Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Petward Creative Commons License 2019.08.18 0 0 74
Üdv!
1.7 es nìvàmmal a következő problèma volna menetközben megtorpan mintha nem kapna üzemanyagot.Most cserèltem benne üzemanyagszivatyút,gyujtótrafót,gyujtàskàbelt,generàtort de a hiba mèg mindig fenn àll ha esetleg tudna valaki segíteni vagy valami ötlet,hogy mi okozhat mèg ilyen problèmàt.
Segítsèget előre is ķöszönöm Pèter
Old Black Joe Creative Commons License 2019.08.18 0 0 73
Akad!😀 Azóta sok víz lefolyt a Dunán... A Niva itt áll a garázsban! Kb. 1 bő hónap lett belőle, míg egy vidéki NKH-s telepen kapott új motor kódot. Közben ki lettek szedve az emelő pogácsákat, hogy a vizsgán átmenjen (bár talán nem volt létszükséglet). Aztán biztonsági öveket vettem bele, meg egy új karburátort. Folyt az olaj az osztóműből, megjavíttattam, olajjal feltöktötték és az egyik gömbcsukló is cserélni kellett. Az autó most teljesen rendben. Szépen el is terveztem, hogy lassan módszeresen felújjíttatom, (mert pl a műszerfal már láthatóan öregecske, de nem eszi a rozsda), hogy amint meg van a 7 személyes ebből legyen egy pöpec vadász autó... Erre az Opelnél jelezték, hogy a megrendelések sajnos csúszik, nem is kicsit! (Az a helyzet, hogy most boldog-boldogtalan ugrik az állami támogatás miatt az új autóra. Szerintem sokan meggondolatlanul hitelből vásárolnak.) Idén már nem ülök az új autóba, sőt jövő évben is február a leghamarabbi időpont az átvételre. A terv az volt, míg nem jön meg addig kibekkeljük a Nivával. Ami programot lehet toljuk, ami muszáj, azt ezzel, vagy apám Astrájával oldunk meg. 2-3 hónap megoldható lett volna, 6-7 túl sok. A nagyasszony be is jelentette, hogy a Niva elhibázott lépés volt, ő nem tudja vezetni, tehát kell egy rendes autó! Így vettem egy 5 ajtós kocka Vitarát és nagyon fájó szívvel a Nivát el fogom adni. Ha valakit érdekel, szóljon! Privátban képeket, történetét tudom mesélni. A legfájóbb, hogy vadászni egyszer jutottam ki vele, de még csak sáros sem lett!
Előzmény: CsA (72)
CsA Creative Commons License 2019.08.12 0 0 72

Üdv Old McDonald Black Joe! :-)

Van fejlemény Nivás vagy 7-üléses témában? :-)

Előzmény: Old Black Joe (71)
Old Black Joe Creative Commons License 2019.05.23 0 0 71

Még nem gondolkodom (szándékosan) ennyire előre.
Elindultam ma átíratni az autót, de az eredetvizsga lapon, amit az eladó előre megcsináltatott, az szerepel, hogy a motorkód nem olvasható, megjegyezve, hogy nem külsérelem miatt. 
Sajnos a laikusságom miatt nem tudom, hogy hol kellene keresni, de nem is volt időm még jobban végigmászni.
Szóval el kell vinni egy új műszaki vizsgára, egész pontosan műszaki szemlére, ahol hivatalosan megállapítják, hogy ez miből fakad, aztán írathatom a nevemre. Addig marad a garázs pakolás, hely csinálás, mert ma még karton dobozok, gyerek biciklik, fűnyírók állnak a helyén. (Csak azok hová kerülnek???)

Aztán, ha ezek megvannak, a nevemen van, akkor viszem szerelőhöz átnézetni.
Szerintem van élet fordulatszám mérő nélkül egy darabig. Bár, ha műszerfalba nyúlás történne, akkor már lehet, hogy a kirepedt műszerfal borítást is cserélni kellene. A többi egyébként tényleg úgy tűnik, hogy működik: szívató visszajelző, kézifék lámpa stb. Jaaa, a legviccesebb, hogy gombos indítású. (Rá kell adni a gyújtást és megnyomni egy gombot.)
Csupán az a kérdés, hogy van-e értelme ezt a sziszifuszi harcot megkezdeni? Hiszen vége azt hiszem ennek sosem lenne...
A hiányzó biztonsági öveket, az eladó ígérete szerint pont attól a szentendrei úrtól szerzi be, mert jóban vannak.

Nem ragaszkodom a Daciához különösebben... Sőt, az előítéletet is a Duster miatt vetkőztem le. Valószínűleg a az Opel Combo a befutó, ha csak ki nem zárják a nagycsaládosok támogatott autói közül, de remélem ez egy képtelen feltételezés.
A Lodgy sajnos pont ugyan olyan széles, mint a Duster és a pillanatnyilag használt 3 ülés, ha bent van, akkor nem tudom becsukni az ajtót. A Combonál, nincs ilyen gond.
Na meg aztán a többi kényelmi funkció és állag is egy csipetnyit jobbnak tűnt az Opelben.

Előzmény: CsA (70)
CsA Creative Commons License 2019.05.23 0 0 70

Ha jól látom, akkor még a Tied a régi hátfalas, régi műszerfalas. Abban a fordulatszámmérő külön cserélhető, már ha a műszer a ludas. Nekem sajnos komplett műszeregységet kellett cserélni, mert nem mért a sebességmérő (érdekes módon a km számláló viszont igen...)

Ha alkatrészre lesz szükséged, a Facebookon Dojcsák József és Becsei József tud adni új alkatrészeket raktárról.

Ha Bp környéki vagy, Szentendrén van egy Nivára specializálódott szerelő, aki a Niva4x4Klub oldalán gyakran nyújt fórumon is segítséget, mint a Daciás loganos Gergő... :-)

Remélem sokáig se alkatrészre, se szerelőre nem lesz szükséged.

Mit néztél ki a Duster helyett? Lodgy esetleg? :-)

Annak idején (5 éve) én is kacérkodtam a Dusterrel és a Logannal, de végül Fluence lett belőle. Viszont a nővéremnek is és édesapámnak is Duster van... :-)

Előzmény: Old Black Joe (69)
Old Black Joe Creative Commons License 2019.05.23 0 0 69

Nem volt az sem teljesen elkényeztetett, de van 3 kicsi gyerekem és szűkös 3 gyerek üléssel. Szóval gyászolom a kicsit, de árulom. 

Amíg az új meg nem lesz, addig legalább van autóm. Aztán a havi 1-2 vadászatra lesz társ, ha tényleg fele olyan jó, mint az eladó mondta.

Van hely a garázsban számára is, télen is plusz fokban lehet.

 

Néhány érdekes nem autentikus, de kényelmes dolog benne: elektromos ablak, központi zár, gombbal nyitható csomagtartó.

A fordulatszám mérőt leszámítva minden működik, eddig felületi, vak rozsdán kívül nem láttam nagyobb bajt.

 

Előzmény: CsA (68)
CsA Creative Commons License 2019.05.23 0 0 68

A Dustert nem akarod összesározni? :-)

Előzmény: Old Black Joe (66)
CsA Creative Commons License 2019.05.23 0 0 67

Isten hozott a "klubban"... :-)))

Előzmény: Old Black Joe (66)
Old Black Joe Creative Commons License 2019.05.23 0 0 66

Már az udvaron áll. :)

Nem makulátlan, de megvettem. 

Előzmény: CsA (65)
CsA Creative Commons License 2019.05.23 0 0 65

Na, milyen volt?

Előzmény: Old Black Joe (64)
Old Black Joe Creative Commons License 2019.05.22 0 0 64

Van fent egy friss hirdetés:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/niva/lada_niva_2121-14415174

Beszéltem a hirdető el, este megnézem.

Az elmondása alapján: ő autószerelő, a képen látszik, hogy 7centit emelt rajta, a hajtás a vannak cserélt alkatrészek, osztómű, váltó friss olajjal ellátva. Nem rohad állítólag sehol egyáltalán, mert teljesen kilakatolta a korábbi tulaj. (Ettől lehet purhab...)

Elvileg minden működik. 

A sztori jó. 

Mesélni persze én is tudok. 

Beltérben hiányzik hátul a biztonsági öv, de segít, ha kell egy ismerősével betetetni. 

Előzmény: CsA (63)
CsA Creative Commons License 2019.05.22 0 0 63

Én közel egy évig kerestem az enyémet.

Hasonló elvárásokkal és 500-700eFt körüli rászánt kerettel kezdtem nézelődni.

Nálam az is szempont volt, hogy a családnak legyen gusztusa bele is ülni. A beltér sokat elárul az autó múltjáról, főleg egy Niva esetén. Ha elől is még szakadásmentesen a gyári ülések vannak benne, megvannak a kisebb műanyag takaróelemek is, nem repedt szét a tűző napon a műszerfal, akkor jó eséllyel a mechanikai részei is hasonló kíméletben és karbantartásban részesültek. Végül nem bántam meg, hogy megdupláztam a keretet, így sikerült venni egy olyan autót, amire még kellett költeni, de nem rohad (sose volt alvázvédőzve, még fehér az alja) és tényleg teszi a dolgát. És mivel 2006-os, már szervókormány is van benne.

500eFt körül szerintem nem lehet olyat találni, ami tényleg jó, mert azt vagy nem adják el, vagy annyiért adják. Ez persze sajnos nem zárja ki azt, hogy 1MFt körül ne árulnának hulladékokat :-(

Előzmény: Old Black Joe (62)
Old Black Joe Creative Commons License 2019.05.22 0 0 62

Szervusztok!

 

Egy időben olvasgattam ezt a fórumot is, de most igazán aktuális... 

Szeretnék venni egy Nivát.

A keret, amit erre szánok max 450-500.000 Ft. 

Amit várok az elég magas szint, legyen jó!

Ne legyen nagy rohadás, üzembisztosan induljon, működjenek a berendezések nagyrészt és átmenetileg, míg az új autót megvesszük, akár rövíd távra a 3 gyerekemet is biztonságosan berakhassam. 

Ne hegyvidéki használatú legyen, a motor, váltó komoly olajfolyás nélkül működjön. 

Aztán a későbbiekben 2. autónak meg is maradna vadászatra. 

Túlzás ez az elvárás lista?

Ebben az árkategóriában 18-30 éves autók vannak, amik nyilván átmenetek már 1-2 dolgon. 

Mivel nagyon nem vagyok autószerelő, kérem a segítségeteket, adjátok tanácsot a vásárláshoz! 

A felületi rozsda nem izgat, az még kezelhető szerintem. De mi van, ha az alján merevító elem már anyagában rohad? 

Azt lehet még karosszériázni, van értelme? 

Tudtok abban segíteni, hogy mennyibe kerülne kb egy alváz hegesztés általánosságban tól-ig, mennyi az üreg és alvázvéselem. 

A rohadás, kék füst, olajfolyás, váltó akadozás, csörgés-zörgés, (ugyanez a futóműből), fék nem/nem megfelelően működés magáért beszél. Ha látszólag ezek jók akkor is lehet baja persze és lesz is...

De mit nézzek még meg az autón?

 

Az eddig látott kocsik tragikusan voltak...

Holnap ezt szeretném megnézni:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/niva/lada_niva_21214_jo_muszaki_allapotvonohorog-14381912

 

Nem ismeri innen valaki ezt az autót? 

G.iovanni Creative Commons License 2019.03.25 0 0 61

Sziasztok!

 

3 ajtós Lada 4x4 Classic -hoz keresek ún. expedíciós tetőcsomagtartót. Lámpasor nélkül, csak sima keretet.

 

 

Tudtok segíteni?

 

Köszönöm...

 

 

 

CsA Creative Commons License 2019.03.24 0 0 60

Komoly fékerő a szatyorban... :-)))

Előzmény: p21-feri-tb2 (59)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2019.03.24 0 0 59

mai börzén

CsA Creative Commons License 2019.02.07 0 0 58

Mai történések... :-)

CsA Creative Commons License 2019.01.29 0 0 57

Elkészült a facelift... :-)

 

CsA Creative Commons License 2019.01.23 0 1 56

Jól áll neki a narancs szín... :-))))

 

Előzmény: p21-feri-tb2 (55)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2019.01.19 0 1 55

Lada 4x4 Tsarina

CsA Creative Commons License 2018.12.31 0 1 54

CsA Creative Commons License 2018.11.20 0 0 53

A Kama 232 185/75R16 gumiabronccsal van valami tapasztalat?

Alapvetően nem durva terepre keresek gumit...

 

BUKSZAPÉTER Creative Commons License 2018.11.04 0 0 52

Sziasztok!

Van 5 db Volga felnim.

Ha èrdekel valakit,szóljon.

CsA Creative Commons License 2018.10.17 0 1 51

Na, egy ilyen klímás Orange Edition nagyon bejönne... :-)

Nem értem itthon miért nem forgalmazzák. Én biztos hamarabb ugranék rá, mint egy bumszli lökhárítós Urbanra...

CsA Creative Commons License 2018.10.17 0 0 50

Ma hazahoztam a gépet a Bükkből, készül műszakira...

Hazafelé megálltam egy közös fotóra a Nivával és távoli rokonával... :-)

 

CsA Creative Commons License 2018.08.18 0 0 49

Kis kirándulás a Nagy-Eged hegyre (537 m). Megnéztük, hogyan startolnak a siklóernyősök. Ők a Niva hátsó lökhárítója mögötti részről, valamivel lentebbről :-) indulnak el. Eszméletlen élmény közvetlen közelről látni, ahogy felkapja őket a szél, volt akinek még csak neki sem kellett futni, egyből felemelte egy felfelé haladó légáramlat... :-)

CsA Creative Commons License 2018.07.21 0 0 48

Noszvajról Bükkzsérc felé menet, az erdőn át...

A háttérben a Hódos-hegy a Kis és Nagy Patkóval... :-)

CsA Creative Commons License 2018.07.05 0 0 47

Csak szerényebb matricázás volt, az is sk. ... :-)

 

Előzmény: kakukkjoe (46)
kakukkjoe Creative Commons License 2018.07.05 0 0 46

Fölmatricáztattad ? :-)

 

Előzmény: CsA (44)
CsA Creative Commons License 2018.07.04 0 0 45

A 3. Bogácsi Kamionos találkozón a pincesori parkolóban... :-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!