Szerda délelőtt egy kisebb utasküldöttség nyújtott át követeléseket a MÁV-székháznál. A petícióban nehezményezik a rendszeres késéseket, tájékoztatási és egyéb problémákat, elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon, de más agglomerációs járatokon is. Tüntetést helyeztek kilátásba, ha a MÁV nem változtat.
Friss rendkívüli! Az összes jegyautomata leállt a MÁV-nál! Csak egy darab jegypénztár működik Budapesten, a Keleti pályaudvaron az egész országban! Teljes a káosz! Éjszaka még az az egy darab jegypénztár se fog működni, vidéken már most is csak mobilon lehet online jegyet venni vagy az ellenőröknél utólag!
Nem a MÁV-ot, a BKV-t, a távolsági buszvállalatokat kell szidni, hanem az országos, regionális és helyi vezetés vakságát és süketségét. Szinte röstellem is hozzátenni, hogy minden sikeres gazdaságú országban sűrű, gyors, tiszta és kényelmes a vasút az elővárosi („helyiérdekű”) vasúttal egyetemben, a villamos, a földalatti és a többi.
Magyarországnak óriási erőfeszítésre van szüksége, hogy a tönkretett tömegközlekedést – mindenekelőtt a vasutat – helyreállítsa, ezt nem helyettesítheti a közlekedési vállalatok és munkásaik, tisztviselőik értelmetlen szidalmazása. Ez méltatlan azoknak a dolgozóknak az észvesztő túlmunkájához – ha tetszik: önföláldozó helytállásához –, akik (amint ezt mi utasok is láthatnánk, ha nem őrjítene meg bennünket a tömegközlekedés pokla) lehetetlen körülmények között próbálják meg biztosítani a minimumot.
Olvasónk a Kelenföld vasútállomáson fotózott, megörökítve a MÁV kézmosóját, amit leleményes mérnökök egy fertőtlenítő flakonból és egy vödörből installáltak egy szebb napokat látott székre. A szék háttámlája egyben kuka funkcióval is bír, erről egy szemeteszsák gondoskodik, a háttérben pedig alacsonyabb dohányosoknak helyeztek ki egy konzervdoboz hamutálat:
A MÁV-ot kivételesen nem a fidesz kúrta el, el van az már kúrva 50 éve. De kétségtelen, hogy most, 2019-ben így néz ki ennek a komoly és tekintélyes országnak a fővárosában egy vasúti illemhely:
Nem meglepő, hiszen a 14 automatából 5 egyáltalán nem működik, a maradék 9 automatából pedig 5 automatánál készpénzzel nem lehet fizetni. A MÁV helyszínen lévő mobilautója szintén zárva tart. Tehát jelenleg a 11 pénztár és 14 automata helyett összesen csak 4 automatánál lehet minden fizetési eszközzel jegyet venni.
Augusztus 30-tól szeptember 22-ig zárva tartanak a belföldi jegypénztárak a Nyugati pályaudvaron 19:35-től másnap reggel 6-ig, pedig azoknak a pályaudvar nyitvatartási ideje alatt, hajnali 2 óra 30 perc és 0 óra 50 perc között folyamatosan üzemelniük kellene – számoltunk be mi is a Közlekedő Tömeg Facebook-posztja alapján. Az egyesület az egyik bezárt kasszához kihelyezett közleményt publikálta, s bejegyzésében azt valószínűsítette, hogy az iskolakezdésre időzített intézkedés oka mindössze annyi: nincs elég pénztáros.
Az Üllő-Nyugati pályaudvar szakaszon tavaly a 428 utazásból 107-szer indult, 16-szor érkezett időben a vonat. Csak a késések miatt több mint 7 munkanapnyi idő esett ki az életéből.