2011. április 20-án délután ismét lezárult egy fejezet a Magyar Honvédség történetében. Ezt a fejezetet az MH12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred katonái írták azzal, hogy a csehországi Hradistében éleslövészetet hajtottak végre az Igla-1E rövid hatótávolságú[...] Bővebben!Tovább »
Az a 4 inkább 10 és a megoldás még mindig nem egyenértékû az eredetivel... De ezt egy-két másik topicban már kitárgyaltuk. Mindenesetre a csekk mehetne...
A Gripenek Jet-A1 kerozinnal repülnek, ami a világszabvány a polgári repülésben (is) A JP-5 pedig kimondottan tengerészeti repülésre lett kitalálva, a Sigonella pedig US Navy bázis, ezért nem meglepő, hogy ott JP-5 a szabvány. De ez nem a Gripen sara.
A kezdeti nehézségek után rendszeresen járnak bevetésre a Sigonellába telepített svéd Gripenek. Őrjáratoznak és szállítják a felderítési adatokat. A svéd részvétel neve Karakal művelet lett. Ezt megelőzően utoljára a hatvanas évek első felében voltak éles bevetésen a[...] Bővebben!Tovább »
És ezt úgy tudják megtenni, hogy csak akkor veszük észre, mikor már hazafelé menet integetnek... A Pártunk és Kormányunk ragyogó döntése alapján Medinára kerülõ, eredetileg a Zengõre tervezett radar ugyanis nem lát be a Duna-völgybe...
Szokatlanul nagy vehemenciaval nyomultak a svedek, hogy reszt vehessenek a libiai akciokban. Az ok nyilvanvalo. Igencsak necces egy olyan repulot arulni pl. egy f16-al szemben ami soha nem volt meg eles harci helyzetben bevetve. Nekem amugy az volt a megerzesem, hogy az amerikaiak el fogjak hajtani oket, de valahogy nem tudtak ezt elerni, ugyhogy mostmar a Gripen story-ba is be lehet irni egy eles bevetest.
Igen. Bár remélem, hogy nem lesz szükségünk a hiányzó képességekre - bár az eddigi tapasztalatok alapján az a sanda gyanúm, hogy a meglévőket is alaposan elpazaroljuk majd. Sajnos.