Ezt az átszívja rajta a benzint ,valahogy nem értem ,vagy többféle megoldás van ,valahogy az én kabim inkább a gumi cumi felszívja és a karburátoba nyomja ,ha nem így van akkor elfogja ejteni a benzint ,de lehet csak értetlen vagyok . Ha úgy lenne ahogyan mondod akkor amikor a gumi cumi kireped a gép menne tovább ,de nem megy a benzint elejti ,pedig a gumi cumi szelepének meg kéne tartsa a benzint a karbiban ,na itt a fogas kérdés ! De azt is eltudom képzelni a hogy a karburátor márkák másként vannak ezzel megoldva ,vagy így is jó meg úgy is jó . De ezt meg fogom nézni merre megy a kör ! De egyszer már jártam úgy egyébként ezzel hogy a yutub videó szerint raktam a csöveket fel és nem ment a gép ,pedig még a csöveket sem cseréltem fel mert előtte cseréltem csöveket rajta és tudtam melyik csővön van a szűrő és melyik a visszatérő !
Holnap írok nektek. Ma nem vagyok a gép mellett. De erős a gyanúm hogy előttem valaki az uza csöveket nem jól rakta össze. A videókban a gumi cicire fordítva vannak a csövek felrakva mint nekem. Plussz az egyik videóban láttam hogy azon a csövön van a szűrő ami nekem a karibi alján van. Nálam még csak egy picit lóg a tankba.
Amikor a pumpat nyomkodom akkor a karibi felől kéne szívnia a benzint vagy nyomni a kellene a karibi felé?
Bocsánat hogy belevaú: én már láttam olyat amikor karbicserénél összecserélték a két csövet viszont a visszatérő is elég hosszú volt és gyorsan telerakta a karbiban levő szűrőt mivel nem volt tartályszűrő pontosabban rossz csövön. Sőt az saját gép volt és hajszálrepedés volt a szívócsövön és megszivatoot. Karbi szereléskor ha esetleg műanyag cső volt fenn azt mindig újra szoktam cserélni mivel cstlakozó részen ki van tágítva megkeményedik és visszatenni nem lehet sokszor ott levegőt szív és kevés lesz az üzemanyag(kézi pumpánál nem észlelhető)
A szűrő akkor van jóhelyen ha a tank alján fekszik vizszintesen és ahogy döntünk a géppel fát arra néz a szűrő ,mert akkor is a tank alaján lesz a szűrő mindig ,mert ugye lényegében vagy függőlegesen vágsz vagy vizszintesen .
A gumi cumi szívja fel a tankból a benzint a másik csövön meg belenyomja a karbiba a karbiból a feesleget a túlfolyón vissza küldi a tankba ,arra nem kell semmi sem !
Meg kell próbálni kimosni féktisztítóval a 95 benzin az egy szar benzin ,nem szabad a gépbe önteni belőle ,csak a 100 oktánosból ,sok hibát megelőz ,és természetesen full szintetikus motorolajjal kell járatni is . De a motort előtte koksztalanítani kell másként a szintetikus olaj leoldja és a gép károsodásához vezet . Ha a kimosás nem segít akkor ki kell szedni egy facsavarral amit bele kell tekerni és adoptálni kell egy kínai szellőzőt egy darabka benzin csővel . Ezt a karburátort térben kell valahová elvezetni ahol hely van hozzá . Vagy veszel újat olyan kiristály szerűséget bele de mögötte elméletben lennie kéne egy kacsacsőr szelepnek is ,ez olyan hogy befelé engedi a levegőt de kifelé meg tartja a nyomást a tankban ,de a tanksapkát is ellenőrízni kell a tömítőgyűrűjét hogy nem -e már el lapult ,mert sokan ezt is agyig húzzák ,pedig semmi értelme a gumi tömít nem a menet .
Valahogyan tanulni kell ezt is ! Az inprovizáció sokat segít csak pl én sem tudok néha egyszerűen gondolkozni ,de a yutubon megnézek olyankor pár filmet a tipusról ki hogy operálja a gépet !
Miféle van rajta a 440-é pl egy műanyag cső szerűség és egy fogóval lehet kivenni . De a Partneré egy fém préselés szerűség, azt nem tudod csak egy facsavarral kivenni . Az tönkre is megy mire kiveszed .
Akár az is vagy a benzin vezetéken egy lyuk ami tünyi is lehet . A tank szellőzőt úgy tudod ellenőrízni hogy ha a tankból jövő benzin veztéket lehúzod akkor spriccelnie kell a benzinnek ha nem nyomja kifelé a nyomás a benzint a szellőző vagy eldugult vagy nem működik a csörös szelepe ,de van amiben csak olyan kristály szerű vacak van ha mód és lehetőség van rá akkor azt meg kell szüntetni és egy kínai tankszellőzőt meg be kell fúrni a tankba és egy kis csövön lesz akkor a karburátor mellett ,más mód nem nagyon van . vagy kiveszed a kristályt és ahelyére van kicsi kacsascőr szelep is és kerálsz bele egyet ,pici FBS-sel beleragasztod ! Ha a szomszéd 440-ese megadja magát akkor én is ezt tudom neki tenni ,a multkor kifúvattam valahogy helyre jött de nem igazán tetszett ahogy dologzott abból sem jött a benzin ha lehúztam a csövet . Még a primerrel sem tudtam csak pici nyomást csinálni bele . Határ esetnek minősítettem !
A karburátort elvben igen állítottam. A henger okénak nézett ki, kapott újdugattyút gyárit. A szívó oldalon cseréltem minden tömítést. A főtengelynél a szimeringek is ok. a tank szellőző nem szivathat?
Gyujtás modul ! De mielőtt még veszel bármit a szimeringeket fujd le ,meg a karburátor csatlakozókat is a henger és a karburátor közt féktisztítóval ! A kipufogót is vedd le és nézz bele mielőtt tengernyi lóvét ölsz bele ,nem-e oda van már a hengered is ! Legelsőnek fel kelett volna tárnod a hibát és egyesével letesztelned hogy a hiba mibenlétére fény derüljön ! Álltalában a karburátor a fő gond ! De azt cseréltél, és be is állítottad a karburátort ?
A karburátorban ,hogy ezt a falsolás okozza vagy épp a membránok vannak behalva a fene tudja ,de enneka típusnak a gyujtás modul és a karburátorja egy retek ,és rendszeresen problémákat okoznak . Nemrég volt itt a 440-es csak a karburátor csere segítette meg ,az se ment, a fordulatát az istennek se lehetett felvinni ,majd ha sikerült vágni akkor sem lehetett vele mert lehalt mire a fába 3cm-re belevágott .
Összeraktam hamvaiból egy 240 xtorq-est. Jó kompresszió lett. Viszont amivel nem tudok mit kezdeni az pedig az. hogy beindul felpörög össze vissza jár majd leáll mint a szög. Hol keressem a problémát.
Attól akkor még a 440-is jobb azt legalább szervíz nékül is meg tudod csinálni de az is érzékeny a karburátorra meg a gyújtás modulja is egy vacak ! Egy jobb állapotú 136-137 megereggelizik ezen gépekhátán 3/8 1,3 vágókészlettel !
Az 545-ösöm vezérelt karburátoros, semmit sem tudok állítani rajta. 4 éves, de már új korában is így viselkedett: meleg állapotban alapjáratról gázt adva lefullad. A szervizek nem tudják vizsgálni, mert kb. fél órát kell terhelve járatni, akkor jön elő a hiba. Cseréltettem már gyertyát, főtengely szimmeringet, gyújtást, karburátort, semmi sem használt. Hq Synthetic XP olajat használok, 1:50 keveréssel. Pénteken és ma jellemzően csak bozótírtás volt, max. 5 cm átmérővel. Mindkét nap nagyobb részében jól működött. De mai volt kb. fél óra, amikor 1-2 percenként (kb. minden 5-10-edik gázadásnál) lefulladt. De a fulladós időszakban is azonos munka volt a nap többi részével. Máskor meg a nap nagyobbik részében bosszantott.
Ezek a gépek saját magukat be tudják kalibrálni. Kell neki egy bő 30 másodperces tuskózás és helyreáll a lelki világa.
Ha sok olajat használ, beköpheti a gyertyát, főleg, ha nem full szint olajat, stb..... Nem tudjuk, hogy új gép-e, használt, most vette használtan, mikor volt gyertya cserélve, stb....
Az 550-560 karbijánál is szokott gond lenni, de írták előttem, simán lehet gyújtás is.
Új gép? Mióta van nálad? Hogyan használtad? ( gallyazás, vagy kuglizás?) Túlmelegedés, gyertya, vagy gyújtás modul? Vagy beköpi a gyertyát? Milyen olaj? Milyen keverék?
20 percenként hogyan állt meg? Alapjáraton? Terhelésen? Mennyi idő múlva indult és hogyan? Esetleg nem a benzinszűrő akadt fenn?
A gyújtás az újabb gépeken rendre behalnak ,és a melegedéssel jön elő a hiba ,már találkoztam ilyennel motoros kaszán . Hidegen nem volt baja ,indult mint a zsebóra ,de ha felmelegítetted leállt és többet nem indult be . Ha pár percet vártál és lehült valamelyest egyből ment de csak amíg nem próbáltál kaszálni vele akkor leállt .
Tegnapelőtt kb. 7 óráig használtam az 545-ös fűrészt. Nagyon meglepett. Kb. 4 óráig tökéletes volt, egyszer sem állt le. Aztán kb. 20 percig 1-2 percenként leállt. Utána megint hibátlanul működött. Ez mi lehet?
A lendkerék mögé ( felülről a henger felöl) be tudsz fújni, azt nem kell leszedni. Meg anélkül nem lehet elindítani.
Általában a kuplung oldali szimering adja meg magát hamarabb, ott van nagyobb hő. Viszont ha az egyik oldal xar, cseréljük mindkettőt, fél munkát nem végzünk.