Keresés

Részletes keresés

lajafix Creative Commons License 2008.01.28 0 0 39

nem a kritika költi el az adót, és nem tartunk még ott, hogy a kritikát kelljen kritizálni...

 

ha elemes számaival becslünk a fenntartásra, hogy 15 milliárd / 600km = 25 millió / km,  ez 70 kmre,  1,75 milliárd /év. Mivel állami kezelésből jön az adat, ezt megfelezheteted magáncég költségére, ennyivel van hatékonyabb.

 

most akkor az a jó, hogy ha nem itthon dolgozunk, hanem hazautalunk. A románoktól 2 millió ember lépett le, nálunk nincs ennyi munkavállaló a magánszférában összesen. Főleg adófizető.

Előzmény: b.viridis (35)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 38
Vagy 71-et? Bagatell...

És ha hozzáveszem, hogy csak az M5-ön eddig ennek a többszörösét nyúlták le, valóban zseniálisak. Valami azonban mégis hibádzik nekem...
Előzmény: Törölt nick (36)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 37
ha az állami, tehát pazarlóan gazdálkodó állami autópályakezelő kilométerenként kb 20 milliót fordít fenntartásra (felerészben régi építésű pályákon), akkor az AKA is meg tudja oldani ezt a feladatot ébente kb 1 milliárd forintból.

szóval az talán átjött, hogy az évi 27 mrd rendelkezésre állási díjnak elég jelentéktelen részét fordítják ténylegesen a fenntartásra.
Előzmény: b.viridis (33)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 36
Bocsánat.

Akkor nem 75 milliárdot csalnak el, hanem csak úgy (75.1)*(600-64)/600 = 67 milliárdot.

Bocsánat, bocsánat.
Előzmény: elemes2 (32)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 35
nem a topikolóknak, hanem a kormányzatnak kell hitelesnek lenni...
Szóval a kritikának nem kell hitelesnek lennie. Na, ha csak így nem... :-)

Ha egy pályakezdő olvassa, akkor levonhatja a tanulságot(ha még nem tette), hogy kár ebben az országban maradni.
Most olvasom, hogy a románok tavaly 4,7 milliárd eurót utaltak haza, de a farzsebben hazahordott suskával együtt ennek a hatszorosa is lehet a mindösszesen. Az meg már gombócból is sok.
Persze a románok a hülyék és mi vagyunk az okosok, komilfó.
Előzmény: lajafix (34)
lajafix Creative Commons License 2008.01.28 0 0 34

nem a topikolóknak, hanem a kormányzatnak kell hitelesnek lenni...

 

Olvastam az interjút, valahogy rögtön az jutott az eszembe, hogy nem fogja Baross Gábort letaszítani a miniszter úr. Ha egy pályakezdő olvassa, akkor levonhatja a tanulságot(ha még nem tette), hogy kár ebben az országban maradni. Mondjuk utóbbiért is OV a hibás, ha nem nyer 98ban már rég nem itt lennék. :)

 

 

 

Előzmény: b.viridis (33)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 33
Igen, ez egy csodás projekt volt, már az elejétől, de ettől még ez a na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot Kákosy-fikázás szintén nem lényegül át hiteles kritikává, ha már a hitelesség a topik, ugyi...
Előzmény: elemes2 (32)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 32
kb igen, ennél többet nehéz mondani, mert az AKA nem olyan lotyaszájú, hogy a profitrátáját az orrunkra kösse. próbáld megsaccolni:
- építettek 64 km pályát amiért ÉVENTE fizetünk kb 27 milliárd forintot, 20 éven át
- az ÁAK nagyjából 600 km pálya fenntartására fordít évente durván feleennyi pénzt.
Előzmény: b.viridis (31)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 31
És mekkora az a szám, amitől a kettő ekvivalens lesz?
üzemeltetési költség+profit?
Előzmény: elemes2 (29)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 30
Ez így van. De hát az ember öreg korára megtanul az apró dolgoknak is örülni.
Egy jó nyilatkozatnak egy hiteltelentől, például, szemben egy rossz nyilatkozattal egy szintén hiteltelentől.
Előzmény: elemes2 (26)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 29
megfejtés: rendelkezésre állási díj =/= üzemeltetési költség.

Előzmény: b.viridis (28)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 28
Na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot, mivel a rendelkezésre állási díj 40%-át ezentúl nem az állam kapja, hanem a pakett vevője.

Ezt nem értem. Azt a pénzt nem arra kapja az autópályát üzemeltető cég, hogy az autópályát üzemeltesse? Mert ha tiszta haszon lenne, akkor még megérteném, de így??? Mit veszít az állam?
Előzmény: Törölt nick (22)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 27
De a metróra már mintha egy kicsit mást mondana, mint amit Demszky hallani szeretne, például.

Azt mondja, hogy meg kell csinálni. Hol tér el ez Demszky megkellcsinálnijától?
Előzmény: b.viridis (25)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 26
Fölösleges.

Kákosy nyilatkozata jó, csak (ahogy ő maga mondta): nincs hitele.

A hitelességet azzal tudta volna megteremteni, ha először letesz valamit az asztalra.

"Igazságbeszédekből" már van raktáron több is.
Előzmény: b.viridis (24)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 25
Pedig biztosan van ezer sokkal jobb ötlet a MÁV- ra, mint például az az elképzelés, hogy.... ööö, izé, vagy a másik, miszerint.... ööö, na, szóval biztosan van.
De a metróra már mintha egy kicsit mást mondana, mint amit Demszky hallani szeretne, például.


Egyébként totsicher...
Kösz!

Előzmény: Törölt nick (19)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 24
És még egy 2001- es grafikont is biggyessz be, oszt le is tudtuk a kötelező kűrt.
Előzmény: elemes2 (20)
Psycho Dad Creative Commons License 2008.01.28 0 0 23

Emlékeztek Fodor is ilyen nagy elánnal, meg még nagyobb hangzatos szavakkal vágott neki a miniszterségnek. (van erről topic is valahol). Jöttek a ballibek, hogy bizalmat kell neki szavazni, meg majd jól csinálja...stb.

Hát a nagy lóf.szt! A Rába pl. azóta is habzik, semmilyen más téren nem történt semmi, csak annyi, hogy max Bp.-en még veszélyesebb lett levegőt venni!

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 22
"Az M5-ös üzletet a 2004-es beszállástól a mostani kiszállásig sikeresnek tartja? És mennyi rendelkezésre állási díjat kell fizetni még a koncesszióból hátralévő időben?

Mindenképpen sikeresnek tekintem. Négy éve az 50 millió eurós refinanszírozás miatt – a 88 milliós vételárral szemben – mindössze 38 millió eurót, akkori árfolyammal mintegy 10 milliárd forintot fizettünk a csaknem 40 százalékos üzletrészért. Senki sem mondhatja, hogy rossz üzletet kötöttünk volna, amikor ugyanezt most 28,9 milliárd forintért sikerült értékesítenünk. 2031-ig, a koncesszió végéig jelenértéken hozzávetőlegesen 260 milliárd forint rendelkezésre állási díjat kell még az államnak fizetnie. Ezt az összeget akkor is fizetnünk kellene, ha nem adtuk volna el a céget."

Na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot, mivel a rendelkezésre állási díj 40%-át ezentúl nem az állam kapja, hanem a pakett vevője.

Zseniális üzlet, kiváló matematikus lehet ez a Kókányosy is.

Leloptak ezzel a bolttal is egy tollvonással 75 milliárd forintot, persze ez csak a fasisztáknak tűnik fel, az meg nem számít.
Előzmény: b.viridis (17)
14-69 páncélvonat Creative Commons License 2008.01.28 0 0 21
Amelyik azt mondaná húzunk a ...........ba.
Előzmény: elemes2 (2)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 20
Nyilatkozni nem nehéz.

Kormányozni nehéz.

Azt kéne megpróbálni.

Hiszen ezért fizetjük.

Nem a nyilatkozásért.
Előzmény: b.viridis (17)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 19
Én nem vettem észre, hogy kilógna a kánonból. Például ugyanolyan kifinomultan pendíti meg az interjúban, mint a többiek, hogy a MÁV-ot feltett szándéka szétcincálni és dobra verni.

Egyébként totsicher...
Előzmény: b.viridis (17)
ex_lx Creative Commons License 2008.01.28 0 0 18
Össze kéne hívni egy bizottságot, amely deklarálja, hogy hiteles a gazdaságpolitikánk. Külső szakértői tanulmányok (targoncával szállítva, biciklin kézbesítve nem kézbesítve, páncélszekrényben őrizve) veri veri velkam.
Előzmény: elemes2 (15)
b.viridis Creative Commons License 2008.01.28 0 0 17
Nekem éppen az tűnt fel a cikk olvasásakor, hogy éppen az aktuális kánonokkal szemben nyilatkozgat, azért is nyitottam ezt a topikot.
Persze számítottam a pszichiátriai eset liberálisgyűlölködőkre és abban is todsicher voltam, hogy a gazdaság terén mindenkinél mindent jobban tudó elemes olvtársunk is ideorbánoz egyet, de hát ez minden topik mellékhatása, kibírható.
Szóval most már lassan jöhetnének azok is véleménnyel, akik elolvasták a cikket.
Előzmény: Törölt nick (11)
sir_bobby_charlton Creative Commons License 2008.01.28 0 0 16

Hát igen, meg persze a síkvidéki völgyhidak országa is leszünk. Ilyen erővel megkérhetünk mindenkit, hogy ásson nagy gödröket, aztán temesse be. A gdp ettől is növekszik.

Ezzel együtt persze Kákosynak igaza van sok dologban, persze majd meglátjuk, tud-e javítani a hitelességen...

Előzmény: Törölt nick (11)
elemes2 Creative Commons License 2008.01.28 0 0 15
Nem is tudom, miért vagyunk a leszakadó országok között, amikor ilyen önkritikus és szerény gazdasági miniszterünk van.
Előzmény: Magic Horse (13)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 14
Oppardon, 17x annyiba.

Igaz, az csak egy vacak földalatti, Magyarország ennél többet, jobbat érdemel. 32 milliárd helyett 511 milliárdért a hülyének is megéri, ugye miniszter úr.
Előzmény: Törölt nick (11)
Magic Horse Creative Commons License 2008.01.28 0 0 13
önkritika és szerénység
Előzmény: elemes2 (2)
mac.m Creative Commons License 2008.01.28 0 0 12
...a gazdpol nem elég hiteles...

Talán felnyitotta, a három boríték közül az elsőt?
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.28 0 0 11
Amíg a gazdasági miniszternek egy szava sincs arról, miért "épül" a mallorcaihoz képest 7x annyiért a metró, addig engem nem érdekel, milyen szimpatikus amúgy az arca, és mennyire elismert szakember.

Tudom, minden törvényes és szakszerű... de hogy ezen kívül nincs-e valami megjegyzése a dologról. Gondolom, ért a témához valamelyest, mert közlekedési miniszter is.
Előzmény: b.viridis (7)
Antisystem Creative Commons License 2008.01.28 0 0 10

Lopni mindenki tud...csak minél közelebb van a vájdlinghoz, annál nagyobbat...

 

ÜdV

Előzmény: Törölt nick (8)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!