Idezet:
"Az utobbi helyen (ertsd: ZEG -en) a szemelyforgalmu allomas helyenek ujragondolasa is esedekes"
Velemenyem:
MU - HA - HA - HA ....
Ujabb idezet:
"ZEG az Adria -i HUB -unk lesz"
Velemenyem:
ME - HE - HE - HE ....
Zaro megjegyzeseim a cikkhez:
1.:
Az a "ZEG-i Adria HUB" pont ugy fog muzsikalni, mint a ZEG-i onvezeto auto tesztpalya!
NEM hogy a bekerulesi koltseget ki tudna valaha is termelni (neha neha kis plusszal zarna, amit vissza is forgatnanak), meg a ma ott dolgozo szemelyzet ossz munkaberet + az intezmeny ossz uzemeltetesi koltsegeit SEM kepes kitermelni!
Ergo full veszteseges! De azert "duborog", hat persze ....
2.:
Ugy tunik, hogy a Hodos -i vonal ujjaepitesenel anno felmerult "ZEG- i IC(E) Terminal" (valahova az egykori ZEG-OLA kornyekere) megis csak eletre kel???
Habar anno elvetettek (hala Istennek, tegyuk azert hozza!), manapsag akkor ismet csak eloszedik ...
Olyan sok IC(E) ill. EC es EN es Pendolino es Cisalpino es Thalys es City Night Line es stb. megy ma is ott, hogy ihaly/j-csuhaly/j! :-)))
A ZEG -i belfoldi utasokat meg NEM tudja kiszolgalni a mai allomas epulete es vaganyhalozata, na meg olyan de olyan messze van a belvarostol ... Szegeny ZEG -iek ....
Mj.:
Inditson a polgarmester (vagy Palkovics) ZEG -en belluli helyi(busz)jaratot a belvarosbol (Disz ter, mit tudom en) a mai MAV pu.-ig, amit tegyenek rendbe (utaskonfort emeles) es legyen pl. alluljaro, szelesebb peron, lift, stb., ha mar megyeszekhely!
Mar anno SEM Zalaber-Batyk -ra kellett volna ket szeles kifutopalya meretu perin, HANEM pl. ZEG-re, no meg lift SEM Hodos Hbf.-re (a nulla utasnak), HANEM pl. ZEG-re, stb.!
Ennyibol TELJESEN megall(hat)na az ottani felylesztes!
3.:
Ha mar lesz uj utasterminal/allomas ZEG-en, lesz delta (igaz az ZalaSzentIvan -nal, a napi NEHANY iranyvalto tehernek ...), no meg dupla vagany ZEG es ZalaSzentIvan kozt, akkor (kerdem en, hogy):
- mi az akadalya egy igazi ZEG-i rendezo pu.-nak?
- termeszetesen gurittodombokkal, mindket vegen!
- na es jonehany(szaz (vagy inkabb ezer????)!!!) torpe tolatas jelzonek???
- vagy pl. egy KORVASUT ZEG korul (pl. Redics felol a sok teher NE HALADJON MAR AT a belvarson, amikor megy Hodos fele vagy epp Bp.-re, esetleg Rajka -ra)???
- vagy egy BAZIS-ALAGUT ZEG alatt (termeszetesen fold alatti nagy szemelypu.-al, beleintegralva minden foldi es egi joooot, stb.), hogy a sok Bz-mot vagy esetleg majdani Cisalpino es egyeb Lendava es Redics felol "kulturaltan" keresztezze a varost
- stb., stb....
OLYAN KAR, HOGY NEM EN (!!!) VAGYOK SAJNOS A ZEG ES KORNYEKE VASUTJANAK FEJLESZTESENEK A FELELOSE !!! :-)))
Lenne ott NEMULASS, ha megkapnam azt a posztot!
A fenti infrastukturalis fejlesztesek CSAK A KEZDET lenne, onnan NEM LENNE MEGALLAS!
Pl. direct Becs -bol huznel le NAGYSEB vonalat (termeszetesen min. 6 vagannyal !!!) ZEG -ig, ott fold ala vinnem a teljes pu.-t (ahogy Szita Karoly polgarmester Ur is gondolta Kaposvaron) (mj.: termeszetesen valahol a Disz ter kornyeken, a CENTRUM -ban (igy a neve lehetne pl. ez: ZalaEgerSzeg-CENTRALE)!!!), majd ZEG tulfelen felszinre hoznam ismet es Bak - Redics utiranyon at vinnem tovabb (hova is ????) pl. Ljubljana -ba vagy Split -be vagy Tirana -ba (???).
Budapest felol termeszetesen NYOLC vaganyt hoznel le (Ajka - Veszprem Bakony Bazis alaguttal), de erre termeszetesen Gyor - Papa - Celldomolk felol is raerositenek min. 4 vagannyal, amik ZalaSzentIvan utan 12 vagany formalyaban folytatnak utjukat ZEG fele (Metrans, Maersk, EverGreen, mindenfele terminalokkal karoltve es NEM MEGFELEDKEZVE a Sarmellek repterere kb. ket percenkent erkezo irdatlan nagy CARGO gepekrol, ahonnan ugyancsak ZEG-en at vasuton vinnem az arut tovabb pl. Koper -be (vagy Trieste es Rijeka fele (de az utobbit IS ZEG-en at persze))!
Mj.: ZEG-en at, azt ugy ertem, hogy ZEG alatt vagy ZEG korul, hisz arra mar INDOKOLT LENNE a ZEG-i V0 vasuti korgyuru (!!!) is (NEM PEDIG (!!!) a Budapesti, hisz az badarsag a ZEG-ihez kepest!)).
Mi tobb, elterelnem a Raba -t Koermend felol, vagy esetleg a Mura -t a slovenektol, vagy akar a Drava -t Varazdin -rol, majd mindharmat melyitenem es szelesitenem (kb. Amasonas mereture !!!), es BEINTEGRALNAM a ZEG-i kontener terminalok koze (valahogyan ugy, mint Hamburgnal is a kikotok es a vasut), stb....
ZEG tulfelen (valahol Andrashida kornyeken) kibulyna a felszinre a 12 vagany, no meg a korvasut 12 vaganya is ugye, aztan onnan irany Hodos -on at Koper es minden egyeb (pl. Marseilles, Gibraltar, stb.).
Az meg nagy kerdes, hogy onnan 12 vagany eleg lenne-e vagy esetleg kerekitsunk fel 20 -ra inkabb ??? (Az EU allna UGYIS, nem?!)
Ill. HOL LENNE az ultra-nagy ZEG-i uj es 555G-s rendezo pu. (10 guritodombbal, 250-300 vagannyal, stb.)???
Ahhoz jo nagy SIK terulet kellene, nem?!
Van ott olyan valahol???
Ehhez meg a Zala FOLYO artere is keves lenne, ha feltoltenenk, nem?!
Vagy gyaluljuk le esetleg az Ormansag -ot, hogy legyen szamara hely???
NEM tudom, de remelem megvalosul, mert PONT ANNYIRA HIANYZIK mindez az orszag infrastrukturalis felyleszetesehez, mint a ZEG-i onvezeteo auto tesztpalya .... (Ertsd: NETTO PENZKIDOBAS, 100 % -ban !!!)