Sokan vezetnek adatbázisokat az egyes ex. volánok kocsiparkjáról, de a változások minden topikban külön kerülnek beírásra. A könnyebb tájékozódás és keresés érdekében ide lehet beírni azokat, rendszám, dátum, és az illetékes közlekedési központ megjelölésével.
Az SRD-292 helyére az LKC-295 került ki. Azt tették fel tartalékból. Volt is anyázás, mikor Sopron megkapta a 10 km-es rákosi körére. Volt még egy olyan verzió tavaly előtt nyáron, hogy a NEXT-ek Győrben maradnak és minden forda egyet kap, de végül ez nem így lett és Győrben kishíján a proto maradt, ami a Kravtex Gyárban áll és nem adtak forgalomba. A KHA két kört ment helyköziben, úgy, mint ahogyan tanszünetben egy SRD is helyiben. Teljesen független a kettő egymástól, mivel egyszerűen nincs tartalák csuklós helyközinél, ezért kellett helyis kocsit használni. Nyáron még volt is erre lehetőség, mivel pár forda megszűnik, de ősztől nincs. KRR lenne tartalék illetve két KPK (amiket megint csak át kellett telepíteni helyibe járműhiány miatt), ezért most tényleg ott tartunk, hogy nulla. KYV-et összetörték, a Setra tartalék kocsit Zalába vitték, úgyhogy 3 tengelyes tartalék sem nagyon maradt, csak a két E94 és a 8900-asok, amik fordán dolgoznak. A helyiben pedig meg lenne a darabszám, csak a fél flotta javítósoron van, ami az öreg Conecto meg a Credo BN18-asokat illeti.
Mikor a KHA-778 Győrbe került a helyközibe járkált tavaly nyáron, majd később KRR-el együtt a helyibe bukkanttak fel. Nekem úgy volt logikus hogy az SRD-292 helyett kapta meg a helyközi hogy a darabszám egyezzen. Az hogy most KHA fixen helyi vagy csak kölcsönbe van ott azt nem tudtam, meg igazából lényegtelen.
amíg van rajta rendszám -márpedig van-, addig nem selejtezik, ez megint nem hivatalos info, de nyilván esélyes.
amikor odavitték Palotára, valami 20 kilométert ment járatban, aztán motor ki, és mehet felújításra. nyilván nem tudom, konkrétan hol, mit és mennyiért csináltak rajta, de amíg annak az árát nem "dolgozza" le a busz, addig nem valószínű, hogy selejtezik. én azért nem temetném még. ha a várpalotai telepnek nincs is rá szüksége, máshol még jó lehet tartaléknak.
A bajai illetve kiskunhalasi fordás kocsiknak ismered a fordájukat esetleg? Ha nem nagy kérés akár itt, akár az e-mail címemen keresztül megosztanád velem? Köszönöm :)
Az az igazság, a HHR már Győrben is elég gyatra kocsi volt. A KRR-rel például sokkal jobb volt dolgozni, ha már C80-asról van szó. Nem csak az számít, melyiken egyenesebb a díszléc. Bár Palotán nem tudom mit kapott még a HHR, de gondolom nem sok jót. A HNF az más tészta, évekig gazdás busz volt, régóta ismerjük és nem összevethető a két Balatonossal. Győr helyköziben megvannak a tartalékok, vannak Volvók meg a HNF, az SRD-k még jók, mind gazdás és a két bordó csuklósra sincs panasz, mert ok nem a legújabbak, de 16 évesen bevethetők. Ha kell akkor 260-assal is pótolnak csuklóst. Győr helyi már elég szarul áll. Eleve kettő KPK-s Volvót át kellett venni a helyköziektől, a KRR valóban oda kényszerül, de legalább automatás. Én leginkább azt tudnám elképzelni, ha a másik két bordó Credo felkerülne Veszprém megyéből Győrbe. Palotán most 3 csuklós fordával kevesebb lett.
A HHR-810 miért selejt? Annyira gatya állapotban van? Simán el tudnám képzelni Győri helyközi tartalékként. Ha jól számolom akkor csak a HNF-498 és KPK-294 a tartalék csuklós. KPK-t soha nem láttam még kint, mindig a HNF van kint valami helyett. A KRR-180 és a KHA-778 egy ideje helyin vannak, ráadásul a három tengelyes tartalékot az MWA-403-at is áthelyezték zalába.
... Egyébként, most hogy változtak a fordák a pétfürdőit tekintve? Ugye ez az egy olyan vonal volt, ami helyközinek ért fel, de gyakorlatilag a helyis feladatokat ellátó buszok szolgálták ki. Én úgy tudtam, hogy eddig úgy zajlott a 7531-es járatok kiszolgálása, hogy voltak kocsik, amik törzs kocsiként dolgoztak rajta, pár helyi járat beforgással, de volt olyan, ami pl 2/3-ban helyizett és csak pár kanyar jutott a pétfürdőiből. Na most kérdezem, ha egy külön cég átvette a teljes helyit, akkor azok a kocsik, amik eddig ezen a fordán dolgoztak, az elvesztett helyi járataik helyett mit kaptak? Csuklósból 3-at számoltam rajta. Az LKC-297 (Credo EN18) egy SRD-349 (MAN L. City G) illetve egy GMY-382 (IK280). Eleve már csak egy kocsival, ha kevesebb van, akkor is kivitelezhető a kiadás Szólók közül KLF-149 az tartalék, látom. ARC-ok meg a 150-es nem mozdul. A KYV/HHR kuka, bár azok eddig is tartalékok(?) voltak.
Sajnos nem vagyok várpalotai. Csak annyit tudok, hogy a GMY javítása lassan halad, a KLF149-et áthelyezték pétfürdői fordára, a KLF150-el nem tudom mi a helyzet. Napok óta nem mutat magáról aktív életjelet.
Ami selejtezve lett eddig az a HHR-810 és a KYV-428. Emellett a KHA-781 visszament Kanizsára helyi járatba (Az is megfordult errefele az elmúlt félévben.)
Azt lehet tudni, hogyan változik Várpalota állománya? Ugye a helyit átvette egy új cég, így felszabadult néhány busz. GMY-382-t nem is láttam mostanában.