van itt a harmadik keresztutcában egy 1988-as VOLVO 740/760-as.
Ami dízel és automata váltós.
Ritka párosítás.
A tulaj fiatal férfi korában kapta külföldi rokonától 1992-ben.
Akkor már 4 éves volt az autó.
Ma már a férfi is 50+, az autó meg 37 éves.
Nem OT rendszámos.
Most is csillog-villog mint a Salamon töke.
Napi használatban van. Zugló - Ferihegy és vissza.
Valamint az egyéb vidéki és külföldi utak évente párszor.
Kérdeztem kb. 1 éve, hogy az automata váltóval volt e gondja az elmúlt 32 évben?
Azt mondta semmi.
Annyit tett hozzá, hogy semmilyen sebesség rekordot sohasem akart megdönteni és nem tudja mennyi idő alatt gyorsul százra az autója, mert az mindegy, nem érdekli.
Mondta, hogy kihez de már elfelejtettem.
Egy budapesti magán szerelőhöz hordja évente egyszer.
Ennyit km volt az utóbbi pár autómban: ha egyáltalán jól emlékszem. A sorban elsőt pl 45ezer után visszavittem és vettem egy pont ugyanolyat, csak kombit :)
Szerintem kijelenthetem: nem érintenek a váltóhibák, várhatóan nem is fognak :)
Manual-kontra automata: A két többet futott autót 5 sebességessel vettem - a kereskedés tanácsára, mert a 6 fokozatú manuálisak típushibásak voltak, hullottak szét, horror pénzért lehetett felújíttatni őket (alulméretezett csapágy) 15 éve 600 ropiba fájt, az nagyon durva volt akkoriban.
De lehetett így is nézni: ha az 5 vs 6 sebességes váltóval fél literrel kevesebbet eszik, az 200 ezer km-nél 600ezer Ft spórolás. Pont egy váltó felújítás ára. Pénzügyileg tehát tökmindegy.
Settop box távirányítóból is a sokadikat veszem, mállanak szét. Váltsak gombnyomogatós videoton Tünde fekete-fehér TV-re, vagy maradjak a kényelmnél?
Aki 500ezret akar menni a használtan vett autójával, annak vélhetőleg és általában jobb a manuális váltó, kivéve ha pont típushibás :)
Valami nem oké, 1 kár -2 besorolás, tehát B10-ből B6-ba kellene kerülni.
A családban volt már olyan, akinek 1 évben sikerült parkolási bénázásból kétszer károkozó lenni. Ott is megemelte az évfordulókor a biztosító a díjat elég radikálisan, de egy biztosító váltással meg lehetett oldani egész normális díjra. (kb felére csökkent.)
Vészmegoldás az üzembentartóira más nevére kötni biztosítást.
Kihasználja a lehetőségeit amiket a törvényhozóktól kapott.
Pofátlanul...
Az, hogy miért és hogyan kaphatott ilyen lehetőségeket, valamint, hogy ezeket miért nem vonták vissza már rég, más kérdés.
Normálisabb közegben, a biztosító nem tesz meg ilyesmit, mert azonnal kinyírja saját magát és hivatalosan is fellépnek ellene.
Tudomásom szerint, egy biztosítási eseményért két besorolást vonhat vissza, B10-ből B08. (Bár, ez változhatott.)
Lehet perelni a biztosítót, de sajnos erőfölényben van, mert rengeteg pénzzel és jogásszal rendelkezik, de nyilvánvaló visszaélések esetén lehet nyerni ellenük.
A nejemnek volt egy minimális kárral járó (82.000,- forint) eseménye. A felelősségét elismerte.
A biztosítótól jött a felszólítás, hogy fizessem ki a kárt, valamint, visszaminősíti a bónusz besorolást.
Kérdeztem, hogy ha megtérítem a kárt, akkor is piszkálja a besorolást?
Igen, akkor is!
Nos, akkor fizesse csak ki a kárt a nagyságos, hatalmas biztosító.
Mellényzsebből kifizethettem volna, de azért fizetem a biztosítást mert kötelező, valamint azért, hogy a biztosító álljon helyt helyettem, ilyen esetekben.
Miért büntetném magam kétszeresen?
Amíg az illetékesek hagyják, a biztosító ragaszkodni fog a mostani, vitatható gyakorlatához...
A rádióhoz is adtak Gépkönyvet, ha megvan elolvasható.
A tápfeszültség kimaradása után többnyire kéri a kódot, - hacsak át nem programozták -.
Az indítókulcs kivétele nem szakítja meg a táplálást.
Tehát, vagy kiszereled a rádiót, - ami elég körülményes -, és kihúzod az összes csatlakozót, vagy leszeded az akkuról a negatív sarut. Várj néhány percet a visszaszerelés előtt.
Háromszori hibás kód megadás után várni kell egy ideig, - eltűnik a négy gondolatjel -, ez az idő a hibás kódolásokkal egyre növekszik. Bizonyos számú téves kódolás után, a rádió elektronikája véglegesen letilt, amit csak a márkaszerviz törölhet.
Persze, lehetnek buhera-megoldások is, de azokat nem ismerem.
Tisztelt Fórum Tagok! Adott egy Duster rádió, amin csak világítás van. Gondolom, többszöri rossz kód eütése után, letiltott a rádió. Közben megtaláltuk a jó kódott. Hogyan tudnám előhívni, hogy kérje a kódot? Köszönöm, ha tudtok segíteni.
Gyerekként, amikor síelni tanultam, a klasszikus, azaz az önerőből visszamászós változat adatott meg.
Elismerem, hogy ez az igazi sportteljesítmény.
Később, amikor már elautózhattunk felvonós terepekre is, jött a valós élmény, mely szerint, nem az emelkedőre történő felmászástól (deszkázás, pályataposás) lógott ki a nyelved, hanem a tényleges síeléstől, azaz a sorozatos lesiklásoktól (néha, akár begipszelt kézzel is csúszkáltunk, kihasználva a lehető legtöbb rendelkezésre álló időt).
Egy hímnemű egyed mikortól tekinthető öregnek (nem a biológiai és statisztikai szakvélemények érdekelnek, azokat ismerem)?
Tini, sőt, fiatal sem vagyok már, de azért a "sót nyalogatom" szívesen, amennyiben lehetőségem adódik a dologra, főleg, ha a "só" gazdája kifejezetten ilyen jellegű kérést/igényt terjeszt elő.
Na itt kezdődik az eltérő pihenési, kikapcsolódási módok okozata, én nagyon nem ülő munkát végzek, párom sem kimondottan, de szellemit, és ő is szereti a teljes nyugalmat lagalább a szabadság alatt, a megyekmintamérgezettegérreggeltőlestig nem a mi szokásunk.
Kirándulások o.k., de nem heteken keresztül reggeltől estig, pihenni kell....mégha azt vkik punnyadásnak is nevezik.
Városnézések is voltak tavaly is, és az idén is, de a nyári szabi értelemszerűen nem arról szól, hogy 36-38 fokban (pl. spanyolban 41-46 fok volt a minap ) aszfaltdzsungelben sétálgatni levegőért kapkodva.
"arankának beállt a fogyija klímával is 5fél-6fél lityó pályázva.Országúton 4,9 szokott lenni. "
Na ugye......jajjmertmárnincsdiesel....., oszt ezeket olvasva ugyan ki a kutyának kellene, ugye?:)
Azért ez minden csak nem magas fogyasztás mégha benzines is....füligéraszájszmájli..:-)
"Mi kinézünk egy helyet, elmegyünk oda, csavargunk, várost nézünk, élményt gyűjtünk.
...
Mondjuk főként ülőmunkát végzünk, teljesen megértem, ha valaki egész nap jön, megy, fúr, farag, rakodik, épít, szerel, akkor inkább döglene egy hetet nyugalomban. "
Ezt mi is valami hasonló képpen csináljuk. A vándor tábort és a csillagtúrázást vegyítve 2-3 napot vagyunk egy helyen, majd tovább állunk, hogy máshol is gyűjtsük az élményeket. Előszeretettel részesítjük előnyben a termál kempingeket: a napi csavargás után jól esik a lazítás a meleg vjzben. Nagyon intenzív lesz az élmény az utazás végére, feltöltődve jövünk haza.
Basszus......Állapot Kitűnő...kicsit előlről hátulról törve volt az meg nem nyilvános hiszen kitűnő az állapota, kell vagy nem kell ha egyik nem viszi el majd elviszi a másik.:(
Egészségetekre! Mi kinézünk egy helyet, elmegyünk oda, csavargunk, várost nézünk, élményt gyűjtünk.
Egyre inkább körutak, helyben bérelt autóval, mert rendszeressé vált, hogy ami nagyon tetszik, oda visszamegyünk - "de jó lenen ezt este is látni!" Meg ugye minden időjárásfüggő, ezért dinamikusan átszervezhető akár napi 5x is.
Mondjuk főként ülőmunkát végzünk, teljesen megértem, ha valaki egész nap jön, megy, fúr, farag, rakodik, épít, szerel, akkor inkább döglene egy hetet nyugalomban.
Autós: 6ezer km, arankának beállt a fogyija klímával is 5fél-6fél lityó pályázva.Országúton 4,9 szokott lenni. Jobb mint vártam, negatív és pesszimista voltam. A távtartó radarosat még mindig nem szoktam meg teljesen, állandóan túl közel megyek az előttem közlekedőkhöz és el kezd fékezni. Ki kell sorolnom vagy 500 mnéterrel korábban, vagy nyomnom a gázt.
A vónyítós priusokat (ott 1.8as benya vs a mi kis 1.6osunkhoz) úgy lépi le, mint a parancsolat :)
Rendszeresen 70/100 pontokat írogat ki; tempomat, sávtartó, távolságtartó, táblafelismerő bekapcsolva. Mondom neki: kiscsillag, 'tonképp te vezetsz, üzenjed meg a sw fejlesztőnek, ne nekem rajzolgassál arról ki hogy gyorsul! Közöm nem volt hozzá! :)