Egy kedves, régi topictársunk több helyre is betette az új PTK helyes értelmezését. Olvastasd el felszínes kollégáiddal, mert ez így nettó baromság, amit üzennek.
remélem, hogy gmarc értelmezése lesz az irányadó, de sajnos majd csak a bírósági gyakorlat mutatja meg, hogy történt-e változás, és ismerve a magyar ítélethozási gyakorlatot, jó pár évnek kell eltelnie, mire lesz elegendő jogerős bírósági ítélet az új jogszabályra hivatkozva.
A fotózásról szárnyra kelt sokféle hiedelem, hogy mostantól tilos, stb. Mivel az új Ptk. még csak 10 napja hatályos, ámde a régiről meg van bírói gyakorlat, és az újnál hangsúlyozta a jogalkotó, hogy a meglévő gyakorlatot ültették át a jogszabályba, az alábbi bírósági határozatot ajánlom mindenki figyelmébe.
BH1985. 17. A képmás nyilvánosságra hozatalának tilalma nem vonatkozik a nyilvános eseményekről, rendezvényekről, táj- és utcarészletekről készült felvételekre, amikor tehát az ábrázolás módja nem egyéni, amikor a felvétel összhatásában örökit meg a nyilvánosság előtt lezajlott eseményeket. A nyilvánosságra hozatalhoz a felvételen ábrázolt személy hozzájárulására van viszont szükség, ha - az összes körülményre tekintettel - megállapítható a felvétel egyedisége, egyéni képmás-jellege. [Ptk. 80. § (1) és (2) bek.]
Amikor a villamosvezető vezeti a villamosát a közterületen, és a magamfajta hobbifottós megörökíti, amint a villamos elhalad az utcán, az az ábrázolás nem egyéni, és az eseményeket összehatásukban örökíti meg. Tehát a villamosvezető hozzájárulására ez esetben nincs szükség. Amennyiben a fotós a villamosvezetőt egyéniesítve, kifejezetten őt a középpontba állítva készít felvételt, nos ennek elkészítéséhez és közzétételéhez már elengedhetetlen az alany hozzájárulása.
Amennyiben a villamosvezető egy esetleges per során (a per nem ingyen van, és borzasztó hosszú tud lenni, sok utánajárás, tárgyalás, ügyvéd, stb.) mégis érvényesíteni szeretné azt az igényét, hogy őt sérti a felvétel, akkor ezt a sérelmet neki kell bizonyítania, vagyis azt, hogy a felvétel nem tömegfelvétel, hanem őt kiemelve egyéniesítve ábrázolja.
A gyakorlati megvalósítást nem teljesen értem; ha most én pl. a megállóban állva látom hogy jön egy Muki az ellenoldali vágányon, s lefotózom, leszáll a jv. és elver? mert ez azért a ló másik oldala... aki nem szeret a 'kirakatban' lenni, az ne vezessen járművet, ennyi.
ezekkel az (is) a baj, hogy nagyon régi, borzasztó elavult technológia és eszközök működtetik, ami nem meglepő módon nem lesz népszerű
egy ilyen szolgáltatást, vagy terméket a mai külcsínre, divatra épülő gazdaságban szinte lehetetlen eladni
a másik, amiért mégis ezek a gépek is szimpatikusak, hogy a vasút a maga méretgazdaságossági csapdájában van, megalomán óriásvonatokat raknak össze, egyre nagyobb és megalománabb mozdonyokkal vontatnak, amivel folyamatosan súlyosbítják az eredendő rugalmatlanságát a rendszernek, amiért a szállítási piac elfordult tőlük
amikor tesznek ilyen kijelentéseket, hogy a vasút kizárólag a nagy tömegű, jól tárolható, ömlesztett áru (szén, sóder, homok, vagy gabona etc) szállítására alkalmas, ahol kötöttek a szállítás végpontjai, ezt azzal pont ezt a kört zárják be egy gondolati sémába, és esély sincs elindulni abba az irányba, ami rugalmasabbá tehetné a vasúti szállítást, beleértve itt és most a városon belüli, hév/villamos vonalak ilyen jellegű használatát is
ennek az ellenpontja az lehet, ha megalomán 5MW-os mozdonyok helyett a kisteljesítményű mozdonyok, illetve vontatók felé indul el a fejlesztés
olyan vontatókat kellene csinálni, amelyek szériában készülnek, olcsók, a teljesítményük meg max 100-200KW, nem kell több, viszont legyenek gyorsak, tudjanak menni nagyvasúti és villamos/hév pályán is, és csak kevés, max 5-6 vagont vontassanak
ilyen járművekből lehet sűríteni, továbbra sincs házhozszállítás, de legalább nem kell az árut esetleg napokig várakoztatni, mert túl sokáig tart a nagy szerelvényt összerakni, begyűjteni hozzá a szállítanivalót, hanem sok kis, gyakran közlekedő, és nem is feltétlen ugyanoda haladó szerelvény kell, ezzel kompenzálható a rugalmasság problémája
a nagyvasút egyik alapvető hatékonysági problémája egy közúttal összehasonlítva, hogy sokkal nagyobb a követési távolság két szerelvény között mint közúton
autópályán a kamionok 30-40 m távolságból követik egymást, vasúton az egymást követő szerelvények között kilóméteres távolságok vannak üresen, és ilyenkor a pálya kihasználtsága a közúthoz képest értelemszerűen romlik, ez pedig megdrágítja a vasutat
visszatérve a városon belüli kötöttpályás teherszállításhoz, a vásárlók a plázák/hipermarketek miatt jelenleg egyre koncentráltabb helyekre járnak vásárolni, régen a városi teherszállításra az igényt a városokon belüli termelő üzemek jelentették, ezeket azóta egyrészt kiköltöztették ázsiába, vagy ami maradt országon belül, azok a városok mellett, az agglomerációban vannak - ezeket relatíve egyszerű lenne bekapcsolni a nagyvasúti forgalomba, de itt a fókusz a másik szállítási irány legyen, a városok termékekkel való ellátása, amire remek megoldás lehetne az, hogy a nagy bevásárlóközpontokat, amelyek már amúgy is lokalizáltak a városok belsejében, ezeket villamosvonalon keresztül ellátni
ezzel feloldódik a kötöttpályás áruszállítás helyhezkötöttségéből fakadó probléma, mert nem sok szétszórt, különböző utcákban lévő kisboltba kerül az áru (ezt nem lehetne gumikerekes járművek nélkül ellátni), hanem gyakorlatilag egy épületbe kerül be az áru, azon belül már mozgatható targoncával, liftekkel, vagy akár békával is, az áru házhozszállításáról pedig a vásárlója gondoskodik a saját eszközeivel, tehát fizikailag elmegy a boltba, megveszi és hazaviszi, kézben, tömegközlekedéssel, vagy a saját autójával, vagy ha abban nem fér el, akkor itt lép be a gumikerekes teherszállító
Manapság is találkozni néha a villamosvágányokon fura, faburkolatú járművekkel, melyek villamosokat, alkatrészeket, néha teherkocsikat vontatnak. Ezek már csak "belszolgálati" célokat szolgálnak, a BKV saját szállításait végzik . De 1996-ig, amíg határozattal beszüntették a[...] Bővebben!Tovább »
ezt kéne valahogy bevezetni, villamos vontatású teherforgalom, sínen Budapesten belül
olvastam ilyen megoldásokról,
németeknél valamelyik városban a VW-t tehervillamos látja el alkatrészekkel, ez a város előírása volt, a cég "természetesen" kamionokkal szerette volna megoldani a dolgot a belváros közepén, de környezeti okokból kikényszerítették a villamost
illetve egy holland megoldás volt, ahol ha jól tudom a szemetet vitték ki a városból ilyen módon
van néhány általános korlát a villamos tehervontatásnál, az egyik hogy helyhezkötött, oda tud menni ahol sín van, tehát ott lehetne hasznát venni, ahol egy helyre kell sokmindent vinni, és vezet oda sín
ilyen hely a Westend, a Mammut etc, ezeket a plázákat villamos teherszállítással kellene ellátni áruval, úgy hogy a cucc (a zöme úgyis gondolom nyugatról jön kamionon vagy vonaton) egy átrakodó depóba érkezik meg, onnan a belső városi villamos teherszállító felkapja és kiviszi a plázához
a régi tátrákból simán lehetne ilyen tehervillamosokat csinálni, vagy csak vontatót belőle, és külön kocsikat, amin utazik az áru
a helyhezkötöttség feloldására azóta született egy másik hibrid ötletem
maga az áruszállító egy gumikerekes teherautó, de alkalmas arra, hogy egymás mögé kapcsolva gumikerekes járműszerelvényt alkosson (5-6 kocsival). Ezeknek lehet belsőégésű motorja, vagy kis hatótávot (10-20km) biztosító akkumulátoros villamos hajtása
ezeket szerelvénybe szervezik, és egy sínen (vagy trolivonalon) haladó nagy teljesítményű vontató eszköz húzza el az útja nagy részén, és csak ott csatlakozik le, ahova az árut szánják
nyilván kell hogy útburkolatba épített legyen a sín, különben a gumikerekes nem tud elmenni, és az is hogy jogi/kresz akadálya ne legyen a járműszerelvénynek
a sofőröknek végig az autókban kell űlni, és kormányozni, a felcsatlakozást/leoldást lehetne automatizálni, akár mozgó szerelvényről ha meg van oldva hogy mindig a végéről csatlakozik le egy autó
Régóta meg mondtam, hogy ez oda vissza játék! Aki nekem nem szol egy egy alkalomról akkor én miért is szoljak?
Nekem nem kötelességem jelezni bármit is itt vagy máshol csupán szivesség, amikor be írom, ide, hogy merre és mit csinálunk akkor senki nem jön ha meg nem írom be akkor meg lázadtok, hogy is van ez?
Hát ez az, hogy mennyire pontos? Ezt csak akkor lehet tudni, ha az ember megméri a tehermozdony villamost! :-)
De mivel nem túl bonyolult a szerkezete, így megépítem a fém vázat, és fából fog ez is készülni. De mivel böszme nagy, így nem lesz túl nehéz dolgom...