nem a kritika költi el az adót, és nem tartunk még ott, hogy a kritikát kelljen kritizálni...
ha elemes számaival becslünk a fenntartásra, hogy 15 milliárd / 600km = 25 millió / km, ez 70 kmre, 1,75 milliárd /év. Mivel állami kezelésből jön az adat, ezt megfelezheteted magáncég költségére, ennyivel van hatékonyabb.
most akkor az a jó, hogy ha nem itthon dolgozunk, hanem hazautalunk. A románoktól 2 millió ember lépett le, nálunk nincs ennyi munkavállaló a magánszférában összesen. Főleg adófizető.
ha az állami, tehát pazarlóan gazdálkodó állami autópályakezelő kilométerenként kb 20 milliót fordít fenntartásra (felerészben régi építésű pályákon), akkor az AKA is meg tudja oldani ezt a feladatot ébente kb 1 milliárd forintból.
szóval az talán átjött, hogy az évi 27 mrd rendelkezésre állási díjnak elég jelentéktelen részét fordítják ténylegesen a fenntartásra.
nem a topikolóknak, hanem a kormányzatnak kell hitelesnek lenni... Szóval a kritikának nem kell hitelesnek lennie. Na, ha csak így nem... :-)
Ha egy pályakezdő olvassa, akkor levonhatja a tanulságot(ha még nem tette), hogy kár ebben az országban maradni. Most olvasom, hogy a románok tavaly 4,7 milliárd eurót utaltak haza, de a farzsebben hazahordott suskával együtt ennek a hatszorosa is lehet a mindösszesen. Az meg már gombócból is sok. Persze a románok a hülyék és mi vagyunk az okosok, komilfó.
nem a topikolóknak, hanem a kormányzatnak kell hitelesnek lenni...
Olvastam az interjút, valahogy rögtön az jutott az eszembe, hogy nem fogja Baross Gábort letaszítani a miniszter úr. Ha egy pályakezdő olvassa, akkor levonhatja a tanulságot(ha még nem tette), hogy kár ebben az országban maradni. Mondjuk utóbbiért is OV a hibás, ha nem nyer 98ban már rég nem itt lennék. :)
Igen, ez egy csodás projekt volt, már az elejétől, de ettől még ez a na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot Kákosy-fikázás szintén nem lényegül át hiteles kritikává, ha már a hitelesség a topik, ugyi...
kb igen, ennél többet nehéz mondani, mert az AKA nem olyan lotyaszájú, hogy a profitrátáját az orrunkra kösse. próbáld megsaccolni: - építettek 64 km pályát amiért ÉVENTE fizetünk kb 27 milliárd forintot, 20 éven át - az ÁAK nagyjából 600 km pálya fenntartására fordít évente durván feleennyi pénzt.
Ez így van. De hát az ember öreg korára megtanul az apró dolgoknak is örülni. Egy jó nyilatkozatnak egy hiteltelentől, például, szemben egy rossz nyilatkozattal egy szintén hiteltelentől.
Na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot, mivel a rendelkezésre állási díj 40%-át ezentúl nem az állam kapja, hanem a pakett vevője.
Ezt nem értem. Azt a pénzt nem arra kapja az autópályát üzemeltető cég, hogy az autópályát üzemeltesse? Mert ha tiszta haszon lenne, akkor még megérteném, de így??? Mit veszít az állam?
Pedig biztosan van ezer sokkal jobb ötlet a MÁV- ra, mint például az az elképzelés, hogy.... ööö, izé, vagy a másik, miszerint.... ööö, na, szóval biztosan van. De a metróra már mintha egy kicsit mást mondana, mint amit Demszky hallani szeretne, például.
Emlékeztek Fodor is ilyen nagy elánnal, meg még nagyobb hangzatos szavakkal vágott neki a miniszterségnek. (van erről topic is valahol). Jöttek a ballibek, hogy bizalmat kell neki szavazni, meg majd jól csinálja...stb.
Hát a nagy lóf.szt! A Rába pl. azóta is habzik, semmilyen más téren nem történt semmi, csak annyi, hogy max Bp.-en még veszélyesebb lett levegőt venni!
"Az M5-ös üzletet a 2004-es beszállástól a mostani kiszállásig sikeresnek tartja? És mennyi rendelkezésre állási díjat kell fizetni még a koncesszióból hátralévő időben?
Mindenképpen sikeresnek tekintem. Négy éve az 50 millió eurós refinanszírozás miatt – a 88 milliós vételárral szemben – mindössze 38 millió eurót, akkori árfolyammal mintegy 10 milliárd forintot fizettünk a csaknem 40 százalékos üzletrészért. Senki sem mondhatja, hogy rossz üzletet kötöttünk volna, amikor ugyanezt most 28,9 milliárd forintért sikerült értékesítenünk. 2031-ig, a koncesszió végéig jelenértéken hozzávetőlegesen 260 milliárd forint rendelkezésre állási díjat kell még az államnak fizetnie. Ezt az összeget akkor is fizetnünk kellene, ha nem adtuk volna el a céget."
Na most 28.9 milliárdért eladtak 104 milliárdot, mivel a rendelkezésre állási díj 40%-át ezentúl nem az állam kapja, hanem a pakett vevője.
Zseniális üzlet, kiváló matematikus lehet ez a Kókányosy is.
Leloptak ezzel a bolttal is egy tollvonással 75 milliárd forintot, persze ez csak a fasisztáknak tűnik fel, az meg nem számít.
Én nem vettem észre, hogy kilógna a kánonból. Például ugyanolyan kifinomultan pendíti meg az interjúban, mint a többiek, hogy a MÁV-ot feltett szándéka szétcincálni és dobra verni.
Össze kéne hívni egy bizottságot, amely deklarálja, hogy hiteles a gazdaságpolitikánk. Külső szakértői tanulmányok (targoncával szállítva, biciklin kézbesítve nem kézbesítve, páncélszekrényben őrizve) veri veri velkam.
Nekem éppen az tűnt fel a cikk olvasásakor, hogy éppen az aktuális kánonokkal szemben nyilatkozgat, azért is nyitottam ezt a topikot. Persze számítottam a pszichiátriai eset liberálisgyűlölködőkre és abban is todsicher voltam, hogy a gazdaság terén mindenkinél mindent jobban tudó elemes olvtársunk is ideorbánoz egyet, de hát ez minden topik mellékhatása, kibírható. Szóval most már lassan jöhetnének azok is véleménnyel, akik elolvasták a cikket.
Hát igen, meg persze a síkvidéki völgyhidak országa is leszünk. Ilyen erővel megkérhetünk mindenkit, hogy ásson nagy gödröket, aztán temesse be. A gdp ettől is növekszik.
Ezzel együtt persze Kákosynak igaza van sok dologban, persze majd meglátjuk, tud-e javítani a hitelességen...
Igaz, az csak egy vacak földalatti, Magyarország ennél többet, jobbat érdemel. 32 milliárd helyett 511 milliárdért a hülyének is megéri, ugye miniszter úr.
Amíg a gazdasági miniszternek egy szava sincs arról, miért "épül" a mallorcaihoz képest 7x annyiért a metró, addig engem nem érdekel, milyen szimpatikus amúgy az arca, és mennyire elismert szakember.
Tudom, minden törvényes és szakszerű... de hogy ezen kívül nincs-e valami megjegyzése a dologról. Gondolom, ért a témához valamelyest, mert közlekedési miniszter is.