Nem tudom, hogy Erdély melyik részére kerültek az általad emlitetett buszok, éppen ezért rendszámot sem tudok, mert csak a csikszeredaikat ismerem, ezek nincsenek itt.
A román tipus 4 éve selejt, a sárga 266 os ex. kisalföldes szétvágva, amásik ex. agriással nem tudom mi lett, valoszinű eladták, mert ezen a rendszámon más busz közlekedik.
Ez a tipus is nagyon ritka már, a bukaresti ROCAR gyár annak idején ezeket városi, elővárosi vonalakra gyártotta. Ma esetleg a nagyobb romániai városokba fordul elő pár példány, közöttük is többnyire tartalékként, pl Koloszváron is fut még pár csuklos troli, nagyon selejtezik őket az egész országban. Ennek a tipusnak van egz ujabb változata a Rocar de Simion, ezekből még több fordul elő a nagyvárosokban.
A PITO aradi cég, az ex. nográdos illetve volánbuszos 256 osak Nagyvárad környékén vannak, bocsi a tévedésért, a Pitonal, többnyire ex. Jászkunos, Körösös, Tiszás buszok vannak.
Nem valószínű. Bár van két nagyon korán, (2001 körül), még sárgán selejtezett .43-as, aminek a további sorsáról nem tudok semmit. Viszont nincs rajta magasságjelző, az pedig nálunk kötelező. (?)
Viszont ennél a cégnél volt trilexes 260.32 is, még 2007 körül, persze se gyári tábla, se matrica, se semmi rajta...
Valóban neheéy de ahogz én egy pár foton láttam, a flottaszinből itélve van köztük, ex. volánbuszos, illetve ex. nográdos-os, amig át nem pingálják. A csikszeredai volánbusz trió rengeteg ideig a város szélén álltak, majd eltünt mindhárom, nem tudom hová. Azt hiszem egy 260, egy 280 és egy 250 es volt.
Ahogy visszagondolok, igazad van. Mert amielőtt felbukkant az ex. szabolcsos 260-as, azelőtt kb. fél éve ezt az alul zöld fenn fehér Ik. 266-ost nem láttam, azelőtt napi rendszerességgel közlekedett helyközibe, csak az nem rémlett nekem, hogy annak HR 05 LCB lett volna az itteni rendszáma, az alábbi 2011 es ujságcikk fotoján látszik, gondolom arról beszélünk.
Na ezekről is beszéltem, de az utóbbi merci, az ha jol tudom nem volt használt, a nagybányai helyi közszállitási vállalat 20 darab ilyen buszt szerzett, azt nem tudom, hogy milyen forrásból.
Sikerült kigyűjtenem még néhány aradi rendszámot, ex. Volános, most Pito Transos Ikarusok:
AR 08 MGH CKE-633 ex. Tisza Volán AR 08 TFP EUA-708 ex. Körös Volán AR 05 PTO ABU-259 ex. Tisza Volán AR 04 PTO BOX-355 ex. Tisza Volán AR 08 NZS BOX-908 ex. Tisza Volán AR 39 PTO BSG-111 ex. Tisza Volán AR 15 PTO DUD-613 ex. Jászkun Volán AR 08 MGI BOX-535 ex. Tisza Volán AR 13 PTO ELR-436 ex. Tisza Volán AR 03 PTO ABU-051 ex. Tisza Volán AR 08 XNI BRN-993 ex. Tisza Volán
A PITO-nak egyébként van/volt vagy 40-50 Ikarusa, szerintem mind Magyarországról lett vásárolva, de az átfényezett 250/256-osaival elég nehéz mit kezdeni.
Az általad emlitett tipusból már nagyon kevés közlekedik Romániában, régi buszok, ezek akkor élték világkorukat, amikor például Magyarországon a volánbusznál az Ikarus 250, 256-os tipusok közlekedtek. Ma már elvétve lehet találni az országban ilyeneket, már rengeteg megyében nem közlekedik a tipus. A közlekedési vállalatok vonják ki forgalomból és cserélik használt külföldi tipusokra, mint például a fenti fotó.
Akkor valóban ex. Agriás busz lehet? A busz évjáratatát a soförtől tudom. A HR 05 LCB Ik. 260.32 nem hinnem, hogy ex. Agrias, hanem ex. Szabolcsos busz és a magyar rendszáma AVE 233 volt.