Keresés

Részletes keresés

Demetero Creative Commons License 2016.01.22 0 2 9444

A hosssz horony az sarokcsiszolóval gondoltam az sima de az akazstó részt? csak sima 8mm es furat ?

Előzmény: chato0078 (9443)
chato0078 Creative Commons License 2016.01.22 -2 0 9443

Egy LG dugattyú kifúrásában,vagy kimarásában,semmi misztikum nincs.

Megfelelő szerszámot kell választani hozzá.

Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 2 9442

Van egy dugattyúm amit már valaki egyszer megpróbált fel heggeszteni az akasztó résznél és arra gondoltam azt ki könnyitem ugy hogy szemben kiképzem a hossz hornyot is és az akasztó részt is

Előzmény: szimizso1 (9441)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9441

Semmi baja sem lesz az anyagnak, ha szakszerűen végzik. Egyébként azt a csövet cementálják, ami annyit tesz, hogy csak pár század milliméter mélyen edzhető! Alatta puha az anyag, tehát sima fúróval is fúrható. Én 3-as fúróval fúrtam elő minden furatot, és utána több lépcsőben értem el a 13mm-es átmérőt. Az első furat a necces. Utána már könnyen átmegy minden nagyobb fúró. Én az esztergagépben fúrtam ki a függőlegesen állítható állvány segítségével gépsatuban.

Előzmény: Demetero (9440)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 2 9440

Gondolom de még én nem furtam . És szerintem a kilágyitás majd ujra edzés  nem gondolnám hogy jót tesz az anyagnak és házilag nem is egyszerű,

Előzmény: szimizso1 (9439)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9439

Az üveget is lehet fúrni! Én már csak tudom, mert sokat fúrtam 4-50mm átmérőig. :-)

Előzmény: Demetero (9427)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9438

Az a baj, hogy a léghenger nem 100%-os kőr keresztmetszetű, és a kismotor dugattyúja/gyűrűje nem feküdne fel kőrkőrösen a légtár falán. Gondoltam már arra, hogy feldörzsárazom a légtárat, de eddig még nem akadt a kezembe egy alkalmas szerszám sem erre a célra. Jó ez a bivalybőr tömítés, és a dugattyú-gázrugó kombináció. Ha találnék egy gyárilag köszörült hidraulika henger darabot, biz isten kicserélném a légtár csövét! :-)

Előzmény: Demetero (9432)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9437

Van benne ráció abban amit írtál, de vedd figyelembe, hogy a gázrugónak nincs perisztaltikus mozgása, mint a spirálrugónak. Ezzel a lendítőtömeggel kompenzálták a légpárna visszaható ellenállását. Ezzel szemben a gázrugó elindul, és megy mint a magzatvíz koppanásig! :-D

Előzmény: Onkel Joe (9422)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9436

Ez egy gyári dugattyú csövéből lett készítve. MC. kartárstól kaptam, vagy vettem már nem emlékszem pontosan :-) Minden esetre valahonnan a hó alol ásta ki, mert jó rozsdás volt, és a dugattyú feje hiányzott. Legott esztergáltam neki egy új fejet, és felheggesztettem a csőre. A cső maga nincs beedzve, ezért jól fúrható volt. Az akasztó részénél azért beedzettem, hogy ne kopjon olyan hamar el az a része :-) A gyári dugattyúkat is ki lehetne fúrni, csak előtte ki kell lágyítani a csövet. De mondjuk sokkal egyszerűbb egy új dugattyút esztergálni alumíniumból, persze a kellő helyeken edzett acél betéttel. Ha kész lesz a prototípus majd felteszem ide. Természetesen a gázrugóhoz készül majd az új dugattyú.

 

Off. A régi Lada motorokhoz készítettek kovácsolt acél dugattyúkat is, és rövidebb hajtókarokkal szerelték a motorokat. Pesten a VI. kerületben volt/még talán van egy gépműhely, ahol mindenféle nyugati autóhoz, és motorhoz gyártottak túlméretes dugattyúkat-gyűrűket, és a hengerperselyeket szabályozták fel, illetve hónolták párba illesztve. Ugyan itt a hajtókarokhoz is öntöttek csapágyakat, és dugattyúcsapszeg perselyeket illesztve a dugattyúkhoz....

 

remenyikr Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9435

Köszi!

 

Előzmény: szimizso1 (9417)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9434

Egyénileg öntötték. Egy szerelő intézte.

Előzmény: lexhighand (9433)
lexhighand Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9433

Ez érdekel engem. Milyen dugattyúkra cserélted le?

Előzmény: WC . (9425)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9432

Szimizso  barátom ha te tudsz ilyen dugattyút csinálni  , nem néztél még szét  nincs valamelyik modell motornak  hasonló átmérőjü dugattyúja a gyürük miatt lehet rá lehetne tenni valamilyen kis motorét. Kompresszió gyűrű

 

WC . Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9431

A nyomaték nő nem a ford.szam

Előzmény: WC . (9430)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9430

A fordulatszám növekedésével arányosan egy ideig nő a fordulatszám aztán csökken.

De kinyúlik ez a tartomány  és pörgős lesz a motor.

Előzmény: glazier (9426)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9429

Igy  érthető :) És az akasztó része fogja bírni?

Előzmény: glazier (9428)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9428

Gyártott dugattyú, nem gyári. ;-)

Előzmény: Demetero (9427)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9427

Az rendben  de milyen szerszámmal lett ? Mert ami nálam van dugattyúk mint az üveg  olyan kemény

Előzmény: bando53 (9421)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9426

Ja nőtt a fordulat csak csökkent a nyomaték. :-D Óvatosan kell bánni a könnyítéssel. 

Előzmény: WC . (9425)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9425

Nagyon átvitt értelemben: Miért könnyítik a versenyautók dugattyúit? A nagyobb fordulatszám elérése miatt a könnyebb mozgó tömeg elérése céljából. Pedig ott aztán egészen más nyomásviszonyok vannak... :-D

Lásd: Anno nekem is volt Ladám melynek a dugattyúit kicseréltettem az eredmény pedig káprázatos volt.

(ez egy pl. volt de maradjunk az eredeti témánál a légfegyvereknél) OFF.

Előzmény: glazier (9424)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9424

De mivel a munkahengerrel növelte a mozgó tömeget, ezért van értelme a dugattyú könnyítésnek.

Előzmény: Onkel Joe (9422)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9423

Ezt bizony alaposan megcáfolom. A nagyobb tömegű dugattyú az bizony lassú mozgású.

(Lassan csap) szaknyelven fogalmazva, és nagyobb lesz a rezonancia is illetve puska rúgása.

Pont ellenkezőleg szokták pont könnyítik a dugattyút pl. könnyített anyagból gyártottra.

Sokszor még szokták alapos fegyvermesterek un. gyorsító zsírt is használni ilyen pl. a TEFLONOS ZSÍR

amely még gyorsabbá teszi a dugattyú mozgását az által hogy még kevésbé "ragassza" bele a zsírba a dugattyút. Pont ellenkezőleg van minden ahogy írtad kolléga. A sűrítés erősségét nem a dugattyú tömege produkálja hanem a rúgó erőssége ill. a gyorsasága. A cél pont a minél kisebb tömeg elérése a fegyver nyugodtabb viselkedése.

Előzmény: Onkel Joe (9422)
Onkel Joe Creative Commons License 2016.01.21 -1 2 9422

Csak jó tanács, mielőtt mindenki dugattyú furkálásba kezdene. A dugattyú tömege adja meg a sűrítés erejét. Minél kisebb a tömeg, annál kisebb a sűrítés. Kis tömeg – lövéskor – könnyen "visszapattan" a lövedék és a dugattyú közé beszorított levegőről. A kisebb tömegű dugattyú sebességingadozáshoz is vezethet. Érzékenyebb lesz a lövedék méretére, súlyára stb.

Ami a gázrugót illeti, ott annyi a bibi, hogy nem a munkahengert kell ütköztetni a dugattyúval, hanem a rudazatot. Nem kötelező megfogadni. Az idő majd mindent megold. Nekem ez utóbbiból kevés van, úgyhogy be is fejeztem.

bando53 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9421

Szépen ki lett furkálva és ezzel ki is könnyítve az LG dugattyú.

Előzmény: Demetero (9420)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 2 9420

Szia mindenkinek , ez eredeti dugattyú? Mivel sikerült igy kidolgozni?

Előzmény: szimizso1 (9417)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.20 -2 0 9419

Köszönöm szépen! :-)

Előzmény: Lampel (9418)
Lampel Creative Commons License 2016.01.20 0 2 9418

Ez igencsak figyelmre méltó megoldás!

Gratulálok! :-)

Előzmény: szimizso1 (9417)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.20 -1 1 9417

Régi adósságomat most törleszteném! Az LG15-be kalkulált, és jól működő gázrugó mérete lerajzolva. Ebből ki lehet találni a hosszú légtáras puskához is a gázrugó méretét. Természetesen csak a moliton.hu -n rendelt gázrugóra vonatkozik! Máshol gyártott rugónak lehetnek méretbeli eltérései. És a beszerelés mikéntje két képben. Hasznos dolog kikönnyíteni a dugattyút! Szinte visszarugás mentes lesz tőle a puska egy jó köpenycsővel egyetemben:-) A végzáró elemben jól látszik, hogy meddig van kifúrva a gázrugó szárának a 8mm-es furat, és a folytatásában az M6-os menet. Enélkül ne fogjatok hozzá az átalakításhoz!

 

Sok sikert!

M.

mzoli02 Creative Commons License 2016.01.20 0 1 9416

Üdv! Az enyémen is mászkált. Az alu - ba fúrt menetet nem lehet normálisan meghúzni. A rögzítő csavarok helyét  átfúrtam és acélos 4-es átmenő imbusz csavarokat dugtam a helyére, másik felére rugós alátét és anya került. Így már rendesen meg lehetett húzni. Négy puskámon van így megcsinálva, azóta egyik sem mászkál sehova! Szép napot!

Előzmény: Demetero (9406)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.19 -2 0 9415

Tapasztalatom szerint a rugós puskáknál nem a 6-7J rúg nagyot, hanem az erős rugó, meg a nehéz dugattyú. 6-7J azért van, mert rossz valamelyik tömítés a puskán, és nemcsak a csövön szellenti ki a préselt levegőt, hanem máshol is. Ezért nem a lövedék gyorsítására fordítódik az energia nagyrésze. Holnap valószínű, hogy szétszedem a puskát, mert a tusán akarok egy kicsit faragni, és akkor készítek egy pár képet a dugattyúról, meg a gázrugót is megmérem pontosan.

Előzmény: Demetero (9414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!