Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2008.12.29 0 0 270
Basszus, mekkora mázli, hogy ez a 2. Tamási járat nem jött be a Gemenc Volánnak. Ha bejött volna, akkor most, a 40-es vonali ITF bevezetése ellenére is Pincehelynek, Simontornyának, és Sárbogárdnak megmadt volna legalább egy normális közvetlen budapesti kapcsolata. Huh, mekkora mázli.
Előzmény: f_k (268)
Rangun Creative Commons License 2008.12.29 0 0 269
A Flirt kevesebb mint 2KWh/km áramot fogyaszt elméletileg a Budapest-Székesfehérvár vonalon,vmax=100km/h,teljes terhelésnél,mindenhol megállva,aminek az értéke kb.annyi,amennyit egy autóbusz fogyaszt jövedéki adó nélkül számolva,amiből az adódik ,hogy több mint 4-szer hatékonyabb az energiafelhasználása,mint egy autóbusznak.
Előzmény: Törölt nick (259)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 268

 

Tamásiból ez lett volna a 2-ik járat.

 

Pincehelyen, Simontornyán Cecén, Rétszilason Sárbogárdon a 40 es fővonallal konkurált és nem jött be a cégnek ezért megszünették.

f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 267

 

A sárga prospektuson levő járat megszűnt, a kék 1997 es menetrendben szereplő járatok hétközben nem voltak kihasználva.

 

Ez maradt belőlük:

 

http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1056&dir=to
http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1056&type=&dir=from
http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1057&dir=to
http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1057&type=&dir=from

 

Volt olyan amikor a zöld 396 oson 7-8 utas volt úgy indult pénteken a Stadionoktól.

 

80 as fővonallal nem bírta a versenyt a VOLÁN.

 

PL Mezőkövesden 8-12 utast láttam a Mezőcsátion vagy a Tiszaújvárosin.

Amikor felment az autópályára a miskolci akkor pl szerdán 1 utassal ment fel a járat Budapestig ezért lett hétvégére lekorlátozva.

 

f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 266
Csak nem újra lesz megint?
Előzmény: Carpy (265)
Carpy Creative Commons License 2008.12.29 0 0 265
"Amúgy semmi bajom nem lenne ha nem szűnt volna meg a 9:05 ös Keleti Eger
és 8.36 os Eger Keleti gyors"

Akkor jó, mert akkor hamarosan nem lesz semmi bajod.
Előzmény: f_k (263)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 264

 

Vol egy próbálkozás a 120 as Budapest-Abony-Szolnok Mezőtúr Gyomaendrőd-Szeghalom-Komádi később Gyuláig meghosszabított vonalon is.

 

A veszteséges járatokat a VOLÁNBUSZ a JÁSZKUN Volán leálította ennyi maradt belőle

 

http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1079&type=&dir=from

 

http://www.volanbusz.hu/menetrend.php?menetrend=1079&type=&dir=to

 

Nem mindenütt sikeres a buszos átszoktatás.

 

f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 263

mikor volt korábban kétóránként közvetlen Bp-Eger vonat, plusz óránként átszállásos is?

 

2008 december 14 e előtt beszélhettünk " 2 órás" ütemesről.

 

2006 dec 10 től azaz 2 menetrendi éven át.

 

Előtte mi volt?

 

Ritkább követés volt egy presztízs IC azt megelőzően 3 IC amiből a kettő csak hétvégén  járt.

 

Gyorsvonathoz volt több esetben olyan csatlakozás amivel le lehett érni 2:00 körül átszállással is.

 

Jelenleg arra törekedtek, hogyha valaki nem vesz IC pótjegyet akkor 2:20 2:25 között legyen az utazása a füzesabonyi 15-16 perces várakozás miatt.

 

Eleinte sokan használták, aztán a 3 IC ből maradt 2005/2006 menetrendre 1 IC pár.

 

1998 tól volt IC.

 

1975 ben lett villamosítva és felemelve a tengelyterhelés így 76 tól van gyorsvonat Egerbe előtte a gőzvonatás miatt egy közvetlen kocsicsoport volt.

 

Ha ilyen szép buszmenetrend-gyüjteményed van,

 

Ez csak a töredéke :)

 

 

 

Amúgy semmi bajom nem lenne ha nem szűnt volna meg a 9:05 ös Keleti Eger

és 8.36 os Eger Keleti gyors amit Hatvanig vágtak vissza.

20:36 és a párja a 21:05 ös meg jó pár más topiktársnak hiányzik, lásd a megfelelő topik.

 

Akkor se lenne bajom , ha normális gyorsvonat lenne az egri és nem bokorugró.

 

Ehhez többleteszközökre lenne szükség.

 

pl Vámosgyörk-Kál Kápolna betétjárat 26 km hosszban. Vagy Füzesabony Eger között 17 km hosszban mert nem várna 15 percet a csatlakozásra.

 A Kör IC késése esetén meg az a 15 perc sajnos 25 is lesz.

 

A mesterségesen lelassított egri gyors nem igazán korrekt dolog.

 

Tény a Miskolc Hatvan személyeket váltja ki Hatvan Füzesabony között.

 

Előzmény: Carpy (262)
Carpy Creative Commons License 2008.12.29 0 0 262
Annakidején, a 19. század végén, ha lett volna internet, meg topic, akkor hasonló szellemi nagyágyúk osztották volna az észt a SZEKÉRMÁNIÁSOK IDE, FOGATBUZULLS topicban, hogy az a "gonosz vasút ráindít a jó kis postakocsijáratokra".

De lehet az is, hogy ők, akkor már belátták volna, hogy adott körülmények között mi a fejlődés útja, és nem akarták volna visszafogni az idő kerekét.
Mint ahogy a mai buszos topicok lakói is belátják ezt, és nem kárálnak, hogy "azok a csúnya repülők ráindulnak a legjobb nemzetközi buszos útvonalakra".

Szóval,
még mielőtt csak arról szólna a fáma, hogy mennyi csúnya, gonosz, galád új buszjárat indult az elmúlt 20 évben Budapest-Eger között, pillants már rá arra, hogy mennyi új vonat is indult. Ha ilyen szép buszmenetrend-gyüjteményed van, akkor nyilván van vasúti is. Írd már le, hogy mikor volt korábban kétóránként közvetlen Bp-Eger vonat, plusz óránként átszállásos is. És meglátod, elégedetlenségre semmi okod.
Vagy jobb lenne, ha ma is a 80-as évek menetrendje szerint közlekednének a buszok és a vonatok?


Előzmény: f_k (248)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 261

Hmm, rákerestem googleban, ott vmi olyen cikk jött ki, hogy 144.6 millió eurót írtak, mellé egy forint értéket is, az szerint meg 1.21 Milliárd/db:)

 

Hitelkonstrukcióról vmi infó?

Előzmény: Törölt nick (260)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 259

Hmm utánaszámoltam kicsit a dolgoknak. És neked van igazad, kissé nagyobb az energiaköltség mint gondoltam.

 

Elivel így festene:

Van Bp-Eger viszonylat. Reggel 5-től este 9-ig óránként jár valami.

Ez ugye napi 17 oda-vissza kanyar: összesen 17x2x142km = 4828 km/nap.

Erre van 5 db szerelvényünk, így egyre 4828/5 = 965.6 km/nap/szerelvény jut.

Ez egy év alatt 365x965.6 = 352444 km/év/szerelvény.

Vegyünk egy nagyon optimális esetet és mondjuk, hogy legyen Flirt, ami csak 120 tonna.

Így évente 120x352444 = 42293280 elegytonna*km/év/szerelvény.

Ha jól olvastam ki a rendelkezésemre álló adatokból, akkor a vontatás átlagos energiaszükséglete 0.038 kWh/elegytonna*km.

Így egy szerelvény 42293280*0.038 = 1607144.6 kWh/év energiát fogyaszt.

Ez 21.78 ft/kWh energiaárral éves szinten 1607144.6x21.78 = 35003610 ft/év/szerelvény.

Ez mondjuk az évi 105 milliónak már a harmada. Úgyhogy ön nyert:)

(Persze ezek csak továbbra is közelítő adatok, mivel a kWh/elegytonna*km adat hálózati szintű átlag volt, nem tükrözi az egyes vonalak eltérő adottságait)

 

Ezt nem tudja valaki véletlenül, hogy a Flirteket egészen pontosan mennyiért vettük, ehhez mekkora futamidejű, és mekkora kamatú hitelt vettünk vel?

Előzmény: -c.v- (257)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 258
" Közgazdasági alapon gyakorlatilag a kötöttpályás közlekedés felszámolásának dogmáját hírdeted.
Pl lehet a metrót is pótolni buszokkal meg a villamost is. "


Ilyet hol írtam?

" Csakhogy ahogy pesten jár meztró is villamos is úgy szükség van a vasúti szemáélyszállításra is. "

Egyezik, de csak ott, ahol helye van neki.

" És nagy tömegű utasmennyiséget clszerű vonattal szálítani. "

Egyértelmű. Kérdés, mekkora ez a "nagy tömegű utasmennyiség"?

" Továbbá, azt is felveti, hogy a vasúti járművek képesek közel 30-40 évig működni a busokat viszont 8 évente cserlni kell. "

Ez most hogy jön ide?! A vállalkozói díjba bele van számolva az amortizáció is.
(Amúgy nem 8 év, hanem a kb. a duplája. De jelen esetben lényegtelen.)

" Nem mindeki szeret buszozni. "

Nem mindenki szeret vonatozni.

" Te totálisan a vasúti közlekedés felszámolását tűzted ki. "

Link?

" Igenis egy külföldi szeret vonaton jönni Egerbe.
Meg azok akik nem bírják a buszt. "


Mehetnek füzesabonyi átszállással. (Itt most új közvetlen gyorsvonatok indításáról, és a buszok megritkításáról volt szó, ha jól emlékszem...)
Előzmény: f_k (253)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 257
" Ehhez képest rá a személyzet meg energia éves szinten, mondjuk évi 10-15 milliós nagyságrend, vagy valamivel több. "

Ha egy szerelvény egy nap 3x fordul Egerbe és vissza, az 6*142=852 km/nap, vagyis 365*852=311.000 km/év.

Nem tudom, mennyi az energiaköltség km-enként, de valószínűtlennek tartom, hogy csak 2 számjegyű lenne...
Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 256

Itt szépen felöleltél egy 25-30 éves időintervallumot. Szép:)

De ha jól megnézzük a dolgokat, azért láthatjuk, hogy ennyi idő alatt az igények "kissé" megváltoztak. És ehhez a változáshoz szemmel láthatólag a Volánoknak jobban sikerükt alkalmazkodni nagyon sok helyen (vagy az igények úgy változtak, hogy azoknak adottságaiknál fogva elsősorban a volánok tudnak jobban megfelelni), míg a vasút jópár helyen továbbra is az időintervallum kezdeti idejére jellemző állapotban van. Úgy meg azért nehéz megtartani az utast...

Előzmény: f_k (249)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 255

Szerintem meg nem.

 

Nem erre gondoltam. Éves szinten csak a beszerzés 105 milla, már legalábbis szerinted, me én lusta vok végigszámolni:) Ehhez képest rá a személyzet meg energia éves szinten, mondjuk évi 10-15 milliós nagyságrend, vagy valamivel több. Ez ugye jóval kisebb, mint az évi 105 millió. Persze nem elhanyagolható, de valszínűleg nem azon a 15 millán, hanem az évi 105-ön inkább múlik a dolog:)

 

Aboszlút pontosat szerintem nem is lehet, mert Volánonként is eltér a bérrendszer.

 

Mondjuk akkor a Zala Volánnál mennyi?

Előzmény: -c.v- (250)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 254

"Továbbá, azt is felveti, hogy a vasúti járművek képesek közel 30-40 évig működni a busokat viszont 8 évente cserlni kell."

 

Úgy látom itt a mércével is komoly gondok vannak.

 

"Alapvetően a sok busz környezetvédelmi problémákat is felvet."

 

Az utasellenes vasút mégtöbb környezetvédelmi problémát...

 

"Nem mindeki szeret buszozni.

Kényelmetlen."

 

Nézőpont kérdése. A légkondi távolsági járaton a Volánnál 10 éve alap és nem feláras.

 

"És nagy tömegű utasmennyiséget clszerű vonattal szálítani."

 

Annál is célszerűbb vonzó szolgáltatást nyújtani. Ha busszal busszal, ha vonattal, akkor vonattal.

Előzmény: f_k (253)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 253

Közgazdasági alapon gyakorlatilag a kötöttpályás közlekedés felszámolásának dogmáját hírdeted.

 

Pl lehet a metrót is pótolni buszokkal meg a villamost is.

 

Csakhogy ahogy pesten jár meztró is villamos is úgy szükség van a vasúti szemáélyszállításra is.

 

És nagy tömegű utasmennyiséget clszerű vonattal szálítani.

 

Egerbe csoprtok járnak vonatok jönnek és volt már 9 kocsis vonat is tömve diákokkal.

 

Alapvetően a sok busz környezetvédelmi problémákat is felvet.

 

Továbbá, azt is felveti, hogy a vasúti járművek képesek közel 30-40 évig működni a busokat viszont 8 évente cserlni kell.

 

Nem mindeki szeret buszozni.

 

Kényelmetlen.

 

Te totálisan a vasúti közlekedés felszámolását tűzted ki.

 

Ha engedik, hogy legyen 40 buszjárat meg legyen veresenyképetelen menetidejű 6-8 vonatpár ne csodálkozzunk.

 

Igenis egy külföldi szeret vonaton jönni Egerbe.

 

Meg azok akik nem bírják a buszt.

Előzmény: -c.v- (252)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 252
De felesleges is tovább számolni, hisz 1 Flirt árából (csak a járműbeszerzést számolva) napi 5 pár buszjáratot lehetne járatni Bp-Eger között.
És akkor nem beszéltünk még a többlet-személyzet, a vonatatás és a karbantartás költségeiről :)))
Előzmény: -c.v- (250)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 251

Pl Eger Miskolc

 

1988 ban volt 1 Eger  Szomolya-Mezőkövesd-Miskolc

1 Mátraháza-Gyöngyös-Eger Mezőkövesd Miskolc

1 Jászberény Eger Szilvásvárad Miskolc

 

Ezeken felül hétvégén  szombaton 1  vasárnap 2 Eger Bükkszentkereszt Miskolc

 

Ez mostanra 16 járatpár lett az évek során.

 

Megnézhetünk Más viszonylatot is.

 

Budapest Salgótarján 1986 ban a 21 es úton át 2 járatpár.

1988 ban mindennap 1 hetek első munkanapját megelőző nap kettő járatpár.

1992 5 járatpár.

1993 6 járatpár.

1997 14 járatpár.

Egy folyamatosan növekvő kínálat.

 

Budapest Eger viszonylatot említettem, ahhol a 1986 os 7 járatpárról 2008 ban  34 járatpárig.

 

Eger Debrecen viszonylaton 1980 ban egy Parád Hajdúszoboszló  meg egy csak szombati Eger Debrecen volt.

2003 ban még 5 járatpár volt Eger Debrecen között.

 

2004 ben már 9 járatpár.

 

A távolsági relációkban nem beszélhetünk járatcsökkenésről.

 

A falvakban annál inkább a helyközi meg a "préri" járatok szépen csökkentek.

-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 250
" :)) Hát viszont már megbecsülni meglehet, mert a személyzetigény és a vonatási energia az eszközbeszerzési árakhoz képest akár egy nagyságrenddel kisebb is lehet egy bizonyos időszakra vetítve, szóval hibahatár....:P "

Szerintem meg nem.

Az a "bizonyos időtáv" legyen a Flirt élettartama, mert máshogy nem nagyon van értelme :)

30 év üzemidővel, 1,3 Mrd beszerzési költséggel, és 7% kamattal számolva ez mintegy 105 millió Ft-ot jelent évente és járművenként, ha csak a járműbeszerzés költségét nézzük, karbantartás nélkül.

A vonatási (energia-) költség kb. mekkora?

" Amúgy OFF jellegű kérdés, de pontos járművezetői átlagbéreket honnan lehetne megtudni? Mert megbecsülni nagyjából meglehet, de mégiscsak a pontos az igazi... "

Aboszlút pontosat szerintem nem is lehet, mert Volánonként is eltér a bérrendszer. Amit nagy pontossággal lehet becsülni, az a buszok ára és a gázolajköltség.

De ez mind-mind felesleges információ, mert elég pontosan lehet tudni a vállalkozói díjakat, amiben már minden benne van. Ez egy Bp-Eger szerű vonalon (ahol jól ki vannak használva az eszközök) olyan 200Ft/km körüli.
Előzmény: Törölt nick (247)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 249

 

Egy része a gyűjteményemnek.

 

Itt világosan meg lehet nézni, hogy  1

 

Érdekes megyfigyelni, hogy megyeszékhely-megyeszékhely vagy megyeszékhely főváros viszonylatban hogyan nőtt a járatok száma.

f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 248

A VOLÁN kínálata csökken a vasúttal nem rendelkező településekre.- általában-

 

És nő azokban a viszonylatokban ahhol a vasúttól el tud csábítani utasokat.

 

nézzük:

Pl

 

Eger Budapest munkanap 1986 ban 7 járatpár

2008 ban 34 járatpár

 

BP Gyöngyös 1986 ban 19 járatpár

2008 ban 45 járatpár.

 

Itt vannak nállam a menetrendek.

 

Így van 1969 es országos Volán menetrendem, van 1972 es Budapestről induló 1974 es Budapestről induló

1980/81 es 1 es kötet

1986 os 1 es kötet

 

1988 ebből az évből vagy 8 kötet köztük  1 es kötet is.

1991 1992 1993 1 es kötetetek

 

1997  2000-2001-2002-2003 2004 2005 stb évekből.

2006 2007 2008 stb..

 

De meg lehet nézni a Miskolc Debrecen viszonylatot meg más viszonylatokat is.

 

Eger Miskolc

Eger Debrecen 2003 decemberétől megszünt a Eger Debrecen vonat de lett 4 buszpár 2 AGRIA 2 Hajdús

 

 

Előzmény: Törölt nick (246)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 247

Ennyiből nem fogjuk tudni megmondani :)

:)) Hát viszont már megbecsülni meglehet, mert a személyzetigény és a vonatási energia az eszközbeszerzési árakhoz képest akár egy nagyságrenddel kisebb is lehet egy bizonyos időszakra vetítve, szóval hibahatár....:P

 

Amúgy OFF jellegű kérdés, de pontos járművezetői átlagbéreket honnan lehetne megtudni? Mert megbecsülni nagyjából meglehet, de mégiscsak a pontos az igazi...

Előzmény: -c.v- (232)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 244

Az évről évre növekvő VOLÁN kínálatot a vasúttal párhuzamos település település viszonylatokban ezzel jól megindokoltad.

 

Jaj de hatékony a VOLÁN mert a pálya nem kerül neki évente 77 milliárdba ahogy a vasút esetében a PHD főleg a személyszálltó cég fizeti.

 

Gondolom a ütemes menetrendben levő ritkítás is ezzel jól megindkolható ugye?

 

:))))

 

Lassan a közgazdasági elméleteknek köszönhetően a vasút baromira veszteséges lesz.

 

A VOLÁN szépen lassan úgy 20 -30 év kemény szívós munkájával elvzsi a vonatok utasait, közben a megmaradt személyszállítás a vasúton az egyre kevesebb utas miatt egyre veszteségesebb.

Előzmény: Carpy (224)
f_k Creative Commons License 2008.12.29 0 0 243

Mint le lett írva nagytopikban a fővonalak fenntartása  a bérköltség sokba kerül.

 

Akkor is ha egy vonat se közlekedik.

 

Ezen felül nincs nagy mozgástere a vasútnak.

 

A másik része meg korrupciógyanús ügy valakinek az az érdeke, hogy a Tb alapok megszűnése után valahol találjon egy állami céget ahhol pénzt síbolhat el.

Előzmény: Törölt nick (234)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 242
" Természetesen a nyugdíjasnak, ezért ha választani lehetne, inkább neki adnám a 2 millió Ft-ot :))) "

Mert valószínűleg neki ér többet.

Nagyon valószínű, hogy özv. Kovácsné eddig a rezsije és a gyógyszerei kifizetése után csirke-farháton élt, ruhára, cipőre, könyvekre, stb. már nem tellett neki. Ha neki adnánk a 2 millió Ft-ot, felújítaná a lakását, venne új ruhákat, és elkezdene színházba járni.

Kovács József egyéni vállalkozó eddig BMW-vel járt, és Szicílián nyaralt. Ha kapna még 2 millió Ft-ot, ezután a Bahamákon nyaralna, esetleg venne egy még nagyobb luxusautót.

De megeshet az alábbi eset is:

Özv. Kovácsné, miután rászakad a bank, masszív alkoholista lesz, és a 2 millió Ft-ot teljes egészében italra költi. Míg Kovács úr megelégszik a szicíliai nyaralással és a BMW-vel, és a 2 millió Ft-ból elküldi a fiát külföldre tanulni.

Nos, akkor kinek adjuk a 2 millió Ft-ot?

Annak, aki ezt hasznosabban (visszatérve az eredeti témánkhoz: az utasok számára kedvezőbben) el tudja költeni.

Ezt az éves költségvetésből nem feltétlenül tudjuk látatlanban megmondani. Lehet, hogy a Volán "alkoholistává válna" (presztízsberuházásokra költene), de az is, hogy MÁV teljes egészében járatsűrítésre vagy vonattakarításra használná fel ezt a pénzt.

A 2 millió Ft kifizetőjének (analógiánkban természetesen ez az állami költségvetés) mindenesetre teljesen mindegy, hogy kinek adja, mert 2 millió Ft akkor is 2 millió Ft, ha a nyugdíjas, és akkor is, ha a vállalkozó kapja.
Előzmény: -c.v- (236)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 240
Így van.

És ha az EU beleszámítja a költségvetési hiányba a MÁV veszteségét, akkor meg fogja adni, mert semmi értelme trükközni :)
Előzmény: Törölt nick (239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.29 0 0 237

Ha a START idén kapott 160-at, jövőre kér 205-öt, akkor mivel a kormányzat megadja, teljesen mindegy, hogy 203-at kap vagy 207-et a következő évben úgyis 238-at fog kérni

 

Vagy nem kap meg. Majd fizeti hitelből a veszteséget, évekig maga előtt görgetve, amit aztán szolgáltatás csökkentés mellett, még nagyobb állami támogatással fog ledolgozni. Mert az utasszállítás mellett fizetni kell a hitelt és a kamatot is.

Előzmény: Törölt nick (234)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 236
" Melyiküknek jelentett többet a 2 milió forint ? "

Természetesen a nyugdíjasnak, ezért ha választani lehetne, inkább neki adnám a 2 millió Ft-ot :)))
Előzmény: Törölt nick (234)
-c.v- Creative Commons License 2008.12.29 0 0 235
És persze meg kell nézni, hogy hány buszt lehetne reálisan "kinyírni" ahhoz, hogy a megfelelő Bp-Gyöngyös és Gyöngyös-Eger eljutás biztosítva legyen.

Ezután jöhet a kérdés, hogy a két rendszer (óránkénti vonat+valamennyi busz vs. félóránkénti busz) közül melyik jobb az utasoknak?
Előzmény: -c.v- (232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!