Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2025.07.14 0 0 65068

Ennek nincs hírértéke.

Már sokszor megbeszéltük.

Az önműködő váltó összetett, sok alkatrészt tartalmazó bonyolult szerkezet. Ebből az következik, hogy a hibaszázalék is magas lehet.

Aki ilyen váltót vesz, számoljon a várható következményekkel és utólag ne nyafogjon.

Úgy is mondható, hogy a kényelemnek/luxusnak/flancnak ára van.

 

Azon, hogy a szerelő, - szerelő létére -, ilyet vett, őszintén csodálkozom.

Előzmény: saválló (65061)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.14 0 0 65067

van itt a harmadik keresztutcában egy 1988-as VOLVO 740/760-as.

Ami dízel és automata váltós.

Ritka párosítás.

A tulaj fiatal férfi korában kapta külföldi rokonától 1992-ben.

Akkor már 4 éves volt az autó.

 

Ma már a férfi is 50+, az autó meg 37 éves.

Nem OT rendszámos.

 

Most is csillog-villog mint a Salamon töke.

Napi használatban van. Zugló - Ferihegy és vissza.

 

Valamint az egyéb vidéki és külföldi utak évente párszor.

 

Kérdeztem kb. 1 éve, hogy az automata váltóval volt e gondja az elmúlt 32 évben?

Azt mondta semmi.

Annyit tett hozzá, hogy semmilyen sebesség rekordot sohasem akart megdönteni és nem tudja mennyi idő alatt gyorsul százra az autója, mert az mindegy, nem érdekli.

 

Mondta, hogy kihez de már elfelejtettem.

Egy budapesti magán szerelőhöz hordja évente egyszer.

 

 

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65066)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.07.14 0 0 65066

45

75

440

240

80

21

84

84

 

Ennyit km volt az utóbbi pár autómban: ha egyáltalán jól emlékszem. A sorban elsőt pl 45ezer után visszavittem és vettem egy pont ugyanolyat, csak kombit :)

Szerintem kijelenthetem: nem érintenek a váltóhibák, várhatóan nem is fognak :)

 

Manual-kontra automata: A két többet futott autót 5 sebességessel vettem - a kereskedés tanácsára, mert a 6 fokozatú manuálisak típushibásak voltak, hullottak szét, horror pénzért lehetett felújíttatni őket (alulméretezett csapágy) 15 éve 600 ropiba fájt, az nagyon durva volt akkoriban. 

 

De lehetett így is nézni: ha az 5 vs 6 sebességes váltóval fél literrel kevesebbet eszik, az 200 ezer km-nél 600ezer Ft spórolás. Pont egy váltó felújítás ára. Pénzügyileg tehát tökmindegy. 

 

Settop box távirányítóból is a sokadikat veszem, mállanak szét. Váltsak gombnyomogatós videoton Tünde fekete-fehér TV-re, vagy maradjak a kényelmnél?

Aki 500ezret akar menni a használtan vett autójával, annak vélhetőleg és általában jobb a manuális váltó, kivéve ha pont típushibás :)

 

 

 

Előzmény: RGS_DD (65064)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65065

A néninek nyilván Bentley-je vagy Rolls-Royce-a van, esetleg mindkettő.

 

------------------------------------

 

Nem.

DACIA Lodgy

Előzmény: locsolókocsiz8mpsz (65059)
RGS_DD Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65064

Akkor még jobb lenne, ha biciklivel járnál, mert akkor még az olajcserék költségén is röhöghetnél, hogy mások mekkora marhák.

Előzmény: saválló (65061)
RGS_DD Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65063

Valami nem oké, 1 kár -2 besorolás, tehát B10-ből B6-ba kellene kerülni.

A családban volt már olyan, akinek 1 évben sikerült parkolási bénázásból kétszer károkozó lenni. Ott is megemelte az évfordulókor a biztosító a díjat elég radikálisan, de egy biztosító váltással meg lehetett oldani egész normális díjra. (kb felére csökkent.)

Vészmegoldás az üzembentartóira más nevére kötni biztosítást.

Előzmény: trizs77 (65056)
RGS_DD Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65062

Nekem B10-re 20 ezer. Vidék.

Előzmény: trizs77 (65052)
saválló Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65061

Mertmilyenjóazautomataváltó......

 

Szerelőm tegnap meséli, hogy tönkrement az automata váltója. 

Az autó mindösszesen 204 ezer km-t futott,  60 ezrenként cserélt váltóolajat+ami még evvel jar.

 

Múlt hétvégén balcsiról vészüzemmódra kapcsolva jött haza.....nem volt őszinte a mosolya mikor elmesélte. 

 

Mondom neki látod én ezért fordítottam hátat az automatának 9 év használat után. 

 

Mertazmilyenjó......egészen addig minden szép, és jó még el nem romlik.$$

Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65060

 

 Nyilván jó, ha a gyártó azt is ajánlja.

 

 A válasz is vicces volt...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65055)
locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65059

 A néninek nyilván Bentley-je vagy Rolls-Royce-a van, esetleg mindkettő.

Megadja a módját, rendesen...

🙂

Előzmény: saválló (65057)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65058

 

 A biztosító torkos és ott harácsol ahol tud.

Kihasználja a lehetőségeit amiket a törvényhozóktól kapott.

Pofátlanul...

 Az, hogy miért és hogyan kaphatott ilyen lehetőségeket, valamint, hogy ezeket miért nem vonták vissza már rég, más kérdés.

 Normálisabb közegben, a biztosító nem tesz meg ilyesmit, mert azonnal kinyírja saját magát és hivatalosan is fellépnek ellene.

 Tudomásom szerint, egy biztosítási eseményért két besorolást vonhat vissza, B10-ből B08. (Bár, ez változhatott.)

 Lehet perelni a biztosítót, de sajnos erőfölényben van, mert rengeteg pénzzel és jogásszal rendelkezik, de nyilvánvaló visszaélések esetén lehet nyerni ellenük.

 A nejemnek volt egy minimális kárral járó (82.000,- forint) eseménye. A felelősségét elismerte.

A biztosítótól jött a felszólítás, hogy fizessem ki a kárt, valamint, visszaminősíti a bónusz besorolást.

Kérdeztem, hogy ha megtérítem a kárt, akkor is piszkálja a besorolást?

Igen, akkor is!

Nos, akkor fizesse csak ki a kárt a nagyságos, hatalmas biztosító.

Mellényzsebből kifizethettem volna, de azért fizetem a biztosítást mert kötelező, valamint azért, hogy a biztosító álljon helyt helyettem, ilyen esetekben.

Miért büntetném magam kétszeresen?

 

 Amíg az illetékesek hagyják, a biztosító ragaszkodni fog a mostani, vitatható gyakorlatához...

 

 

Előzmény: trizs77 (65056)
saválló Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65057

B02 160 ezer..

 

Hm...

Nekem van x. autón A0-ásom évi 44 ezerért.

 

Előzmény: trizs77 (65056)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65056

Utca szomszéd néninek 1981 óta (!) nem volt saját hibás balesete.

Így elég kevés volt a kötelezője évente.

 

Tavaly vagy tavalyelőtt egy nap, okozott kettő saját hibás balesetet.

Mindkét esetben TESCO parkolóba beállás során meghúzta a másik autót.

 

Egyik esetben egy kb, 20x1 cm hosszan.

Másik esetben kb. 40x2 cm hosszan.

 

Mindkétszer el is ismerte.

 

A biztosítója most 166.000 forintra emelte az éves kötelezőjét.

Nem tetszik neki.

Joggal.

 

Átsorolták B10-ből B02-be,

 

Úgy gondolja, hogy ilyen kicsike kározásnál nem korrekt a négy ötszörös éves díj emelés.

Egyelőre csak annyit mondtam neki nyugodjon bele, fizesse ki.

 

 

Előzmény: trizs77 (65052)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.07.13 0 0 65055

Jaja, ezért írtam viccesen. Ezek szerint a méhviasz valamiért nem jó. Vajon miért?

 

Előzmény: Spriccpumpa (65050)
K.G.24 Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65054

Köszönöm szépen a válaszod, hasznosnak ítélem! 

Előzmény: Spriccpumpa (65051)
saválló Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65053

Szerintem ezt nem lehet általánosítani mert ez sokmindentől függhet, biztosítótól, személy életkorától, bónuszfokozattól...stb....

 

A TCe-re az éves díjam (B10 ) 20004 Ft.

Előzmény: trizs77 (65052)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65052

Mennyi mostanában egy DUSTER éves kötelező biztosításának díja ?

 

tudom, hogy különböző lehet, de átlagosan mennyi ?

 

 

Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65051

 

 A rádióhoz is adtak Gépkönyvet, ha megvan elolvasható.

A tápfeszültség kimaradása után többnyire kéri a kódot, - hacsak át nem programozták -.

Az indítókulcs kivétele nem szakítja meg a táplálást.

Tehát, vagy kiszereled a rádiót, - ami elég körülményes -, és kihúzod az összes csatlakozót, vagy leszeded az akkuról a negatív sarut. Várj néhány percet a visszaszerelés előtt.

Háromszori hibás kód megadás után várni kell egy ideig, - eltűnik a négy gondolatjel -, ez az idő a hibás kódolásokkal egyre növekszik. Bizonyos számú téves kódolás után, a rádió elektronikája véglegesen letilt, amit csak a márkaszerviz törölhet.

Persze, lehetnek buhera-megoldások is, de azokat nem ismerem.

 

Előzmény: K.G.24 (65049)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65050

 

 A kőolaj alapú csak műbőr lehet.

Kivéve, ha létezik olyan tehén, amelyik tőgyéből kőolaj fejhető.

Abszurd, de a mai világban bármi megtörténhet...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65038)
K.G.24 Creative Commons License 2025.07.12 0 0 65049

Tisztelt Fórum Tagok! Adott egy Duster rádió, amin csak világítás van. Gondolom, többszöri rossz kód eütése után, letiltott a rádió. Közben megtaláltuk a jó kódott. Hogyan tudnám előhívni, hogy kérje a kódot? Köszönöm, ha tudtok segíteni.

saválló Creative Commons License 2025.07.11 0 0 65048

Nem csak mi öregszünk, az autóink is.:-)

 

 

Előzmény: trizs77 (65047)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.11 0 0 65047

Négy éves lett a DUSTER.

Vizsga.

Ma délelőtt elvittem vizsgázni kb. 9-kor.

Fél 11 után telefonáltak, hogy mehetek érte.

Elkészült.

Most már csak kettő évre adják meg.

Jól van ez így.

 

Jaaaaa.

A  4 év alatt 22.000 km-t futott.

Hiába no, az évek elmúltak.

Fénykorban busszal is volt évente kb. 60-70 ezer meg a saját autó is futott 25-30 ezret.

 

Ma már csak - döntően - 10 km alatti távokat megyek.

Fogyasztás így városban 7,8 - 8,0 liter.

 

 

 

 

locsolókocsiz8mpsz Creative Commons License 2025.07.11 0 0 65046

Az alpesi (lesiklás) változatot űzöm.

Gyerekként, amikor síelni tanultam, a klasszikus, azaz az önerőből visszamászós változat adatott meg.

Elismerem, hogy ez az igazi sportteljesítmény.

Később, amikor már elautózhattunk felvonós terepekre is, jött a valós élmény, mely szerint, nem az emelkedőre történő felmászástól (deszkázás, pályataposás) lógott ki a nyelved, hanem a tényleges síeléstől, azaz a sorozatos lesiklásoktól (néha, akár begipszelt kézzel is csúszkáltunk, kihasználva a lehető legtöbb rendelkezésre álló időt).

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65035)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.11 0 0 65045

 

 Egy hímnemű egyed mikortól tekinthető öregnek (nem a biológiai és statisztikai szakvélemények érdekelnek, azokat ismerem)?

 Tini, sőt, fiatal sem vagyok már, de azért a "sót nyalogatom" szívesen, amennyiben lehetőségem adódik a dologra, főleg, ha a "só" gazdája kifejezetten ilyen jellegű kérést/igényt terjeszt elő.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65033)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.07.09 0 0 65044

 

 "...Felnőtt vagyok és öreg :)..."

 

 Önmagában, - axiómaként -, egyik sem zárja ki az említett tevékenységet. "Öreg kecske is... ." Stb..

 

 Ugyanakkor, az általad említett többi időtöltés is kifejezetten kellemes.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65033)
saválló Creative Commons License 2025.07.08 0 0 65043

"Mondjuk főként ülőmunkát végzünk,..."

 

Na itt kezdődik az eltérő pihenési, kikapcsolódási módok okozata, én nagyon nem ülő munkát végzek, párom sem kimondottan, de szellemit, és ő is szereti a teljes nyugalmat lagalább a szabadság alatt, a megyekmintamérgezettegérreggeltőlestig nem a mi szokásunk.

 

Kirándulások o.k., de nem heteken keresztül reggeltől estig, pihenni kell....mégha azt vkik punnyadásnak is nevezik.

 

Városnézések is voltak tavaly is, és az idén is, de a nyári szabi értelemszerűen nem arról szól, hogy  36-38 fokban (pl. spanyolban 41-46 fok volt a minap ) aszfaltdzsungelben sétálgatni levegőért kapkodva.

 

"arankának beállt a fogyija klímával is 5fél-6fél lityó pályázva.Országúton 4,9 szokott lenni. "

 

Na ugye......jajjmertmárnincsdiesel....., oszt ezeket olvasva ugyan ki a kutyának kellene, ugye?:)

 

Azért ez minden csak nem magas fogyasztás mégha benzines is....füligéraszájszmájli..:-)

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65039)
saválló Creative Commons License 2025.07.08 0 0 65042

O.k. köszönöm a tippet, de ez méhviaszos azt meg a szakemberek kifejezetten NEM ajánjlák.

Kérdezősködtem azóta erről, már van vmi elképzelésem az ápolás folyamatáról, aztán Sonax csodaszert vettem + bőrtisztító kendőt.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65038)
KVX300 Creative Commons License 2025.07.08 0 0 65041

"Mi kinézünk egy helyet, elmegyünk oda, csavargunk, várost nézünk, élményt gyűjtünk.

 ...

Mondjuk főként ülőmunkát végzünk, teljesen megértem, ha valaki egész nap jön, megy, fúr, farag, rakodik, épít, szerel, akkor inkább döglene egy hetet nyugalomban. "

 

Ezt mi is valami hasonló képpen csináljuk. A vándor tábort és a csillagtúrázást vegyítve 2-3 napot vagyunk egy helyen, majd tovább állunk, hogy máshol is gyűjtsük az élményeket. Előszeretettel részesítjük előnyben a termál kempingeket: a napi csavargás után jól esik a lazítás a meleg vjzben. Nagyon intenzív lesz az élmény az utazás végére, feltöltődve jövünk haza.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (65039)
saválló Creative Commons License 2025.07.08 0 0 65040

Basszus......Állapot Kitűnő...kicsit előlről hátulról törve volt az meg nem nyilvános hiszen kitűnő az állapota, kell vagy nem kell ha egyik nem viszi el majd elviszi a másik.:(

 

Azért 10 éves dákó még mindig 4 misiért?

Előzmény: Dzsonszii (65037)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2025.07.08 0 0 65039

Egészségetekre! Mi kinézünk egy helyet, elmegyünk oda, csavargunk, várost nézünk, élményt gyűjtünk.

 

Egyre inkább körutak, helyben bérelt autóval, mert rendszeressé vált, hogy ami nagyon tetszik, oda visszamegyünk - "de jó lenen ezt este is látni!" Meg ugye minden időjárásfüggő, ezért dinamikusan átszervezhető akár napi 5x is.

 

Mondjuk főként ülőmunkát végzünk, teljesen megértem, ha valaki egész nap jön, megy, fúr, farag, rakodik, épít, szerel, akkor inkább döglene egy hetet nyugalomban.  

 

Autós: 6ezer km, arankának beállt a fogyija klímával is 5fél-6fél lityó pályázva.Országúton 4,9 szokott lenni. Jobb mint vártam, negatív és pesszimista voltam. A távtartó radarosat még mindig nem szoktam meg teljesen, állandóan túl közel megyek az előttem közlekedőkhöz és el kezd fékezni. Ki kell sorolnom vagy 500 mnéterrel korábban, vagy nyomnom a gázt.

 

A vónyítós priusokat (ott 1.8as benya vs a mi kis 1.6osunkhoz) úgy lépi le, mint a parancsolat :)

 

Rendszeresen 70/100 pontokat írogat ki; tempomat, sávtartó, távolságtartó, táblafelismerő bekapcsolva. Mondom neki: kiscsillag, 'tonképp te vezetsz, üzenjed meg a sw fejlesztőnek, ne nekem rajzolgassál arról ki hogy gyorsul! Közöm nem volt hozzá! :) 

 

Előzmény: saválló (65036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!