Keresés

Részletes keresés

csalazolee Creative Commons License 2012.12.03 0 0 95

Szerintem nagyon könnyen kezelhető a kamera és bőven lehet vele eseményt rögzíteni, de majd hosszú távon kiderül.

Én valahogy a DSLR filmezéstől tartok jobba,  szerintem az sem kimondottan eseményrögzítésre való, sőt, akkor mág a VG10 vagy 20 sokkal inkább arra való.

 

Az biztos, hogy veszek majd egy fix fényerejű optikát a sötét felvételekhez, mert mostanság az esküvői bulikat imádják sötétben tartani. Ezt mondjuk sosem értettem miért jó.... Ha egy Canon vagy épp Nikon nagy fényerejű optikának az árát nézzük, akkor ugyanott vagyunk. Nyilván a sony célja, hogy a saját fényképezőgépeire jó legyen az optika.

 

Nagyon szomorú lennék, ha közel 700ezerért nem kapok szuper minőséget.

Előzmény: Fuzi69 (92)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.03 0 0 94

Helló!

 

Ismét köszö az infókat.

Advent első gyertyáját meggyújtva csináltam gyönyörű felvételeket. már nagyon kíváncs ivagyok, mit tud rendes fénynél a kamera.

 

Köszi a program tippeket. Szerintem most a télen végigpróbálom őket , aztán beruházok arra, ami a legjobban megtetszik.

Kár, hogy ennyi pénzt költ az ember a kamerára és csak egy demó verziós Vegast adtak mellé....

Előzmény: MoveArt (91)
Canon 550D Creative Commons License 2012.12.03 0 0 93

S Sony nex vg10-esre átalakító adapterrel rátenni egy Samyang/Walimex 35mm f1.4-et, vagy egy Sigma 20mm f1.8-at, esetleg egy Tamron 17-50mm f2.8-at? Azok nem vészesen drágák, főleg használtan ;)

Előzmény: Fuzi69 (92)
Fuzi69 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 92
Szia!

Nekem is van egy sony nex vg10 kamerám. Én talán az elsők között vettem. Azt mindenféle képpen szem elött kell tartani, hogy nem kimondottan esemény forgatásra való. Nagyon szép felvételeket lehet vele készíteni, de ha csak a sima gyári objektívvel használod, csalódást fog okozni. Inkább tudom ajánlani olyan felhasználóknak, akik kisjátékfilmeket készítenek, vagy utifilmeket, ahol nem számit az, hogy lemaradsz valamiről.
Sajnos sok ember beleugrott abba, hogy milyen jó, mert cserélhető az objektív. Igen, de azzal nem számolnak, hogy milyen áron kapnak hozzá plusz obikat, és azokat is magaddal kell cipelned. Egy komolyabb fényerős optika pedig nagyon húzós tud lenni árba és nem biztos, hogy a következő kamerára jó lesz. Ez volt az oka annak, hogy én inkább áttértem a dsrl filmezésre. Ha már kell, hogy legyen több obi nálam, és kiegészítő, akkor tudjak szép fotókat is készíteni raw formátúmba. Most mondhatja mindenki, hogy egy dsrl-t nem lehet rendesen megfogni. Ez nem igaz, mert hol kézből, hogy monopodról forgatok és soha sem látni a felvételen.
Ha lessz annyi pénzem egyszer, akkor biztos, hogy egy Canon C 100 kamerát veszek, de az egy másik történet ;-)

Jó fényeket és további szép naopt mindenkinek!
Előzmény: csalazolee (90)
MoveArt Creative Commons License 2012.12.02 0 0 91

Szia!

 

Ahhoz, hogy tűéles legyen használd a fókuszgyűrűt, vagy állítsd autómatára. :)

A szobában való, kevés fény melletti fotózáshoz nem a legjobb a gyári objektív. A 3.5f érték nem túl jó, így mindig használni kell az erősítést. Ha majd sikerül napközben, szabadban is képet csinálnod, meg fog változni a véleményed.

 

A 25p az darabos mozgást ad, az a normális működése. Mint a mozifilmek. Ha jobban szereted a folyamatos, tévés mozgást, használd az 50i-t.

 

Én a premiert használom, de nem akarok nagyon ajánlgatni. Azt használod, amelyik neked a legjobban kézreáll. A legtöbb már elég erős ahhoz, hogy az avchd-t is feldolgozza, inkább a gép maga az, ami korlátot szabhat. Az Edius a másik szoftver, amit még használok. Az azért jó, mert nagyon gyors és minden realtime benne, de nem tud túl sokat. Én csak amolyan ipari szoftvernek nevezem, mert ha darálni kell egyszerű dolgokat, akkor tökéletes, viszont szép igényes produkciókhoz nem a legjobb. A Premier lomhább egy picit, de azzal már szép dolgokat lehet csinálni a széles effektpalettájának és külső plugineknek köszönhetően. Ediusból közvetlenül lehet dvd-t írni, de ahogy maga a program is, a dvd menükészítő modulja is elég egyszerű, nem sok lehetőséggel. A Premiernél külön programként nyílik meg az Encore, ott fantasztikus dolgokat lehet csinálni. Szuperül működik az adobe-nál ez a bridge dolog, hogy lemixelés nélkül küldözgethetők a snittek premierből after effectbe, encore-ba, photoshopba és autómatikusan updateli premierben a változásokat.

Előzmény: csalazolee (90)
csalazolee Creative Commons License 2012.12.02 0 0 90

Helló!

 

Továbbra is tesztelgetem a kicsikét.

 

Sikerült beállítanom, hogy a kijelző kiírjon mindent, köszönöm a tippet!

A %-os akkujelzés tényelg megszokható, már csak az a kérdés, hogy egy 70-es akku és egy 100-as mennyit bír órában...

 

Vettel USB kábelt HSS-hez. Látja és szerintem menne is a rámásolás, csak rögtön úhy kezdett, hogy formázzam le a HDD-t... Hát nem szeretnék megölni 320GB adatot... Így majd még másolgatósdi lesz, aztán megnézem milyen gyors.

 

A kamera használata kényelmes. A felvételi minőségektől még mindig nem érzem azt, hogy ezzel a kamerával fogom leforgatni pl az Avatar 2-t :) Szép képe van, de nem mondanám, hogy kimondottan tűéles képeket produkál eddig. Lehet, hogy még állítgatom kéne valamit??.... Szabadban még nem próbálgattam, sajna azóta nem jutott isőm meló miatt. A szobában pedig az LCD-n gyönyörű képet kapok, ahogy írtam, de azért zajosodás is van szépen. Akármilyen Full érzékelő, de fény az kell neki sajnos :(

 

Sajnálom ezt a 25p-t, mert így eléggé használhatatlan. Elég darabos a mozgás még akkor is, ha éppenhogy mozgatom a kamerát.

Érdekes, de a képstabilizátort beállítottam a legjobbra, úgy más semmi rolling shutter hatás 50i, p esetén.

 

A hangot is teszteltem. Piszkosul érzékeny ez a mikrofon. Remélem hangos esküvőn nem lesz gond vele. De szuper, hogy a felvételi hangerő állítható.

 

Utómunkában az 50i-t mivel dolgozod fel? A hozzáadott Vegas-t próbáltad? Mivel javaslod, hogy dolgozzak? A cél, hogy a vágott anyagra utána menüt is kell húzni, ezért szerettem a pinnacle termékeit. De gyanítom ehhez a felbontáshoz és kódoláshoz már nem lesz elég erős a szoftver.

 

Összességében most olyan kettős érzelemmel állok a kamerával szemben:
Tetszik, szép, kényelmeswn használható.

De nem érzem azt a nagyon tűéles képminőséget, amit állítólag tud ez a kamera.

 

Tegnap a Holdat filmeztem, hát nemsemmi, hog még a krátereket is fel lehet vele venni. Na erre gondoltam egyet, mondom az SR1-t is párhuzamba állítom vele, hát simán felveszi az is a Holdkrátereket.

 

Előzmény: MoveArt (89)
MoveArt Creative Commons License 2012.11.29 0 0 89

Szia Csalazolee!

 

Éljen! Gratulálok..

 

Akkor mondom sorjában:

 

Az akku tényleg csak %-ban mutatja, az először engem is zavart, de végülis majdnem ugyanazt az infót adja: tudod, mikor fog lemerülni.

A felvételi időt, az összes többi adattal együtt kinn lehet tartani folyamatosan a képen a menü/beállítás/a csavarkulcs menüpontnál a megjelenítés beállítást állítsd autoról be-re.

 

A hdd-t még nem próbáltam, de usb használata esetén két kérdést tesz fel: usb csatlakozás, vagy lemezre írás. Az usb csatlakozás, ha gépre kötöd és másolod az adatokat, gondolom a lemezre írás a vinyóra csatlakozás, és nem hiszem, hogy csak a fotókat másolná.

 

30db a maximum jelerősítés. Az viszont szép zajmentes. Lehet, hogy afölött már nem tudták volna megoldani, hogy ilyen tiszta maradjon. Ezt egy jobb fényérzékenységű objektívvel ki lehet tolni. A hozzáadott 3.5f-et tud, létezik 1.8f-es is, azt hiszem az a legjobb, viszont az meg zoomban nem erős :) Viszont, ha sokat filmezel rossz fényviszonyok közt, mindenképp érdemes később beszerezni egy olyat. Én is tervezem.

 

Az fps-ekről: az 50i a hagyomásnyos váltott soros rögzítés (interlace) A 25p a teljes kép rögzítés, mint a mozifilmeknél (progresszív) az 50p pedig 50 progresszív képet rögzít, ez duplája a hagyomásnyos tévés szabványnak, így remek lassított képeket lehet készíteni.

Sajnálatos módon azonban létezik a cmos érzékelőknél ez a fránya rolling shutter elnevezésű effektus, ahogy te is mondtad, torzul a kép az oldalirányú mozgásoknál. Ez a 25p módban jön elő leginkább. Ezért, bár nekem az lenne a kedvenc módom, mert mozis, mégis az 50i-t használom, mert az valamiért jóval kisebb rolling shuttert generál. A nem kívánatos interlace-t pedig utómunkában meg lehet szüntetni. A kézikönyv is ezt preferálja.

 

Furcsa, hogy a VG10-nek nem volt ilyen rolling shuttere, de ott valami nagy turpisságot alkalmaztak. A kamera interlace-ként van hírdteve, de én amit láttam az tök progresszív volt, aztán kinagyítva a képet elég fura dolgokat láttam. Valami hibrid módszert találtak ki rá, mert kicsit interlace volt, tehát szét voltak csúszva a sorok, de mégsem annyira, hogy csíkozzon, illetve tévén nézve a jól ismert folyamatos mozgást lássam.

 

A hangról: Ha van egy jobb fajta fülesed dugd bele, tedd fel és csak állj a szoba közepén.

Én nagyon ledöbbentem. Kitárult a világ. A csukott ablakon keresztül hallottam a külvilágot a kilóméterre lévő autókat, madarakat, amiket egyébként észre sem vennél. A másik szobából ordított a számítógép zaja, meg ilyenek.

Csinálj egy olyan felvételt, hogy ketten hárman körbeülitek a kamerát. Legyetek viszonlag jó közel hozzá. Egyikőtök a jobb oldalára, másikótok a balra, te meg középre. beszélgessetek egy kicsit, majd fülesen hallgasd vissza. Nagyon meg fogsz lepődni. Én akaratlanul is forgattam a fejem, hogy arra nézzek, aki beszél, pedig tudtam, hogy nincs ott senki. :)

 

Ha megszoktad a menüt, már nagyon fog tetszeni az egész. Amire csak a minap jöttem rá és emiatt bosszankodtam korábban, hogy ha sokáig nyomva tartod a manual gombot, előjön egy legördőlő menü, ahol gyorsbeállításokat eszközölhetsz, írisz, shutter, fehér egyensúly. De vigyázz, mert szétcseszi az előzőt, amit alig tudtam visszaállítani.

csalazolee Creative Commons License 2012.11.29 0 0 88

Üdvözlet NEX-VG10, 20 Társak!

 

Tegnap én is beléptem a NEX-VG20 tulajdonosok klubjába!

 

Az első benyomások:

Az SR1 után félelmetesen szép képe van egy 60W-os izzónál is. A szobánkba csak a kislámpa világított és az LCD-n gyönyörű kép tárult elém.

Tanulgatom a manuáluis fókuszálgatást. A zoom teljesen jó, nek kell ide semmi zoom motor és mókusvakítás. Kis odafigyeléssel szépen egyenletesen működik a zoom. jó persze, már évek óta használok DSLR gépet, lehet emiatt megy.

Hangot még nem teszteltem. A gép tényleg orrnehéz picit, de a hozzá vásárolt 100-as akku szépen egyensúlyba hozza.

 

Az első dolgok, amik nem tetszenek:

Az akku nem azt mutatja, hogy kb hány percet tudom még használni, hanem %-ban. hát ez elég butaság vol a sony résézről.

Továbbá azt sem találtam meg, hogy lehet-e a felvételi időt folyamatosan kijeleztetni, mert elég idegesítő, hogy nem tudom mennyit rögzítettem.

Megszokásom az, hogy 7-8mp 1-1 álló snitt, és a kis SR1 mutatta mindig a számlálón. A display gomb előhozza, de csak pár másodpercre. Remélem erre van valami megoldás, mert így eléggé érdekes lesz. Vagy majd magamban számolok :)

 

Ami érdekelne még, hogy tényleg képes HDD-re rögtön átmásolni a felvételeket, mert a hozzá kapott angol nyelvű utasítás végig csak "images" szavakat ír.

Jó hát végülis a mozgó-kép is kép...

 

30db-től feljebb nem lehet állítani a gain erősséget videó közben?

 

Kérdés még, hogy melyik felbontást használjam? 50i vagy 50p vagy 25p ????

Azt vettem észre, hogy valamilyik beállításnál olyan furán torzul a kép, ha svenekelek. Melyiket használja, hogy szép, egyenletes legyen a svenk, jól mutasson HD TV-n? És ne legyen olyan fura torzulás?

 

Ma tovább tesztelem a kamerát.

 

Konklúzió:

Remélem a sok apró hibára van megoldás, mert nagyon tetszik a kicsike.

MoveArt Creative Commons License 2012.11.24 0 0 87

Szia Csalazolee!

 

Na! Gratulálok, hogy sikerült összeraknod a rendszert. Az SSD-ben biztosan nem fogsz csalódni, emellett jó halk is lesz...hacsak nem a jó sok venti fogja átvenni a zajkeltő szerepet :)

 

Nem rosszak az adalék dolgok. Ha az NP-FV100-as aksi az, amit adnak hozzá, akkor nem lesz okod panaszra. Én a nászutamon az egy hét alatt egyszer töltöttem aksit! Nem vicc. A 32 gigás kártya is bőven elegendő. legjobb (FX) minőségben 3 és fél óra körül fér rá, 720x576-ban (SD) pedig több, mint 8 óra.

 

Ne dőlj be ennek a dslr videózás mizériának! Végülis a VG20 is az, de ezekkel a fényképezőkkel videózni rémálom. Nem lehet rendesen megfogni, tele lesz a felvétel apró nagyon csúnya remegésekkel, ha kézből filmezel, nem tudnak interlace rögzíteni, darabos a fényérték állítás, nem vesznek hangot stb... Az újabbak már lehet, hogy vesznek, nem kísérem figyelemmel.

Ez olyan, mint pl. a 3d programoknál: mindrnki a 3D maxot isteníti, mert nem ismernek mást, de igazából egy nagyon nehézkes, logikátlan program.

Csak a Canon MK akárhányas létezik, mást nem ismernek.

A VG sorozat videózásra készült, az összes fícsör úgy van kialakítva, hogy ezt segítsék elő. Pl nincs gond, ha felvétel közben kell fényerőt állítanod, amire elég sokszor van szükség, szép finoman oldja meg az értékek közti átmenetet a dslr-ekel ellentétben, ahol nagyot ugrik, ha állítasz az értéken.

 

A VG30, ha jól olvastam, csak a motoros zoomban tud többet, illetve a csatlakoztatható XLR mikrofon ki-bemeneti egységgel. Szerintem ez nem ér annyit. Én is jól el vagyok a kézi zoommal. Elég masszívan, viszonylag nehezen tekerhető ahhoz, hogy stabil, egyenletes zoomot lehessen csinálni kézzel is.

 

Ami bánt, az a Sony hozzáállása a vásárlóihoz. Épp a minap olvasgattam, hogy mennyire tojnak a fejünkre, ha valamit kérni akarunk. Itt van pl a VG10-ben lévő, a 20-ból eltüntetett creative color beállítások, meg úgy egyébként a szín beállítások, brightnes, contrast, saturation, sharpnes. Különböző fórumokon nagyon nagy felháborodások voltak emiatt, hogy miért kell kivenni ilyen dolgokat és kérték, hogy egy firmware frissítéssel tegyék vissza. Semmi reakció nem jön a részükről. Sokkal több van ebben a gépben, mint amit a szoftvere enged, csak le kellett butítani, hogy el lehessen adni az FS100-at és a 700-at. Ezt a szemét marketingpolitikát nagyon utálom. :(

csalazolee Creative Commons License 2012.11.23 0 0 86

Helló MoveArt!

 

Köszi a tippet az állványhoz.

Jelenleg építgetem a rendszert.

A PC felépült. ATI 7850 2GB, i53570K, egy totáljól szellőző ház 3 12cm-es vintillátorral, 2X 1TB HDD és a rendszernek meg a vágásnak 2X 120GB Vertex 3 SSD.

Ha már ezzel sem megy a HD vágás, akkor feladom...

 

A VG20-at a sikerül, akkor a jövő hétem meg is veszem.

620-ért most 32Gb kártyával és plusz egy nagy akksival 18-200mm-es optikával tudok hozzájutni.

Majd még kell vennem táskát meg egyéb cuccokat, de azt később.

 

sokfele kérdezősködtem. Nagyon favorizálják a DSLR videózást. Hát nem tudom, én még tartok tőle. Jobbnak tekintik mert a funkciógombok kinnt vannak meg olcsóbb, mint egy VG20...

Hát kicsit elbizonytalanítottak. De ha azt nézzük, hogy egy 5D II is 500 és csak a váz, akkor máris jobb árarányban a vg20, mert egy alapszett belefér 650-be bőven.

Meg kicst fura egy fényképezővel videózni. Ha összejön, akkor majd másodgépnek max egy 600D-t veszek fotózásra és filmezésre.

 

Remélem nem bánom meg a VG20-at. A 30 jön lassan, de 900-950ezer Ft körül várható az ára, az meg már sok.

Arányaiban nekem ez a zoomgyűrű is bőven szépen zoomol úgy, amire kell. a kiállítóteremben még a vg10-et próbáltam, de mindenféle könyv elolvasása nélkül könnyen tudtam kezelni.

 

 

Előzmény: MoveArt (85)
MoveArt Creative Commons License 2012.11.14 0 0 85

Szia Csalazolee!

 

A kameraállványhoz is hozzátennék még annyit, hogy nagyon jó az, amit kinéztél, szeintem én is megpályázok egy olyat, de ne a 60AV-t, mert kicsi. Ha jól látom, olyan 1.4m a magassága. Azzal mindenkit alulról fogsz felvenni. Nekem ami most van, egy egyszerű hama állvány 1.2m és nagyon rossz, hogy csak alulról tudom fotózni az embereket. A 80AV, igaz drágább, de az már 1.7 m körül van. Azzal már szemmagasságban tudsz filmezni. Épp nézegetem, hol a legolcsóbb. 44 ezer körüli árával így is elmarad a profinak mondott 100 ezres példányoktól.

 

Előzmény: csalazolee (79)
MoveArt Creative Commons License 2012.11.08 0 0 84

Szia!

 

Ha nem a premiert használod, akkor nem gond, hogy nincs cuda. Azt hiszem, más még nem használja.

Mivel én 3D-zek is, így belevágtam ebbe VGA-ba és tényleg nagyon jó. Már van olyan 3d program is, ami használ cuda-t. :)

 

Hdd szinten ne legyél benne olyan biztos, hogy ott van a probléma. Ha még nem tetted meg, akkor ne vegyél videoszerkesztésre SSD-t. Csak a rendszernek. A windóz például csodákra képes SSD-vel, illetve, ha a swap és egyéb ideiglenes fájlokat is onnan intézi a rendszer akkor nagyon gyors lesz. Kb 7 mp alatt áll fel a rendszer és a programok betöltése is 4-5 mp alatt megtörténik. Videóra vettem két db egyforma raid edition jelzésű WD vinyót, Ezt egyelőre csak tesztjelleggel windowsból összraideltem szoftveresen és így is 200 MB/s a sebessége, mint egy átlagos SSD-nek. Tervezem egy raid kártya beszerzését, mert ez a szoftveres nem túl biztonságos, úgy lehet, hogy méggyorsabb lesz.

Ha belegondolsz egy tömörített videónak nem az adatátvitele a gond, hiszen az 4-7 MB/s körül van. Itt a procinak kell leginkább dolgoznia. Max tömörítetlen videónál van értelme a nagy vinyósebességnek, vagy extra sok videósávnál, ahogy megnő az igény az átviteli sebességre.

AZ SSD videóra még drága és nem ad elég tárkapacitást.

 

Előzmény: csalazolee (83)
csalazolee Creative Commons License 2012.11.08 0 0 83

Helló!

 

Mostmár én is az intelesek táborát erősítem.

i5 3470K, új alaplap, meg egy ATI 7850 2 GB kártya került beszerzésre. CUDA bukva, de remélem nem olyan nagy gond.

 

Sajnos a teszten a HDD-k buktak el, így még 2 db SSD kerül a rendszerbe.

Ha ez se lesz elég egy gyors AVCHD szerkesztésre, akkor feladom. mondjuk ha csak egy 20-30 perces HD filmről van szó, akkor még a régi rendszer is egész szépen dolgozott, de mikor a Pinnacel megpakolva full áttűnésekkel és menüvell, akkor a HDD percekig csak tölt. Én a HDD-k miatt érzem azt, hogy lassú lenne a rendszer.

 

Neked milyen típusú HDD-k vannak a gépben?

 

Brutál jó kártyád van, én ennyit nem tudtam sajna most kiadni érte.

 

 

Előzmény: MoveArt (82)
MoveArt Creative Commons License 2012.11.06 0 0 82

Én Intel párti vagyok, így nem tudom, ez az amd jelölés milyen teljesítményt takar.

Nekem egy Core I7-em van 12Gb rammal és Geforce GTX 670 videokártyával.

Szoftver szinten az Edius elég jól megbírkózik a hd anyagokkal gyengébb gépen is, de az inkább amolyan ipari szoftver, gyors munkához kíváló, de szép igényes prdukcióhoz nem az igazi.

Én visszatértem a Premierhez, mert nagyon sokat fejlődött és nem fogsz ürülni, de nagyon jól képes együtt dolgozni az nvidia cuda technológiás kártyáival. Képes a gpu-t hasznos számítási feladatokba bevonni, miint pl a realtime effektezés a hd videók lejátszása, vagy az export. Jócskán megdobva a gép teljesítményét. ATI-k, ha jól tudom nem tudják ezt.

Nekem nincs gondom a hd anyagok szerkesztésével, még a különösen gépigényes AVCHD formátummal sem vészes. Én tettem a gépbe még egy Blackmagic Intensity pro kártyát, ezzel hdmi-n keresztül külső tévén tudom nézni, amit csinálok.

Előzmény: csalazolee (81)
csalazolee Creative Commons License 2012.11.05 0 0 81

Köszönöm a választ!

 

Írtad, hogy művészileg más hatása van a kamerának. Nekem is ez tetszett meg a tesztvideókon. Egész más a színvilág, a mélységélesség. Drágább és profinak mondott kamerával pont ez a bajom, hogy minden bigyó az oldalán, de attól még nem lesz szép képe.

 

A célom, hogy művészileg videózzam az esküvőket és egyéb rendezvényeket. A jelenlegi két kis handycam is tökéletes volt eddig, és alig használtam menet közben beállítgatást. De olyan semmi a képe. Szép meg minden, de nem érzem azt a filmes hatást, amit talán a VG20 bőven megad. A mai megrendelő meg nem afféle amatőr videót szeretne viszontlátni. hiába művészkedek én a kis kameráimmal, sajnos nem olyan szuperek.

 

Valahogy ezzel a menet közbeni állítgatással úgy vagyok, hogy nem szeretem piszkálni, inkább utómunkában állítani a dolgokat. Egyébként nekem az érintőképernyő már nem lesz szokatlan, mert az SR1 is olyan volt, sőt a fura menürendszer is hasonló lehet.

A felvételi hangerőt is egy hangos esküvőnél csak be szeretném állítani, hogy ne torzítson aztán mehet a felvétel. Majd utómunkában utóhangosítok, ha kell.

(Sajnos tapasztalat, hogy sok béna zenekar üvöltve énekel és semmi hangkép nincs, csak valami moslék minőség jó hangosan, na attól őrül meg az SR1 rendesen.)

 

Tervezem a PC-m frissítését is.

 

Milyen géped van a vágáshoz?

Egyátalán mi az a hardver szükséglet, amivel a teljes minőségben felvett anyagot lehet rendesen vágni, effektezni?

Nekem egy AMD Phenom II X4 955-ös procin 16 GB memórián és egy HD 4890-es kártyán a 15Mbit-es nem is FullHD, csak 1440*1080 már nagyon lassan vágható. Az effektezész már nem is merem. Ha csak mpeg2-t vágok, akkor nincs baj, azt szépen elviszi és effektezi, csak ma már a HD a menő...

Előzmény: MoveArt (80)
MoveArt Creative Commons License 2012.11.04 0 0 80

Sziasztok!

Húú, de felpörgött a fórum. A többiek már nagyrészt leírták, amit lehet, azért megpróbálom én is kiegészíteni. Nagyon sötét helyen még nem próbáltam, de a félhomályban elég jó a kép az alap obival is. Nekem csak az van, mással nem is próbáltam még, de egy jobb fényérzékenységűvel még jobb lehet. Lehet kapni hozzá azt a viszonyleg kicsi ledes fejlámpát (HVL-LE1) , ha nagy a sötétség az biztos segít.

  

Szerintem a VG-20-asssal nem fog menni az álványról zoomolás, mert nincs megoldva ez motorikusan. A VG-30 már tudja. Ha ez fontos neked, inkább azt válaszd.

A mikrofon nekem még sosem torzított, a szintet is lehet állítani, bár sajnos csak a menüből. Így felvétel közben kicsit macerás állítgatni. Az XLR bemenet egyáltalán nem hiányzik, de a VG-30 arra is kínál lehetőséget. Hozzá lehet aplikálni egy xlr konvertert a vakupapucsra.

 

Azok közül a felhasználási lehetőségek közül, amiket írsz, mindegyikhez bátran merem ajánlani. Az én felvételeim mentek tv-ben is és mindig meg is említem, hogy sokkal-sokkal szebb képe volt, mint a "nagy" kamerának.

 

 

A dilemmáddal én is megküzdöttem. Nagyon végig kell gondolnod, mire szeretnéd használni. A cserélhető optika vonzó, de igazából csak a nagyon megszállottak, vagy az igényesek fogják cserélgetni. Valljuk be a legtöbbünk azzal az eggyel használja, amit adnak

hozzá. Ami egyébként egy nagyon jó objektív. A kezelőgombok hiánya viszont nagy hátrány tud lenni, ha gyorsan kell reagálni a változó körülményekre. Így pl tévés híradós munkára nem biztos, hogy ajánlott, de nem is arra szánták. Olyan produkcióra a legmegfelelőbb, ahol a minőség, a művészi megjelenítés van inkább szem előtt. A Pana, amit linkeltél inkább az előbbi lehetőséget valósítja meg, szóval, ha gyorsnak kell lenni, mindig rajta az eseményen és a jó pillanatot elcsípni, akkor az jobb lehet, de ahogy látom, az is kis érzékelős, tehát nem fogsz olyan szép képeket csinálni vele, mint a VG 20-al.

 

Az én személyes véleményem az, hogy amikor ebbe a gépbe belenézek, nem csak egy megoldandó feladat van előttem, hanem művészetté változik minden, ami megjelenik a kijelzőn, így képes vagyok szöszölni a beállításookal, mert szép, amit látok. Egy hagyomásnyos kamerával ez nem így van. Amikor azt a tévés anyagot vágtam, ami egy nagy JVC kamerával meg az enyémmel készült, és először megláttam a két képet, nagyon meglepődtem a különbségen. Azon, hogy az operatőr mennyit állítgatott, ahogy láttam a helyszínen és ahhoz képest egy teljesen kommersz, fakó, sárgás tévés kép fogadott. Az enyémet le kellett butítani hozzá, hogy ne üsseenek el nagyon egymástól a képek.

Emlékszem, mikor még a VG10-es volt és egy operatőr, aki mellé besegítettem, jól leszólta, hogy "még színcsíkot sem ad? Azt hittem kamerát hozol." :-D. Arra ma már szinte semmi szükség nincs egyébként. Igaz a VG10-nek még voltak gondjai a kevés fénnyel, nem oldotta meg olyan jól, mint a 20-as. Persze a kép, még így is szebb volt.

Nem leszólni akarom a komolyabb, drágább gépeket, nyilván nem véletlenül kerülnek annyiba, de ezek már javarészt régebbi technológián alapulnak és nem a művésziség volt az elsődleges szempont.

Fura, ahogy a tévékészülékeknél is a cél, hogy minél jobban megközelítsék a régi képcsöves tévék képminőségét, úgy a kameráknál is az, hogy a régi celluloid minőségét próbálják utánozni. A VG sorozat és úgy egyébként a DSLR mizéria már egész jó úton halad effelé.

Előzmény: csalazolee (79)
csalazolee Creative Commons License 2012.11.03 0 0 79

Helló!

 

Nagyon köszönöm a javaslatokat tapasztalatokat, amiket írtatok!

 

Mindketten abban erősítettetek meg, hogy érdemes lenne beruházni egy vg20-ra.

 

Az optika kérdéses még.

A csomagban adott 18-200-as optika eleinte elég lesz? Azzal is lehet jó felvételt csinálni sötétben? Sajnos az a tapasztalat, hogy imádják a rendezvénytermek a félhomályt, mert akkor spórolnak. Na meg most divat a majdnam sötétben bulizás is. A cél, hogy ne kelljen nagy halogénlámpákat cipelnem, meg amúgy is utálják.

 

Egyébként engem nagyon a zoom nem fog zavarni, mert nem szokásom a zoomolgatás. Elvileg a Sony VCT-60AV állványt gondoltam a akmerához. Van az állváby karon zoom és rec/photo gomb is, tehát levileg ha motoros zoom elő van készítve a vázon, akkor működnie kellene az állvánnyal. Szerintetk menne a zoo így?

 

A mikrofont kellene még tudnom, hogy mennyire leht vele torzításmentesen felvenni. Mennyire könnyen állítható a hangfelvételi szint?

Igaz van mikrofon bemenete és még vakusaru is, így egy rode vagy sennheizer mikrofon még a jövőben tervben van.

 

Az itt a nagy kérdés, hogy esküvőn túl mire használható meg a kamera? Akár TV-hez dokumentumfilm vagy koncert felvételre használható lenne? Vagy épp reklámfilm készítés kisebb cégek számára?

 

Ami még dilemmám, hogy tényleg jobban megéri a cserélhető optika, mint egy olyan profi kamera, amin nem lehet cserélni az optikát, de minden fontos kezelőfunkció kireül a kamera oldalára? Pl ez jobb lenne a nex helyett ? http://www.arukereso.hu/digitalis-videokamera-c38/panasonic/ag-hmc41eu-hd-p39018449

 

A VG20 a mérete miatt vonzó meg a cserélhető optika miatt, egyébként a súly annyira nem is gond, mert az SR1 megpakolva lámpával és nagy akkuval szintén volt 1 kg.

 

Várom válaszaitokat, javaslataitokat!

 

 

wclasskid1 Creative Commons License 2012.11.03 0 0 78

Szia!

 

Ha megengeded én is segítenék:)

Nem fogod megbánni!

Nem is kezdek ódákat írni most arról, hogy milyen jó low light körülmények közt, mert az, nagyon is!

Inkább én azt a lehetőséget emelném ki, hogy, mint nex rendszer-ahogy a kistesói is- egyszerűen minden objektívet szívesen fogad az orrán:) kell venni egy-egy átalakítót és még csak nem is drágát pl. ebayen és leülsz annyira nagy élmény mondjuk egy m42-es f2 blendéjű heliost rátekerni és videózni.De említhetném a nikont, samyangot-nekem ezek vannak még.

Van egy olyan okosság benne, hogy focus peak. Manuális fókuszálásnál nagy segítség, ugyanis jelöli neked a kontraszt éleket piros, sárga vagy fehér színnel ahol éles a képed. Biztos tud más kamera is ilyet..nemtom.

Ez zseniális dolog.

Ha érdekel a fotózás is, akkor azt tudom mondani, hogy iso 1600-ig bátran mehet vele, RAW támogatás, szóval így:)

 

Előzmény: csalazolee (76)
Thompika Creative Commons License 2012.11.01 0 0 77

Szia Zoli!

 

Bár még nincs nagy tapasztalatom a VG20-al de gondoltam azért írok pár sort neked.

A fent említett problémák nem csak az SR1 hibái. Ugyanezt elmondhatom a HC1-esről is és szerintem minden kis szenzorral ellátott masináról. Ezekben ugyanis 1/3” vagy a körüli méretű szenzor található. (4,8mm X 3,6mm) Viszont a DSLR-ekben és a VG20-ban is sokkal nagyobb APS-C (23,5mm X 15,6mm) vagy még nagyobb szenzor található. Emiatt sokkal fényérzékenyebbek. Mikor az SR1 vagy a HC1 már szemcsés, színzajos képet ad, akkor a VG20 még tökéleteset, köszönhetően a kb. 20 X nagyobb szenzornak. Viszont mikor elkezdem vágni a VG20-al felvett anyagot akkor sajnos diavetítésbe megy át a dolog. :S Míg a HC1 kazettáról behúzott anyagát gond nélkül vágtam, a processzorom 10-40% körül pörgött addig a VG20 anyagának vágásánál annyira 100% hogy öröm nézni :(

A beépített mikrofon torzítása szintén probléma volt a HC1nél is. Arról még nem tudok nyilatkozni, hogy a VG20-nál ez megoldható e. A tartozékai között található 1 szélfogó, de azt nem hiszem, hogy megoldás lenne erre a problémára.

Esküvőzésre szerintem alkalmas, csak hozzá kell erősödni ugyanis viszonylag nehéz. És meg kell szokni, hogy motoros zumm helyett csak egy viszonylag keményen ellenálló zummgyűrűt lehet tekergetni. Biztos vagyok benne, hogy megszokható, de az én mutatóujjam még matat a motoros zummot keresve :) A képstabilizátorával én nagyon elégedett vagyok. A HC1-el még azért tojásokon kell lépegetni, hogy a kép ne ugráljon túlzottan. Az általad említett másik két típust nem ismerem de a VG20 szerintem nem rossz választás.

Ja és 1 kis olvasni való a végére a szenzorméretekről: http://www.objektivek.com/cikk/20090728-a-szenzormeretekrol

 

Előzmény: csalazolee (76)
csalazolee Creative Commons License 2012.10.31 0 0 76

Kedves Gábor!

Először is gratulálok nektek a házasélethez!

Mivel te már gyakorlott VG20 tulaj vagy ezért szeretnék kérdezni tőled.
Szeretnék beruházni egy minőségibb kamerára max 6-700 ezerig, ezért is gondolkodok a VG20-on.
De a Panasonic AG-HMC41 és a CANON AX10-es is a lehetőségek között van, csak a cserélhető objektív és a most menő DSLR stílusú filmezés miatt leginkább a VG20 tűnik a legjobb vételnek.

Jelenleg 2 db Sony HDR-SR1 kamerát használok esküvői videózáshoz, szeretnék még minőségibb felvételeket készíteni.
Az SR1 nagy hibái, hogy sötétben szörnyen mosott képet ad, a hangosabb zenészek illetve egy keményebb mélynyomó esetén a beépített mikrofon, ami egyébként elvileg szintén 5.1-et vesz fel, nagyon torz hangot vesz fel, szinte csak zúgást, még csak 1440*1080-as HD-t tud rögzíteni.
Egyébként korrekt kis kamerák, mert nagyon nem kell manuális beállításokkal bíbelődni, szépen teszi a dolgát a kamera, ha be van állítva.

Kérdésem az, hogy a VG20 mennyire jól használható pl esküvő felvételére? Mennyire jól állítható a mikrofon felvételi jelerőssége, hogy ne csak zümmögést vegyen nagy hang esetén? Mennyire probléma, hogy nincs XLR csatlakozó a kamerán?
Írtad, hogy már szépen működött TV-s felvételek esetén is. Egy TV adáshoz pl apró sorozatfilmek készítéséhez jól használható kamera? Sötét körülmények között pl egy alap félhomály étterem vagy épp hajó :) esetén mennyire érezhetően romlik a képminőség az alap optikával, amit kitben adnak hozzá?

Ha úgy hozza a sors és nekem is lesz egy VG"0-as modellem, akkor lenne kedved közös forgatásokhoz, csinálni valami jó kis dokumentumfilmet stb?

Bízom benne, hogy kérdéseimet nem veszed tolakodónak és segítesz nekem a döntésben.

Thompika Creative Commons License 2012.10.08 0 0 75

Szia!

 

Az tényleg szép szó! Én a behúzás szót szoktam használni. :)

Ha minden jól megy, tán még össze is jön a kamera. Köszönöm szépen a segítséget.

 

Üdv.

 

Előzmény: MoveArt (74)
MoveArt Creative Commons License 2012.10.07 0 0 74

Helló!

 

Igen a vágó progam pluginje képes kistabilizálni a remegő képeket általában egész jó eredménnyel.

Igen, sajnos ez az avchd dolog elég gépigényes, viszont nincs több a szalagos rögzítéssel járó probléma. percek alatt leszeded a kártyáról a több órányi anyagot. Nem kell megvárni, amíg real time becaptureli. (szép szó) Úgy tudom egy quad core proci is elegendő már az avchd kezeléséhez. Én a fehéret autómatán hagyom, pár mp alatt beállítja szépen a színhőmérsékletet, a mikrofont meg még sosem állítottam, csak megjegyeztem, mint problémaforrást.

 

üdv.

Előzmény: Thompika (73)
Thompika Creative Commons License 2012.10.07 0 0 73

Szia!

Az utólagos képstabilizálást úgy érted, hogy a vágószoftvernek amit használsz, van 1 puginje ami megpróbálja eltüntetni a kép remegését?

Ettől a tömörített formátumtól félek a legjobban. :( Nem szeretnék gépet is fejleszteni, hogy meg tudjam vágni az anyagokat, pedig ezek szerint muszáj lesz.

A morie általában engem se zavar de mostanság mindenhol csak azt lesem. :) A nászutas videódban első nézésre nem is találtam meg. Ezért is írtam, hogy egyáltalán nem zavaró, de láttam már más anyagot, ahol zavaró volt. (és akkor még finoman fogalmaztam)

A programozható gyorsmenü hiánya ismét egy erős negatívum számomra. Nem értem miért kell egy bevált dolgot elhagyni. Persze ott is az LCD panelen kellett matatni hozzá de azért nem mindegy, hogy mennyi idő alatt lehet korrigálni a képet.

Még 1 negatívum. A mikrofon hangerőt a HC1 – en, ha manuálisba volt kapcsolva akkor az LCD kinyitása nélkül lehet állítani.

Szerencsére még azért több a pozitívum, mint a negatívum. Ha az eltelt éveket veszem alapul, ami a HC1 és a VG20 fejlesztése között eltelt, akkor 2 automatika közt pontosan 1,14 fényév különbség van. :)  Szóval lehet, hogy annyira ritkán kell majd manuálisan fehéregyensúlyt állítani, hogy nem fog zavarni a menüben turkálás.

Üdv.

 

Előzmény: MoveArt (72)
MoveArt Creative Commons License 2012.10.06 0 0 72

Szia! Köszönjük a gratulációt!

 

Menjünk sorban: Az elején az a hullámzás az utólagos stabilizálás miatt van. Ott kicsit remegett a kezemben a gép. A perspektíva változásokat nem tudják még rendesen kiküszöbölni a stabilizátor pluginek, ezért olyan, mintha 3d-ben ide-oda billegne a kép.

 

A fotók is ezzel a géppel készültek, mivel egy teljes értékű 16 mpixeles fényképezőgép. Külön beállítások vannak fotó módban és másmilyenek videó módban. A hangja is olyan, mint a fényképezőknek és nem a mobilokra jellemző digitalizált hang, hanem érzed is, ahogy kattan a zár. 

 

Azt hiszem, rajta volt a szélzaj védő, de ott akkora szél volt, hogy az ellen már nem véd. :) Egyébként ezek a kis szélvédők nem olyan hatékony dolgok sajnos.

 

Azért nem láthattad a mélységélesség effektust, mert általában távolabbi dolgokat vettem, ilyenkor nem annyira látszik, mert ez az effekt akkor él igazán, ha valami közelebbi témára fókuszálsz, ami mögött még van tér. Egyébként lehet még az is, hogy autómatán volt minden, nem volt kedvem bíbelődni a beállításokkal, nehogy lemaradjak valamiről. Olyankor hajlamos az iriszt is behúzni, ami megintcsak csökkenti ezt a hatást.

 

A rögzítést tömörített avchd formában végzi, legjobb minőségnél 24 mbit/sec sebességgel. 50p-nél 28 mbit. A nászutas video kevesebbel készült és nem is full hd-ban, csak 1440*1080-ban, mert féltem, hogy megtelik a kártya. Az avchd feldolgozásához elég erős számítógép kell sajnos, mert nagyon tömörített formátum. Egy i5, i7 processzoros gépen már elég jól lehet vele dolgozni.

 

Nekem csak egy memory stick pro duo kártyám van, mást még nem használtam, nem is nagyon tudom, mik ezek a class értékek, de azzal nem volt semmi ilyen gondom.

 

Ezt a moire dolgot is túllihegik. Engem sosem zavart. Nem is nagyon venni észre. A túl vékony vonalak, vagy vékony csíkos ing mindig interferálni fog minden kamerán.

 

A VG20-nál nincs sajnos ilyen programozható menü, csak az alul levő tárcsára tudod rátenni vagy a gaint, vagy az irist, vagy a shuttert. Ennyiben ki is merül a programozhatósága sajnos. Ez az egyik leggyengébb pontja a kamerának. Amúgy viszonylag intelligensen oldja meg a dolgot. A tárcsa mellett van a manual gomb. Ha azt benyomod, akkor vált autómatára, vagy manuálra. Az autómatáról nem kell sokat beszélni. A manualt úgy oldja meg, ha nem veszel ki semmit a sorból, akkor először az íriszt állítja, ha az már nem megy tövább, akkor elkezdi a shuttert és, ha már az sem megy tovább, akkor jön a gain. Ezek így sorban pont jók mert ebben a sorrendben vannak egyre rosszabb hatással a képre. Az lcd mögötti gombokkal ki tudod venni valamelyiket a sorból, olyankor azokat nem bántja. Én pl a shuttert ki szoktam iktatni, az maradjon 50-en. 25 fps-nél az a normális. Így csak az iriszt és a gaint állítja, ha tekergetem. Remélem érthető, így visszaolvasva kicsit zavaros. :)

 

Az is baja a menünek, hogy a tárcsára semmi mást nem lehet kirakni. Pl jó lenne, ha a fehéregyensúlyt ki lehetne, vagy a mikrofon hangerőt. Azok menüben turkálós dolgok. Persze, ha ki lehetne, akkor a fontos dolgokat nem tudnád elérni, szóval gondolom, nem véletlen, hogy így oldották meg. Ami még probléma néha számomra, hogy jobban szeretem a keresőben nézni a dolgokat, mint az lcd-n, de mivel minden menüs dolog az érintős lcd-n van, ki kell nyitnom, ha matatni akarok. Így felvétel közben esélytelen, hogy utána állítsd a fehéret, ha változik a fényviszony, kivéve, ha autómatán hagyod. Egyébként nagyon szépen csinálja az autómatika.

Thompika Creative Commons License 2012.10.06 0 0 71

Szia MoveArt alias Gábor!

Köszi az informatív választ. Jó pár kérdésemre kaptam választ és ráadásul egy csomóra megnyugtatót. Megnéztem a linket és azzal kapcsolatban is lenne pár kérdésem, de előtte gratulálok a szép feleségedhez, a szép nászutatokhoz és a törölköző állatfarmotokhoz. :) Remélem, kapnak enni rendesen és jól vannak. ;p

- A videó elején 00:34 – 00:42 másodpercig valamit nagyon csavargattál a kamerán amitől hullámzik a kép. Mi volt az, amit annyira állítgattál, hogy még a szenzor is meggörbült bele? J

- A fotók is a VG20al készültek?

- 01:52 körül a nyit vizet és a hajót veszed, közben szélzaj hallatszik. Tudtommal adnak a mikrofonjára nagy szőrös szélfogót. Nem volt fent, vagy ennyire nem ér semmit?

- Nem látom azt a filmes szűk mélység élesség tartományt. Ezek szerint ez beállítás kérdése, hogy kicsi vagy nagy a mélységélesség?  

- A rögzített anyag tömörítetlen, vagy tömörített formátumban kerül a kártyára? (eddig csak szalagos kamerám volt) Ha tömörített akkor a vágás mennyire gépigényes?

- Te vettél - e észre különbséget lassú (class4) és gyorsabb (class10) kártya használata mellett? (pl.: szaggatás, kockásodás, egyéb hibák) 

- Vettél - e észre egyéb hibát rolling shutteren kívül? Pár helyen olvastam egyéb hibákról mint például moire hatás. (ebben a videóban is mintha láttam volna 1 helyen, de nem volt zavaró 05:14 lépcső melletti kék nem tudom mi)

- Gondolom a menüben turkálás megszokható. A HDR HC1 - nél van egy gyors menü, amibe bele lehet tenni jó pár dolgot, amit felvétel közben így egész gyorsan el lehet érni. A VG20 - nál van - e efféle?

Az általad említett hátrányok szerencsére engem sem érintenek, sőt a képi hatások hiánya sem hat meg engem, mert eddig se használtam efféléket. Ha fekete-fehér, vagy szépia felvételre, vagy képre van szükségem azt utómunkával oldom meg. Az orrnehéz kamera sem riaszt. 

Egyenlőre ennyi kérdés jut a fejembe. :)

Üdv. 

 

Előzmény: MoveArt (70)
MoveArt Creative Commons License 2012.10.06 0 0 70

Szia Thompika!

 

Oké, megpróbálom...

Ezen a linken megnézhetsz egy kis anyagot, amit a nászutamról csináltam. Ezen van egy kis fényelés, szóval nem a nyers képet fogod látni, de az is elég szép volt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MHmORj55Xys&feature=youtu.be

 

Akkor amolyan pro és kontra stílusban megpróbálom jellemezni:

 

Először az előnyök: Korábban egy VG10-esem volt, ahhoz hasonlítva gyorsabb az AF, jóval kevésbé szemcséz magasabb gain értéken. Konkrétan 21 db-n tökéletesen tiszta a képe. 30 db a maximum, de még ott sincs számottevő zaj. Kezdem megszokni az érintőképernyőt is. Nagyon klassz dolog, hogy ahova böksz az lcd-n oda élesít, ha azt a módot választod. Nagyon tiszta, nagy felbontású az lcd és a kereső is. Öröm belenézni. :) Hasznos a kibővített fókusz segéd, vagy nem tudom, mi a magyar elnevezése. Egy gombnyomásra belenagyít a képbe így könnyebben be tudod állítani az élességet. Ez a nagyítás a felvételen nem lesz rajta. Van 50i, 50p és 25p felvételi lehetőség és amit sehol nem láttam feltüntetve: tud sd-ben is rögzíteni 720*576 4:3 és 16:9-ben is. Tök jó, ha eleve dvd-re szánod a végeredményt. Egy 32 gigás kártyára 8 óra anyag fér így el. HD-ben 3 óra körül.

 

A negatívumok: sok olyan dolog van, amit mások negatívumként emlegetnek, pl a motoros zoom, az xlr mikrofon bemenet, a folyamatos time code hiánya, de szerintem ezekre semmi szükség nincs a magunk fajta usereknek. Amit én valódi negatívumként élek meg, az a képi hatások kiszedése a menüből. Szerettem fekete-fehérben fotózni. A VG10-esben nagyon szerettem a vivid colort. Ráerősített a szaturációra. Kicsit olyan miami helyszínelős lett a képe. A 20-asban semmi ilyesmi nincs. Kaptunk helyette cinema gamma tone hatást, ami nem sokat ér. Kicsit világosít a feketéken. Az egész menüje kicsit körülményes. Már szokom ugyan, de még mindig pl. automatán hagyom a fehéregyensúlyt, mert mire elérem a menüben a manuális beállítást, addigra lekésem a témáról. 25p módban írtózatos rolling shutter effektus látható, ami 50i és 50p-nél egyáltalán nincs. Ezt nem értem, mitől van.

Sokan nyafognak, hogy orrnehéz. Valóban az a méretes objektív miatt, de az egész kamera 1 kiló, és eleve két kézzel fogja az ember, hogy lehessen rendesen állítgatni az élességet, zoomot. Így viszont nagyon stabilan meg lehet tartani. Nem remeg olyan idétlenül a kép, mint a fényképezőkkel készített videókon.

 

Összességében jobb, mint a 10-es. Ezzel bátran elmennék egy tévés felvételre is, mint ahogy meg is tettem már és nagyon szépen helyt állt. Bármilyen produkciónak bátran nekiállnék vele.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ha van még kérdésed, nyugodtan írj.

Üdv.

 

Előzmény: Thompika (69)
Thompika Creative Commons License 2012.10.05 0 0 69

Szia!

Mostanság ötlött fel bennem, hogy a Sony HDR HC1 kamerámat ideje lenne lecserélni. A VG20 - ról kismillió videót néztem youtube - on, olvasgattam leírásokat, de igazából felhasználói véleményeket nem nagyon találtam, talán a tiédet leszámítva. :) Tudnál - e esetleg 1 részletesebb beszámolót nyújtani, hogy tudjak dönteni, vagy tudnál - e pár snittet küldeni? (email, dropbox, stb.)

Előzmény: MoveArt (68)
MoveArt Creative Commons License 2012.10.05 0 0 68

Nem bánom, már megbarátkoztam vele. A menüjét már megszoktam, egyedül a képi hatások hiánya és a progresszív módban való írtozatos rolling shuttere bosszant. És ahogy megjósoltam, jön a VG30, benne újra a képi hatásokkal, plusz motoros zoomot kapott. Hogy a rolling shutteren javítottak-e azt nem tudom.

Előzmény: zwl (67)
zwl Creative Commons License 2012.09.29 0 0 67

Változott azóta valamit a véleményed? Vagy továbbra is bánod a fejlesztést?

Előzmény: MoveArt (61)
good-05 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 66

Hello!

Eladó sorba került a VG10-esem

Magyarországon vettem az edigital-nál, a gyári tartozékokon felül van hozzá egy pancake (16mm) objektív és egy gyári SONY táska.
Doboza természetesen megvan.

Ajánlatokat várok, ha valakinek nem kell hozzá minden, természetesen az ár ennek fügvényében változik.

Üdv! zsola

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!