Ezt értem, csak azt nem fogom fel, hogy miért ne lehetne ugyanazt a képkivágást elérni az 1Dx-szel vágni kell egy kicsit és kész... erre írtam, hogy azokon a képeken amik végül megjelennek a médiában nem fog látszani, hogy utólag vágva lett...
A Nikonba beépített 1.5 crop ugyanezt csinálja csak már a kamerában. Ha jól emlékszem 7mp-es képet ad... és állítólag használják a sportfotósok.
Az 1.3 cropot azért szeretjük, mert kvázi "közelebb hozza" a témát. Labdarúgásra a fix 300-as az 1D IV-el és a 70-200 az 1D X-el lenne egy "kellemes" konfiguráció.
Az 1D tudása gyorsaságban, AF-ben, az 1Ds szenzorával és árában, de az alapár-tendencia is maradt: a csúcsmodell ( 1Ds ) árak itthon végig a 2 milla körül voltak. Most sem lesz másként...
Egyetértek, az 1D X szerintem is az 1D sorozat folytatása, csakhát az ára kicsit felment... De ugyanez történt az objektívekkel is... 70-200 60%/kal, 300 2.8 60%-kal 400 2.8 40%/kal... ha esetleg kijön az új 24-70, az is másfélszeresébe fog kerülni...
Ha ez igaz és az 1D X fotóriporter kamera akkor viszont nagyon nagy előrelépés az 1D IV-hez képest. A sportfotósok szeretik az 1.3 crop-ot csak azt nem értem miért... a sportfotókat a legritkább esetben látjuk nagy méretben. A weboldalakra a hírek illusztrálására felkerülő 1 megapixel alatti képeken nem fog látszani a különbség...
az 1dx en a 10-22 es egy 7 magapixeles képet csinalna, ha rálehetne tenni és ha lelelhetne maszkolni a keresőben amit a lcd s kereső lehetővé is tenne.
Gondolom, az volt a cél, hogy közelebb kerüljön a hátsó lencsetag a szenzorhoz.
Tuti, hogy lesz nagyobb felbontású FF váza is a Canonnak, miután jelenleg is van (5DmkII-ez még ugye nem futott ki), kizárt, hogy visszafelé lépkedjenek. Az 1DX szerintem sokkal inkább az 1D vonal folytatása, mintsem az 1Ds-é. Feltételezem, hogy az 5DmkII piacra dobásával maga alá vágott a Canon, mert ugyan tény, hogy az 1Ds más kategória, de 3-4 db 5D-t lehetett venni az árából.
Lehet, hogy a sokat emlegetett 3D lesz a következő lépés, mint nagy felbontású, de lassabb F váz. Logikus lenne: 1D-3D-5D-7D.
Énnekem csak az a bajom hogy a palettán van olyan paraméteru gép amit feleltte levő kategoriaju masina nem tud teljesiteni.
tovabbra sem értem pl hogy miért nem lehet ff canonra efs es obit tenni, ha a nikon meg tudta csinalni (keresőben maszkolós trükkel)akkor a canon mé nem?
külföldi fórumokon nagyon keveslik a 18mp-es felbontást... nekem a 11.1 is bőven elég... ráadásul van ebben a szenzorban valami okosság, valamiért az az érzésem, hogy minden eddiginél jobb minőséget fog produkálni
De amint bekapcsolod a 7D-n a highlight tone-t, az élesítést, máris olyan élettelen az ölyveid szárnya, hogy nem hittem a szememnek (a bársonyosság eltűnt és valami erős szemcsekása lett helyette )
Egyébként szeretnék már a kezedben látni egy 1DX-et, és tesztelni valahol )))
Amig az Adobe ott tart, hogy a Photoshop osszeszarja a bokajat 4 GB-os file-ok alatt, addig ez ertelmetlen elvaras.
Nincs ala se hardver, se szoftver.
A 60 mpixeles Hasselblad kepek ala 16-32 GB ram kellene, de az is belassul. Nekem a nyamvadt 5D 12,8 mpixeles kepei fel-1 GB kozott vannak szerkesztes utan es azok is kepesek kinyirni a PS-t, foleg, ha parhuzamosan dolgozok tobb foton.
A masik, hogy anno tudtak plakatot nyomni 8 mpixelbol, akkor most is fognak tudni duplaoldalas magazinkepet 18-bol. Akinek ez meg keves vesz Hasselbladot, sportra meg nem kell 40-60mpixel.
Vagy vesz egy jobb filmes kozepformatumu gepet az otvar D3/1D aranak toredekeert, elviszi dobszkennelni es az rohogve zuzza porra a digitalis hulladekokat.
koncertre szerintem továbbra is az erős objektiv kell és egy ff váz, bár ez apsc még türhető pláne netes méretben, óriásposzter koncertfotobol ugyse lesz
ezt a vázat a canon univerzálisra akarta de szerintem ahoz kianyozna még kb 10 megapixel kisebb képfrekvenciával akár a nagytelés fotosoknak
Ne azt nézd, hanem az értékeket. 12800-5.6-1/800. Én egy átlagos koncerten 1600-3200-2.8-1/250-1/400 beállításokkal tudok fotózni. Az övére levetítve ez 1600-2.8-1/400, ami elég jó fényviszonyokat jelent.
A Bayer-rácsos rendszer már feszegeti saját határait. Egy-egy jó proci, jó képfeldolgozó program és megfelelő objetívek sokat segíthetnek rajta, de hamarosan szükség lesz újfajta szenzorokra.
Te aztán jól tudod, hogy mennyit kell tökölni a LR3-ban, amíg a 7D szenzorából kiolvasott RAW-ból megfelelő minőségű képet lehet csiholni.