Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Hogy nem találkoztál kalauzzal, annak több oka lehet, én arra tippelnék, hogy nem értek oda hozzád, talán amellett, hogy sokan voltak a vonaton, akadhatott pár komplikáltabb eset, ahol azért le lehet ragadni. De bármi lehetett. A bordón nem jellemző, hogy leülnének kvaterkázni, és nem dolgoznának.
Kb 1-2 éve teljesen megvariálták ezt a két vonatpárat és nem is ugyan arra közlekedtek.Éveken át mentem ezzel a kettővel.Igazábol az uticélom nem Hamburg volt hanem Kassel, és volt ICE ami nem is állt meg ott és teljesen meg volt variálva a menetrend ,Frankfurton keresztűl ment a vonat odáig.
A 91-es és a 93-as momentán is Hamburgból megy Bécsbe közvetlenül.
És már csak azért se értem a kérdést, mert a menetrendváltás előtt a 91 Dortmundból ment, és engem speciel kifejezetten bosszant, hogy megváltozott, és most Bonnból csak reggel hatkor van közvetlen vonat Bécsbe, az ICE 23, és aztán tízkor a 27.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Deutsche bahn miért variált meg több ICE járatot ami Hamburgból jött Bécsbe közvetlenül?Mert évekig jártam ki ezzel a vonattal, de teljesen megszűnt a menetrendben.Csak több átszállással lehet eljutni.Konkrétan az ICE 90 91 vonatpárra gondoltam.
22-én jól pórul jártunk a németek Zoltán viharával...
Oké vihar miatt borult minden de azért a DB jobban is kezelhette volna az esetet.
Mikor indultunk Bécsből az ICE26-al már akkor tudható volt, hogy Passau a végállomás mégis ott váratlanul érte a DB-t, hogy egy hering dobozos vonatnyi(még a folyosón és a csuklóknál is utasok ültek) ember megjelent az épület előtt a szakadó esőben...
A DB mellényes koordinátor meg kiakadva telefonált, hogy hol van a busz...
A repete pedig az volt mikor Nürnbergbe megérkezve tudta meg minden utas, hogy az ICE26 utasainak indított mentesítő ICE simán elindult nélkülünk. Még bőven a pályán voltunk a busszal mikor azt elindították az állomásról...
Mi szerencsére megoldottuk Nürnbergtől Frankfurtig autóval de egy fél tank bánta...
Egy részük, de amik eredeti végállomása nem München, azok minimum +90-el járnak a kerülő miatt, meg ugye így az egész fordulóidők is felborulnak, aztán megy minden amikor éppen tud. A Münchenieknek meg be kell várniuk a pótlóbuszokat...Lehetetlen adott számú járművel a menetrendszerűséget megoldani. A megoldás a járatritkítás lett volna, hogy nagyjából pontos lehessen ami megy
Ahogy elnézem ez most nagyjából meg is történik, csak Győr helyett Hegyeshalomban :D az mondjuk még mindig érdekes számomra hogy két nap alatt nem sikerült összegrundolni, hogy legalább Salzburgból pontosan induljanak a vonatok...
Szerintem Győrnél vágjuk el. Bejön a railjet, ha pontos, akkor Győrben átszállnak az utasok egy másik vonatra, ha nem pontos, akkor meg majd mennek az egy órával későbbi railjet-pótlóval.
Mivel tegnap nekem is volt szerencsém szívni vele...kérdezem én nem lenne egyszerűbb jelen helyzetben a Railjeteket csak Bécs-Budapest között járatni? A hóhelyzet miatt rendre 120 perc körül érkeznek...nekünk is tegnap szerencsénk volt hogy Bécsben a 12.42-es EC-re még fel tudtunk pattani, mert csak 1,5 óra után jutott eszébe az osztrákokban törölni a RjX 61-t...
a hang alapján fiúnak vélt lányka helyett bedobhattak volna valami "normálisabb" riportalanyt.
Riporternek kár, hogy nem volt valami olyan amikor Fdl-el beszél rádión és akkor mondhatta volna saját nevét nyugtázáskor miután a szekrényre ragasztott táblázatot nézi:
Bravo Alfa Uniform Mike Golf Alfa Romeo Tango November Echo Romeo
Most felütöttem gyorsan egy 2004/05-ös menetrendet, amely alapján a Westbahnhof volt az első leszállási lehetőség Bécsben.
Ennek tükrében, úgy értelmezem a Meidlingben érintése a Hauptbahnhofon történő keresztülhaladás biztosítása után kerülhetett beiktatásra, addig Oberlaa iránya volt preferált.
Számomra meglepő, hogy a Steudeltunnelről meglehetősen kevés szakirodalom és képanyag maradt fellelhető.
Ezen a videón látszik, a meidlingi irány miért nem volt preferált, az egy elfajzott összeköttetés. Az alapirány Oberlaa és Speising felé volt, ha nem arra ment valami, az leginkább az inzersdorfi átépítések miatt lehetett. De mire az igazán fölpörgött, a Hbf már járható volt áthaladóban, így mehetett arra a vonat, nem biztosított meidlingi megállással (késett Daciával például ugrottunk át Meidlingen Oberlaa felé).
Igen Meidling érintlésével. Vagyis ha valaki Hegyeshalom felől jött akkor elsőként ott tudott leszállni. Rajzra visszatérve a szaggatott vonalon ment fel a kék vonalig. Ott van egy delta az egyik ága a szaggatott vége a másik irány pedig Westbahnhof felé ment. Majd utascsere és irányváltás után tovább nyugatra.
A Steudeltunnel 2010 tavasza óta már nem tölti be azt a funkciót amit korábban.
Érdeklődni szeretnék, hogy Bécsben a főpályaudvar építésével kapcsolatos munkálatok kezdete előtt az 1-es vonalról a Westbahnhofra közlekedő "kis EC-k", illetve a Bécsen túl közlekedő vonatok merre közlekedtek a városon keresztül?
Klederingnél rátértek a Donauländebahnra, vagy az Ostbahn-Südbahn kapcsolatot biztosító Steudeltunnelen keresztül közlekedtek?
Emlékeim szerint korábban is Meidling érintésével közlekedtek, viszont akkor az előbbi esetben ez egy újabb irányváltással járt volna, ami azért már jelentős menetidő növekedést vonhatott maga után, viszont valahol azt olvastam, hogy a Steudeltunnelen történő közlekedés nem igazán volt preferálva.
(A kevésbé látogatott ÖBB fórumba már korábban feltettem a kérdést, elnézést a duplikálásért)