"Ezzel az erővel a 11/111-es kapcsolatát is hiányolhatjuk (a 111-esét duplán, mert a Margitsziget kapcsán kerülgeti a forró kását rendesen).És a 17-es villamosnak sincs most margitszigeti kapcsolata (pedig korábban volt), viszont szerintem azt se sokan hiányolják."
Nem jó a példa, mert az említett buszoknak soha nem volt közvetlen kapcsolata a 26-ossal, a 17-es villamosnak pedig csak Nyugati tér felé volt közös pontja a szigeti buszjárattal. Viszont valóban igaz, hogy az eredeti 26-osnak a 79-es trolival és a 14-es villamossal nincs közös ponja, most viszont átmenetileg lenne. Nem látom, hogy ez miért lenne probléma? Ezek az emberek ideiglenesen kapnának egy plussz szolgáltatást, ami a Váci úti útvonal miatt kézenfekvő lenne.
"Szerintem a margitszigeti friss levegő mihamarabbi élvezete még egy kis sorban állást is megér, mint hogy 8-as alakban városnézésre menjenek az emberek Angyalföldre."
Szerintem meg nem szabadna elvenni ezektől az emberektől sem a szabad választás lehetőségét. Aki "gyorsan", de kényelmetlenül akar a Szigetre eljutni Budáról, az a sorban állást választja. Viszont, akik igazán kényelmesen akarnak eljutni az előbb említett városrészről, azok bizony az angyalföldi városnézést fogják választani. (idősek, nehezen mozgók, kisgyerekes családok)
"Tegyük hozzá, hogy ezen a csoporton belül azokat éri relatíve hátrány, akik a Margitszigetre akarnak menni. De ez se túl nagy hátrány éri az U-alakú buszozással szemben, ha van hajó a Jászaitól: aki siet, az lesétál a Jászaiig (vagy megy a 4/6-ossal egy megállót); aki sétálni megy a Margitszigetre, az szerintem szintén szívesebben választaná ezt az opciót, mint a körbebuszozást (onnan gyalog át a hídon vagy hajó)."
Én alapesetben a Nyugatitól egy buszjárattal el tudok jutni a Margitszigetre, nulla átszállással. Az említett hajójárat a Jászai tértől esetemben 4-es, 6-os villamos + hajó opciót eredményezne. Ezzel szemben pedig az én javaslatom visszaadná a kapcsolatot a Nyugati térrel, ami azért egy nagyon központi helynek tekinthető.
Ettől függetlenül én támogatnám -igény szerint- a hajójárat indítását is normál tarifával, de csak a hétvégi "U-26-os" mellett.
Ez igaz. Csak itt kérdés, hogy hányan használnák. Az előző hsz-omból láthattad, hogy a város fontos tengelyjáratairól gyakorlatilag nem lesz átszálló utas az új szakaszon. A hajóra viszont igen (2, 4/6, M2).
Az úszó EB-re esetleg, lehet, érdemes lenne a túlkapacitás ellenére is megindítani, "kirakatként", hogy felújítás alatt is teszünk valamit a kényelemért (aminek egyébként így semmi értelme nem lenne). Bár addigra tárgytalan lesz a kérdés, mert megnyitják a Margit-híd északi járdáját.
Kifelejtetted a 79-es trolit, és a 14-es villamost
Nincs itt semmilyen félreértés. A 26-oshoz korábban csatlakozó és a nagyforgalmú járatokat vettem alapul. Ezzel az erővel a 11/111-es kapcsolatát is hiányolhatjuk (a 111-esét duplán, mert a Margitsziget kapcsán kerülgeti a forró kását rendesen). És a 17-es villamosnak sincs most margitszigeti kapcsolata (pedig korábban volt), viszont szerintem azt se sokan hiányolják.
A 79-esről két lehetőség adódna: M3 Árpád-hídig és 26-os, vagy 75-ös a Jászaiig és onnan hajó. A 14-esnél pedig szeintem nincs olyan, ki az eggyel kevesebb átszállás miatt bemenne a Lehelig, hogy onnan ki-"U-26"-osozhasson. Az 1-es villamosra átszállva sokkal rövidebb az út.
Budáról 4-es, 6-ossal ill a Nyugati térre közlekedő buszokkal utazók pedig, ha igazán kényelmesen szeretnének a Szigetre eljutni, akkor szvsz örömmel szállnának át a Nyugatinál az "U 26-osra."
Szerintem a margitszigeti friss levegő mihamarabbi élvezete még egy kis sorban állást is megér, mint hogy 8-as alakban városnézésre menjenek az emberek Angyalföldre.
És mi van a VI. kerületiekkel? Mi van azokkal, akik a Nyugati térhez közel laknak?
Tegyük hozzá, hogy ezen a csoporton belül azokat éri relatíve hátrány, akik a Margitszigetre akarnak menni. De ez se túl nagy hátrány éri az U-alakú buszozással szemben, ha van hajó a Jászaitól: aki siet, az lesétál a Jászaiig (vagy megy a 4/6-ossal egy megállót); aki sétálni megy a Margitszigetre, az szerintem szintén szívesebben választaná ezt az opciót, mint a körbebuszozást (onnan gyalog át a hídon vagy hajó).
Alapvetően szűk kisebbségről beszélünk. Az "U-26" nem segít más olyan városrészek lakóinak se, akiknek korábban volt kapcsolatuk a 26-ossal (lipótvárosiak, felhévíziek, újlakiak).
Egyedül a 2-es villamossal érkezőket érné valóban hátrány annyiból, hogy rajtuk nem igazán segítene az "U 26-os" járat.
Az egyetlen pesti átmérős villamos szerintem nem ilyen kis jelentősségű.
Konkrét számokat sajnos nem tudunk mondani se az utasokról, se a költségekről. Úgyhogy innentől tovább csak a semmiről tudunk vitatkozni. Szvsz. érdekes lenne összehasonlítani költség és haszon szempontjából is a hajót és a buszt. De mire az összehasonlítás elkészülne, addigra várhatóan megoldódna a probléma. ex41fan
Egyébként meg az elmúlt délután voltam a hídon keresztül a Margitszigeten, és ennek tapasztalatám úgy látom, hogy jelenleg a hétköznapi forgalom valóban nem indokolja az u 26-os járat közlekedését. Azt azért tegyük hozzá, hogy még csak május eleje van, és nincs USZÓ EB a Hajós Alfréd Uszodában.
"Itt fontos (ha jól értem), hogy nem az "eredeti" 26-osról van szó, hiszen az a Margit-hídon nem tud kijönni, hanem hosszabb útvonalon, a Váci úton U-alakban meghosszabbítva "
Ez igaz, de ettől még ennek bele kellene férnie a BKV buszkapacitásába. Ahogy írtam, elsősorban hétvégén, ill. munkaszüneti napokon lenne az "U 26-os." Dugó pedig ilyenkor a Váci úton nem igen szokott lenni. A későbbiekben, ha van rá igény, és nem verődik el a járat, akkor természetesen hétköznapokon is.
"Akik a 75/76-os trolikkal érkeznek, nekik adhat pluszt, ha a Lehel téren vagy a Dózsa Gy. útnál át tudnának szállni a 26-osra. Akik vonattal érkeznek a Nyugatiba, velük tennél igazán jót (kivéve aki Zuglóban át tud szállni az 1-es villamosra). Tehát elmondhatjuk, hogy két csoportnak kedvezne az "U-26"-os: a trolival és a Vác felől vonattal érkezőknek. Kérdés, hányan vannak"
Kifelejtetted a 79-es trolit, és a 14-es villamost! És mi van a VI. kerületiekkel? Mi van azokkal, akik a Nyugati térhez közel laknak? Nekik is jó lenne az "U 26-os", nem igaz?
A Budáról 4-es, 6-ossal ill a Nyugati térre közlekedő buszokkal utazók pedig, ha igazán kényelmesen szeretnének a Szigetre eljutni, akkor szvsz örömmel szállnának át a Nyugatinál az "U 26-osra."
Egyedül a 2-es villamossal érkezőket érné valóban hátrány annyiból, hogy rajtuk nem igazán segítene az "U 26-os" járat.
A többi budai járattal érkezőket meg szvsz hagyjuk, mert nekik a normál forgalmi 26-os sem kedvező. Most pedig szerintem a felújítás alatt az a cél, hogy közelítsünk az eredeti szolgáltatáshoz.
1. Az tény, hogy minden pénzbe kerül. Itt sajnos nem tudnám megmondani, hogy melyik mennyibe. A lényeg, hogy két alternatíva verseng: a hosszabb, U-alakú 26-os és a hajó
Itt fontos (ha jól értem), hogy nem az "eredeti" 26-osról van szó, hiszen az a Margit-hídon nem tud kijönni, hanem hosszabb útvonalon, a Váci úton U-alakban meghosszabbítva.
2. Pontosan nem tudom, hogy hol az a teljesítmény, csak sejtem, hogy ebből hosszabbodott meg a 134-es.
3. Kérdés, kik nem állnának sorba. Akik Budáról, érkeznek, ott lesznek. Akik Pestről a 2-es villamossal érkeznek, ott lesznek. Akik a 4/6-os villamossal érkeznek, csak akkor nem lesznek ott, ha nagyon ráérnek dugóban ácsorogni, hogy ne kelljen kényelmetlenül sorban állniuk. Akik a 3-as metróval érkeznek, ma is inkább az Árpád-hidat választják (a 26-os hosszabbítása számukra irreleváns). Akik a 75/76-os trolikkal érkeznek, nekik adhat pluszt, ha a Lehel téren vagy a Dózsa Gy. útnál át tudnának szállni a 26-osra. Akik vonattal érkeznek a Nyugatiba, velük tennél igazán jót (kivéve aki Zuglóban át tud szállni az 1-es villamosra). Tehát elmondhatjuk, hogy két csoportnak kedvezne az "U-26"-os: a trolival és a Vác felől vonattal érkezőknek. Kérdés, hányan vannak.
Lássuk, hány embernek kedvezne a hajó a Jászainál: - aki Budáról a 4/6-os villamossal, a 206/109-es, 91/291-es és 191-es busszal érkezik (aki a 17-es villamossal vagy 86-os vagy a 160/260-as busszal érkezik, annak nem) - aki a 2-es villamossal érkezik - aki a 75/76-os trolival érkezik Aki M3-mal érkezik, annak maradna minden a régiben. Aki vonattal érkezik (csak a váci ág felől) annak tényleg a hosszú 26-os lenne a jobb alternatíva (kivéve dugó esetén) Ha a hajó megállna a budai hídfőnél is, sokat javítana még a budai kapcsolaton. Emellett megjavulna a kapcsolat a 86-os és 160/260-as buszokkal. A budai hídfőnél gyalogosan ma szinte megközelíthetetlen a part, ezért egy ideiglenes gyalogos felüljáróra lenne szükség az alsórakpart fölött.
Ha a Batthány téren lenne a budai állomás, szintén meg lenne oldva a kapcsolat a 86-ossal és a 160/260-assal (csak előnytelenebb). Viszont cserébe Dél-Buda felől adódna kapcsolat a 19/41-es villamosokra. És ami az egész város szempontjából nagy durranás lenne: M2. Emellett ott a 11/111-es (és a 39-es :) ) busz is ott van.
A hajónak igazán egy nagy hátrányát tudnám mondani: a Duna-part általában nehezebb megközelíteni. Viszont nagyon jó kapcsolatai vannak, ami szerintem mindenképp az előnyére írható. Ettől jobban elhinném, hogy csökken a sorban állás, mint egy U-akakú buszjárattól. ex41fan
"A másik probléma, hogy arányban áll-e a költség a haszonnal. Nyáron nyilván jobb lenne, mint a busz. De télen 10 percenként elég egy szóló busz. Így ez csak szezonális villamos lenne."
OFF Szezonális villamos: ilyenünk már létezett, a 29-es. Ma is sokan - én is - hiányolják a BNV-re való kulturált eljutási lehetőséget. ON Ennek a szigeti villamosnak azért valljuk be, hogy jóval nagyobb "szezonja" volna az ex 29-estől.
Amennyiben megvalósulna a tervezett metróállomás , úgy természetesen tárgytalan lenne a villamosközlekedés kiépítése.
Mint minden általában. A normális kishajó közlekedés is, és az eredeti 26-os busz járatása egyaránt.
"2. többlet buszba kerül, ami most nincs a BKV-nak, miközben hajója pedig van"
Miért kellene több busz? Miért kellene a normál, nyári 26-oshoz képest több autóbusz? Ha most nem lenne felújítás, akkor mi lenne?
"3. kicsi lesz a haszna: Nyilván többen használnák mint ma, de nagy U-alakban bemenni a Margitszigetre nem tűnik versenyképesnek, miközben sorban állni is gyorsabb"
Nefelejtsd el, hogy a sorban állás is megszünne. PL., ha Te nem is vennéd igénybe, akkor is jobban járnál, mivel a gyalogosközlekedés is szellősebb lenne a hídon, ill. a szigeti bejárónál.
"4. a busz ácsoroghatna a dugókban"
Itt valóban lehetnek problémák, de én első körben csak hétvégén és munkaszüneti napokon állítanám vissza a Nyugati téri kapcsolatot.
Jól hangzik. Még be is lehetne illeszteni a hálózatba (2--egykori 5, 59--12). Csak nem egy égetően hiányzó részt pótolna a hálózatból. Ezért ebben az évtizedben nem számíthatunk rá. A másik probléma, hogy arányban áll-e a költség a haszonnal. Nyáron nyilván jobb lenne, mint a busz. De télen 10 percenként elég egy szóló busz. Így ez csak szezonális villamos lenne. ex41fan
nyomós ellenérvet felhozni a 26-os Nyugati térig (Váci úton) való járatása ellen
1. pénzbe kerül 2. többlet buszba kerül, ami most nincs a BKV-nak, miközben hajója pedig van
3. kicsi lesz a haszna: Nyilván többen használnák mint ma, de nagy U-alakban bemenni a Margitszigetre nem tűnik versenyképesnek, miközben sorban állni is gyorsabb. 4. a busz ácsoroghatna a dugókban
Viszont ha lenne BKV-s hajójárat, így alakulnának a kapcsolatok: - V4/6: Jászairól hajó - M3: Árpád-hídtól 26 (mint ma) - M2: Batyitól hajó (új kapcsolat) - vonat a Nyugatiban: V4/6+hajó (itt az egyetlenegy többlet átszállás) ex41fan
"De rengeteg sportoló jár be a szigetre" Azoknak minek a busz? Edzettek a lábuk! :))
Hááát??? :)) Rengeteg ember azért nem sportol, mert nincs rá ideje. Aki pedig rendszeresen sportol, az általában időre megy edzésre suli/munka után/előtt. Ez a közlekedési forma ugyanúgy a napi rutin része, mint a hivatásforgalom. Az idő fontos faktor. Tehát a gyaloglás vagy a túlpart meglátogatása nem versenyképes. Egy nap sajnos mindenkinek csak 24 órából áll.
A hídfelújítás és a behajtási rendszer változásának együttes hatásán ezt sajnos lemérheted. Egyre több az autó a Sportuszoda körül, és érvényes engedéllyel. Mert sokaknak megéri fizetni, hogy gyorsabban bejuthassanak. ex41fan
"Csak mivel mással? Hajóval a Duna-parti részekre jól el lehet jutni. De fontos célpontokra (Nyugati pu., Moszkva tér, Angyalföld, Újpest és Békásmegyer lakótelepei) nem."
Hosszabb távon szvsz a Szigeten a villamosközlekedést kellene preferálni. Miért is?
1. - mert csak az tudná hatékonyan kezelni azt a hatalmas tömeget a nyári szezonban
2. - mert csatlakozhatna dél felől a nagykörúti, észak felől az 1-es hálózatába
A másik hatékony alternatív megoldás pedig a tervezett 5-ös metró állomásának kiépítése a Margitszigeten. A troli csak a környezetszennyezés problémáját oldaná meg, kapacitásban a buszokkal egyenértékű.
A lóvasút helyett én inkább az omnibuszt preferálnám, mint turista látványosság, de kizárólag a Szigeten belül, felváltva ezzel a jelenlegi mikrobuszokat.
"Ne haragudj, semmiképp sem akartam bántóan írni."
Semmi baj, nincs harag. :)
"A helyzeten javíthatna, ha BKV-s (= fővárosi) finanszírozásban ez a hajó a Battyhány térig járna, a normál BKV-s vízibuszt pedig legalább a felújítás idején igénybe lehetne venni BKV-jeggyel vagy bérlettel."
Ez is egy járható út lenne. Szerintem nem a Jászai tértől való indulással van a gond, hanem a tarifával ill. a követési idővel. Ne feledjük, hogy Battyhyány téri közvetlen kapcsolat eddig sem volt. Errre szerintem akkor kellene visszatérni, ha befejezték a Margit híd felújítását, és visszaállnak a normál állapotok.
"A jelen helyzetben ők dönthetnek: sietnek a Margitszigetre, és akkor sorban állnak, vagy kerülnek az Árpád-híd felé (SzHÉV+134 vagy M3+26), ami kényelmesebb."
Ezt csak akkor tudnám elfogadni, ha tudsz vmi nyomós ellenérvet felhozni a 26-os Nyugati térig (Váci úton) való járatása ellen. Nem tudom elfogadni a 'de alul ott megy a metró' hozzáállást. (OFF Ennek mintájára nincs szükség a 73-as trolira sem, hisz az nem más, mint a 72-es+76-os.)
Ha csak turistákról lenne szó, elfogadhatónak tartanám. De rengeteg sportoló jár be a szigetre, akiknek a napi rutinjuk része ez a közlekedés. A sportlétesítmények mellett pedig vannak bent szállodák és vendéglátó helyek is, amiknek a dolgozói a hivatásforgalmukat végzik busszal.
Így pedig szerintem nem jó alternatíva, hogy kimegy a busz az egyik partra, és utána átmegy a másik partra (illetve befelé fordítva). Pláne, hogy a két hídnál való kettéágaztatás nem kerülne több pénzbe. ex41fan
Ugyanez mondható arról, hogy aki Nyugati felé megy annak a Gyermanus nem jó...
Itt azt akartam szemléltetni, hogy ez kimondottan szigeti járat. Tehát nem összeszedi fontosabb vonalakról, hanem beviszi. Aki szigetre megy, utazzon is, gyalogoljon is! :)))
Az Óbudára történő bejárás nem versenyképes annak, aki a Váci út felől megy. Ugyanaz vele a gond, mint a Gyermanus-parkhoz való kijárással. Ezt igazán két viszonylattal lehetne megoldani, és a 134-es szvsz. nagyon frappáns ötlet Óbudának. ex41fan
"26 Újpest -- Batthyány tér/Moszkva tér 134 Pünkösdfürdő -- Nyugati pu." Az elv nem lenne rossz, csak nem buszokkal kellene megoldani.
Csak mivel mással? Hajóval a Duna-parti részekre jól el lehet jutni. De fontos célpontokra (Nyugati pu., Moszkva tér, Angyalföld, Újpest és Békásmegyer lakótelepei) nem.
Sokszor fölvetődik a lóvasút, mint alternatíva. Csak azt a kis sebessége miatt nem lehet kihozni a szigetről. Az a szigeten belül mozgó városnéző "vonatbusz" alternatívája lehetne (akár emeletes omnibuszként is), nem a 26/134-é.
Ezen a topikon még nem merült föl a trolibusz lehetősége, akár szakaszos önjárással. Ez még rendben lenne, mert csatlakoztatni is lehetne a hálózathoz (70, 78, bár a Nyugati elkerülése igen előnytelen lenne). Viszont a trolihálózat fejlesztésében nem ez a legsürgetőbb feladat (OFF hanem pl. az épp említett Vizafogó ON). ex41fan
Szerintem a szigeti buszjáratot nem kéne a 2-es metróhoz vinni.
A városnak két nagymetrója van, ráadásul mindkettő elmegy a Margitsziget közelében. Szerintem, mivel ez a város egyik legfontosabb közparkja, jó lenne, ha mindkettővel lenne közvetlen kapcsolata. M4 jelentőssége is kisebb (nem tekinteném teljes értékű "nagymetró"-nak), és eléggé távol is van. Legközelebb teljesértékű metró pont meg is fog állni a sziget alatt (M5) :) .
M2 kapcsolatát egyébként megoldhatja a hajó is. Úgyhogy két alternatíva közül lehet választani.
OFF A Svábhegyig szvsz. a 105-ös egy részét (pl. 205) föl lehetne vinni, ha a 90A kiváltása cél. De ez máshol megvitatandó. :) ON
A 26-39 és a 39-(102)-90A összekötés együttes megvalósulása jó lenne. Csak a dugókat ismerve egy ilyen hosszú járat (pláne ha a 26-120-147 is benne van) folyamatosan elverődne. Így szerintem ez vagylagos: a 39-est vagy a Margitsziget vagy a Normafa felé lehetne meghosszabbítani. Bár kétség kívül két ilyen turisztikai célpont összekötése még ésszerűnek is tűnik.
A 26-os járattal kapcsolatban, mint szigeti-járat (!) már kifejtettem korábban. (Ha kell belinkelem.)
A hajó+lóvasutas megoldásra gondolsz? Szerintem inkább linkeld be légyszi'! :))) ex41fan
egyik általad említett csoportba sem tartozom Ne haragudj, semmiképp sem akartam bántóan írni.
utálok sorban állni egy olyan helyen, ahol ez korábban nem volt természetes Felújítás alatt szerintem ez elviselhető. Ezt én mondom úgy, hogy minden nap bejárok a szigetre egy biciklivel a hónom alatt. Szerintem ilyenkor türelmet kell tanusítanunk a közlekedés szervezővel szemben, mert a felújítás után nekünk lesz jobb. Ennek fejében persze a döntéshozók is enyhíthetnének a kényelmetlenségünkön, és lehetne kishajó.
Kishajó egyébként van: a Holdudvar finanszírozásában jár a Jászai és a Casino között. Igénybe vételének feltételeit nem ismerem. Az alakjából ítélve (csak sötétben láttam) a hajó egyébként BKV-s jármű, nem MAHART-os. A helyzeten javíthatna, ha BKV-s (= fővárosi) finanszírozásban ez a hajó a Battyhány térig járna, a normál BKV-s vízibuszt pedig legalább a felújítás idején igénybe lehetne venni BKV-jeggyel vagy bérlettel.
gondolj pl. az idősekre, kisgyerekes családokra, nekik sem egy elviselhető állapot A jelen helyzetben ők dönthetnek: sietnek a Margitszigetre, és akkor sorban állnak, vagy kerülnek az Árpád-híd felé (SzHÉV+134 vagy M3+26), ami kényelmesebb. ex41fan
Köszi a biztatást. :) Azért legyünk őszinték, hogy igazából ez idáig rajtad és rajtam kívül senkit sem igazán izgat a probléma megoldása. Majd meg fogok fogalmazni egy hivatalos levelet a BKV-nak ez ügyben, csak még eddig nem szántam rá magam, illetve várom minden kedves topictárs javaslatát a témában.
Supra! Próbálok olyan megoldást találni, ami a te verziódra is jó. Igyekszem úgy nézni, hogy javaslatod mint két oldalnak (pestinek és budainak) egyformán kedvező legyen!