Repülőgép fedélzeti rádiózással, elektronikával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok. COM és NAV rádiók, intercomok a gyalogernyőtől a motoros gépekig. GPS és más navigációs segédletek, műszerek. Egyéb repülős villanyász dolgok.
Ez az ARK dolog csak azért lenne jó mert így az a kapcsoló is csinálna valamit. Ha egy doksit küldenél az nagyon jó lenne. A 809-hez van gyári de a 860-hoz nincs.
Az R860 kezelő csatijának A1-es pontjára jön a hang az ARK-tól. A testje a készülék test.
De ez így túl egyszerű volna....
Illetve akkor az, ha az ARK (R809) kimenete egy trafó tekercse!
Mert: Amikor normál vétel van, a kezelő kis kapcsolója a hallgató hideg végét testre köti. Ha viszont bekapcsolod az ARK üzemet, a hallgató testpontja nem földelődik, hanem kimegy az ARK felé és annak kimenőjén kap testet.
Lehet, hogy egyszerűbb a hangszóró erősítőbe párhuzamosan bevinni a két jelforrást, csak leosztással belőni a közelítőleg azonos hangerőt.
De van 860 doksim elektronikus formában, ha gondolod elküldöm.
O.K.,köszi. Nem sürgős, csak ha unatkozol... Így is szól. Egy olyan elosztó panel lenne a király, az szépen az asztalom fölé... Így is van olyan ügyfelem akit úgy kell kidobni mert az autója már kész de belebolondul, hogy a Flightradaron nézi a forgalmat és közben hallja is őket. Jönnek a kérdések és egy idő után kénytelen vagyok mondani, hogy nálam a levegővétel is pénzbe kerül tehát ha nem hozott oxigénpalackot akkor talán lehet fizetni aztán elpöfögni.
Igen, pontosan a dual watch kéne. A 860 hangszórója jó hangos, ha zörgök vagy kimegyek a műhely elé akkor is hallani, a 809 azmeg halk. A 100-as osztás amúgy elég mert az APP,TWR,INFO,vészfreki az mind olyan. Néha megy a 133,2 de az is jó. Másra pedig ott az FR. Reggeli procedúra a műhelyben: rádiók on, sat.vevő on (Győzikét és társait nem nézem) , tv on, a 2m-es rádió éjjel is megy. Este munka után minden off. :-)
De az is reprádió ha jól tudom. Dual watch a cél? Bár a 860 csak kerek 100 kHz-et tud. A másik beállítható kisebb lépésre? Gondolom hallgatni szeretnéd a 25, 50, 75-re végződő frekiket is?
Amit itt is láttál képen, az az SZPU egy hangút választó. Itt tudja a pilcsi kiválasztani melyik adóvevőn akar adást indítani, ez csinálja az egymásköztit is. A különböző reteszeléseket. A jelforrások kiválaszthatóságát.
Ezekhez hangszóró sose volt. Csak fejhallgató üzem. Olyan 1 W körül tud a 860 is. Csak kell egy kimenőtrafó utána és rátehetsz egy kis hangszórót. Vagy valóban külső erőlködő.
Jó volna... Az én 860-asomhoz nincs meg az eredeti külső erősítő vagy hangszóró, egy BRG FM10-164 hangszóró erősítőjével szól viszont az R809 elég halkan szól így a két rádiót lehetne egy hangszórón járatni.
Antival mi sok témában értekezünk már régóta, így előttünk nem ismeretlen a belső hangosító (SZPU) rendszer, ahol tényleg nagy jelszintek fordulnak elő. Példaképpen itt a belső csöves erősítő képe, ami a nagyimpedanciás fejhallgatókat és az előerősítős mikrofonokat kezeli:
Nem emlékszem már konkrétan, de ezek a cuccok csúnya nagy szintű hangfrekikkel operáltak. A fejhallgató ugye nagyimpedanciás, így 30-40 V simán bejátszik. Lehet, hogy az ARK-ból átjövő bemenet is ilyen "érzékeny". Ha gondolod, kikeresem, hogy fiski melyik lábára jön ez a vellany.
Végre tisztázódott a dolog. Ezek szerint a 860-nak van valahol egy pöcke ahol az ARK becsatlakozik. Ez jó lenne nekem arra a célra, hogy egy másik rádió (nem ARK) jelét is a 860 hangszóróján hallgassam.
Persze,hogy nem csinál semmit, ha nincs a rendszerbe csatlakoztatva ARK-vevő.
Az NDB-k 190 kHz-től 1750 kHz-ig (hosszú- és középhullámon) működnek. Az R-860 komminikációs (COM) rádió VHF-sávon (118-136 MHz-ig) üzemkész, a cockpiton az ARK és a COM rádiókezelők többnyire egymás közelében vannak elhelyezve, így az ARK P/CT-kapcsoló a 860 kezelőjén lehetővé teszi, hogy egy kapcsolással az irányvevőt rákapcsolja a belső hangosító (Intercom) rendszerre.