Keresés

Részletes keresés

Biovadász Creative Commons License 2012.03.29 0 0 132

És mi a jelenlegi infó amit az iskolától kaptál, kell rutinpályán vizsgázni, vagy csak a forgalomban van a gyakorlati vizsga? Ahány honlapot olvasok annyifélét ír...

Előzmény: daciakombi (131)
daciakombi Creative Commons License 2012.03.28 0 0 131

Egy hete iratkoztam be ma vizsgáztam KRESZ-ből sikeresen.

 

Jövő héten vmelyik nap lemegy a rutin és a forgalmi 1-2 óra alatt és kész!

 

 

Addig csináljátok míg meg nem szigorítják....

Előzmény: Biovadász (130)
Biovadász Creative Commons License 2012.03.27 0 0 130

Van már valakinek tapasztalata az oktatás és a vizsga menetéről?

daciakombi Creative Commons License 2012.03.22 0 0 129

Most jelentkeztem erre a 125-ös B-s jogsira.

Elvileg 35.000ft-ba fog kerülni.

Kell egy KRESZ vizsga,2 rutin feladatot kell a pályán megcsinálni és irány a forgalom.

A rutin és a forgalmi vizsgának 50 perc alatt kell lemenni tehát nem nagy szám.

 

A gond csak az,hogy motoros ruhában lehet vizsgázni.Gerincvédős,könyökvédős kabát+kesztyű... ami nem olcsó.Érdemesebb kölcsön kérni.

Van egy olyan érzésem,hogy a forgalomban is kötelező lesz ez a szerelék hamarosan nem csak a vizsgán.

Akkor mi értelme lesz a nyári motorozásnak??????????????????????????????????????

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.10 0 0 128

Ilyenről én nem hallottam.

Sőt, lassan a smkp-ok is kapnak rdsz-ot ( a 4kerekű smkp-ok már most is rdsz-osak ).

 

Előzmény: llaller (127)
llaller Creative Commons License 2012.03.10 0 0 127

üdv. akkor most a 125kccm motor rendszámos, vagy nem rendszámos, mert ugye arról volt szó hogy a robogó 50-es kategória legyen kintebb tolva 125-ig, akkor most?

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.09 0 0 126

Volt már valaki ezen a könnyített A1-en?

Tapasztalatok?

L0riana Creative Commons License 2012.02.23 0 0 125

:-) Remélem, nincs jogsid, mert különben elég gáz a kérdés. A B jogsival eddig is lehetett vezetni 50 cm3-ig segédmotor-kerékpárt (robogót, ami hivatalosan max 50-nek mehet), állati erövel vont járművet (lovaskocsit), lassú járművet nehézpótkocsistul (traktort utánfutóval) és mezőgazdasági vontatót. A mostani változás annyi, hogy 125 cm3-ig az eddigi motorjogsi helyett (A) már elég, ha leteszed ezt a gyorstalpaló kiegészítőt. Jogilag elég, de nem egy életbiztosítás... se neked, se másoknak... már 50-nel is elég nagyot lehet esni.

Előzmény: SzirtG. (123)
isti810 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 124

Miért, eddig le kellet?

Előzmény: SzirtG. (123)
SzirtG. Creative Commons License 2012.02.21 0 0 123

tehát robogóra le se kell már rakni?

kipe01 Creative Commons License 2012.02.10 0 0 122
kutya. Creative Commons License 2012.02.05 0 0 121
assy24 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 120

és hol itt az új infó?

ez csak reklám!!!

Előzmény: fafa4646 (119)
fafa4646 Creative Commons License 2012.02.04 0 0 119

Újabb infók:

www.motorosoktato.hu

 

Andrees01 Creative Commons License 2012.01.24 0 0 118

Sziasztok!

 

Én is nagyon szeretnék élni ezzel a lehetőséggel, így hát be is fáradtam egy autós-motoros iskolába, ahol érdeklődtem, hogy miként fog ez működni?

Azt a választ kaptam, hogy az egész képzés 6 órából fog állni, ami lebontva az alábbi:

- 3 óra elmélet

- 1 rutin (rögtön a legelső alkalommal, amikor mész a rutinpályára már vizsgázol is)

- 1 óra vezetés forgalomban (édes kevés, Miskolcon 10 motoros vizsgaút van, szóval 90% az esélye, hogy olyat húzol vizsgakörnek, amin még nem jártál)

- 1 óra vizsga

 

Kb. 30ezer Ft lesz, ha esetleg megbuksz vizsgán az azt jelenti, hogy 4 órát kötelezően le kell vezetni újravizsgázás előtt, 1 plusz óra 3000 Ft, vizsgadíj 11000 Ft, az összesen 23000 Ft

 

Tehát, ha úgy alakul, hogy megbuksz és másodszorra mész át, akkor az kb. 53000 Ft. Nem állítom, át lehet menni elsőre is ennyi felkészülés után, annak aki ült már motoron! De az oktató szerint kevés ilyen lesz.

 

Egy A1-es jogsi zakkpakk kb 55-60e. mindennel együtt, 18 órával

ombi01 Creative Commons License 2012.01.17 0 0 117

Sziasztok!

 

Látom nem épp felkapott a fórum, de leírnám amit én tudok...

Kezdeném azzal, hogy lehet felhozni pozitív és negatív példákat (lehet ócsárolni a robogósokat, a nagy motorosokat vagy épp az autósokat), de bizony sokunknak nagyon várt eredmény született! Hozzáteszem, aki csal - nem akkora ccm, nagyobb kW - és nem tud mit kezdeni az első villanyoszlopig, hát kérem ne általánosítsunk, nem mindenki akar szervdonor lenni. Én most a robogómat fogom 125ccm-s naked-re cserélni, mert:

1. kevesebbet fogyaszt,

2. utazó sebessége akkora, mint a robogóm vége,

3. nagyobb kerekek,

4. biztonságosabb útfekvés,

5. jobb fékek...

egy szó mint száz, sorolhatnám az előnyöket, amiket munkába járásom 35km-e alatt (oda-vissza 70) élvezhetek.

Lassan 15 éve van jogsim, egyszer sem okoztam balesetet (kocsimban ~335.400km - kb. 35.000 volt benne, mikor megvettem tehát lassan csere érett lesz, a robiban 18.301km van - 0km-es volt), de mikor autóval megyek mindig figyelek a motorosokra, legyenek kicsik vagy nagyok (jelezném az előbbiekkel van nagyságrenddekkel nagyobb probléma szerintem), de elvárhatnánk ugyanezt másik "úrvezetőktől" is!!!

Jogsiról:

B125=A1

Tehát aki különbözeti vizsgát tesz, annak A1 kategória kerül a jogsítványába.

Arról nem hallottam, hogy a kategóriák közötti átjárást (különbözeti vizsgát) megszüntetnék.

Több ATI-val beszéltem már, tanfolyam márciustól indul, kb. 34-38eFt-ba fog fájni, ha elsőre megvan minden.

Üdv mindenkinek!

U.i.: Köszönöm TotalCar!!!

fafa4646 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 116

Itt találtok infót erről a témáról:

www.motorosoktato.hu

 

diesel power 115 Creative Commons License 2012.01.02 0 0 115

hát a hejzet az hogy sok mident irnak ezzel a b-vel 125ccm et vezetni   de nekem volt olyan haverom aki letette a jogsit korlátozottbol vett egy 400-as gyorsaságit pár honap mulva szörnyü baleset történt és már nincs közöttünk    és nagyon sok ilyen ember van sajnos    elkapja öket a hév nincs rutin pénz van  vagy az aputol  vagy mert megdolgozott érte  mindeggy  általába  mindenkinek elöbb megvan a b-s jogsija   és szerintem ezután szülö- gyerek- felnőtt mindenki elgondolkodik azon ha már megvan a b-s jogsi nem kell nagymotor jogsi egy ideig   hanem gyakoroljon a 125-el     én krosszozok- endurozok- qvadozok  kb 8-éve   aránylag jol motorozok   szerintem   szeretnék én is egy ijen kiegészitést a b-s em mellé szeretnék egy 125-ös TDR jamahát szoval aki leteszi ezt a különbözetit nem biztos hogy most ül elösször motoron inkább igy tanuljon meg motorozni mint egy korlátozott 400-as sal vagy ennél is nagyobbal     ha valaki tud motorozni az tud és ráérez hamar   ha meg nem  letudja rakni a jogsit akkor is  de örökké csak veszéjezteti fogja a forgalmat

assy24 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 114

Én úgy tudom, hogy amilyen motorral vizsgázol olyanra szól!(automata vagy sebváltós)

Előzmény: Kölyök Zsiráf (113)
Kölyök Zsiráf Creative Commons License 2011.12.29 0 0 113

hali ! valaki tud valami bővebbet a B125 kategóriáról ? Ugyanis most akarok venni egy Etz 125 motort  , de hallottam olyat , hogy csak robogóra fog vonatkozni ez a kategória ....ez mennyire igaz ?

L_Gabor83 Creative Commons License 2011.12.10 0 0 112

Örülök a döntésnek. Aki meg a sok szálguldó motorosoktól fél, vagy félti őket, annak a következő gondolatmenetet ajánlom szíves figyelmébe: 

- akikről jelen esetben szó van azok a közlekedést összekeverik a versenyzéssel. Ilyenek voltak, vannak, és lesznek is. Csak ők most B kategóriás jogsival, autóval nem csak a saját életükkel játszanak, hanem máséval is. Ha viszont átülnek egy könnyű motorra, és azzal versenyeznekzik a közúton, sokkal kisebb kárt tudnak másban tenni. A saját életükkell meg azt kezdenek amit akarnak.

- abból, hogy sokan autó helyett kismotorral fognak közlekedni következik, hogy nem lesznek olyan zsúfoltak az utak, amiből pedig az, hogy több hely, és kevesebb baleset lesz az utakon.

 

 

Előzmény: vargahc86 (101)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.10 0 0 111

Hát ne baxd már , erről szól az elmult hét itt ! Olvasd :-))

Előzmény: kerékenpárzó (110)
kerékenpárzó Creative Commons License 2011.12.10 0 0 110

Van valakinek infója arról hogy ha valaki, jelen esetben én, rendelkezik B jogsival 20 éve és van egy segéd motoros jogsija 25 éve. Nincs rá lehetőség, vagy valami jogszabály hogy csak vizsga és mindenféle hercehurca tanfolyam nélkül ráülhessek egy 125-ös re?

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 109

Nagy A-ra jogos is a könnyítés csorbítása, azért azok a gépek már messze nem vicckategóriák.

Ha valaki ilyen jogsit szeretne, akkor járja végig böcsülettel a motoros-tanfolyamot.

 

Szóval B-vel könnyített A1, és ne tovább. Illetve lehet tovább, de nem automatice, hanem csak tanfolyással.

Előzmény: foveon (107)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 108

Nahh, meg is van :)

 

"....vizsgaigazoláson szöveges bejegyzés alkalmazásával kell feltüntetni azt a körülményt, ha a vizsgázó bármely jármûvezetési vizsgát (jármûkezelési, rutin vagy forgalom)

a) tengelykapcsoló-pedál (A, Akorl, A1, A2, AM kategória esetében kézzel mûködtetett tengelykapcsoló-kar) nélküli jármûvön,

b) automata sebességváltóval rendelkezõ jármûvön (amelyben nincsen tengelykapcsoló-pedál, vagy A, A korl, A1, A2, AM kategória esetében kézzel mûködtetett tengelykapcsoló-kar)tette le.”

 

Tehát elvileg a váltós az alap, csak ha ettől eltérővel történik a vizsga, akkor kerül bejegyzésre ez a korlátozás.

Előzmény: Törölt nick (105)
foveon Creative Commons License 2011.12.09 0 0 107

a korltaozas raadasul 2 dolgot jelent. egyreszt nem mehet csak automataval (mondjuk innova minek szamit?), masreszt korlatozassal megszerzett A1-rol nem lehet kedvezmenyes (konnyitett) tanfolyammal es vizsgaval nagy A-t letenni.

 

Előzmény: Törölt nick (105)
foveon Creative Commons License 2011.12.09 0 0 106

biztos lesz majd olyan trukk hogy a nem automata kepzes az tobbe lesz. egyebkent is mar azt nyilatkoztak az index cikkban a sulik hogy 2 ora alatt nem lehet rutint es forgalmat megtanulni, ezert melegen ajanlott a plussz orak vetele. ugy kezdodik hogy a rutin vizsga ugyan nem lesz de rutinpalya marad, es ha azon megfelelonek tartjak a tanulo alakitast csak akkor fogjak forgalomba engedni. ez szivuk joga. jelenlegi helyeztben is 45% az akinek sikerul elsore vizsgat tenni, egy ilyen konnyitett tanfolyas utan kivancsi leszek a szamokra.

 

Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 105

Mintha azt olvastam volna a rendeletben, hogy olyanra vonatkozik, amilyennel vizsgázik az user.

Ha automatával, akkor ezt a korlátozást rávezetik a jogsira. Ha váltóssal, akkor nincs ilyen korlát.

Előzmény: perselus (104)
perselus Creative Commons License 2011.12.09 0 0 104

"No nem pont robogót veszek, de valami 4ütemű kis nyugodt masinát."

Csak automatára fog vonatkozni. Állítólag.

Előzmény: Törölt nick (103)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.09 0 0 103

...egy nem annyira félelmetes, ellenben praktikus 125-ös robogóra.

 

Pont ebbe a csoportba tartozom én is :)

No nem pont robogót veszek, de valami 4ütemű kis nyugodt masinát.

Anno még a smkp-jogsival, és egy szimóval tekeregtünk mindenfelé, aztán lett ugye B-s jogsim. Általában mindig volt valami kis csettegő a háznál, de mikor megközelítettem a mázsát, már nem erőltettem a kismocizást :)

Én szeretem a tiszta dolgokat, ezért nem vettem ilyen 125/50-es ál-kismotort.

Az 50-esek meg nem egy erőgépek egy mázsás emberke alatt :)

Viszont csak ezért, hogy elguruljak évente pár100 km-t egy 125-össel, már pöttyet drágának és macerásnak tartottam egy tanfolyást.

Ezt a pár órást még bevállalom, és veszek egy pl Ybr-t :)

Előzmény: schimi (102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!