Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DMA Creative Commons License 2012.12.14 0 0 238

Ne Grand Canyon méretűre gondolj, ha kicsit meghajlítod a pereménél ahol meg lehet, látni fogsz pici kis repedéseket.

Előzmény: cat5409 (236)
janijani Creative Commons License 2012.12.14 0 0 237

Miért nem írod ide a méreteket meg hogy hány db van és mit kérsz érte, hátha érdekel valakit.

Előzmény: cat5409 (236)
cat5409 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 236

hát sajnos nincs rajta egy repedés se....

Előzmény: DMA (226)
kesmarki 1 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 235

Nincs mit, ennyire futotta.

Előzmény: exhighand (234)
exhighand Creative Commons License 2012.12.12 0 0 234

Köszönöm, hogy elmondtad a tapasztalataidat. Mindenki véleménye fontos.

Előzmény: kesmarki 1 (233)
kesmarki 1 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 233

A fene se tudja. Azt tudom hogy nekem ahhoz a kocsihoz nem vált be a téli gumi mert nem tapadt úgy mint a rendes nyári ami egy orrmotoros hátsókerék hajtásos kocsinál kurva veszélyes lehet.

A tudományos oldalához nem értek abba nem is mennék bele.

A vezetés közbeni tapasztalataimat tudom elmondani.

Előzmény: exhighand (229)
k_petya Creative Commons License 2012.12.12 0 0 232

ha van benne annyi gógyi hogy megpróbál kikerülni és nem csak szemét becsukva tapossa a féket.

Előzmény: exhighand (229)
cat5409 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 231

egyébként hibátlan, csak 14 éves.....Pirelli, DOT199 -  csak kaptam karácsonyra a négyévszakost a gyerekektől......nekem jó volt a Jaguárra, de......

Előzmény: janijani (228)
exhighand Creative Commons License 2012.12.12 0 0 230

Ennek az eredménye, hogy az ABS-el fékező újságíró azt tapasztalja, hogy a nyári téli gumi rosszab.

 

Bocs késő van.

exhighand Creative Commons License 2012.12.12 0 0 229

Egészen idáig a tapadási súrlódásról volt szó. Ha blokkoltak az autód kerekei, az egy másik témakör. Blokkolásnál az a minta jobb, amelyikben kevesebb a keresztbordázat. 

 

Bonyolult dolog ez. Olyan témakör, mint ABS. Az újságírok esküsznek rá, hogy ABS-el rövidebb a fékút, ami igaz is lehet, ha ők fékeznek. 

 

Az ABS lényege, persze nem a fékút, hanem az, hogy a kerekek forgásban maradnak és ezért marad valamennyi kormány, így eredményes lehet egy kitérő manőver.

 

Blokolt kerekek esetén nulla a kormányzási lehetőség, mert csak a forgó kerékkel lehet kormányozni.

 

Átlagember jobban jár az ABS-el, feltéve, hogy van fékasszisztens is. A sok félreértés alapja is ez, mert a téli guminak laposabb a fékezési diagramja, így az ABS-t megtéveszti és az hamarabb kiveszi a fékerőt, mint nyári guminál.

 

Ennek az eredménye, hogy az ABS-el fékező újságíró azt tapasztalja, hogy a nyári gumi rosszab.

 

A versenyzők első dolga az ABS biztosíték kiemelése. Az ABS ugyanis evidens módon növeli féktávolságot, ugyanis működése közben a fékút fékezett és nem fékezett szakaszokból adódik össze.

 

Ezért a nem nem fékezett szakaszok összeadott hosszával növeli fékutat.

 

De ez nem nagy ár azért, hogy a szőke Ronaldina nem bombáz le álló kerekekkel hátulról, hanem ki tud kerülni.

Előzmény: kesmarki 1 (224)
janijani Creative Commons License 2012.12.12 0 0 228

Én megnézném azokat a 14 éves téligumikat és eldönteném hogy használhatók-e.

Ha vettél másikat és nem akarod használni tedd fel a vaterára, írd oda a DOT számát is, el fogják vinni.

Előzmény: cat5409 (225)
exhighand Creative Commons License 2012.12.12 0 0 227

Sajnos nem ismerem ezt a konkrét típust. De a frissen vulkanizált gumi, minden szempontból jobb lesz, mint egy 14 éves.

Előzmény: cat5409 (225)
DMA Creative Commons License 2012.12.11 0 0 226

A 14 éves már kukapozitív akár mekkora minta van rajta. Gondolom jó repedezett is lehet. Durrdefekt még nem volt? A négyévszakost nem igazán dícsérik, se télen se nyáron nem az igazi.

Én ha meg tudnék lenni autó nélkül abban a pár napban amíg esik a hó és amíg eltakarítják, csak nyárit vennék.

De ez én vagyok, biztos megkapom a magamét érte, semmiképp sem követendő tanács. Mondjuk évi 6000km kedvéért két garnitúrát magamra öregíteni... Lehet jó lesz a négyévszakos :-)

Előzmény: cat5409 (225)
cat5409 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 225

helló.....nem  kívánok  a  vitában  részt  venni,  de  lenne  egy  kérdésem/kérésem  :  a  14  éves,  most éppen 6 mm-es téli gumimat, és a hasonló mélységű 7 éves nyárit most cserélem az egyik  / viszonylag keveset kb. évi 6 ezer km-t  használt / autómon.....most Vredestein Quatrac 3 kerül fel, 4 évszakos......... vélemény ??

Előzmény: exhighand (221)
kesmarki 1 Creative Commons License 2012.12.11 0 0 224

Hallotál már a vizenfutás fogalmáról gondolom. na az veszélyes tud lenni.

 Téli gumi, eső nyáron 1200 es kombi zsigával olyan szépen kicsúsztam a lámpánál mint annak a rendje. Ez ugyan nem vizen futás volt egyszerűen nem volt megfelelő tapadás.

Esőben jobb a nyári gumi, ebben egészen biztos vagyok.

Előzmény: exhighand (221)
szerda van Creative Commons License 2012.12.11 0 0 223

Akkor nem tudom, vitatkozz magaddal, ez már közelít a normális hozzáálláshoz :)

 

A kikeményedett téli gumi, ha futás nélköli új állapotában keményedett ki 10 év alatt, akkor óvatos autóvezetéssel jó lehet nyárra, szárazra, egyébként nem ajánlott.


Előzmény: exhighand (221)
exhighand Creative Commons License 2012.12.11 0 0 221

Hát ezeket a fasza tanácsokat én adtam, arról, hogy a már használt téli gumival nyugodtan lehet nyáron járni, mert semmivel sem rosszabb esőben a nyárinál.

 

De nekem ez a tapasztalatom, fel is tettem egy belső kamerás felvételt, ahol éppen az Euroringen megy a kocsi esős pályán és szépen csikorog a kopott téligumival.

 

Aztán addig ellenkezett a blokk, amig ástak egy ADAC tesztet, ami szintén azt állítja, hogy legalább olyan jó a téli gumi vizen, mint a nyári, meg azt, hogy a kissé kopott téli jobb vizen, mint a vadonat új.

 

most itt tartunk.

Előzmény: szerda van (220)
szerda van Creative Commons License 2012.12.11 0 0 220

Hát pedig itt nem lenne rossz a meggyőzés, mert durva sokat számít. Felelőtlen, hülyék már bocs, és általában az van, hogy a másik szív miattuk (persze ők is), na és akkor még kapják ezeket a fasza tanácsokat...

Előzmény: exhighand (219)
exhighand Creative Commons License 2012.12.11 0 0 219

Én nem meggyőzni akarok senkit, csupán csak tájékoztatást nyújtok azoknak, akiknek tudás, tapasztalat hiányában nem marad más ismeretforrásuk, mint a média.

Előzmény: szerda van (217)
szerda van Creative Commons License 2012.12.11 0 0 218

A sok veréb meg elhiszi...

Előzmény: szerda van (217)
szerda van Creative Commons License 2012.12.11 0 0 217

Hát ez az. Én még nem hallottam ekkora ökörséget, hogy kikopott téligumit nyárra.

Mi van esőben??? azé nyáron előferdül nem egyszer... Hótziher, hogy nem marad meg az úton.

Úristen, mekkora baromság. Jó kis tippek mondhatom...

Előzmény: exhighand (216)
exhighand Creative Commons License 2012.12.11 0 0 216

A teljesen lekopott téli gumi csakis autóversenyzésre jó, betonon, de arra nagyon.

 

A kikeményedett téli gumi, ha futás nélköli új állapotában keményedett ki 10 év alatt, akkor óvatos autóvezetéssel jó lehet nyárra, szárazra, egyébként nem ajánlott.

Előzmény: bakibaby (215)
bakibaby Creative Commons License 2012.12.11 0 0 215

Előre bocsátom, laikus vagyok. Jól értem, hogy egy lekopott téli gumi (teljesen) jó nyárra?

Ha jól értem, akkor van-e "időkorláta" egy guminak. Soxor hallom, hogy 5-6 év alatt előrexik a gumi, akkor is kuka, ha keveset futott... (?)

 

köszi,

bb

Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 214

Világos!

:-)

Előzmény: janijani (212)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 213

Még régebben, a korábbi Astrámon amikor gumit kellett cserélnem egyszer vettem rá 4- évszakos gumit.

Eredetileg elég drága lett volna, de úgy látszik, a gumis már nagyon el akarta adni és ezért adott rá 3 000,- Ft/db  rendkívüli árengedményt. Egyébként márkás (Michelin) gumi volt, a pontos tipusára sajnos már nem emlékszem. Így   -engedményesen-  került 16 000,- Ft/db- ba, ami akkoriban elég drágának számított. A nagy árengedmény miatt azért belementem az üzletbe.

 

A pozitív tapasztalatom:

- a gumival mentem 50 000 km-t (azután eladtam az autót), de kopás alig látszott rajta. Ez azért is érdekes, mert elvileg a 4- évszakos guminak illett volna puhábbnak lenni és ezért jobban kopnia mint a nyári guminak.

Negatív tapasztalatom:

- a kocsi télen majdnem ugyanúgy csúszott mintha a nyárigumi lett volna fenn,

- a kocsi kb. 0,4 l/100 km- el  többet fogyasztott ezzek még nyáron is, mint nyárigumival,

- a kocsi érzékelhetően hangosabb volt!

 

Ezóta eszembe sem jut, hogy 4- évszakos gumit használjak!

:-)

Előzmény: exhighand (210)
janijani Creative Commons License 2012.12.10 0 0 212

Meredek utcában lakok ahol nem jár a hókotró ezért itt kell a jó téligumi, ezért nem akarok 15 éves lefutott gumikkal szenvedni.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (208)
exhighand Creative Commons License 2012.12.10 0 0 211

Egyetértek.

Előzmény: janijani (207)
exhighand Creative Commons License 2012.12.10 0 0 210

Hát igen, amiket írtál, az mind igaz, logikus következmény.

Előzmény: Szabadbatthyany Béla (205)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 209

"A régi traktormintázatú téligumik valóban hangosak voltak, de a mostaniak ha lekopnak a lamellái alig különböznek a nyári mintázattól."

 

Légy erős, még a négyévszakos gumi is hangosabb a nyáritól.

:-)

Előzmény: janijani (207)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2012.12.10 0 0 208

"mindenképpen spórolok ha nem eldobom az 50%-os téligumikat hanem elhasználom nyáron."

 

Nem tudom, ugyan miért kellene eldobni a levetett téligumit?

Úgy gondolod, hogy olyan gyors lesz a globális felmelegedés, hogy jövőre  már nem is lesz tél?

:-)

Előzmény: janijani (207)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!