Tudnátok nekem segíteni? 2 hónapja vettem egy alap Capturt, így nincs benne csomagtérelválasztó rekesz. Viszont én nagyon szeretnék bele, mert praktikusnak tartom. Tudna valaki segíteni ez ügyben? Az új 50.000,- lenne, nekem jó természetesen használtan vagy bontóból, azonban eddig én nem jártam sikerrel...
Idén év elejétől az ELF helyett a Castrol lett a Renault/Dacia gyári ajánlású olaja. Persze a korábbi motorokba mehet a már megszokott típusspecifikációjú ELF. Viszont az 1.0Tce, 1.3Tce és a Blue Dci esetén már Castrol GTX RN-TECH 5W30 kell. Nem más, pontosan ez! Sajnos épp úgy nem kapható még kereskedelmi forgalomban mint az ezekbe a motorokba való most leváltott ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W30
2 hete érkezett meg az új Captur, melyben egy Media Nav Evolution navigációs multimédiás rendszer található. Olvastam már több bejegyzést arról, hogy Apple iPhone telefonnal a telefontükrözés nem működik. Kezdetben nekem sem ment, de picit utána olvastam a neten a témának és sikerült beüzemelni. A lényeg, hogy a telefonon a következőket kell elvégezni: "Beállítások" - "Siri és keresés" menü, ott be kell kapcsolni a "Siri az oldalsó gombbal" funkciót, mely után a telefon "Általános" menüjében megjelenik a "CarPlay" funkció. Ezt követően összecsatlakoztattam a telefont a Media Nav eszközzel és azonnal működött a tükrözés, többek között a Waze is!
Captur-re kimondottan nem tudom. De ugyan azok vannak Daciákban, és ott nincs gond a motorral. Euro5-ös volt a legstrapabíróbb. Kiegészítőkkel néha vannak gondok, pl. befecskendezők elektromos feje, vacak intercooler hűtők és csövei (részben az van a 0.9-1.2TCE-ben is), turbó szereti a gyári olajat és olajszűrőt, turbó nyomásszabályzója és érzékelője, apróságok. Ezek egyike se nagy darabszámban ami típushiba lenne, csak néha előfordul 1-1. 160ezer km felett az Euro6-osakban várható a kipufogó fojtó szelep ,,halála" az autó alján a kipufogó csövön.
Nem is számítottam másra, mint amit lejjebb írtatok, mindenki védi a maga igazát :) mint pl. Facebookon, amikor az 1.0Sce-t szólom le. Nem kell nekem elhinni, kérdezzetek meg bármilyen Renault szervizest (ne az ügyfélszolgálatost, hanem szerelőt). Én arról tudok nyilatkozni, ami ügyfél körből ismerős, ez alapján is teszem. Amúgy meg egyáltalán nem érdekel, nincs saját ilyenem. Sojka49 a te autódon már a módosított befecskendező szoftver van. Annyit tesz, hogy 2500-as fordulatig visszább vesz a nyomatékból, és módosítottak az injektor befecskendezési időkön, hogy ne okádja tele benzinnel az olajat.
2014 szeptemberétől az EU-ban csak és kizárólag az Euro VI normáknak megfelelő gépjárművek kaphatnak típusengedélyt. Ettől a dolog egy kicsit keszekuszává válik mert akkor csak az EU-n kívülre gyártott motorokat érinti? vagy időközben készült ilyen is olyan is??? vagy az eltelt időközben sikerült annyit reszelni a motorokon, hogy az Euro 6-os motorokat már nem érinti??
A legtöbbet említett probléma a túlzott olajfogyasztás (e miatt keletkezhet probléma a kipufogószelepnél) amit a szívócsonk túl alacsony nyomására vezettek vissza amit a motorvezérlő átprogramozásával próbáltak orvosolni, tehát a kötelező szervizeken ezt az én értelmezésem szerint meg kellett, hogy tegyenek ... bár mint tudjuk a magyar valóság néha kiábrándító.
Az autóm Euro VI besorolású 2016 december 30. -án vettem át, de hogy a benne lévő motor pontosan mikor készült azt a jó fene se tudja (a kódja elvileg H5F 408 - 412) mindenesetre rákérdezek erre a szoftver dologra.
Egy ideje létezik ez a motor Renaultokban, Daciákban, Nissanokban sőt meg egyes Mercedesekben is, pont ezért furcsállom hogy ha tömegével romlottak volna el itthon akkor miért nem kapta fel valamelyik autós oldal pld. a totalcar?
Összevissza kérdezgetek választ nem igen lehet találni egyet lehet tenni, reménykedni hogy minket nem érint ....
Nem kívánok vitába szállni sem véleményeddel, sem tapasztalataiddal, de teljes mértékben csatlakozom a Sojka49 által leírtakhoz. Éppen ennek alapján nem tartom jogosnak, hogy ennyire letetted az 1,2 TCE-t. Biztos van olyan tulaj is, akinek voltak ilyen "élményei" az autójával, de véleményem szerint úgy az eladott autók száma, mint a tulajdonosok véleményei (nem csak Magyarországi adatok) hála Istennek nem ezen a véleményen vannak. Az meg már csak hab a tortán, hogy nincs olyan autó ill motortípus, amelynél nem voltak kisebb nagyobb, ilyen olyan konstrukciós hiányosságok, amelyek alapján nem biztos, hogy le kell írni azt a típust.
Nyilván mindenki azt írja amit tapasztal én spec 53000 Km után elégedett vagyok az autóval. Bár minden oldalon szidod ezt a motort számomra az a fura, hogy ha ennyire katasztrófa lenne akkor annak autós berkekben, oldalakon hasonlóan a TSi motorhoz hírré kellett volna válnia .... de ilyeneket nem nagyon olvasni sem itthon sem külföldi oldalakon, pedig az EU-ban sokat eladtak az ezekkel a motorokkal szerelt autókból.
Itt egy régi 1.2 TCe motoros tehát még nem módosított 100.000 Km-es teszt
Azt is hozzátenném még, hogy a hibákon kívül ennek a motornak a fogyasztása jócskán felülmúlja 1-1.5L-el azonos használat mellett a versenytársaiét, Pl Peugeot, VW, stb. Az 1.3Tce ami leváltotta, az azonban úgy néz ki minden szempontból tökéletesre sikerült, hála a Nissan-Renault-Mercedes közös munkának. Erősebb is lett, kevesebbet is fogyaszt, és az elmúlt 2 évben semmi konstrukciós probléma nem jött elő. Még a Mercedesnél sem, pedig ott 161Le-t facsarnak ki belőle.
Ketten is dícsértétek a az 1.2TCE motoros autótokat. Tettétek ezt úgy, hogy épp a tiétekkel szerencsétekre nincs gond. Ebben közrejátszik az is, hogy 2016-ban módosítottak rajta picit, de az inkább softveres volt, mint mechanikus. Én Dacia/Renault szerelkőként hetente találkozom ezzel az elcseszett konstrukcióval. Igaza volt annak a kereskedőnek, csodálom, hogy ki merte mindani. Annyi konstrukciós hibája van, hogy felsorolni is hosszú. Ezek jó része javíthatatlan is. 40-60ezer km-es motorokkal sokszor mán gond van, és nem megoldás a gyűrűzés és a hengerfej felújítás, lánc vezérlés szett csere sem, utána sem lesz tökéletes, csak elodázza a problémát. Ügyfélkörben normálisan, gondosan használt és karbantartott (gyári előírásnál sűrűbben) motoroknak van minden nyűgje. Sokszor 1000km-re 0.5-1L motorolaj fogyasztás (mint a VW-nél és Opelnál is), vagy a befecskendező okádja bele úgy benzint, hogy nem csökken, hanem nő a szint. Én mindenkit lebeszélnék erről a motortípusról, ennyire rossz talán réges rég a 2.2Dci volt. Akinek tökéletesen működik, nekik szerencséje van
Sziasztok! Véleményeket szeretnék kérni. Captur vásárlás előtt állok és nem tudok dönteni,hogy milyen motort válasszak.Benzines és diesel -es vélemény is érdekel. Köszi azoknak akik válaszolnak.
Lehetséges, de nem is biztos, hogy hiba. Mi van akkor, ha nem futott le a regenerálás? Pl. túl sokat mentél rövid távokon. Nem feltétlen jelent nagy bajt még ez az üzenet.
Remélem tudtok karácsonyi biztató választ adni. 1, 5 dci motor. "check anti pollution system" hibát ír ki. 17.-én viszem éves vizsgálatra. Kibírja? Utána néztem, elvileg részecskeszűrő hiba. Lehetséges egy 45.000 km-es motoron? Vagy csak elektromos hiba lehet? :-(
Helló a vw tsi motorok kálváriája a gyártás olcsóbbitásnak volt köszönhető ,szelephimba lemezből sajtolva- hajtogatva, egysoros biciklicánc minöségű vezérlés,túlságosan elkönnyitett vezérkerekek szintén lemezsajtolással, ez a reanultnál nem így van többsoros vezérlánc, öntött kerekek, és szelepvezérlés. A kokszolódás viszont az összes direkt befecskendezéses motornál létező gond, és ezen semmiféle benzin adalék nem segít, ellentétben a régi szivócső befecskendezéses motoroknál ez hatékony volt.Sajnos ezzel együtt kell élni, csak elhúzni lehet a javítás idejét a használati móddal de megúszni nem lehet, nekünk 1.33 capture van 9700km van benne de tartjuk az elöírásokat, 98-ast tankolunk elégedett vele a lányom.Mivel a szoci autókon nevelkedtem egyetlen tapasztalatom az minden járművel kapcsolatban naponta kell használni, és akkor javítani ha elromlott, közben meg kár aggódni......... Üdv. :0)
Nem tudom tudok-e de szeretnék segíteni gondjaidban, de ezek a saját tapasztalataim úgy, hogy nem az első autóm életemben.
A mi Capturunk 2 éves 1,2 turbós (amit Te is kinéztél) A két év alatt beletettünk minden gond nélkül 37000 km-t. A kötelező szervizek értelemszerűek én nem vacakoltam, szervízben cseréltettem olajat 4000 km-nél, majd évente (elvileg a garancia miatt, pedig én is meg tudnám csinálni) Ja ami az én véleményem szerint (kicsit járatos vagyok/voltam a témában) fontos, hogy benzint csak MEGBÍZHATÓ helyen tankolni és elég neki a 95-ös. A prémium igazából nem árt neki néha, de én nem használom.
"....Az egyik Renault kereskedésben azt mondták hogy felejtsük el az 1.2 tce motort mert az egy "betegágy" ( sokat eszik, eszi az olajat stb)....." Ekkora marhaságot még nem hallottam és az én tapasztalatom éppen az ellenkezője azzal együtt, hogy a "rossznyelvek" azt szokták mondani, hogy az automata 1 literrel többet is megeszik. Marhaság!!! A héten voltunk 350 km-re és oda vissza kicsit vigyáztam (max 100) és a fogyi 5,8 lett!!!!! Ja miénk automata és az átlag fogyi 9000 km-re vetítetten télen is 7 alatt. Természetesen amikor a telekre megyünk fel 2 km végig emelkedő max 2-ik ott nem 5,8, ezért van az átlag 7 alatt
R-Link navi a szalonban újként vásárolt autóra (a kiszemelt autó ennek minősül) 3 év ingyen frissítés jár. Egyetlen feltétel, regisztrálni kell a MyRenault-ra, de gondolom ez nem kérdés.