Ez a fórum a többi láncfűrészes mellett elsősorban a LÁNCFŰRÉSZEKET gyűjtő,javítgató,barkácsoló,valamint felújító embereknek szól.
Hogy miért?
Csupán azért mert az eddigi láncfűrészes fórumokon az ilyen jellegű kedvelők folyamatos megvetésnek és lekezelésnek voltak alanyai.
Így bízok abban,hogy azok akiknek nem jelentenek semmit a régi láncfűrészek,azok itt ezen a fórumon talán nem találnak kivetnivalót.
Így kicsit célzottabban,a Profi fakitermelőktől függetlenül is lehet megosztani ilyen jellegű tapasztalatainkat.
(Nemzetközileg a "Láncfűrész gyűjtők" éppúgy akár a veterán autó gyűjtők,kicsivel több elismerést kapnak)
Eddig működött is, de az egyik faaprítós hétvégén megállt és beindítani már sajnos nem tudtuk.
A szokásos gyertya pucolás, majd csere után karburátor takarítás, membrán csere...stb...stb..., de sajnos továbbra sem akart beindulni. A motor megbontása után derült ki, hogy a dugattyú elrepedt és elengedi a kompressziót. Ez tavaly történt és azóta vadászok hozzá dugattyút + gyűrűt, de sajnos ez idáig nem jártam sikerrel. Nem lenne valakinek esetleg vagy nem tudjátok, hogy honnan lehetne beszerezni? A dugattyú átmérője 49,77 mm, magassága 44,97 mm (digitális tolómérővel mérve).
Szervusz, köszönöm a választ, csak most látom, hogy válaszoltál. Azóta cseréltem berántózsinórt, kicseréltem a csöveket, mert el voltak érve és rosszul is tömítettek, és a benzintank üres furatába egy kis gumiszelepet vettem, amelyiken levegőt szív be. Sokat kínlódtam vele, végül két napja összeraktam. A kipucolt tartályok egyikében találtam egy kis rézalkatrészt, kb. 1 cm. hosszú, olyan 3-4 mm a hengerecske átmérője, és hosszában kb 0.5 mm-es furat van, nem tudom, ez mi lehetett. Összerakás után beindítottam, szép hangja van, pár perc után viszont nagy tócsában gyűlt össze alatta a láncolaj a vezetőlap tövénél, folydogált az olaj a lendkerék-szerű hajtótányéron is. A füstje meg olyan tiszta, hogy nem is látszik, de a kipufogó nyílás alatt valami nedvesség csapódik le. A tartályokat kiürítettem, most várja a kicsike, mikor gyűlik föl bennem újból a tettvágy.
Ha olyan géped van amire én rákerestem , akkor a tanknak az üres furatába menne a tankszellőző kivezetése (gumicső) ,a másikfele a tanksapka aljára csatlakozna.
Régi 056os. Nagyon ritkán megy(ha akar éppen). Az lett a tünet, hogy alapjáraton eléggé pörög...annyira, hogy a lánc a fára téve se áll meg...
Mi lehet a gond?
Lehet karbi? Vagy inkább szimering?
Hidegen jópárat rántottam, mire elindult. Melegen egyből indul.
Ha szimering, akkor cumi, mert azt a speckót már tíz éve se találtam, csak törökbe... Egy 90es évekből származó új speckó csapágy/szimering lett jó tíz éve belerakva...
Sziasztok! Ismeretlen terepre tévedtem. Marketplace-n vettem egy régi láncost, tetszett a formája, szép állapota, van is ilyen márkájú gépem már, és komolynak tűnik. Használatra szántam. Homelite VI Super 2 SL, automata olajozással. mindenfelé folyt rajta a csumpi, első indításnál kiszakadt a berántózsinór. Szétszedtem, nem volt akármi, a fém ház szinte teljesen egyben van. A tartályok zárókupakja nem zár jól. a csövek a tartályba csatlakozásnál kicsit lazának tűnnek, a benzintankon is két furat van, de az egyikből hiányzik valami bekötés, ottan sugárban folyt az üza. mikor megbillentettem. A szűrős vezeték az be van kötve, gondolom, az üres furat valami visszafolyató lehet, nem látom, mivel kéne összekötni. Még jó, hogy rögtön elszakadt a berántó, így nem volt alkalmam felgyulladni gépestül. A gyertyapipában meg majd mindenhol cseppekbe sűrülve valami olajszerűség, a gyertya belebikázva, kivettem, a gyertya a slankított vállával egy kis kúpos süllyesztésben "tömít", lehet, hogy ez gyári megoldás. Alátét nincs. A gyertya menete a furat hosszának felénél kezdődik csak, de nem tűnik rongyolásnak, lehet, hogy ez is gyári megoldás. A hengerben barna lötty, hengerfal körkörösen karcos. Ezek még egyik sem tragédia, de nem találom, hogy az üza. tartály szabadon maradt furatába honnan kéne kötnöm egy gumicsövet. A gép tényleg nem tűnik elhasználtnak, az eladó is hihető és szimpatikus, még ezek után is ezt mondom. Beégtem itthon nagyon a szerzeményemmel, pedig olyan szép és érdekes. Ha valaki tud valami tanácsot adni, azt nagyon megköszönöm, persze nem várom el.
Kedves Serfy! Örököltem az édesapámtól egy Variolux 2335 BKS típusú gépet, aminek a tiédhez hasonlóan berántó hibája van, a kötéltárcsa körmei elkoptak/letörtek. Elvittem két szervizbe is, de nem tudtak segíteni, nincs ilyen beszerezhető alkatrész. Írod, hogy faragtál bele egyet, amivel sikerült beindítani. Segítséget szeretnék kérni ehhez, mert még rajzom, méretem sincs. Megköszönném ha megadnád, leírnád nekem hogy tudom én is megcsinálni. Szerettem volna 3 fényképet feltölteni, de a telefonnal készült képek hatalmasak a fórum szabályai szerint.
Tisztelt Hozzáértők! Segítséget szeretnék kérni. Keresek Pioneer 10-es fűrészgéphez láncvezetőt és láncot. Ha tud valaki segíteni, kérem tegye meg. Köszönöm!
Új vagyok ezen a fórumon. Érdeklődnék a szakértőktől egy Husqvarna 285Cd láncfűrész gyújtással kapcsolatban. Eredetileg Bosch 2 207 031 145-ös számu gyújtás volt rajta, ami egyáltalán nem ad szikrát. Az a kérdésem,hogy SEM gyújtást is rá lehet tenni erre, ha marad a Bosch lendkerék? Vagy mindegy milyen a lendkerék,cserélhetők a gyújtások? Azért kérdem,mert egy bontott SEM, Type GA, 101 153 00 V1-est próbáltam rá,de ez se adott szikrát. Lehet,hogy ez is rossz. Csak azért érdeklődöm,hogy keresem az eredeti gyujtást,vagy a másik fajta is jó rá?
A 380CD , SEM Type G6/E gyujtása jó lenne rá? A jófogáson hirdetett bontott gyujtásokkal érdemes foglalkozni?
Elég érdekesen jár benne. Mintha nem simán futna. + berántani sem egyszerű valami nem stimmel vagy nem tudom de izomból kell rántani és örül az ember ha egy rántásra egyet fordul persze előtte bele kell taposni meg lenyomni keményen. De lehet ezeknél ez természetes. :)
Akkor ez 045 egyáltalán jól tippeltem(lekopott a táblája)? Érhet ez így valamit egyáltalán vagy vasba azt annyi? Feleslegesen nem akarok kinlódni vele az biztos...