A fél szintetikus egy picit tovább bírja..... A szintetikus pedig akár 1000km-rel is odébb tolhatja a csere intervallumot...legjobban az észteres bírja minden téren,igaz egy liter 4000ft....
Kérdés hogy melyik jobb a motornak.....4000km -egy csere észteressel....vagy 4000km alatt 2 szer cserélni ásványival.....ízlés és szerviz díj kérdése....
A kymco grand dink 250 robogómban 2000km -ként kellett olajat cserélni!!!! igaz megvolt 12 perc alatt...többször lemértem...már sportot csináltam belőle.....
Robogók között a Piaggió "i-get" engine viszi a prímet 10000km oil csere intervallummal????? Én nem hiszek nekik...a honda pcx 2014 utáni is csak 6000km ír elő....pedig az sem ócska blokk...
Ha már koppincs-ról írunk....A piaggió Medley is start /stop engine-vel jön,és van generátor önindítója....nem furcsa a honda pcx már közel tíz éve tudja ezt?!
De az átkos rendszerben is volt ám ilyen járgány......tatran 125 robogó....dinastarteres volt már az 1960-as években!!!!! üdv zs
A minőség sokat javult ,ezt én is belátom .Immáron 10. éve használok kínai,tajvani,koreai motorokat....nyílván ezen az áron kompromisszumot kell kötni....de nekem belefér bőven...
Amikor felszabadult a 30 éves liszensz jog,akkor sok feltörekvő cég kezdte gyártani ,a léghűtéses fekvő hengeres robogó blokkokat...gyüjtő nevük :GY-6 !!!!ezen belül vannak a típus kódok.
lásd... 153 qmi-7 1 =egyhengeres fekvő...53 =furat átmérő....qmi= autómata ,felső önindítós változat...lásd a képen nagyon jó kis blokk általános használatra!!!
A kidolgozási minőség szerintem nagyon sokat javult, egy mostani Keeway azért felveszi a versenyt már egy olcsóbb "márkás" robogóval. Pl. az általam dicsért Address kidolgozása nem olyan stílusos, mint a Zaharáé, az még inkább a Kymco Agility féle bumfordiságra hajaz. A kapcsolók normálisan működnek, a műanyag burkolatok már nem állnak el (a 2008-as Benelli Pepém hátsó indexe pl. úgy lefittyedt magától, hogy nem tudta a szerelő se fixálni, mert a szára melletti műanyag burkolat valahogy nem ment vissza a helyére.), a fényezés nem pattog, a motorból nem csöpög semmi (a Pepémből pl. folyt az olaj, szét kellett kapni a burkolatot, hogy a bilincset cseréljék).
Amióta 3 éve a mobilom is kínai, valahogy jobban megbízok már bennük, mint régebben.
Amúgy onvastam az onroad.hu-n a Keeway Cityblade 125 tesztjét, alig drágább, mint a Zahara, lényegében ugyanaz a motorjuk, ha nem Vespa koppintást akar az ismerősöd, lehet, érdemes kipróbálni egy PCX koppintást is:)
Köszönöm az információkat...tovább adom.... Garanciális szervízt ne feszegessük,sajnos nekem az a tapasztalatom hogy csak saját magunkra számíthatunk....
Mannol oilt jómagam is preferálom,az van a VFR-be,és a piaggio-ban is mindenhol.... Műszaki leírásban megpróbálok segíteni....üdv zs
Meg vagyok elégedve, a motor 60-ig szuper, 95-ig fel is kúszik, így a forgalom ritmusát teljesen jól tartja. Fékek, fényszóró jó, üléspozíció nekem teljesen megfelelő (minden dimenziójában olyan amúgy, mint a régebbi Vespa ET2-esemé volt).
Ami nem tetszik:
- A tank 5 liter, de a motorka eszik simán Budapesten 3,2 l körül (a gyár a típusbizonyítványban 2,9-et ad meg), így 110-120 km után szinte üreset jelez, vagyis én hetente tankolom (ilyenkor 4 liter körül megy bele). Sűrűnek érzem, igaz, hosszabb úton egyszer elmentem 150 km-t egy tankkal, de az nyugis országutas 80 km/h-s menet volt.
- a gyári gumija nagyon ócska, én 500 km után cseréltettem Bridgestone Hoop gumikra, ez szereléssel együtt sajna 30 ezrembe fájt, de rá kell szánni.
- A Vespára való Tucano pántjait nincs hova rögzíteni a motor alján, ezért nem fekszik fel rá rendesen, így derékra köthető ölzsák jobb rá télen.
- Remélem csak a bejáratás miatt van, hogy az olajcserénél a 9 dl olaj helyett kb 6 csorgott ki.
- A szervízkönyv alapján igazi nebántsvirág a robogó, évi két szervizelést írnak rá, és kis túlzással 3000 km-enként át kell vizsgálni a fél motort, 6 hónaponta meg gyertyát cserélni. Érdekes, hogy szelephézag állításról nem írnak, míg pl. a Honda PCX-nél állítólag azt 4000 km-enként meg kell ejteni. Azt sajnálom, hogy semmilyen szerelési segédlet nincs a manualban.
- Múltkor kiesett a bal tükör lapja egy döccenőn. Szerencsére 3000 Ft volt az új tükör. Valószínűleg a nyári napon állás, a rossz utak okoztam rázkódás, és a motorjának saját vibrálása nem tett jót a ragasztásnak.
2-könnyen indul hidegen,melegen?
- Próbáltam mínusz 3-ban, és plusz 35-ben is, eddig mindig indult önindítóról, így a berúgókarját még sosem babráltam.
3-szervíz tapasztalatok?-árak?
- Nekem Szentendrére járás macerás lenne, ezért a Keeway honlapján lévő, Hosuba szervízt választottam a Boráros téren. Az első szervíz 18 ezer volt, így úgy döntöttem, kidobom az ablakon a plusz 1 év garit, és nemrég magam cseréltem le az olajat, megtett 2000 km után. 10W40 ment bele, Mannolt vettem, kemény 1000 ft-ra jött ki az olajcsere.
4-fogyasztás benzinben,esetleg oil -ban? milyen motor oil kell bele...,
Számolj 3,2 literrel, azt tudja tartani, nem érdemes bízni abban, hogy figyelmesen levihető 2,5 köré.
5-mire kell figyelni ujj motor átvételekor,típushibák stb...??
Nekem az első fék csöveinek összefogó bilincse annyira akadt a berúgózáskor az első doblemezben, hogy a kormányt nem tudtam rendesen elfordítani egy kikerülő manővernél. Nem örültem neki, volt a robogóban akkor 5 km, és majdnem felkenődtem vele a kikerült autóra. A kötelező szervíznél meg volt pofájuk 3000 Ft-ot kiszámlázni a visszahajlításra, holott balesetveszélyes motort át se lett volna szabad adni. Amúgy kicsit még mindig hozzáér a bilincs erős fékezésnél, vagyis ezt tekinthetjük szerintem típushibának. Más nincs szerencsére.
Összességében én nagyon ajánlom ezt a robogót, de szerintem érdemes kipróbálni egy 120 ezerrel drágább Suzuki Addresst is, az tényleg 2 liter körül fogyaszt a tesztek alapján (asszem 190 km a hatótávja), nagyobb a kereke, és talán az árát is jobban tartja, mégiscsak japán (mégha valahol Indonéziában, vagy Thaiföldön is gyártják.)
Üdv, itt vagyok. A plexi Puig, rá való, egész jó, nekem a 176 centimmel a homlokom fölé ér, érdemes szerintem azt venni hozzá (a képen szerintem másféle van, de a Puig tuti jó rá). A webshopjukból kb. 34 ezerbe fáj. Dobozt én simán vettem rá egy 40 l. körülit az ebayről 10 ezerért. Érdemes lemérni előtte, mert a csomagtartó baromi rövid, így a doboz tartó tálca fele a levegőben áll, ezért inkább széles legyen a doboz, mint hátrafelé kinyúló. Viszont a csomagtartó vicces mérete miatt elengedhetetlen rá egy normális doboz.
Köszi mindenkinek az infót:) Már tettem bele 400km-t 10-ből legalább 8-9 szer sikerűl kivenni üresbe. Régi nagymotoros haverom monta hogy már gurulás közben megállás elött rakjam üresbe bevált:)
Köszi a reagálást, szerintemse lessz vele probléma, még csak 300km-er tettem bele. egyre jobban tetszik. A kormányon kell még magamfelé állítani hogy konfortossabb legyen, meg a szorosságán mer egy picit beszitál az eleje.
Nekem első olajcseréig jó volt, aztán akkor 20W-50-et raktak bele, azóta elég hitvány. De lassan ráérzek, rájöttem, hogy enyhe gázfröccsel (3 ezres fordulat körül) viszonylag könnyen betalálok N-be.
Gyakorolni kell egy kicsit, eleinte nekem is nehezen sikerült, de mostanra egész kitapasztaltam a módját. Van azért amikor így sem sikerül N-be lökni egyből! Lámpa előtt, általában 10 km/h nál kuplungolok és így kicsit gurulva tudom üresbe rakni, ha nem sikerül akkor egy kicsit előre mozgatom a motort és úgy rakom üresbe! Finom lábmunkát igényel a dolog szó se róla! Egyébként nekem most Motul 10w-40 olaj van benne, lehet csak bebeszélem, de ezzel mintha finomabb lenne a váltó!
Vettem 1 RKS Sport 125-öt remélem jó helyen járok a kérdéseimmel. Van 1 pár dolog ami nem tetszik a működésében mint pl: a motor bemelegszik és alapjáraton olyan hang jön ki a motorból mint ha hidrólőkés volna kiss harkály van beépítve, aztán lámpához érve elég macera üresbe tenni.
Érdeklődnék, hogy GPS-el mértétek e már meg az RKS sebességét! Ma vettem egy telefontartót a kormányra, aztán rá is mértem a sebességre összehasonlításképpen! Azt tudtam, hogy nyilván csal az órája, de óra szerinti nagyobb tempónál 95 km/h nál közel 20 km/h át is hazudik a gps szerint!
Hát, nekem a fő bajom az üléspuhítással az ára. Kértem árajánlatot a CBF-re, máshol a kiírt árakat néztem meg, és 60+ÁFA árak jöttek ki zselésítésre. Erre egyszerűen spúr vagyok. Nyilván, ha a motor munkaeszköz lenne, akkor beruháznék rá, de így luxusnak érzem. Így vettem egy feltehető zselés rátétet 8 ezerért, az valamit segít, bár csodát ez sem tesz.
Mivel nekem főleg a keresztcsontom szokott sajogni, ezért a szélesebb ülések teljesen jók, pl. a Keewayem Zaharámon kevésbé fáj a farom. Mondjuk lehet, hogy a CBF hátsó lengéscsillapítóján is kellene állítanom, mert az eladó azt mondta, hogy 2 személyre van beállítva. Lehet, hogy valamit javítana, ha a leglágyabb csillapítású állásba tekerném a körmöskulccsal.