GS 500 E... tartott 2000 fordulat környékén néha visszadurrog a bal oldali karburátor felé. Karbit szétszedtem, kipucoltam, összeraktam, szinkront állítottam, amit tudtam, megtettem, de mégis megmaradt a jelenség. Se alatta, se felette, csak 2000 környékén. elég határozottat durran vissza, még a motort is megfogja ilyenkor. Mint egy jó egészséges előgyújtás.
Mi okozhat ilyet? Elszegényedik a keverék, és begyullad? vagy nyitva marad valamiért a szívó szelep?
Hogy annyira tudnék, azért az erős túlzás. De már azzal is beljebb van ha úgy megy szerelőhöz hogy be van azonosítva hogy melyik szimering ereszt.
Na meg az is hasznos ha az ember látja és érti hogyan van a kuplungbowden behelyezve a dekli alatt. Ha egyszer elszakad, teszem azt túra közben, akkor már könnyebb a csere az út mellett.
Segítséget kérnék a Gs 500 nem rég volt szinkron állításon azóta egy henger megy. Szerelő nem igazán akarja korrigálni a hibát. Egy megbízható szerelőre lenne szükségem. Gödöllő- Veresegyház vonzata! Előre is köszönöm a segítséget.
A Covacipeter kolléga útmutatásai és tanácsa alapján megcsináltam a műveleteket. És már meg is van a baj forrása. A motorom ezen részét én még soha nem bontottam meg, azért kértem némi segítséget. Pontosan azt csináltam, amit tanácsolt, és azokra a dolgokra ügyeltem, amire felhívta a figyelmemet, hálás vagyok a segítségért.
Már nem emlékszem pontosan, de a kis lánckerék fedelének levételénél nincs nehézség, nem fog kiakadni a bowden. Le kell venni a váltókart, aztán remélhetőleg a dekli csavarok nincsenek berohadva... Csak arra vigyázz hogy ne hajtogasd nagyon a levétel után hogy ne törjön meg a bowden.
Az olaj ha jön vhonnan akkor az inkább üzem közben, nyomás alatt jön, de ha hígabb láncsprayt használsz akkor az is meg tud folyni kissé az esőtől meg a motorhőtől. Az a helyzet hogy a kislánckeréknél, a kuplung rudazatánál, és a váltókar tengelyénél is van szimering. Ha jön valahonnan az olaj az nem fog látszani a sok trutymótól, ezért az egészet ki kéne takarítani az esetleges olajtól, ráverődött láncspray-es dzsuvától, féktisztítóval teljesen szárazra. Lehet hogy elmegy rá 1-2 doboz. Majd visszatenni, menni vele egy rövidebb próbautat, és utána megint levenni és megfigyelni hogy honnan jön szivárgás, így már jó eséllyel ki tudod szúrni az olajfolyás forrását.
A kis lánckerék borító leszerelése során kell-e valamilyen "komoly szerelési nehézségre számítani-bovden kiakadás, szerkezet széthullás, stb...? Még soha nem nyúltam hozzá, és meg kellene néznem a dekni oldalát, mert menet közben olajcsepegést tapasztalok. Mindig van egy olajcsík a dekni oldalán. Álló helyben semmilyen olajfolyást nem tapasztalok. A lácspray fújása óta már mentem 5-600 kilométert és még mindig látom. A középállvány is csupa olaj. Az olajszintem is csökken,de a mértéke nem teljesen győzött még meg. Az olajcsere óta mentem kb 4000 kilométert és a teljes 3 literes szintről most tart az alsó nívő felett kb 2-3mm-re. Lehet, hogy a felrakódott láckenő spray ilyen sokáig ürül, vagy a szimeringeket kellene vizsgálni? /ezt kezdeném, de bizonytalan vagyok/ A szimeringek esetén mekkora beavatjkozás a csere. Tisztelettel várom a reagálásokat, tapasztalatokat. Üdv.
Nem az olajokkal volt a keverés, hanem benzinnel még egy időben. Ámde most már okés a gép. Több szerelő is meghallgatta szerencsére nincs baja semmi komoly. A teleszkóp szimering is cseréltetve lett, most már az is okés.
Sajnos az is lehet, hogy a lustaság üt vissza és a kicsit késő olajcsere és a felhígult olaj miatt hangos a lánc. Lehet az olajcsere megoldja (a sűrűbb olaj simán elcsendesítheti), csak gondoltam jobb készülni a legrosszabbra.
Amúgy meg lehet túlreagálom és használni kell, nem hallgatózni :D
Illetve maga a motor nagyon megkímélt, végig garázsban tartott, szóval a szokásos teleszkópszimmeringen kívül nincs baja.
Édesapám régi benzines betöltése az meg saját magunk szívatása volt :D