A 330e-t néztem manapság, újra. Az i4 kezd már nagyon elmenni. Az enyém anno 17.1M volt listaáron, most ha most ugyanazt összekonfigurálom akkor olyan 21M lesz.
akkor olyan 320 volt az euró most 360, ha csak felszoroznám akkor 19M-re jönne ki, hogy ha euróban nézzük. A 21M az még 10% innen. Ha megadnák azokat a kedvezményeket mint akkor, akkor talán még belefér de a 25M és kevés alku már nagyon nem. Persze én most nem akarom venni semmit, a mostaniban van 45e km, 3.5 éves. Nincs értelme újat venni. Ami inkább zavar, hogy az összes PHEV-et gyártó már lehagyta akkumulátorban a BMW-t. Még a Skodában is nagyobb akkumulátor van mint a 330e-ben. A poén az még a 230e-ben is és elméletileg nem lesz frissítés az LCI-vel akkumulátor fronton. A Merciről nem is beszéljünk, bár a Merci árazása meg totál elszállt. Összekonfiguráltam ennek a 21M-nek megfelelő verdát és 27M-re jött ki.
Inkább 24M lesz az mire ráraksz egy business class meg egy innovációs csomagot. Még ha van is rajta alku az nem annyi mint a nem i modelleken. Amiket hallottam mostanában az a i-re 7% nem i-re 14%.
Ne is mond nagyon durván mennek fel az árak és már a forinttal se lehet magyarázni mivel az 2 éve a 340 és 370 között pattog. Most is volt egy BMW i4 alapár emelés. Eddig 19.7M volt az olcsóbbik modell alapára, most pár napja meg már 20,7M.
Szinte napra pontosan két éve vettem egy X3-mast/G01/14 millió ft-ért néhány extrával, nagyon meg vagyok vele elégedve. Most 18,7 M az alapár, biztosan nem e modell mellett döntenék.
Értem, amúgy ahogy én érzékeltem még olyan 1.5 bárnál sem volt morgó hangja azaz nem feküdt rá a kerék az oldalfalra. Szóval a gumidnak biztos nem volt szerkezeti sérülése. Még az is lehet, hogy nem volt defekt sem aztán valahol a jófogáson megjelent egy pár használt gumi :)
Lehet olyan is, hogy a gumiról nem szedik le szerelésnél a matricát és pár év után elkezd ott ereszteni. Nekem volt már ilyen, egy jó nagy lavórban megnézte a gumis mondta is egyből, hogy a matrica lesz. Leszedte, letépkedte a matricát és vissza fel. Annyi, hogy az több nap alatt eresztett el fél bart.
Persze a második esetre gondolok, az első nagyon durva, nem is láttam még ekkora púpot :)
Az egyiket (valójában kátyú-okozta gumisérülést) biztosan nem lehetett javítani, mutatom képen:
A másikat szerintem lehetett volna, mert - mint írtam is - lassú defekt volt, és nem engedtem 2 bar alá a nyomást, inkább megálltam kb 40 km-en vagy hatszor is és ráfújtam kompresszorral 2.6-ig, és menet közben folyamatosan néztem a kijelzőn az értéket... De teljesen fölösleges volt, mert a gumisnál azt mondták, RFT-t defekt után nem javítanak, kár volt kínlódnom vele. Ja AKH volt a gumis. Először az M3 közelében - már nem emlékszem a pontos helyére, de AKH volt. Az volt nyitva a közelben szombaton. Aztán a Fehérvári úti AKH.
Így aztán totál semmi értelme a defekttűrő guminak főleg, hogy nem is lehet a legtöbb gumisnál ilyen nagy méretben kapni. LM005 defekttűrő konkrétan nem volt az egész országban 225/45 R18-ban pár hete és mondták nem is lesz már egy jó ideig.
Azt hiszem ha lejárom a mostani Potenza S001-et akkor abból se veszek defekttűrőt mert értelmetlen.
A másikhoz ha minden kötél szakad kihívsz egy mobil gumist és ott helyben befoltozza neked.
De nem is lehetett javítani a defekttűrőt, vagy a gumis nem akarta vagy te nem akartad? Én amiket olvastam róla ha keveset mész vele levegő nélkül akkor azért egyszer javítható. Vagy ez is olyan, hogy ilyen magyar módszer és ha defektet kaptál akkor annak a keréknek már annyi?
Minden használt autó ára felment, mert nincs utánpótlás újból és azoknak is felment az ára ezért mindenki addig tartja ameddig tudja, külföldön is. Ha megszűnik ez a szűkület akkor lehetséges, hogy kicsit visszarendeződik a piac, de ez már tiszta spekuláció. Amúgy teljesen mindegy, mert akkor a következő is olcsóbb lesz, ha nem esik az ára akkor meg drágább lesz a következő, sőt.
A 4-es meg mindig drágább volt, picivel talán nagyobb is, jobban pakolható a hatchback hát miatt. A jelenlegi szériában is 2M egy 320i meg egy 420i között a különbség, annyi, hogy a 420i-ben van úgy egy milliónyi extra pluszban alapfelszereltségként (parkoló asszisztens tolató kamerával meg pdc-vel, sportülések, automatikus csomagtérajtó működés, 17-es kerék)
Most a 4es felára elég erős. Vajon jobban tartja az árát kb 4év múlvára? Ez olyan szempontból rekel, hogy igazán boldog egy kék/türkiz, barna belő szerény extrás kisdízel 4essel lennék boldog. Viszont szignifikánsan drább mint egy hasonló 3as. Ez az árelőny vajon elolvad? (Ismétlem, nem jósgömböt keresek, hanem BMW specifikus ismeretekre épülő tippeket)
Most minden autó drágult. Tesóm a hibátlan 4 éves sok extrás F31 320D-t 3,3M tudta eladni 2019-ben, pedig 4 éves autó volt, most drágább lenne 4 évesen...
De amire cserélte, annak is felfele ment az ára.
A BMW-re a megbízhatatlanság sztereotípiája miatt igaz, hogy a kevés kilométeresek drágák, így én a helyedben vennék egy pályán használt sokat futtatot olcsón és az már nem fogja sokat veszíteni az árát
Utazóautónak tervezek egy szép guszta kényelmes F30/F34/F36-ot.
Szerintetek mennyire reális 6m körül egy közepesen megszórt, jó kezekben élt automata 20d ami 5-6 évnél nem öregebb, amit különösebb gond nélkül használhatok 4évig?
Illetve az értéktartás. Ez is fontos lenne, évek óta vártam/várok, hogy olcsóbbak legyenek, hisz már a G30 is jó ideje itt van, 11éves az F30..... a dízelt már vasvillával üldözik...... de mégis........ a mostani Coviddrágulás előtt sem voltak olcsóbbak.
Szóval ki mit lát BMW fronton, ha most egy valós jó vételt 6m környékén behúzok, nem kerül bele különösebben sok km(50-65k), szinten tartom, akkor vajon mennyire lesz bezuhant ára? e46 lezuhant anno. E90 is nagyot zuhant, már 2016 körül 3, volt egy frankó jobb példány. F30 továbbra is sziklaszilárd- Pláne a Coupe. Avagy milyen konstrukciót vegyek ami jobban megtartja az árát? 440i, türkiz lenne a fav, de az kilóg a budgetből.(Benzines élményautóm pedig van) Egy fullos 30d grancoupe mondjuk?
Tehát szeretném elkerülni, hogy a 6m elkopik 2.5-3m értékre. Az túl luxy. :) Ha 4.5-5 körül reális hogy ér, akkor az a luxy már tökre belefér.
Tudom első blikkre elég fura megközelítés, és bugyuta feeling, de lusta vagyok alaposan minden leírni, és a franc se akar annyit olvasni. :D
(Örök kedvenc e46-ot is vadásztam, de most már nagyon drága egy full maku, annyit nem ér....használni se lenne szívem :D)
Nekem (véletlenül) pont a Blizzak LM005-ös RFT-változata volt fenn, amikor egy hónapon belül kétszer, előbb a hátsó, majd az első tengelyen - defektet kaptam. Mindkettő lassú defekt volt, tehát nem szállt el azonnal a nyomás, egyik esetben egy kátyú miatt nőtt ki az egyik hátsó gumi oldalából egy púp /=szerkezeti sérülés/ de a nyomás egfyáltalán nem szállt el, másik esetben felszedett valamit, és ereszteni kezdett, amire persze azonnal beriasztott a guminyomás-szenzor, de a defektkészletben lévő kompresszorral trutyi nélkül is - sűrűn megállva és utánafújva - tudtam tartani 2 bar fölött a nyomást a gumisig. Teljesen fölöslegesen, mert úgy is kellett cserélni a gumikat... Ez ugye úgy működik, hogy kapsz egy defektet, és az RFT arra jó, hogy elmész vele a legközelebbi nyitva tartó gumisig. Ahol vagy van épp abból a gumiból abban a méretben RFT a készleten, és akkor szerencséd van - vagy nincs és három lehetőséged van: 1. megrendelik és visszaméssz pár nap múlva 2. keresel másik gumist, a szerencsében bizakodva 3. lecserélteted a legszimpatikusabb, készleten lévőre. Nos, nálam az első eset pont karácsony előtt, hétvégén történt, amikor hosszú úton voltam Erdély felé, hogy onan elhozzam édeszanyámat az ünnepekre. Mondanom sem kell, hogy a 3. lehetőség maradt csak, a Bridgestone helyett Conti Wintercontact RFT lett, de akkor már a tengelyen mindkettőt cserélni kellett... A második alkalommal pedig szerencsém volt, mert a gumisnál épp volt pont olyan Conti pont olyan méretben.... így az első tengelyre is az került.
Így történt, hogy egy hónap alatt két defekt miatt az összes RFT-s téligumit lecseréltettem az F31 LCI-n.
A Blizzak LM005 RFT változata egyébként nálam nagyon jól viselkedett, szerettem... a Conti Wintercontactok RFT-változatban viszont a hátsókerékmeghajtású BMW-n katasztrofálisak voltak... (volt hogy már egy körforgalomból kijövetelnél enyhe rágyorsításnál eldobta a seggét az autó... egy 318d-ről beszélünk, for gods sake...)
Igen, azok a kis ütések. Nem is tűnik fel amíg nem mész egy nem RSC-vel.
Amikor leszedtem a defekttűrőt, akkor lemértem, 2,5x volt nehezebb, mint a sima (ugyanaz a márka, és mintázat: Michelin Sport Pilot). A rugózatlan tömegnél azt mondják, minden kiló 10 rugózottnak felel meg.
No, végül sima lett. Bridgestone Blizzak LM005. Érdekes, puhább lett a futómű, az egyből elsőre feltűnt, hogy puhább az oldalfa ennek a guminak. A másik a szervó kicsit könnyebb lett, ez már teljesen más márkánál is olvastam, ott felnicsere kapcsán, hogy ha kisebb a rugózatlan tömeg könnyebb tekerni a kormányt. Ami viszont durván jobb az a kis ütések, eltűntek. Gondolok itt arra, hogy egy megsüllyedt aknába belementek régen az rendeset szólt, ezt meg szépen átmegy rajta.
Most azért rendesen összezavartatok :) Mert ez is egy jó érv, hogy kisebb rugózatlan tömeg, emiatt jobban viselkedik a futómű. Mondjuk a defekt is olyan dolog, hogy 20 év alatt, mióta van saját autóm, három defektet kaptam, szóval kár aggódnom rajta.
A kérdés ezeknek a nyomás adatait honnan vettétek? Nekem pl. a defekttűrő télire 2.8 és 3.0-át ír az a kis plakett. Viszont a nem defekttűrő gumik elvileg kisebb nyomás értékekkel futnak.
Üt, mint az atom, a legkisebb úthibán is. Nekem olyan érzés volt, mintha négy malomkő lenne a kerekek helyén. Utána a nem defektmentessel meg mintha repülő szőnyegen mennék, viszont az ívekben meg tart rendesen a futómű.