Ezt nem jól tudod, minden eddiginél jobban fogytak tavaly-tavalyelőtt a Meridák. És valószínű hogy a tendencia idén sem áll meg. Az akciók csak a kifutó modellekre érvényesek, általános akciót a kereskedők nem hirtednek (nem is hirdethetnek) a Meridákra. Az akciók általában augusztusban kezdődnek, amikor az adott évi modellek kezdenek kifutó modellé válni, mert jönnek már a jövő éviek.
Balázs Misinek hívják egyébként, a vasút uton van a boltja, kettő is van neki.
De gondolom, az ország más kisebb városaiban, is vannak akciós Merida bringák, csak szét kell nézni, úgy tudom eléggé visszaesett az eladások száma, az elmúlt 2-3évben, és idén is.
Nem úgy mint a Kínai behozatalból bejövő, kicsi országunkat elárasztó, csörgő zörgő, soklámpás, ufo alakú, műanyag csoda kacatok, elektromos biciklik, forgalma, eladása.
Teleszkópos nyeregcsöről még nem hallottam, nem láttam sehol, de rugós nyeregcső az léztezik, bizony az összes Merida Crossway-t, ezzel szerelik, alapból.
De szerintem nem sokat ér önmagában véve, csak akkor lehet kényelmes a gép, akár 15-25km.n át, ha rugós túranyerget használ az ember, méghozzá duplarúgóúttal gyártottat.
Aminek van egy ritkább +rugója felül, meg van egy sürűbb rugótekercs alul -ba mozog csillapítja tökéletesen, az út kátyúit, gát repedéseit.
A zselés ülés önmagában véve nem mond semmit, és nem is garancia semmire, plána nem a kényelemre, pl, a Lidl-ben is lehet kapni időnkét, elasztomer bevonatúnak, reklámozott un.zselés nyerget, puhának tünik első benyomásra, mikor +felszereli az ember, az első 500m.után rájön, hogy kemény mint a xar, kényelmetlen,nyomja a csontot a cuccot, nem csillapit semmit, elég a boltba elmenni vele.
Vannak azonban jó minőségű, valóban jó minőségű ülések, ezek mind 2-3fajta különmböző összetételű minőségi anyagból készülnek, /prosztata kimélő kivitelben/,rúgós acélrugós vázszerkezetre öntve, szerelve, amik kényelmesek hosszabbb távon is.
De ezek nem a Merida vékony formatervezett sportülések, hanem a 9000-11000Ft-os szélesebb vastagabb kategória.
Ja ami kimaradt a hosszas leírásból, a Kenda Kwest elég vékonyka gumi,keményre fujva ráz, közepesen keményre pedig nem ok, mert összeszed minden apró hegyes dolgot, pl. kavicsok, üvegdarabkák, apró szög stb.
A testbike-n sok minden jót írnak róla, na ebből csak annyi az igaz hogy jól tapad, a többi nem fedi a valóságot, várható élettartama 2500Km
Ezt még Március végén lecseréltem Schwalbe Road Plus 622x40 gumikra, ami defektvédelemmel elátott kevlarszövet, +oldalfalvédelem 5.szint, a szövetréteg dupla, a futófelűlet a Kendához képest 3xor vastagabb, tehát elég erősnek bizonyul, és a már leírt kényelmes bringázást, ezzel a gumival értelmeztem, tapasztaltam, csak ajánlani tudom , mindenkinek.
A schwalbe Road plus 622-40 hasonló felépítésű mint a Silento, de attól kicsivel keményebb keverékből van összeállítva,/ SBC/ így szerintem tartósabb lesz, nem kopik el olyan gyorsan.
üdv. Szarvason vettem, a Balázs kerékpárszalonban, 80ez-ft lett volna az akciós ára, de csupaszon.
Mivel én kértem rá plastik sárvédőt/nem csap össsze de még a bringát sem/, nem törik el, meg egy oldaltámaszt, és potbelső gumit, ezért került 85ez.be.
A múlt hétvégén voltam nála, láttam egy úgyanilyent, 48cm.vázmérettel, csak fehér színben, az is állítható kormánystuccnis, gyönyőrű volt első látásra.
A merida gyártja a legkényelmesebb gépeket, /trekking 28",az tuti/viszont elég drágák lettek, sajnos, igaz a többi normálisabb gép is.
A 6061-es háromszor huzott, csavarás mentes Shootgun váz, nagyon erős, vékonyfala csekély súlya ellenére is., az SR M3000 telo jól csillapit, elnyeli a kemény földutak, kátyús utak kisebb nagyobb egyenletlenségeit is,
Ez a Suntour teleszkop, olcsósága egyszerűsége ellenére is, strapabíró, nagy méretű külső rugóval van szerelve, nem kell pár év után cserélgetni, kidobni.
A felnik duplafaluak,+erősített vastag anyagú profilból vannak legyártva.
A V-fékek, /bár nem Shimano/, nagyon erősek hatékonyak, pillanat alatt meg lehet állni vele akár 1-2m. a fékút, sima aszfalton, nem lötyög nem nyiszorog, csúszik esőben, vizes úton sem, a fékpapucsok a felnihez ragadnak, a fékkart pedig finoman kell behúzni, nem szükséges erőlködni stb.
A 28"colos kerekek, a kicsi vázméret ellenére, vagy inkább előnyére vannak, úgyanis gyorsan határozottan könnyedén veszik az éles kanyarokat, arról nem beszélve, hogy az 1hete feltárcsázott gát tetején, 3,8-4bar nyomáson különösebb rázás, csuszkálás erőltetett pedálozás nélkül lehet vele haladni, na ezt a montival nem bírtam megtenni, /full kemény gumival +rázott is/leizzadás volt a 2km próbaút vége, sár nélkül is.
Végezetül , de nem utolsósorban, gördülékenység,gyorsulás, maradó lendület, tartós kényelem szempontjából, a Merida Crossway, kategóriájában a legjobb.
ennyiért vettem. 85ezer ft.+ kiegészitők, csomagtartó sárvédők stb.
Kerékpárvásárlásakor, még ha olcsóbb kategória is az, nemcsaka kerékméret a fontos amit meg kell nézni hanem a vázméret,
Nekem pl. 46cm. ~18colos vázméretű Merida Crossway- Trekkingem van,170cm magas vagyok, és azt mondom soha nem volt alattam ilyen hosszútávon is kényelmes, könnyű bicikli.
Mindezt elmondhatom bátran, a 18év MTB. 19-19,5colos vázméretű, aluvázas, olykor detrékfájós gépek használata,napi 20km hétvégi 60-70km.es túrák után.
Pediglen minden érdemlegeset megtettem az MTB.túrabringává alakítására vonatkozóan.
Így meghosszabbitottam a kormánycsapágyat, ezáltal a kormány 11-12cm.rel feljebb került az üléshez képest, /súlypont elhelyezkedés szemponjából, igen fontos ez/
A kormánystuccnit állíthatósra cseréltem, kb.45fokos szögben ki lehet emelni a kormányt.
A régi elhasznált vastag gumikat 26X1,75", Schwalbe marathon kevlarguardra cseréltem, ez elég kemény sürű 3szoros szövésű, defetvédelemmel ellátott, még a nyári dög melegben, is jó gurul a bringa vele, de a hideg napokon, +esőben is jól tapad, továbbá kényelmes marad, a +felelő nyomáson. 3-3,2bar.