Keresés

Részletes keresés

.ZsL. Creative Commons License 2012.05.25 0 0 21

Köszi!

Kár lett volna, ha pont most vész el ez a starthely, amikor már kb. minden meg van szervezve: bővülő szálláslehetőség (a legújabb: 10 fő részére rendelkezésre áll a MOL Bányász Szakszervezet üdülője a falutól keletre 1 km, szép erdei környezetben, szaunával, érdekl.: Vámos Gábor gondnok, 06303839790, és a fütési idényen kívül ismét fogad vendégeket Edit Néni és Márta Néni is, ld.  www.paramania.hu/ szálláshelyek.)

Legalább 5 fő igénye esetén legkésőbb előző napi telefonos megrendeléssel működik a terepjárós visszaszállítás a starthelyre. A dombról meg lehet rendelni a megjelentek létszámának megfelelő mennyiségű ebédet az egyik szomszédos falu fogadójából, a kaját személyre szólóan csomagolva egy furgon viszi a dombra. Lesz zuhanyozási lehetőség a starthelyen sátrazóknak, és igéretet kaptam a mostaninál nagyobb kiselejtezett ejtőernyőkre, amiket napernyőnek használhatunk...

Előzmény: zimi78 (20)
zimi78 Creative Commons License 2012.05.24 0 0 20

Laci, a Facebookra is feltettem az ügyet, meg a legújabb fejleményeket, csak hogy tudjon róla a Nagyérdemű, hátha esetleg szükség lesz a segítségükre...

Előzmény: .ZsL. (16)
Monicom Creative Commons License 2012.05.24 0 0 19

Szuper!
Akkor egy kis időre fellélegezhet az Oktatópark :)

Előzmény: .ZsL. (16)
Hajdu_ Creative Commons License 2012.05.24 0 0 18

Nagyszerű!

Előzmény: .ZsL. (16)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.24 0 0 17

Nagyon örülök. : )))

Előzmény: .ZsL. (16)
.ZsL. Creative Commons License 2012.05.24 0 0 16

NAGY HÍREM VAN!!!

 

Nemrég értem vissza a "Fedémesi Siklóernyős Oktatópark" új tulajdonosának telephelyéről, a szomszéd faluból átsétálva, útközben majdnem bőrig ázva, mert errefelé tévedt egy kis zivatar, hogy nagy örömet szerezzen a kókadó növényeknek. Szerencsére a járművével épp ide tartó szomszéd fölszedett...

 

Képzeljétek: a Födbirtokos Urat meghatotta kérésünk, amit bátorkodtam a hazai siklóernyős oktatók, a tanulóik és a többiek nevében előadni, és úgy döntött, hogy egyelőre elviseli azt a kb. 700 ezer Ft veszteséget, ami abból adódik, hogy nem legeltethet a gyakorlódombunkon is szürke marhákat. A környező művelt területek védelme miatt a legeltetés feltétele lenne az a karámrendszer, amit ha a dombra telepít, azzal akadályozná, sőt veszélyeztetné a repülésünket, mert a telekhatár (és emiatt a karám) kb. a domb közepén húzódna hosszában. A domb északi felét ugyanis még nem sikerült megvásárolnia...

 

Ebben az évben nem tervezi a karámot, minket sem küld el, és abban maradtunk, hogy a   területek 2014-től esedékes euróövezeti művelési kötelezettségének változásáig kitaláljuk a gazdával együttműködés olyan módját, amelybe valahogy belefér a legeltetés is. Szerinte most sem okozna problémát a számunkra, ha egy tucat állat legelészne a területen, mert nem jelentene sűrű tehénlepényesedést, és a kaszáltatással és bokrosodással se lenne gondunk, de a jelenlegi tulajdonosi helyzet mellett ez csak a dombot kettészelő karámmal lenne megoldható. A forintbeli veszteséget egyelőre elviseli, ennyivel járul hozzá a hazai siklóernyőzés ügyéhez, de nem ellenzi, ha idővel kitalálunk valamilyen kompenzációt, pl. belépő- vagy bérleti díjat. Ha sikerül megvennie a 2014-es változásokig (illetve azokkal kapcsolatban) a domb másik felét is, akkor a karámot a mi szempontjainkat is figyelembe véve telepíti...

 

Tehát egyelőre a helyzet változatlan a korábbiakhoz képest, csak egyetlen dologban lesz szigorú: kéri a cross és quad motorosokat, hogy a kialakított parkolónál tovább ne menjenek a járműveikkel, és az autósok is a felszerelés kirakodása után álljanak vissza a parkolóba. Vegyük komolyan, hogy "Natura 2000"-es területen vagyunk... Ez alól kivétel a leszállóból visszaszállító terepjáró, az oktatók szerkocsija, ha elfér az ügyeleti kabin mellett, és az orvosi ügyeleti kocsi, ha épp orvos tartózkodik a helyszínen.

 

sbandi75 Creative Commons License 2012.05.24 0 0 15

Itt egy példa,hogy megférnek a marhák a siklóernyösökkel,nincs ezzel semmi baj,persze ha van kompromisszum....

5:30 utàn làtható a leszàlló,sílift,marhàk,stb.

kicsit itt legelnek,kicsit ott,sosincs ebböl gond!

 

 

Előzmény: .ZsL. (13)
Monicom Creative Commons License 2012.05.18 0 0 14

Lacibá'!
Remélhetőleg az új tulaj nem olyan fafejű, mint annyian a mai világban, hogy csak a maguk nyereségét tartják szem előtt, és hogy az illetőnek fontos a falu is, nem csak a saját bevételeinek növelése.
Hisz "egységben az erő" alapon  és pozitiv, kezdeményező, újitó gondolatokkal a fejben többre juthat mindenki, mint magányos farkasként.
Addig pedig lottózom ezerrel:))))))

Előzmény: .ZsL. (13)
.ZsL. Creative Commons License 2012.05.15 0 0 13

Na, akkor fohászkodj Te is, velünk, többiekkel együtt, hogy a terület új tulajdonosa ne akarjon a starthelyen és a leszállókban is szürke marhákat legeltetni és ezzel elzavarni minket! Alighanem meg kell majd egyeznünk vele egy tekintélyes bérleti díjban, amivel kompenzáljuk az állattartásra neki utalt állami támogatásnak a terveihez képest az általunk használt területtel arányosan csökkent mértékét. Állami támogatást ugyanis csak mezőgazdasági ténykedésre lehet igényelni, a siklórepülés fejlesztésére nem. Ami egyébként nagy hiba, mert meglátásom szerint a mi témánk ma ott tart és ugyanolyan alapvető fontosságú a jövő repülő emberének (Homo volans) létrejötte számára, mint az automobilok fejlesztgetése volt az 1800-as évek végén a mai motorizált világ kialakulásához. A többség fölöslegesnek látta, mert jó a szekér is, ha húzza a ló, vagy ökör, és a tömegközlekedésre ott a postakocsi. A fejlesztés távlata legfeljebb az lehetett akkoriban, hogy a 4-6 személyes helyett 12-14 személyes postakocsik sorozatgyártásába kellene kezdeni, kicsit nagyobb húzóerejű lovakkal. Ma ott tartunk, hogy mindenkinek autója van (a magamfajta különcök a ritkák) és a tömegközlekedésben se az állati erő az alap. A repülés tömegközlekedése már megvalósult, most a személyi repülés fejlesztésének kísérleti szakaszát éljük, ennek legfontosabb alapja éppen a siklóernyőzés, miközben többé-kevésbé a kulisszák mögött másféle kisrepülő eszközöknek a majdan mindenki által használható változataival folynak kísérletek! Két évtizeden belül nagy változás lesz etéren, a repülés alapjai ismét tananyag lesz, gyakorlati (testnevelési) órákkal az oktatódombon, és ennek a tendenciának semmiféle hatósági fékkel nem lehet gátat vetni. Remélem, az új tulajdonost sikerül felvilágosítani, hogy mennyire az emberi repülés kibontakoztatásának a kulcsa van a kezében, és mekkora érdeke a falunak is (nem csak a siklóernyősöknek), hogy tovább folyhasson a határában, amit elkezdtünk egy jó évtizede, sőt: tovább fejlődjön helyi infrastruktúrájában is a terep.

Ha multimilliomos lennék, mindez régóta nem lenne probléma, de azért nem tudtam idejében megvenni a terepet, mert az antimenedzser & kereskedői hajlamoktól mentes lelkületemmel inkább arra törekedtem, hogy aki akar, a legkisebb kiadásokkal járhasson ide, és a kevéske bevételemet is inkább a terepre költöttem...

Előzmény: Monicom (12)
Monicom Creative Commons License 2012.05.15 0 0 12

Nekem Fedémes még mindig szívügyem, és az is marad jó ideig, ha nagy leszek és erős és btor, akkor is vissza fogok járni ide. A terep, a falu, az emberek... szeretettel gondolok rájuk :)

Előzmény: .ZsL. (5)
zimi78 Creative Commons License 2012.04.24 0 0 11

Ez jó, remélem idén már nem maradok le!

Előzmény: .ZsL. (10)
.ZsL. Creative Commons License 2012.04.24 0 0 10

Továbbított közlemény:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Csobánci engedély

2012. április 17. kedd, 15:45

 

Kedves HFFA Tagok!
 
Örömmel értesítünk, hogy a HFFA idén is rendelkezik a Csobáncra szóló engedéllyel.
A rendszer ugyanúgy fog működni mint tavaly, azzal a különbséggel, hogy az adatvédelmi törvény miatt CSAK!!! azon pilóták adatait továbbítjuk a Természetvédelmi Felügyelőségnek, akik a HFFA on-line rendszerében adatlapjukon bejelölték az "igen, szeretnék repülni Csobáncon" kockát.
A lista elküldésével még várunk egy hetet, hátha néhányan még bejelölitek ezt a kockát.
Természetesen a lista folyamatosan frissítve lesz, így aki most lemarad, az még nem vesztette el egész évre a lehetőséget! :-)
Fontos, hogy az engedélyben foglaltak szerint járjatok el, ellenkező esetben a csobánci repülés lehetőségét veszélyeztetitek!


Teendők az engedélyhez:
1. lépés: kinyomtatod magadnak az engedélyt, és áttanulmányozod.

2. lépés: regisztráció http://csobanc.bfnp.hu/ -n
Ezután kapsz egy e-mailt, amin vissza kell igazolni a regisztrációdat! Majd a Balaton-felvidéki Nemzeti Park moderátora engedélyez, amelyről szintén email-ben értesítenek. (Ez eltarthat néhány napig, így ne az utolsó pillanatban regisztrálj.)

3. lépés: kitöltöd arra a napra a regisztrációt, amikor repülni szeretnél. Több nap is lefoglalható és a lefoglalás vissza is mondható. (Kérünk, ha nem veszed igénybe, akkor mondd le, mert a pilóta létszám korlátozott, hadd repüljön, aki tényleg szeretne!)
A kijelölt engedélyezett terület a honlapon látható! Kérjük ügyelj a tisztaságra!
A területet csak érvényes engedélyekkel veheted igénybe! Az MRSz licenced és a kinyomtatott engedély legyen nálad!

FIGYELEM! A hatóság fokozottan ellenőrzi az orvosi meglétét, habár a jogszabály nem változott! Aki nem szeretne bíróságra járni, az inkább csináltassa meg, mert a büntetés eddig nem nagyon volt 50.000.-Ft alatt. Az orvosi "csak" huszonpárezer Ft. Ráadásul közigazgatási eljárás esetén NINCS HALASZTÓ HATÁLYA a kifogásnak, fellebbezésnek!!!

Ha mindez rendben van, akkor már csak szép időt és balesetmentes leszállásokat kívánunk!
:-)

Siklóernyős tankönyv:
Ismét kapható a Szabadon Szállva című siklóernyős oktatási jegyzet, melyet Kerekes László (Guriga) írt. Ára 1500.-Ft
Megrendelhető a laszlo.kerekes55@gmail.com Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. vagy az info@hffa.hu Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címeken. Átvehető a Dagály utcában.

HFFA adminisztrátor

 

zimi78 Creative Commons License 2011.08.25 0 0 9

Az előző hozzászólásomról jutott eszembe, hogy a honlapomra az adott starthelyhez a Windguru mellett elkezdtem beszerkeszteni egy másik időjárás előrejelző honlap, adott helyre vonatkozó előrejelzését. A honlap neve Windfinder és erősen hajaz a Windgurura, vagy épp fordítva. A lényeg, hogy talán így pontosabb előrejelzést kaphatunk, mert a Windguru idén sokat tévedett. Remélem a Windfinder ezt a rossz szokást nem veszi át!

zimi78 Creative Commons License 2011.08.25 0 0 8

Épp most néztem meg a HFFA honlapot, még mindig tiltottnak írja a Csobáncot, pedig tudjuk, hogy a HFFA-tagoknak csak korlátozott, de nem tiltott. Vagy esetleg valami elkerülte a figyelmem? Úgy  tudom, lehet menni, csak előtte be kell jelentkezni, no meg egy napon egyszerre csak 30-an repülhetnek ott. Egyébként van új hír is; a z acrósok között Takáts Pali a 2. lett, Szasza meg a női kategória győztese lett ismét a  Zell am See-nál megrendezett Acro VB-n. Más említésre méltót nem tudok, bár ez verseny, és nem starthely-információ.

Ezért közlöm a legújabb Eged-információt; holnap délután DK-i szél lesz, no meg termikesedik is, alkalmas repülni egy nagyot, de majd meglátjuk. Én személy szerint remélem hozzájutok egy kocsihoz, hogy kimehessek, mert a kocsit holnap pont elviszi az asszony....

Előzmény: .ZsL. (7)
.ZsL. Creative Commons License 2011.08.24 0 0 7

Nagyon szépen alakul a pg.5mp.eu honlap, de ne felejtsünk néha (pl. legalább hetenként egyszer) ránézni a http://www.hffa.hu/ főnökségi honlapra is! Itt található a leghivatalosabb starthely-lista, és a legújabb infó a Csobánc státuszáról!

zimi78 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 6

Gondoltam erre az oldalra érdemes lesz beírni. Noha hónapok óta nem írtak ide, ez egy olyan téma, ami komolyabb érdeklődésre tarthatna igényt. Mert ugye fontos az, hogy mivel repülünk, és hogyan, de az is, hogy mikor és hol. Sok starthely/csörlőpálya van az országban, de egy adott időpontban, csak ezek töredéke alkalmas a repülésre. Főleg idén, amikor az időjárás annyira kiszámíthatatlan, hogy még a leszállóban nézve a bulót sem tudjuk eldönteni, hogy érdemes-e felvonszolni magunkat a starthelyre, mert lehet hogy még lerohadni sem tudunk, csak ülünk a starthelyen és várjuk, hogy végre jó irányból/erősséggel fújjon az a nyüves szél, miközben azon imádkozunk, hogy ne kelljen legyalogolnunk (egyes csapatokban bizony; szégyenszemre).

Én talán annyiban tudok segíteni, hogy a honlapomon egy csokorba gyűjtöttem a starthelyek mellé azokat a honlapokat, amelyek megfelelő aktuális időjárás-adatokat tudnak nyújtani az adott starthely mellé:

 

http://pg.5mp.eu/web.php?a=pg&o=yNOM4Ncj8I

 

Tudom, hogy a lista nem teljes, és hiányzik néhol a megfelelő időjárás előrejelző honlap linkje, de (kis segítséggel/összefogással) teljessé tehető...

.ZsL. Creative Commons License 2011.04.01 0 0 5

Fedémesen bármikor szívesen látunk! Igaz, hogy itt csak tanulódombok vannak, amiknek a szintkülönbségét (30-70m) lehet, hogy már kinőtted...

Előzmény: sbandi975 (4)
sbandi975 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 4

Elöször is köszönöm a segítséget!

   Én Ausztriában dolgozok,ott szereztem meg a papíromat is,jelenleg itthon vagyok szabadságon,gondoltam szétnézek milyen lehetöségek vannak itt a repülésre.

Itthon nem vagyok tagja semmilyen klubnak,egyesületnek stb.ezért kerestem magyar  hasonló oldalt mint amit belinkeltem ,amely összegyüjtve +fontosabb információkat tartalmazva bemutatja a starthelyeket.

Üdv!

 

 

Előzmény: .ZsL. (3)
.ZsL. Creative Commons License 2011.03.31 0 0 3

"a klubodban, egyesületedben, szakosztályodban biztosan tudnának adni."

 

A világért se szeretném kotnyeles módon osztani az észt, de ha tagja vagy valamelyik hazai szövetségnek (HFFA, SIRESZ, MKSSZ), akkor könnyen hozzájuthatsz mindenféle szakmai információhoz, "partizánként" azonban könnyű a bajba kerülés, akár egy rendőri igazoltatás révén, ha nem tartjuk be az éppen érvényben levő legújabb jogszabályokat, akár egy szembe repülő Gripen miatt, ha nem tudjuk, hogy épp mikor hol van hadgyakorlat, vagy talajközeli repülés...

A "hivatalos" starthelyeken leginkább azok repülhetnek, akik rendezték azévi regisztrációs díjukat, amiben a starthelyek támogatását szolgáló összeg is van. A pályázati úton támogatott starthelyek kezelői jogosultak a nem legálisan repülőket elküldeni. Már csak emiatt is érdemes tagnak lenni valahol. Nem jár nagy költséggel, és a szükséges papírmunka is jelentéktelen, évente egyszer ki lehet bírni.

.ZsL. Creative Commons License 2011.03.31 0 0 2

Ernyős és sárkányos berkekben többféle lista is közkézen forog, a klubodban, egyesületedben, szakosztályodban biztosan tudnának adni.

 

"A siklóernyőzés ábécéje" című tankönyv melléklete is egy ilyen lista, habár helyenként már kissé elavult: http://www.pilota2003.freeweb.hu/htm/700.htm

 

A legprecízebb, szinte napra kész lista itt található:

www.hffa.hu /"HFFA által nyilvántartott starthelyek"; de érdemes elolvasni a kezdőoldal bal szélén levő linkek közül az "MRSZ üzembentartás / starthely információk" című részt is.

 

Természetesen van még legalább egy tucat olyan starthely, amelyik csak ezután kerül föl a listára, vagy az is lehet, hogy soha, mert a helyiek titkolják, vagy csak azzal a feltétellel járult hozzá a természetvédelem a használatához, hogy a helyi szakosztályon kívül más nem használhatja...

Előzmény: sbandi975 (1)
sbandi975 Creative Commons License 2011.03.31 0 0 1

Üdvözlet mindenkinek!

 

Kerestem hasonló összefoglalót (starthelyek +egyéb infók)magyarországról de nem találtam.....

 

 

http://www.dhv.de/odb/geostart.php

 

 

 

Előzmény: .ZsL. (-)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.03 0 0 0

0

.ZsL. Creative Commons License 2011.01.03 0 0 topiknyitó

Minden infó jöhet, ami a kezdő és haladó siklórepülők gyakrabban használt terepeivel kapcsolatos.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!