Valóban erősen túl van bonyolítva a hálózat. Érzésre bőven elég lenne a 88-as félóránként egész nap, az egész 13-as családot ki lehetne vezetni. Ha nagyon kell az Angelin végigmenő busz, akkor óránként egy 13-ast ott lehet hagyni, de akkor menjen már el Diósdig egész nap, ne forduljon vissza csúcson kívül az elejénél. De 1-2 főre nem szervezünk tömegközlekedést, ezek az emberek oldják meg kerülővel vagy egyénileg az eljutásukat.
Budaörsön is egyszerűsíteni kéne: az alap 40-es (40B) mellett legyen egész nap negyedóránként autópályás gyors, félóránként a 88-as, félóránként a 188E (utóbbi csúcsban sűrűbben, már ha tényleg van rá igény Budakeszi felől). A 88-as mehetne a Károly király út felé, hogy feltárja Budaörs központját, a 188E pedig a Lévai utcán át, ahogy ma. A 140-es elég lenne a Széll Kálmánról Budaörsig (odáig viszont vasárnap is járhatna), a 40E és a 240-es is fölösleges.
Törökbálinton a 272-esen lehetne elgondolkozni, hogy maradt-e még valami értelme járatni, vagy nem lenne-e jobb beforgatni a teljesítményét a 172-173-ba.
Megjegyzes: azt a telephelyet 2014 (az agglos terulet indulasa) ota igerik. Eloszor azert nem lehetett, mert a Nepligeti telekre mas lett kitalalva. Aztan volt terv a Vagohid kornyeken valami telekre, majd a Ferencvaros vasutallomas kornyekere (David Ilona alatt), majd legutobb a Gubacsi uton meglevo tarolo fejlesztesere. Persze semmi nem lett egyikbol se.
Egy rossz vicc, hogy kb. minden normalis videki uzemnek van tisztesseges garazsa, itt meg mar ket jarmugeneracio ota szorakozunk a porban-sarban Budapesten. Kulfoldet nem is emlitek, mert ha megnezem, hogy egy atlag lengyel kozepvarosban milyen garazsok vannak, sirva fakadok.
Valamit a 13-as családdal jó lenne kezdeni, mert diósdiként látva elég gáz, hogy kb 1-2 utassal szaladgálnak a buszok, a 88-as egyértelműen kihasználtabb. Továbbra is azt mondom, bőven elég lenne a 113-ast meghagyni Nagytétény-Diósd vonathoz, meg az Angeli utca/Nagytétényi út megállóhoz betérve, a 13, 13A, 113A meg off. Eleve érthetetlen, hogy miért kapott a kora reggeli kevéske Campona irányú, és a késő esti kevés Diósd irányú indulás külön 13A jelzést, míg a 13 esetében a felső, Búzavirág utca felé eső szakaszt a 725, 727 tökjól ellátja.
Emellett meg a 88 simán járhatna 30 percenként egész nap, mert annak is kevéske az órás követése, pláne, hogy este 8 után nem jár (na jó, éjfél körül van egy menete), a 88A beszántásával fedezhető lenne a teljesítmény.
Ahhoz kellene egy telephely is, ahol van mosó. A legtöbb buszt nem a VB mossa, hanem ide-oda járnak el a kocsik mosatni (BKV, Arriva, privát kamion mosók). Ez pénzbe kerül, így korlátozott a lehetőségek száma, illetve időigényes is a dolog.
Volánnál miért nem mossák a buszokat? Egy hónapja nem volt fagy, mégis vastagon áll a kosz rajtuk. Érdekes módon a többi szolgáltatónál nincs ilyen probléma.
Az igen! Bár emlékszem, jó pár éve az MRZ/MRP-k közül is, amikor még agglosok voltak, volt, amelyiket a 400-as vonalcsalád egyik fordájára osztottak be, ott állt a Stadionok buszpályaudvaron.
A debreceni topik alapján mától forgalomba áll ott a Solaris hidrogénes tesztbusz. Az aggloban mikor fog a Caetanobus forgalomba állni? Vagy most a Budapest-bérletes cécó miatt halasztják a dolgot?
Az a baj, hogy a BKK-nak jelentős tartozása van. Még arra se lenne forrása, hogy környéki járatok útvonalán új betétjáratot rendeljen meg, így bizonyos budapesti területek csak helyközi díjszabással lesznek elérhetők.
A héveknél helyi viszonylatban elképzelhető egyedi díjszabás is a TramTrain-hez hasonlóan.
Ha ezt tényleg meglépik, az erős arcul csapása az elmúlt évek összes egységességi, tarifaközösségi törekvésének. Arról nem is beszélve, hogy jelentős díjemelkedés bizonyos utazási szokások mellett. Hatalmas káosz lesz ebből, pont a választásokra időzítve, hogy lehessen egymásra mutogatni. Minden elismerésem...
Az is egy megoldás, hogy Budapesten belül a BKK rendeli meg a héveket és a környéki buszokat helyi járatként ugyanolyan szerződéssel, mint az Arriva esetében, a közig határon kívül meg az ÉKM helyközi járatként. A kérdés, hogy ez megoldható-e fizikai átszállás nélkül, azaz ugyanaz a jármű és járművezető elláthat-e különböző szerződés alapján ellátandó feladatokat?
Vajon ezt a részt miért nem idézték be a forrásból? Az idézetben csak a vonat és a sárgabusz szerepelt, nem bizonyítható, hogy a hév és a kék busz nem csak az újságírók agyszüleménye.
Nem értem. Most akkor a kék buszokon érvényes marad Budapesten belül vagy nem? Meg mi a helyzet a hévvel? A cikk említi, de az idézetben nem szerepel. A forrást, amiből idéztek, egyik médiaszolgáltató sem linkelte be.
Régen más volt? Ez gondolom országosan így van már.Előző hozzaszólasban is írtam már, hogy mi van Tarjánban, mondjuk itt a mindenbe beleszarás az alapmentalitás sokaknál.Akkor pont a buszokkal foglalkozzanak?
De szerintem a 80-as, 90 es évek, esetleg 2000 es évek eleje fénykorként maradt fent , annál jobb nem lesz már .Sokat gondolok rá.Bar 2000 ben születtem meg, így ember az hinné kevés emlékem van róla mi volt a 90 és években.De 2005 körül másabb volt , ajandékokat is kaptam buszvezetőktől, ma meg úgy utalnak mint a Sz..t.Be is szólnak néha.Mondjuk okát nem tudom.
Nem akarok általánosítani, de ma a sofőrök se szeretik csinálni ezt a munkát, nem is foglalkoznak az utasokkal sem.Tudnám régen mi clvolt olyan vonzó sokaknak.A pénz akkor is kevés volt, ráadasul a 200 As család volt a busz, ami szétrazta verte a sofőrt, meg télen hideg, hangos busz volt satöbbi.Úgy szálltak ki mint akit agyonvertek.persze nyilván nálam az az etalon.Sokaknál is.
Szóval nem csak a fizetés kevés, hanem a kedv is , persze emiatt.
Aki szereti csinálni nema pénz érdekli .
Nekem nem jó a kapcsolatom a helyi sofőrökkel, ha a buszallomáson vagyok, néznek mit ólálkodok ott.Peig csak buszokat nézek.Egyébként jóval ritkábban megyek mint pár éve.Máshol nem emlékszem ilyenre .Szerintem ők is lehetnének nyitottabbak,nem egyből negatívan hozzállni a dolgaikhoz.De ez legtöbb tarjáni ember ilyen.Nem csak pénzbeli oka van.