Üdv!
1.7 es nìvàmmal a következő problèma volna menetközben megtorpan mintha nem kapna üzemanyagot.Most cserèltem benne üzemanyagszivatyút,gyujtótrafót,gyujtàskàbelt,generàtort de a hiba mèg mindig fenn àll ha esetleg tudna valaki segíteni vagy valami ötlet,hogy mi okozhat mèg ilyen problèmàt.
Segítsèget előre is ķöszönöm Pèter
Akad!😀
Azóta sok víz lefolyt a Dunán...
A Niva itt áll a garázsban!
Kb. 1 bő hónap lett belőle, míg egy vidéki NKH-s telepen kapott új motor kódot.
Közben ki lettek szedve az emelő pogácsákat, hogy a vizsgán átmenjen (bár talán nem volt létszükséglet).
Aztán biztonsági öveket vettem bele, meg egy új karburátort. Folyt az olaj az osztóműből, megjavíttattam, olajjal feltöktötték és az egyik gömbcsukló is cserélni kellett.
Az autó most teljesen rendben.
Szépen el is terveztem, hogy lassan módszeresen felújjíttatom, (mert pl a műszerfal már láthatóan öregecske, de nem eszi a rozsda), hogy amint meg van a 7 személyes ebből legyen egy pöpec vadász autó...
Erre az Opelnél jelezték, hogy a megrendelések sajnos csúszik, nem is kicsit! (Az a helyzet, hogy most boldog-boldogtalan ugrik az állami támogatás miatt az új autóra. Szerintem sokan meggondolatlanul hitelből vásárolnak.)
Idén már nem ülök az új autóba, sőt jövő évben is február a leghamarabbi időpont az átvételre.
A terv az volt, míg nem jön meg addig kibekkeljük a Nivával. Ami programot lehet toljuk, ami muszáj, azt ezzel, vagy apám Astrájával oldunk meg.
2-3 hónap megoldható lett volna, 6-7 túl sok.
A nagyasszony be is jelentette, hogy a Niva elhibázott lépés volt, ő nem tudja vezetni, tehát kell egy rendes autó!
Így vettem egy 5 ajtós kocka Vitarát és nagyon fájó szívvel a Nivát el fogom adni.
Ha valakit érdekel, szóljon!
Privátban képeket, történetét tudom mesélni.
A legfájóbb, hogy vadászni egyszer jutottam ki vele, de még csak sáros sem lett!
Még nem gondolkodom (szándékosan) ennyire előre. Elindultam ma átíratni az autót, de az eredetvizsga lapon, amit az eladó előre megcsináltatott, az szerepel, hogy a motorkód nem olvasható, megjegyezve, hogy nem külsérelem miatt. Sajnos a laikusságom miatt nem tudom, hogy hol kellene keresni, de nem is volt időm még jobban végigmászni. Szóval el kell vinni egy új műszaki vizsgára, egész pontosan műszaki szemlére, ahol hivatalosan megállapítják, hogy ez miből fakad, aztán írathatom a nevemre. Addig marad a garázs pakolás, hely csinálás, mert ma még karton dobozok, gyerek biciklik, fűnyírók állnak a helyén. (Csak azok hová kerülnek???)
Aztán, ha ezek megvannak, a nevemen van, akkor viszem szerelőhöz átnézetni. Szerintem van élet fordulatszám mérő nélkül egy darabig. Bár, ha műszerfalba nyúlás történne, akkor már lehet, hogy a kirepedt műszerfal borítást is cserélni kellene. A többi egyébként tényleg úgy tűnik, hogy működik: szívató visszajelző, kézifék lámpa stb. Jaaa, a legviccesebb, hogy gombos indítású. (Rá kell adni a gyújtást és megnyomni egy gombot.) Csupán az a kérdés, hogy van-e értelme ezt a sziszifuszi harcot megkezdeni? Hiszen vége azt hiszem ennek sosem lenne... A hiányzó biztonsági öveket, az eladó ígérete szerint pont attól a szentendrei úrtól szerzi be, mert jóban vannak.
Nem ragaszkodom a Daciához különösebben... Sőt, az előítéletet is a Duster miatt vetkőztem le. Valószínűleg a az Opel Combo a befutó, ha csak ki nem zárják a nagycsaládosok támogatott autói közül, de remélem ez egy képtelen feltételezés. A Lodgy sajnos pont ugyan olyan széles, mint a Duster és a pillanatnyilag használt 3 ülés, ha bent van, akkor nem tudom becsukni az ajtót. A Combonál, nincs ilyen gond. Na meg aztán a többi kényelmi funkció és állag is egy csipetnyit jobbnak tűnt az Opelben.
Ha jól látom, akkor még a Tied a régi hátfalas, régi műszerfalas. Abban a fordulatszámmérő külön cserélhető, már ha a műszer a ludas. Nekem sajnos komplett műszeregységet kellett cserélni, mert nem mért a sebességmérő (érdekes módon a km számláló viszont igen...)
Ha alkatrészre lesz szükséged, a Facebookon Dojcsák József és Becsei József tud adni új alkatrészeket raktárról.
Ha Bp környéki vagy, Szentendrén van egy Nivára specializálódott szerelő, aki a Niva4x4Klub oldalán gyakran nyújt fórumon is segítséget, mint a Daciás loganos Gergő... :-)
Remélem sokáig se alkatrészre, se szerelőre nem lesz szükséged.
Mit néztél ki a Duster helyett? Lodgy esetleg? :-)
Annak idején (5 éve) én is kacérkodtam a Dusterrel és a Logannal, de végül Fluence lett belőle. Viszont a nővéremnek is és édesapámnak is Duster van... :-)
Az elmondása alapján: ő autószerelő, a képen látszik, hogy 7centit emelt rajta, a hajtás a vannak cserélt alkatrészek, osztómű, váltó friss olajjal ellátva. Nem rohad állítólag sehol egyáltalán, mert teljesen kilakatolta a korábbi tulaj. (Ettől lehet purhab...)
Elvileg minden működik.
A sztori jó.
Mesélni persze én is tudok.
Beltérben hiányzik hátul a biztonsági öv, de segít, ha kell egy ismerősével betetetni.
Hasonló elvárásokkal és 500-700eFt körüli rászánt kerettel kezdtem nézelődni.
Nálam az is szempont volt, hogy a családnak legyen gusztusa bele is ülni. A beltér sokat elárul az autó múltjáról, főleg egy Niva esetén. Ha elől is még szakadásmentesen a gyári ülések vannak benne, megvannak a kisebb műanyag takaróelemek is, nem repedt szét a tűző napon a műszerfal, akkor jó eséllyel a mechanikai részei is hasonló kíméletben és karbantartásban részesültek. Végül nem bántam meg, hogy megdupláztam a keretet, így sikerült venni egy olyan autót, amire még kellett költeni, de nem rohad (sose volt alvázvédőzve, még fehér az alja) és tényleg teszi a dolgát. És mivel 2006-os, már szervókormány is van benne.
500eFt körül szerintem nem lehet olyat találni, ami tényleg jó, mert azt vagy nem adják el, vagy annyiért adják. Ez persze sajnos nem zárja ki azt, hogy 1MFt körül ne árulnának hulladékokat :-(
Egy időben olvasgattam ezt a fórumot is, de most igazán aktuális...
Szeretnék venni egy Nivát.
A keret, amit erre szánok max 450-500.000 Ft.
Amit várok az elég magas szint, legyen jó!
Ne legyen nagy rohadás, üzembisztosan induljon, működjenek a berendezések nagyrészt és átmenetileg, míg az új autót megvesszük, akár rövíd távra a 3 gyerekemet is biztonságosan berakhassam.
Ne hegyvidéki használatú legyen, a motor, váltó komoly olajfolyás nélkül működjön.
Aztán a későbbiekben 2. autónak meg is maradna vadászatra.
Túlzás ez az elvárás lista?
Ebben az árkategóriában 18-30 éves autók vannak, amik nyilván átmenetek már 1-2 dolgon.
Mivel nagyon nem vagyok autószerelő, kérem a segítségeteket, adjátok tanácsot a vásárláshoz!
A felületi rozsda nem izgat, az még kezelhető szerintem. De mi van, ha az alján merevító elem már anyagában rohad?
Azt lehet még karosszériázni, van értelme?
Tudtok abban segíteni, hogy mennyibe kerülne kb egy alváz hegesztés általánosságban tól-ig, mennyi az üreg és alvázvéselem.
A rohadás, kék füst, olajfolyás, váltó akadozás, csörgés-zörgés, (ugyanez a futóműből), fék nem/nem megfelelően működés magáért beszél. Ha látszólag ezek jók akkor is lehet baja persze és lesz is...
Kis kirándulás a Nagy-Eged hegyre (537 m). Megnéztük, hogyan startolnak a siklóernyősök. Ők a Niva hátsó lökhárítója mögötti részről, valamivel lentebbről :-) indulnak el. Eszméletlen élmény közvetlen közelről látni, ahogy felkapja őket a szél, volt akinek még csak neki sem kellett futni, egyből felemelte egy felfelé haladó légáramlat... :-)