Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62731

Én is ugyanígy cselekednék, ha vmi nem passzol, kényelmetlen akkor inkább kihagynám.

Előzmény: 3244 (62729)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62730

Azért az érdekes, hogy ezidáig még senki mástól sem hallottunk ilyen problémáról, pedig nem mai csirke a Duster II sem.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62728)
3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62729

Így van, ha nem lehet a magasítást normálisan eltávolítani, akkor maradok a jelenlegi Dusteremnél.

Előzmény: saválló (62727)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62728

Úgy-úgy! Az autó legfontosabb része az ülés és környéke. A többi csak sallang... :)

 

Előzmény: saválló (62727)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62727

Értem, biztosan van alapja annak amit írtál vagyis a kényelmetlenségnek.

Én megint csak azt tudom erre mondani, hogy nem éppen mélynövésű vagyok hanem inkább hosszúpuska, hosszú lábakkal, de nekem eddig még nem volt kényelmetlen a Dustert vezetni még hosszú távon sem.

 

Persze nem vagyunk egyformák, ami nekem megfelelő az másnak lehet éppen pont az ellenkezője.

 

Ha neked ez a középkonzol magasítás már a próbabeülésen kényelmetlen akkor gondolom nem is fog szóbakerülni egy ilyen "kényelmetlen" autó megvétele.

Előzmény: 3244 (62726)
3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62726

Engem azért zavar a magasított rész, mert - főleg az alja - túl vastag, kb. 4-5 cm. Egyszerűen kényelmetlen a lábamnak, mivel nem tudom a gázpedálon tartott lábamat jobbra kidönteni, hanem csak szinte függőleges helyzetben fér el a lábam. Nekem iszonyat kényelmetlen.

 

Ezért kérdeztem, hogy el lehet-e távolítani azt a magasítást úgy, hogy közben nem barmoljuk szét a középkonzolt.

Előzmény: saválló (62724)
GToni Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62725

Nem gondolom, hogy az összes többi márka tulajdonosa mindig precízen cseréli a fékolajat csak a Suzukisok nem és emiatt romlanak el az ABS kockák csak náluk. Mindamellett egy szerelő vélemény nem sokat számít. Például lehet olyan drágán javítanák, hogy nem viszik hozzájuk ABS kocka cserére az autókat. 

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62720)
saválló Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62724

Ez a magasított középkonzol rész meg sosem zavart, attól függetlenül, hogy oda teszem minden alkalommal a telefonomat a párom pedig onnan veszi ki a napszemüvegét a tokjából. 

Még sosem volt zavaró mert "magasított" a két oldala.

Előzmény: 3244 (62721)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 62723

 

 Kötelező??!!

 

 Az EU feldughatja magának az elektromos autóit.

Egy eleve döglött elképzelést nem kellene erőltetni.

Persze, a pénz és a gazdasági érdek most még mást mond...

 

 Szomorú!!!

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62716)
Spriccpumpa Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62722

 

 Autóm azért van, hogy menjek vele.

Amíg nekem elfogadható keretek között zabál (<15 liter), nem érdekel a tényleges fogyasztása.

Mindig legyen menetkész és vígan guruljon...

3244 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62721

Sziasztok!

 

Még mindig gondolkodom a Duster megvásárlásán 0% THM-mel. Beültem egybe és rendkívül zavaró volt a középkonzol alsó része, az alábbi képen mutatom, hogy hol:

   

 

 Szerintetek ezt a magasított, függőleges oldalát le lehet venni normálisan úgy, hogy a többi része nem sérül? Hogy úgy nézzen ki, mint az én Malacomban, azaz így:

 

 

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.30 0 0 62720

ABS kocka: Van egy Ignisem családban használják. Azt mondta a felújító, ha cseréled a fékfolyadékot rendszeresen, akkor nem fordul elő. Nem tették, oda is lett. 50e alatt megcsinálta.

Benzinpumpáról nem hallottam, az is ilyen elfáradós?  

Előzmény: GToni (62719)
GToni Creative Commons License 2024.04.29 -1 1 62719

De az ABS kockákbol és benzinszivattyúkból már igen. ;-)

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62717)
saválló Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62718

Véget ért az az idő mikor még "sorbanálltak" a vevők az új autókért, a chiphiány, és még ki tudja mikre fogott hiánygazdaság miatti hosszú várakozási idők, amelyek néhány hónaptól, fél évig, de volt aki 1.5 évet várt az új autójára.

 

Ennek vége lett, már nincs hiány semmiből sem csak vevőkből, újra kénytelenek akciózni, hogy ne maradjon rajtuk a készlet.

 

Most már biztosan nem mondja egyik kereskedő sem, hogy ....."nem kell akcióznunk, árengedmény adnunk, bármennyi új autót el tudunk adni kedvezmények nélkül is."

 

A használtpiacon is megállt az élet, vagyis pangás van, nehéz vevőt találni.....

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62716)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62717

Mi is megnéztük. Elnézést, nem illik Duster fórumra ilyet írni, de ha most cserélnénk autót, városias használatra a Vitara/S-cross vonalon indulnék el. 

Ami kiütné esetleg a Duster fele billentene: Easy service, vontatási képesség.

(Amikor Bosch szervizben jártam, tett egy megjegyzést a szerelő: még szerencse hogy más is gyárt autót, mert ha csak Suzukik lennének, akkor éhen halnánk. Olaj, fékbetét és gyertya cseréből nem lehet megélni).

 

Előzmény: 3244 (62713)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.28 0 0 62716

Azért akciózzák, mert jön az új modell - szerintem.

Meg mert befulladt az autópiac, legalábbis eddig.

Valamint elektromos autót kötelező vásárolnia a polgárnak az EU szerint, pörgetni kell az eddig befektetéseket, felhúzott gyártósorokat.

 

 

 

Előzmény: KVX300 (62714)
Móncsa Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62715

27%-os ÁFA + 5% kiskereskedelmi különadó = 32%-os adó nem hazudik!!!

Előzmény: saválló (62712)
KVX300 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62714

Azért én egy kis energiát még tennék abba, hogy meggyőzzem a kereskedőt: "én vagyok a biztos vevő, csak egy kis időre van még szükségem." Azért lássuk be a 6,4 mFt+kts-ek még mindig az a szint, amiért nem tolonganak a vevők (hiszen ezért akciózzák le, mert eddig sem tudták eladni). Egy próbát megér. Mi veszteni valód van rajta? Esetleg megkérdezhetsz egy másik kereskedést.

Előzmény: 3244 (62713)
3244 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 62713

Kedves Fórumtársak!

 

Mindenkinek köszönöm a segítségét, hogy leírtátok a tapasztalatokat, véleményeket, javaslatokat a 0% THM-mel megvehető Dusterekről. 

 

Kizárólag azért gondolkozom a megvásárlásán, mert ha most nem veszek újat, akkor vélhetően már nem lesz rá alkalmam anyagilag (most jó áron eladható a Malacom, 0%THM-re lehet venni az újat, közalkalmazottként nagyon alacsony fizetés).

 

Bár az visszarettent kicsit, hogy ilyen rövid idő alatt - kb. 2-3 hét - nem tudom eladni a Malacot, mivel az új autó lefoglalása után 2 héten belül kellene fizetnem az önrészt a lízingbe. Ráadásul ezen rövid időn belül kellene megoldani loganos társunk bevonásával a Malacom gyári eredeti állapotba visszaállítását is (pl. utasoldali ülés csipogás, meg egyéb okosságok).

 

saválló Creative Commons License 2024.04.25 0 0 62712

https://totalcar.hu/tesztek/2024/04/25/dacia-duster-hibrid/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

 

Szép is meg jó is, meg jó drága is.:(

Pl. TCe 130 Prestige 2 éve néhány extrával 6.5-ből megvolt, most az alapára 9.049 M Ft.

 

A hybrid áráról meg ne is beszéljünk.....persze a konkurrenciához képest még így is "olcsó" vételnek számít.

saválló Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62711

Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.

 

De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?

Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.

 

Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.

Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .

 

Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.

Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.

Előzmény: KoszegiA68 (62709)
KoszegiA68 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62710

Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel. 

Előzmény: GToni (62707)
KoszegiA68 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62709

Az 1.3 TCe városon kívúl simán el van bőven 6 liter alatt. A tiédet meg kellene járatni egy kicsit, mert a városi tötyörgés miatt hamarabb koszolódik a rendszer és lustul a gép.  Nálunk napi 100km a települések között és 5,3-5,5 között a fogyasztás.

 

Előzmény: saválló (62705)
KVX300 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62708

A Dacia honlapja szerint:

TCe90: szívócsőbefecskendezés

ECO-G100: szívócsőbefecskendezés

TCe130: közvetlen befecskendezés

TCe150: közvetlen befecskendezés

Előzmény: GToni (62707)
GToni Creative Commons License 2024.04.22 0 0 62707

Ezek szerint az 1.0 Tce nem direktbefecskendezéses?

Előzmény: loganos (62706)
loganos Creative Commons License 2024.04.22 0 1 62706

Szia!
Mire ideértem, már le is írták a tutit.
A mostani autód is sokáig kiszolgálna még. De ha anyagilag megteheted, nyilván jobb az új, garanciával. És ezek azok az utolsó autók, amik még ilyen áron lesznek. 
Az 1.0Tce-t sokkal dinamikusabbnak fogod érezni mint az 1.6Sce-t. Városi fogyaszátsa 1.5L-el minimu kevesebb. Nem mondanám probléma mentesnek a típust, de nem kell parázni miatta, ami előjön, megoldják. Az 1.6sce-vel sokkal nagyobb gondok is vannak. Ami a legjobb, az az 1.3Tce, de azt városban csak lekokszolnád, nem erre való, és ott 8-10L-t beveri rövid távokra. 
Ami a mostani eladását illeti, biztosan meg fogják venni. Sokaknak fogalmi sincs az autóról, de amikor meghallják, hogy szívó benzines, az hiszik az örökké fog tartani mint a 20-30 évvel ezelőttiek. (de nem )

Előzmény: 3244 (62701)
saválló Creative Commons License 2024.04.21 0 1 62705

Ahogy előttem is írták, ha megteheted az újra cserét miért ne?

A másik oldala meg az, hogy az évi 6000 km-re kell-e másik, de új autó, mennyivel fogja ez változtatni az eddigi autófelhasználásodat?

 

Jó o.k. új szagú lesz az autó, de ugyanúgy keveset mész vele, és ugye nem ingyen lesz a beszerzése sem.

 

Nem tudom az 1.6-os mennyit fogyaszt városi használatban, ide inkább az 1.0-as benzines elég lenne.

Az 1.3-as TCe nem igazán városi használatra való, simán benyalja a min. 8 litert, ennyi alatt még sosem volt a fogyasztása.

 

Ha most vennék benzinest már nem venném meg az 1.3-ast városba futkosni.

Városon kívül teljesen megfelel, lehet vele akár tempósan is autózni, nyugodtan előzni, igaz ekkor sem eszik keveset.

 

Ez csak egy személyes vélemény a kérdésedre.

 

 

Előzmény: 3244 (62701)
KVX300 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 62704

Ha megteheted: az új kocsi mindig jobb, mint a használt kocsi. Ha 90%-ban városban jársz szerintem jó az 1.0 -es benzines, teljesen felesleges a sok lóerős 130-as, úgysem használnád ki a teljesítményét. Az 1.0 turbós motor kb úgy megy, mint az 1.6 szívó. A különbség, hogy a szívót pörgetni kell, hogy nyomatéka legyen, míg a turbós már 2000 f/min körül leadja a nyomatéka nagyrészét. Nekem az 1.0 LPG-s van, nincs gondom vele. Nem egy versenyautó, de elmegy A-ból B-be nagyon, nagyon pénztárcabarát módon, takarékosan. Az LPG-s és a nem LPG-s között 800.000 Ft a különbség listaáron (bár az LPG-s magasabb felszereltségű is egyben), ezt kb 5-6 év alatt behozza az üzemanyag ár különbségén az évi 6000 km-rel számolva. Mióta (LPG-s) Dusterem van, azóta többet is megyek, mert kevésbé kell rágörcsölnöm a fogyasztásra. Szerintem a 23 Ft/km értéket csak otthon töltött villanyautóval lehet überelni. Ezt dobja a matek, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy használati eszköznek tekinti az autóját, vagy magasabb igényei vannak, esetleg másnak akar megfelelni. Nálam az észszerűség győzött, nem reprezentálni vettem a kocsit.

És még valami: a két teljes értékű üzemanyag tankkal 1300-1600 km lehet megtenni egy feltöltéssel. Ez jól jöhet külföldi utaknál. Lehet egy kicsit játszani az üzemanyag ár különbséggel és a változással is.

Előzmény: 3244 (62701)
Freelunch Creative Commons License 2024.04.20 0 0 62703

Elárulod, hogy mi történt vele? Nem tudom elképzelni, hogy csak úgy magától lepattogzott.....

Előzmény: devergo1974 (62698)
Garfield007 Creative Commons License 2024.04.20 -1 0 62702

A te verziódat Daciás körökben vallásos imádat kiséri. Elvileg el lehet adni, de elég sok van a piacon most. 4 millió körül számolnék vele.

Az 1.0-ás verziót elengedném, az 1.3-ból az Expression 7 millió körül indul, ezt elhoznám a 3év, 3 milliós ajánlattal. 

Az 1.3 is közös fejlesztés, nincs róla rossz visszajelzés, simán vállalható. 

 

 

Előzmény: 3244 (62701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!