Szerintem megérne egy külön topikot. Főleg házi energiatárolás tekintetében érdekelne, hogy miket lehet kihozni ebből. Pl. lehetséges-e értelmes áron megoldani házi akkumlátorokkal + napelemekkel egy ház áramellátását, itt Mo-on.
QuantumScape igen, szenzációsat jelentett be. Viszont akkor lesz igazán érdekes, ha mondjuk 100kWh akkut beraknak egy autóba és ott is tud produkálni mindent, amit állítanak róla.
Nekem egy álmom, hogy elérhető áron tegyek a pincébe 300-400kWh akkut, kvázi hálózatfüggetleníteni a házat. A mi szélességi körünkön persze ez csak álom, de ha a telet is kibírjuk a mostani fogyasztás negyedével, az már fantasztikus eredmény lenne!
Hát azért nem annyira elpusztíthatatlanok sajnos, bár ez saját tapasztalat. Nem rég kapacitás teszteltem végig 45db. kiselejtezett repülésben használt 27Ah-s Varta Ni-Cd cellát és elég változó volt a felhozatal. 15db. cella még tudta a gyári kapacitást és indítóáramot is, de a maradékból volt olyan cella a legrosszabbak közül, ami mindössze 5Ah-t tudott teljesíteni. Sajnos a rosszabb cellákból volt a több. Többszöri desztvizes átmosás és frissen bekevert új lúg betöltése után tudott ugyan 7Ah-t, de a többi hasonló állapotú cellának már nem álltam neki lúgot keverni/cserélni. Elég állapot/használat függő szerintem, hogy mennyi bírnak ki.
Ez a lítium-levegő akku egyelőre csak nagy ígéret, elméletben működik. Tesla nagyon gyakorlatiasan javít mindazon tényezőn, amin tud, szóval abból lesz is valami.
Ez így csak egy skálázási probléma. (Ilyesmivel már Galilei is foglalkozott.)
A lebegés fenntartásához a helikopter tömegével arányos erőt kell kifejteni, vagyis az időegységre eső energia igény a jármű tömegével arányos. A jármű tömegének egy része a szerkezet, egy másik része a hajtómű, a harmadik része az üzemanyag, a negyedik része pedig a szállítmány (hasznos teher). Ezek arányával lehet játszani.