WD40-et azt régebben "jobb híján" én is használtam, de nagyon lebeszéltek, merthogy gyűjti a port és nem tesz jót az élettartamnak. Én valami direkt bringákhoz való láncolajra gondoltam, egy szerelő még ajánlotta a fúróolajat, mondván hogy az nem gyűjti a szennyeződéseket...
Hónapok óta használom munkábajáráshoz a bringámat, nagyon élvezem, hogy a tömegközlekedési idő fele alatt, kb. autós menetidővel beérek dolgozni. Azt szeretném kérdezni, hogy a láncot ki milyen típussal szokta olajozni, milyen gyakran és mennyit kell? Érdemes a nagyobb nyomaték, terhelés miatt többször mint a sima bringákon? (Nekem amúgy az egyik kerékpárszerelő ismerős azt mondta, hogy ő a fúróolajat ajánlja láncolajzásra, mert nem gyűjti a port, csak vigyázni kell, hogy a féktárcsákra ne kerüljön belőle...)
Valóban cikkekkel lövünk célba, én is elkövettem ezt a hibát, de lusta vagyok kikeresni a jogszabályt és telefonálni sem fogok illetékes hivatalba. Főleg más helyett.
Én is a nyáron tetettem az egyik kocsimra horgot, de pont ment műszakira is, és pont ott szereltettem fel ahol vizsgázott és pont váltottam is ki rendszámot, szóval mindenből a HAGYOMÁNYOS utat jártam, de előtte jól elolvasgattam mindent a témában.
Amit ez a vonóhorog szerelő cég ír az teljes mértékben igaz. Tehát nem hazudik, nem ferdít, nem ver át senkit, tök korrekt. Sőt van SAJÁT vizsgaállomásuk is ahol mindjárt meg is csinálják. Tiszta haszon. :)))
HA VONTATNI AKARSZ A HOROGGAL!!!
Merthogy az emberek 99%-a vontatni akar a horoggal.
Most a maradék 1%-ról van szó, arra pedig a másik sor vonatkozik a jogszabályból.
Rendszámot pedig már holnap kiválthat bármire ami szgk.
"Ha felszereled/szerelteted a vonóhorgot, mindenképpen műszaki vizsga szükséges, hogy az ott kapott műszaki adatlapon lévő vontatási adat bekerüljön a forgalmiba az okmányiroda által!"
Ha csak bringaszállításra, akkor elegendő valami alapváltozat, hiszen itt elsősorban a függőleges terhelhetőség számít. A horgok típustól függően 50-150 kg között változik, a példában a bringák számától és típusától függően jó eséllyel elegendő a legáltalánosabb, 75 kg-os változat. Külön öröm, hogy ha csak bringát szállítani kell a horog, akkor nem kell vizsgáztatni (nem engedélyhez kötött beépítés), cserébe nem is vontathatunk vele. A többi itt leírt feltétel ekkor is szükséges (beszerelési nyilatkozat, műbizonylat) és persze a következő műszaki vizsgán érdemes beíratni a horgot.
Köszönöm a válaszokat, bár kissé elbizonytalanodtam.
daty55: "Ha semmit nem vontatsz, semmit nem szállítasz a vonóhorgon, és akár milyen vonóhorgot raksz fel, mindenképpen újra kell vizsgáztatni az autót."
bilek: "Ha nem vontatsz (főleg ha levehető) akkor nem kell vizsgáztatni, rendőr sem fog szólni érte."
Ha nem vontatsz (főleg ha levehető) akkor nem kell vizsgáztatni, rendőr sem fog szólni érte. EZ szerintem új dolog lehet, mert régen én is úgy tudtam, hogy azonnali műszaki vizsga kell, ahogy felkerüla vas a kocsira, de mostanság olvastam egy vonóhorgos szerelő honlapján valahol ezt az újdonságot.
Viszont a következő vizsgán be fogják írni (műbizonylat és felszerelési igazolás kell nekik) ami forgalmi cserével jár.
Helyi érdekességek miatt mindenképp egyeztess a vizsgaállomással.
Szürkerendszám.
Semmi köze a horoghoz, hiszen csomagtartós szállítóra is kellhet.
Forgalmi cserével nem jár mert csupán a megjegyzés rovatba íródik be kézzel.
Nálunk 2hét a hivatalos bemondás, de általában 1 hét alatt megvan.
Helyi érdekességek miatt mindenképp egyeztess a helyi okmányirodával.
Ha semmit nem vontatsz, semmit nem szállítasz a vonóhorgon, és akár milyen vonóhorgot raksz fel, mindenképpen újra kell vizsgáztatni az autót.
Ha ez megvan, utána kell kérvényezni a szürke rendszámot - átfutási idő kb 1 hónap - és ha megkapod - mint írtam, 4.500 Ft az ára - ezt is bejegyzik a forgalmiba, mint ahogy azt is, hogy vonóhorgot tetettél rá.
Tehát: nincs vonóhorog az autón, levehető fejes változatot szereltetnék fel, de mivel kizárólag kerékpárt szállítanék, arra gondoltam, így nem kell vizsgáztatni és bejegyeztetni a forgalmiba.
Tehát nem vontatnék semmit, nem is lenne fent a vonóhorog csak akkor, amikor szállítanék időnként a kerékpártartón.
Olyan kérdésem lenne, ha az autómon a (levehető) vonóhorgot csak bicikliszállításra használnám (kvázi csomagtartóként), akkor is szükséges műszaki vizsga?
Két ebike-ot már nem nagyon lenne egészséges a tetőn szállítani.