.

A védőcsonka sínszálai is a helyükön vannak, a vágányt lezáró objektum (földkúp, bak?) még nincs.

 

Az autógyári építkezési is felpörgőben van, két helyen is rakodnak.

Dorozsmára kő és a csarnokok építéséhez érkező fémszerkezetetek érkeznek.

Ha Dorozsmán éppen nincs hely, akkor Rókusra is beesik heti egy kővel megrakott tehervonat. (A Szatymazi utcai lakosok nagy örömére.)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Magyar NaBA (6260)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.10.28 0 6 6260

A szegedi deltavágánynál tegnap esti állapot:

 

Az zúzottkő ágyazat alsó rétegét leterítették.

A vasbeton keresztaljak a helyükön, legalábbis a 140-esből való kiágazás környékén.

A sínszálak a pályatengely két oldalán beépítésre várakoznak.

A környéken hátramaradt mindenféle kupacok elpucolásán kis méretű markolók dolgoznak. Elkezdték az árkok betonelemeinek beépítését.

Előzmény: AKF996 (6259)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.11 0 5 6259

Dulevoz mester jelentkezett egy új vonali/cab ride videóval, rendhagyó módon egy Szabadka-Szeged-Szabadka viszonylaton, még szeptember végéről.

https://youtu.be/T0jE1b9A3HM?si=j8A8U_c1GX3pbkHP

Itt 1:07:30-nál, illetve 1:31:00-nél nagyon jól látszódik a delta 136-os vonali bekötése, valamint a 140-es felé először enyhén jobbra, majd erősen balra való ívelése (még oszlopok nélkül).

Előzmény: Magyar NaBA (6258)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.10.06 0 10 6258

2024. október 5. Szeged.

Rendező és 136-140 delta helyzetkép a vonatról. 

 

A rendező környékén még elég nagy összevisszaság van, rengeteg építőanyag van kint a területen. Dolgoznak is becsülettel, elsősorban földmunkák zajlanak. 

 

 

A deltavágánynál már állnak a felsővezeték oszlopai, kiszállították a vasbeton-keresztaljakat. Helyére került Kiskundorozsma elágazás kitérője és a védőcsonka kitérője is. 

. 

 

 

Magyar NaBA Creative Commons License 2024.09.03 0 5 6257

2024. szeptember 1. vasárnap

További részletek az épülő új deltáról, vonatból fényképezve.

 

A deltavágány egy rövidebb szakaszon párhuzamosan halad a 140-es vonallal. Ezt a szakaszt szépen kitisztították és már épül az alépítmény.

 

A visszabontott töltésnél a múltkorinál jobban kirajzolódik a deltavágány íve. Az értők biztosan meg tudják mondani, hogy ekkora ívhez mekkora túlemelés és pályasebesség tartozik, én azonban nem.

 

 

A közeli Szeged-Rendező egyes részein is lázas munka zajlik.

Rengeteg vezetéket fektetnek, gondolom ez a biztosítóberendezéshez kell. A 140-esről csak nehezen látható részeken jelentős földmunkák zajlanak, szállítóautók jönnek-mennek. Épül egy épület is azon a helyen, ahová régen a kegyeleti mosót tervezték. 

gyoparOHs Creative Commons License 2024.08.30 -2 2 6256
Előzmény: Magyar NaBA (6255)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.26 -1 3 6255

Tegnap arra jártam és sikerült egyet kattintanom.

 

Szeged, Osztrák-híd környezete

2024. augusztus 25. vasárnap

 

A kép bal oldalán középtájon a deltavágány íve rajzolódik ki.

A kép közepétől jobb felé a Röszke és Rókus közötti töltés maradványa látszik.

Az egykori Osztrák-híd röszkei hídfője a kép bal oldalán lévő kisebb földkupac mögött állt.

 

Előzmény: gyoparOHs (6252)
looksharp Creative Commons License 2024.08.25 0 3 6254

A hézagnélkülivé alakított részeken lemondták a lassújeleket, így valamelyest stabilizálódott a menetrend.
Most már a járműhelyzet okoz naponta-kétnaponta borulást. Kiegészítve néha a forgalomszervezés és a... "zavarkezelés" hiányosságaival.
Mint ma, a 7703 megfeküdt Telegkerendásnál (az állomáson vagy nem sokkal előtte)... 30-60 perces késések jellemzték az estét. Én a 7721-essel +59-cel értem Rókusra...

gyoparOHs Creative Commons License 2024.08.14 0 0 6253

Sajnos a képek stornó.. mert fb-ből lenne..

 

Előzmény: gyoparOHs (6252)
gyoparOHs Creative Commons License 2024.08.14 0 0 6252

 Fotók:  Tiszai Szabolcs A leendő delta ...

Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.13 0 1 6251

Igen. Anno a régi meparos térképen lemértem az ívet és a mérés az ívsugarat 390 méterre adta. Ettől persze még lehet a tényleges sugár nagyobb is és kisebb is.

 

-------------

 

Rókuson kisebb megszakításokkal zajlik a kínai autógyárhoz érkező építőanyag kirakodása. Az e heti menü mészkőmurva.

 

Retró hétköznap volt ma, a fél kilenckor Szegedről induló vonatot a 109-es Szergej vitte, második kocsilya pedig egy 19-80 bautzeni veterán volt.

 

 

Előzmény: 7-es troli (6244)
nememlexemki Creative Commons License 2024.08.13 -1 0 6250

lásd 6241

Előzmény: AKF996 (6248)
AKF996 Creative Commons License 2024.08.13 0 2 6249

Pedig épp most a hétvégi terelés ideje alatt gondoltam rá, hogy milyen jól jönne már az Osztrák-híd a 120-135-136-ra terelt szerbiai tehervonatoknak. Egy évszázad alatt nagyjából egyszer jönne igazán kapóra, erre pont akkor szűnik meg a maradék része is.

Előzmény: Magyar NaBA (6243)
AKF996 Creative Commons License 2024.08.13 -1 3 6248

Magyarul ez a kis p*nasimogatás ment itt pár km-en egy csaknem 2 hónapos teljes kizárás alatt.. És úgy, hogy érdemi,mérhető hatása, változás a jóvoltából még csak nem is lesz (pl teljes menetidő beszorítása másfél óra alá, ami úgy gondolom amúgy nem lenne akkora ördöngösség ezen a mindössze 70km-en...) Mit is mondhatnék, köszönjük! Jövőre gondolom folyt.köv. a maradék körülbelül 10 km-en is, csak most már minimum 3 hónapnyi teljes vágányzár mellett, nagyjából 3-4km/hónap vagy valami hasonlóan szar aránnyal.

Más országokban a töltés alapjáig visszaásnak, majd mindent a nulláról újjáépítenek, a végén teljesen új felépítménnyel 60-as síneket fektetnek le, és nem telt 1 hónap. És nem kevesebb mint 10, hanem mondjuk 20 km-en, pláne full sík alföldi terepen. Csak azért mondom, mert amúgy itt is ezt kellett volna tenni, nem toldozgatni-foltozgatni, bár amíg egy 140-es alsó szakasza is lassan csaknem végig 60-as lesz, nem is értem mit várok akkor egy 135 kapcsán. Szóval mindennek a tetejébe, még "örülnünk is kéne" ennek, hogy végre összeheggesztettek ezer éves sínszálakat egy néhány km-es szakaszon..

Előzmény: looksharp (6241)
T 6 Creative Commons License 2024.08.12 0 1 6247

Igen, írja is a cikk. De a helyzet így, a felújítás után sem nevezhető optimálisnak. A késések még mindig megvannak (tudom a lassújelek még nincsennek megszüntetve), a fekvemaradások, mindennaposak.

Előzmény: Lovrin (6246)
Lovrin Creative Commons License 2024.08.12 0 1 6246

Szerintem ez a tervezet még nem veszi figyelembe a most zajló munkák hatását, a VPE a felújítás nélküli eset paramétereiből dolgozott. Csak az a biztos ami elkészül, előre nem mert fogadni rá a MÁV sem őszig mit sikerül összehozni.

Előzmény: T 6 (6245)
T 6 Creative Commons License 2024.08.11 -1 0 6245

Mindeközben: 

7-es troli Creative Commons License 2024.08.11 0 0 6244

Ha jól ertem a korábbi térképes bejegyzést, akkor a most Meglévő rendező felé tartó ív, es az újonnan építendő dorozsma felé tartó ív is kb 490m-490m-es sugarú lenne?

Előzmény: Magyar NaBA (6243)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.08.11 0 1 6243

Az Osztrák-híd röszkei hídfője elbontva.

Szintén elbontva a felvezető töltés 30 méteres csatlakozó szakasza. 

 

Magyarán nagyjából az várható, amit 2022 tavaszán kiötlöttünk.

Előzmény: Izsó001 (6242)
Izsó001 Creative Commons License 2024.08.10 0 2 6242

A 140 - 136 delta földmunkájába egy kicsit belehúztak, egész jól látható a leendő pálya nyomvonala.

looksharp Creative Commons License 2024.08.10 0 3 6241

A vágányzár alatt 7600 méteren készültek el a hézagnélküli pályával, így a korábban kivitelezett szakaszokkal együtt az Orosháza - Hódmezővásárhely szakasz kb. fele hézagnélküli. Ebből egy szigetszerű szakasz (Orosházánál 900 méter, ennek menetrendi hozadéka nincs), a többi két részben van:
A kakasszéki útátjárótól (1301-es szelvény) a volt Sóshalom megállóhely menti útátjáróig, magában foglalva Székkutas állomás átmenő fővágányát)
Az 1494-es szelvénytől Hódmezővásárhely váltókörzetig.

Ha a kötelező türelmi időszak letelik, az újonnan kialakított szakaszokon is 80 km/óra sebesség lesz, ez a jelenlegi állapothoz képest 2 perccel csökkenti a vonatonkénti késéseket. 
Orosháza, 70-es őrhelytől a kakasszéki átjáróig marad a 60-as, illetve a sóshalmi átjárótól az 1494-es szelvényig 70/80-as lassújel.

További szakaszok mindhárom állomásközben tavaly illetve idén teljesen betonaljassá lettek alakítva, ha lesz forrás, erre épülhet a további munka.

Nem új sínek kerültek be, nem is használt 120 méteres szálak, hanem a meglevő síneket hegesztették össze. Majd látjuk, meddig tart.

T 6 Creative Commons License 2024.08.05 0 0 6240

Nem sok minden változott. A késések ugyanúgy megvannak, na meg ez is: A Békéscsabáról Szegedre 19:47-kor elindult személyvonat (7731) mozdonyhiba miatt Hódmezővásárhelytől nem közlekedik tovább. Utasai a következő, Békéscsabáról Szegedre 20:47-kor elindult személyvonattal (7711) utazhatnak tovább, mely Hódmezővásárhelyről 22:06-kor indul tovább. Utazhatnak a vasútvillamossal is, Hódmezővásárhelyről 22 órakor indul.

looksharp Creative Commons License 2024.06.21 0 1 6239

Hódmezővásárhely és Kútvölgy között készült el tavaly ősszel 1,6 km hn pálya az általad említett módon. Igaz, azok 2000 után gyártott első fekvésű sínek.

Más: Orosháza-Csorvás:
Csorvástól talán az 1118-as szelvényig 54-es, onnan Orosháza határáig (Shell-kutas átjáró) 48-as, ezt új sínek behegesztésével, a régi aljakkal alakították ki 2012-ben, utána 2014-ben készült el az Orosháza belterületén levő rész, bontott 54-es anyagból.
2015-ben készült el Székkutas felé az előjelzőig 900 méter. Onnantól a csend. Kivétel Székkutas átmenő, az átmenőben levő kitérők és útátjárók átépítése (2019?) használt 54-esre.

De legalább ha idén is halad(gat)nak...

Előzmény: gyoparOHs (6238)
gyoparOHs Creative Commons License 2024.06.21 0 1 6238

"Nekem úgy tűnt, hogy Székkutas és Kakasszék között használ  120 m-es szálakat építettek be. Tovább is le voltak osztva a hosszú sínek egészen a kakasszéki átjáróig, de arra már nem volt keret az 1-es vonali cirkusz miatt."

 

Lehet,hogy én értettem félre valamit és tavaly úgy volt.

Most így tervezik.

Előzmény: looksharp (6237)
looksharp Creative Commons License 2024.06.21 0 1 6237

Köszönöm!

Nekem úgy tűnt, hogy Székkutas és Kakasszék között használ  120 m-es szálakat építettek be. Tovább is le voltak osztva a hosszú sínek egészen a kakasszéki átjáróig, de arra már nem volt keret az 1-es vonali cirkusz miatt.

Érdekes lesz, meddig fogja bírni ez a pálya, második-harmadik fekvésű sínek, a 135-ös vonal Orosháza és Hódmezővásárhely közötti szakasza bontott anyagból épült át az 1980-as évek elején.

Előzmény: gyoparOHs (6236)
gyoparOHs Creative Commons License 2024.06.21 0 1 6236

Állítólag..

 

Tavaly Szkútas felől Oh irányába megcsináltak kb. 1800 m-t. Úgy .hogy a régi sínvégeket vissza vágták és be hegesztették őket, valamint a kieső m-k helyet bontott h. sínt.

Most a pft. ezt folytatja oh. irányába, hasonló módon. Anno így készült oh, és oh,Tanyák kőzt is az átépítés előtt , csak akkor még hevederes maradt a felújított sínvégekkel. Most a terv szerint végig be lesz hegesztve.

 

 

A  másik irányba Kútastól-Sóos Halom irányába haladnak az Fgk-sok valameddig , hasonló technológiával.  Acél : stabil 80-as pálya..

Előzmény: looksharp (6235)
looksharp Creative Commons License 2024.06.21 0 0 6235

Arról van valakinek információja, hogy a holnap kezdődő vágányzár során milyen munkákat tudnak majd elvégezni?
(Valamennyi aljcsere már volt, láttam is leosztva aljakat. A kapella hézagnélküli vágány kialakítását írta, de kétlem, hogy a teljes hevederes szakaszra sor kerülne.)

Vendégsín Creative Commons License 2024.06.03 0 1 6234

Valahova kell tenni a kerékesztergálás során keletkező fémforgácsot, nem?

Előzmény: Magyar NaBA (6232)
418 146 Creative Commons License 2024.06.03 0 2 6233

Szentesről hozták azt nem is olyan régen. Két hónapja talán, két komfort kocsival közrefogva. 

Előzmény: Magyar NaBA (6232)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.06.02 0 0 6232

A rendezői TT műhelycsarnok udvarán egy zöld színű Es kocsi álldogál.

 

Mit keres ez az élő őskövület Szegeden?

 

 

Zolcsi67 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 6231

Köszönöm szépen, ezzel a céggel/festéssel még nem találkoztam élőben.

Előzmény: AKF996 (6230)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 6230

Előzmény: Zolcsi67 (6229)
Zolcsi67 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 6229

A román mozdonyról nem készült fotó véletlenül?

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.23 0 6 6228

Azóta beállítottak néhány új oszlopot, és az egykori Osztrák-híd déli pillérét is szépen kitakarították, sőt még a környékét is.

Azóta a 136-ra is egész jól át lehet látni

Előzmény: Magyar NaBA (6170)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.23 0 1 6227

"Utoljára 2015-ben láttam, hogy arra a környékre nem a tartályparkba tartó vonat érkezett."

 

Pedig volt néhány alkalom azóta...Ócskavasat, még ha ritkán is, de rakodnak. Más kérdés, hogy már ezek jelentős részét is a Dorozsma állomás túlsó (Budapest felőli) végén kiágazó, a nyugati ipari negyed hátsó részébe vezető iparvágányokról szolgálják ki. 

Előzmény: Magyar NaBA (6224)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.23 0 2 6226

De, Dorozsmán már rakodnak egy jó ideje, régebb óta is mint Rókuson. Csak az ottani rakodó/terminál terület már magántulajdonban van, ugyanis a PSP ott nyitja meg a saját intermodális terminálját, a korábbi RoLA helyén, illetve kibővítve azt. Heti minimum 3 rakott vonat érkezik oda kirakásra - gondolom az is nagyrészt sóder - így ez kvázi az első, vagy ha úgy vesszük, nulladik feladatköre az újdonsült terminálnak. 

 

A külső csillag mögötti ex-házgyári (volt DÉLÉP-telepi) iparvágányon már nagyon régóta nem is tudnának rakodni, főleg hogy a még bejárható szakasz leghátsó része már szintén magánkézben van: a Tanker Hungary Kft.-nek van ott a regionális üzemanyag-elosztó telephelye, ahol így állandóan tartálykocsik parkolnak.

Kijjebb meg egyből a Budapesti úti kereszteződés jön, a Dorozsmai út mellett meg már szintén nincsen rakodási lehetőség, ott max a helyi ócskavastelepekről lehet feladás. 

 

Az autógyárnak még jó darabig nem lesz saját iparvágányhálózata, de még leágazása sem. Szerintem ezeket is csak valamikor a gyártás megindulása előtt fogják üzembehelyezni.

Előzmény: sirdavegd (6223)
T 6 Creative Commons License 2024.05.22 0 1 6225

Nem ma volt az első nap. Múlt héten már volt két szerelvény a Nohabbal. De, valóban ma volt először olyan, hogy két szerevény, két gép is volt, a IV.-en várakozással. Nem pont ezért, de autógyár, delta, stb., lehet azt a visszafejlesztési tervet, vissza kellene fejleszteni valamelyest Rókusra nézve. Legalábbis én hagynék némi tartalékot. Amit egyszer véglegesen elbontanak, annak a helyére új nem nagyon jellemzően épül.

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.05.22 0 1 6224

A dorozsmai úti rakodásról nem tudok, pedig ésszerű lenne. 

 

Megjegyzés: Utoljára 2015-ben láttam, hogy arra a környékre nem a tartályparkba tartó vonat érkezett. Akkor fát rakodtak pár Eas-ba, az oldalukon lévő szállítólevél azt a helyet "szükségrakodó" névvel illette. Feltételezem azért, mert az nem egy pedigrés rakodóhely, tán' nem is szerepel a VPE-s dokumentekben. 

 

Előzmény: sirdavegd (6223)
sirdavegd Creative Commons License 2024.05.22 0 0 6223

Dorozsmán vagy a külső Csillag mögötti Dorozsmai úttal párhuzamos vágányon nem fognak rakodni követ, sódert és egyéb Eas-rakományt?
Legszebb lenne persze, ha a saját vágányukról kiszolgálni őket, ha már meglenne. 

Előzmény: Magyar NaBA (6222)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.05.22 0 5 6222

Szeged-Rókus, 2024. május 22.

A nyár érkeztével a rakodóra visszatért az élet. A következő időszakban a kínai autógyár építéséhez anyagot szállító vonatok érkeznek majd a rakodóvágányra. A küldemény sóder, murva, meg olyan dolgok, amelyek gondolom egy autógyár alapozásához kellenek. A küldemények körül a 20-as Nohab és egy Train Clinic feliratú román mozdony tevékenykedik. A kocsik fele cseh lokotransos Eas, a másik fele H-MÁVRT és H-MNOS Eas. (Igen, tegyék csak vissza a MÁV-logót az Eas-ok oldalára!!!)

 

Feltúrtam a feljegyzéseimet, hogy mikor láttam tehervonatokat rakodni Szeged-Rókuson. Szóval volt itt többször is jelentős mozgás, de azok mind vasútépítéshez kapcsolódó rakodások voltak. Utoljára 2013 vége felé történt, hogy a vasútépítéstől független küldemény landolt a XIX. vágányon, ami ezért egy 10 és fél éves szünet. 

 

  

looksharp Creative Commons License 2024.05.17 0 0 6221

A 7758 és a 7768 igazán indulhatna a szokott idejében, azok csak Orosházáig mennek. 20 perccel több várakozási idő van Szegeden a páros öszvérektől.

Előzmény: Godolloi HEV (6220)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.05.16 0 3 6220
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.05.14 0 2 6219

Szeged, kínai autógyárhoz kapcsolódó projektcsokor:

https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/278302-2024

  1. Külön szintű átjáró tervezése a 4519-es út és a 135-ös vonal találkozásánál. (Csongrádi sgt vége Szegeden) 2x2 sávos közúttal.
  2. Külön szintű átjáró tervezése a szegedi Vértói út és a 135-ös vonal találkozásánál.

Időtartam 18 hónap.  

Fizolti Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6218

Amire reagáltál felvetés, ott Szabadkáról volt szó, az meg egy másik országban van. :)  

Előzmény: T 6 (6217)
T 6 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6217

Nem a másik országra gondoltam elsősorban, csak a szomszéd városokra, országon belül. :)

Előzmény: Fizolti (6216)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6216

Törekedni lehet, de az egy másik ország, más szabályokkal. 

Előzmény: T 6 (6215)
T 6 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6215

Amennyiben két meglévő üzemet köt össze a TT, egy harmadikkal, akkor aláírom, hogy háromféle rendszer van. Amennyiben egy teljesen új épül, miért nem lehet törekedni arra, hogy a már meglévő, működőtől, lehetőség szerint, ne nagyon különbözzön alapjaiban?

Előzmény: Fizolti (6212)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6214

Szabadkán lenne értelme villamost építeni? Nincs pályaudvr rossz helyen és most, hogy már a piacnál is megállnak a vonatok egész jól feltárja a vonatot.

Előzmény: Fizolti (6212)
Vendégsín Creative Commons License 2024.05.08 0 0 6213

...ennek megfelelő szabályozási környezettel.

 

Ez így nem teljesen igaz.

Előzmény: Fizolti (6204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!