Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41907

Ha változó a műszaki tartalom akkor az NEM felújítás, hanem javítgatás.

 

Felújítás: ebben a kontextusban hosszabb szakaszon - több tíz kilométeren, legalább a vonali vágányon, állomási átmenő fővágányokon felépénycsere, alépítménymegerősítés. - Esetünkben valószínűleg erre lenne a hitel felvéve. 

 

Javítgatás, karbantartás: kisebb, akár pártízméteres szakaszok javítása, pontszerű lassúmenetek felszámolása.  -  Ezeket a pályavasút több-kevesebb sikerrel most is csinálja, párnapos-párhetes vágányzárakban - pl. a Szentgál környékében tehervonattal járhatatlan rész állapotával sürgősen kell valamit kezdeni, hiába van esély pár éven belül a felújításra.  

 

Nagyobb felújítás/ngayprojekt/korszerűsítés: teljes felújítás, ami nem csak a vágányokat, hanem a biztosítóberendezéseket, utasforgalmi létesítményeket, magasépítményeket érinti, esetenként nyomvonalkorrekciót, a vágányhálózat átrendezését is tartalmazza. A most felveendő összegből megvalósítani tervezett projekt ilyesmit nagy eséllyel nem fog tartalmazni. 

Előzmény: trizs77 (41905)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41906

Kb. 3,5 milliárd/Km de abban van biztosítóberendezés, peron és villamosítás is. 

Előzmény: trizs77 (41904)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41905

A mostani hitelfelvételnél esetenként kisebb munkákról lenne szó, főleg a pályát újítanák fel - úgy néz ki, változó műszaki tartalommal,

 

-------------------------------------------------------------------

 

ez fogalom zavar.

 

Ha változó a műszaki tartalom akkor az NEM felújítás, hanem javítgatás.

trizs77 Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41904

Egyvágányú pálya különösebb extrák nélküli felújítása ma sem 6 milliárd/Km.

 

-----------------------------------------------------

 

Lorenzo mennyiért csinálja a 136-t km-ként ?

 

villamosítás nélkül is ?

 

 

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41903

Dicséretes, hogy végre ide költenek valamennyit.

Előzmény: krisz768 (41900)
Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41902

Egyvágányú pálya különösebb extrák nélküli felújítása ma sem 6 milliárd/Km. 

Az elmúlt években a kétvágányú, emelt sebességű, és a pálya mellett biztosítóberendezést, utasforgalmi létesítményeket, felsővezeték újratelepítést, aluljárókat, meg némi ívkorrekciót tartalmazó 150-es vonala kb, 5 milliárd/Km, a csak/főleg egy vágányú pályát és némileg kisebb műszaki tartalmat jelentő 136-os, illetve 108-as vonali átépítés 3,5, illetve 4,4 milliárd/Km környékén van. 

 

A mostani hitelfelvételnél esetenként kisebb munkákról lenne szó, főleg a pályát újítanák fel - úgy néz ki, változó műszaki tartalommal, a többi létesítményhez nem nagyon nyúlnának, így kilométerenként 1-2 milliárd környékén megállhatnak a költségek. És ezek még mindig a nagy leterheltségű, 100-120 Km/órás sebességű fővonalak, a hálózat több mint felén elég lenne a 80 Km/óra körüli sebesség biztosítása, ami bontott anyagból jóval olcsóbban megvalósítható, ez pár éve még 500 millió/Km alatt volt, de pl. a 60-ra átépült 106-os vonali szakaszokon tavaly alig haladta meg a 200 milliót kilométerenként. 

És azt se felejtsük el, hogy a legdrágább, fővonali részek egy elég nagy része a közelmúltban átépült, illetve most is épül kb. 180 Km-nyi pálya, itt egy darabig nagyobb felújítás nem kellene, csak emelt szintű karbantartás.

Előzmény: trizs77 (41901)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41901

Az egy milliárd euro kb. 400 milliárd forint.

Nagyjából 6 milliárd Ft.-/km árral számolva ebből kijön kb. 66-70 km vasút felújítása.

Felújítás nem javítás.

 

Ha csak pont szerűen javítgatnak, kapirgálnak akkor több is.

Van kb. 7800 km normál nyomtávolságú pálya idehaza.

Ha tényleg felújítanának 70 km-t-t akkor a teljes hálózat kb, 0.9%-t megújítanák.

 

 

 

Előzmény: krisz768 (41900)
krisz768 Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41900

Felvesz a kormány egymilliárd euró hitelt a választások után vasúti felújításokra (szabadeuropa.hu)

 

Köztük van a Pusztaszabolcs-Pécs is.

 

Más:

 

A Tüke Busznál a nyári menetrenddel megszűnt a 6-8 átváltás iparutcánál. Mostantól A Fagyöngy utcáig közlekedő járat kertvárosból végig 8, és a kertvárosig közlekedő járat Fagyöngy utcából végig 6.

 

Még egy érdekesség: "A Tüke Busz a nyári menetrend bevezetésének idejére az autóbusz-vezetők részére pihenőhelységet létesít a Fagyöngy utcában, amellyel jelentősen csökkenthető a garázsmenetek száma."

 

Tüke Busz - Optimalizált menetrenddel indul a nyári szezon június 22-étől (tukebusz.hu)

hory004 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 41899

Majd megnézzük, hogy miből nem kapunk 3 darabot.

 

Jön a nyári menetrend, hétvégen az óránkénti 35ös azért továbbra is kevésnek tűnik, a komlói úti 20 percezés meg már megszokták akik arra buszozzak. 90% úgyse fizet,

Előzmény: E N V I R O 500 (41898)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.20 0 0 41898

Azt csiripelik a madarak a fán, hogy csuklós BYD tesztbusz roadshow lesz. Tud valaki valamit?   

f_k Creative Commons License 2024.06.19 0 1 41897

 

f_k Creative Commons License 2024.06.19 0 1 41896

 

Utolsó kép Ozora fesztivál különjárat...

DUB-096 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 41895

Ha már a napokban kikerült a Mohácsi flotta, mennyi C56-os van még a megyében?  

Kuvik76 Creative Commons License 2024.06.15 0 1 41894

Most még letölthető, v. kinyomtatható a "régi-" és az "új"menetrend is. Egymás mellett nézve talán jobban átlátható, h. mi változott. Leírva elég hosszú (és nem biztos, h. érthető).

De egy-két részlet:

 

5635, 5636

Végre bekerültek az 5637 és 5638 vonal adatai. 10.00 vasárnap is van járat Szilágyra (és vissza).

Szombati napon a 6.35 Pécs-Nagykozár, 6.45 Pécs-Romonya(-Nagykozár-Berkesd) és a 7.00 Pécs-Berkesd-Pécsvárad járatok egybeolvadtak: 6.45 Pécs-Nagykozár-Berkesd-Pécsvárad járattá. Ez a kocsi 8.02-kor visszaindul Pécsváradról Berkesden át Pécsre (Berkesdről 8.20-kor indulva). A nagykozári járatot "vissza" irányban a 6.10-es Pécsvárad-Berkesd-Pécs járat pótolja (azaz tér be). A pécsváradi 9.30-as induláshoz pedig az 5625-ön megy ki autó 8.00-kor.

...

...

 

5698

A vasárnapi Pécs-K.töttős járatok Bakonyáig lettek hosszabbítva. Cserkút jobban elérhetővé vált. A "szombat" meg lett nyírbálva. A 17.35 Pécs-K.szőlős járatból "hazamenős" Pécs-Cserkút lett. Mivel a szombati 5.35 Cserkút-Pécs megszűnt, 4.23-kor Bakonyáról indul a kth-es kocsi.

...

...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: HPR-120 (41892)
HPR-120 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 41893

+Az 5636-osnál meg vannak jelölve R betűvel a járatok, azaz regionális. Ez mit takar? A többinél nem látom.

HPR-120 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 41892

Láttam. Érteni mondjuk nem igazán tudom, hogy mi változott. Az 5698-as még úgy ahogy jó. Ütemes nem lett, csak valamelyik járat már 'Töttösig jár. Nekem az a 3:45-ös Pécs - Bakonya érdekes. Eddig hétvégente járat, 22-étől meg nyári tanszünetben vasárnaponként. Ez miért jobb? A szilágyi oldalt teljesen nem értem, ott igazán mi változott?

Előzmény: Kuvik76 (41891)
Kuvik76 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 41891

Ma délután felkerültek a baranyai vonalankénti módosítások (is).

Előzmény: HPR-120 (41875)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 41890

Szitától - útügyben - legutoljára a 61-es hosszabbítását Nagybajom felé, azaz Kaposmérőt, Kaposfőt és Kiskorpádot északról elkerülő út tervét hallottam.

Ami viszont jó ötlet és egy 4 éves ciklusba be is fér.

 

Még akkor is ha ezt Ő, nem polgármesterként javasolta hanem............

 

Előzmény: FOMA (41889)
FOMA Creative Commons License 2024.06.13 0 0 41889

Nem is gondoltam arra, hogy ez tíz éven belül megvalósulhat. Én már biztosan nem fogok rajta céges autóval járni, a déli parti állomásokra.

Előzmény: trizs77 (41888)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 41888

Ez igaz.

De ez nagyobb falat.

Ha jól tévedek még a 67-es 2x2 sávúsítását se fejezték be 10 év alatt.

Előzmény: FOMA (41887)
FOMA Creative Commons License 2024.06.13 0 0 41887

Mivel Szita Károly szeretné, ezért akár egyszer még lehet is belőle valami. Megkapta az IMCS-t is, meg a 67-es Kaposvár - Balatonszemes szakaszát is. Ennek még kicsit több értelme is lenne, mint a buszállomás elköltöztetése a vasútállomás mellől, a vasútállomás mellé.:-)

Előzmény: trizs77 (41885)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.13 0 2 41886

Valami hasonlóra gondoltam én is......

Előzmény: trizs77 (41885)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 -1 3 41885

Ennek kettős pozitív hatása lesz:

 

1./ A kormányközeli ki-Mit-Lop kft elnyer 800-1400 millió forint tervezési díjat.

 

2./ A minisztériumban a III.emeleti 314-es szobában már évek óta billeg az egyik irat szekrény.

Ha ez a tanulmány terv elkészül, akkor a szekrény billegő lába  ezzel alátámasztható lesz és a továbbiakban nem billeg.

Előzmény: E N V I R O 500 (41884)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 41884
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.12 -1 4 41883

Szlovák vezérem, törj ki a béketáborból és demagóg ostobaságok helyett lásd a valóságot ;)

 

A 18 villanybuszt valóban a kormány támogatta, de miért? Ki sarcolta meg a településeket, hogy ne legyen pénzük ilyesmire? Ki találta ki, hogy a 20 000 fönél nagyobb településeken csak a dieselnél jóval drágább elektromos buszokat lehet kormányzati támogatással beszerezni? Ja, hogy a kormány. És ez kinek a biznisze?

Kormányhaveri cégek működtetik néhány városban a helyi közlekedést ezért ők tudnak új buszokat venni kormánytámogatásból, majd ezt (és a hasznot) kifizettetik az adott önkormányzattal az utolsó fillérig.

Aztán ott van még a Volánbusz, aki szintén a kormánytól kap pénzt buszbeszerzésre, nem közvetlenül az adott város veszi meg magának a buszokat. Ja, tudom, legyen volán. Na majd azt a menetrendet nézd meg amit Budapesten csinálnak a pécsieknek és a kivéreztetett önkormányzattal kifizettetnek. Ugye az volt az ígéret, ha kormánypárti polgármester lesz akkor a Tüke megy a levesbe, jön helyette a Volán.

 

A városházi milliárdok legendája.

Népszerü álláspont a béketáborban, hogy a jóságos kormány milliárdokat küld a pécsi városházára, de az aljas polgármester eldugja a pécsiek elől és a haverjaival titokban elkölti. Ezzel szemben a valóság az, hogy elvették a települések iparűzési adóját ami az önkormányzatok legnagyobb bevétele volt, kaptak "szolidalitási" adót arra hivatkozva, hogy a gazdag városok pénzét szétosztják a szegények között. És mi a valóság? A kormányhaveri önkormányzatok többet kapnak vissza a kormánytól mint amennyit elvesznek tőlük. Pécs nem haver, ezért nem nagyon kap vissza, tehát szív, pedig a pécsiek is fizetik az adókat, ez az Ő pénzük is, de nekik nem jár.

A túlárazott zebrák valósága az, hogy a közbeszerzésre csak kormányközeli cég jelentkezett, ennyiért vállalta, Pécs meg kénytelen ennyit fizetni.

A nagyárpádi kereszteződés lámpájának története.

Az az 57-es számú országos főút. Kezelője a Közútkezelő zrt, tulajdonosa a magyar állam. Ki építi? A kormány. Pécs csak megrendelte és fizeti.

Az egy éve feltúrt Megyeri és Nagy Imre utak története is kormányberuházás. A környező települések szennyvízelvezetését csinálják csiga tempóban, hogy az önkormányzati választásra dugó és káosz legyen a városban, ide tartozik a nagyárpádi kereszteződés is.

 

Szóval kitörést a béketáborból a valóságba, kevesebb kormánypropaganda, több valós tény megismerése. Ezt javaslom. ;)

Előzmény: Svatopluk (41882)
Svatopluk Creative Commons License 2024.06.12 -1 0 41882

És annyira ki lettek véreztetve, hogy kormányzati segítséggel jutottak ahhoz a 18 db. elektromos buszhoz is, meg a hozzá tartozó infrastruktúrához. :D  Hagyd már ezeket a demagóg baromságokat. Milliárdokkal több bevételből gazdálkodhatott Pécs minden évben, mint az előző városvezetés alatt. Péterffy ügyvédjének százmilliók mentek a semmire, meg 1 milliárd zebrafestésre, a DK-s havercsajszi apjának 20 millió a soha el nem végzett munkára... És ki tudja mennyibe fáj a több, mint másfél éve el nem készült nagyárpádi lámpás kereszteződés, ahova az egyik tökkelütött a közlekedés lámpát a magasfeszültségű oszlophoz tervezte, így most megy a fejvakarás. Csak így, a teljesség igénye nélkül. Igazad van, van itt pénz lóvéra. Csak nem arra, amire kéne.

Az meg, hogy volt egy feltehetően korrupt buszbeszerzés az előző ciklusban, még nem lettek ezek jobbak, sőt.

 

ON

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41879)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.06.11 -1 0 41881

Plusz még Pécs mostani és jelenlegi vezetése nem éppen kormánypárti barát, tehát azok nem pénzt kapnak, hanem lónemiszervet. (meg különben is a Fideszben kis Moszkvának tartják Pécset, szóval több szempontból sem kedvence a város a kormánypártnak)

Előzmény: E N V I R O 500 (41879)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.06.11 0 0 41880

Kis lépésekkel, de el lehet kezdeni.

Előzmény: trizs77 (41868)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.11 0 0 41879

Majdnem elfelejtettem szeretett kormányunk által a covidra és a háborúra való hivatkozással az önkormányzatokra kivetett különadókat és egyéb sarcokat. Volt pénz lóvéra...... Ja nem.

Előzmény: Svatopluk (41872)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.06.11 0 0 41878

2014-ben egy "szakemberekeből" álló csapat olyan fantasztikus "fejlesztést" hajtott végre, amihez a nemzet aranya, Szaud-Arábia minden olajkincse sem nyújt elég fedezetet. Kik lehettek? Nem emlékszem már..........

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!