Nem tudom. Itt a fórumon minden, részben vagy egészben magyar gyártású gépről annyiféle vélemény kering, hogy - nem bennfentesként, csak érdeklődőként - nem lehet bennük kiigazodni. A mániákusan imádóktól a mániákusan utálókig bezárólag. A legtöbb forrás szerint a mávnak egyszerűen nem volt rá pénze, de maga a gép kellett volna, tehát valószínűleg nem volt rossz konstrukció. Ezt akartam szembeállítani az "ez is csak egy magyar szemét" szemlélettel, és ehhez jó példa a gysev, mert ők most is üzemeltetik. És akkor továbbra is kérdés (nálam) hogy vajon jó mozdony volt-e, vagy a gysev is csak azért vette meg és üzemelteti, mert sikerült ócskavas-árban hozzájutni, a bolondnak is megéri kategóriában?
Ismervén a Ganzot, biztos voltak tervek (vagy legalábbis elképzelések) arról, hogy többféle kivitelben (pl. erősebb motorral) is lehessen gyártani a típust - ahogy anno a Bobónak (DVM-12, Szerbia) és a Csörgőnek (DHM-13/14, Tunézia) is készültek combosabb verziói.
Írogatnak erről a mozdonyról is mindenfélét, aztán lehet fejcsóválni, meg gondolkodni, mi lehet az igaz belőle. Hogy jó lett volna, de nem volt pénz gyártani. Hogy rossz volt, így legalább nem kellett az amúgy sem létező pénzt elkölteni rá. + ezeknek tetszés szerinti kombinációja.
Érdekes, a Gysevnek volt annyira jó, hogy megvették, helyrerakták, és használják.
Számomra ez a mozdony elég gyengére sikeredett, másképp a teljesítményére gondolok! Legalább tettek volna pele egy 8PA4 185 S.E.M.T motort 882KW , és akkor lehetne vonali szolgálatra is használni! A szomszédos országokba is vannak ekkora teljesítményű mozdonyok pl.: nagy dácsia (kis sulzer), kucúr.