Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2017.03.13 0 0 5735

Nem kellett ott egyesével tárgyalni, mert ezek a vállalatok alkották a "Társaság az 50Hz-es vasútvillamositásért" konglomerátumot. (annak ellenére, hogy több is közülük más villamosítással is foglalkozott - mint a Krupp képen a bal oldalon látható németek). A társaság előző terméke egy 50-Hz-es villanymozdony volt Indiába, a Szili ahhoz hasonlít igazán.

Előzmény: Pályaőr (5733)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.10 0 0 5734
Előzmény: Pályaőr (5733)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.10 0 1 5733

Mindössze ennyi cég kellett, hogy elkészüljön a 25 kV 50 Hz-s villanymozdony:

ACEC, AEG, Alsthom, Brown-Boveri, Jeumont, Oerlikon, Schneider-Westinghouse, Siemens-Schuckert Werke, Krupp, Krauss-Maffei, La Brugeoise et Nivelles, SFAG (Usines Schneider). A mozdonyszekrények a Krupp esseni gyárában készültek, a villamos berendezés vezető fejlesztője az SSW volt.

(Kíváncsi volnék a Központi Bizottság ezzel kapcsolatos ülésére, amelyet végül valószínűleg ezzel zártak le: "Elvtársak, nincs más megoldás!")


                 

Valaki azt írta nemrég, szerinte a Szili annyira ronda, hogy semmilyen festéssel nem lehet rajta segíteni. Ízlésekről kár vitatkozni, nekem tetszett, főképp az eredeti (vagy mint itt, arra visszafestett) színeiben. A későbbi egyszerűsítések lehet, hogy meggyorsították a munkát javítás után, de a megjelenésének nem tettek jót. Mondjuk, más mozdonyokénak sem.

Előzmény: kihúzóvágány (5732)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.03.09 0 0 5732

gen, igazad van, egymás után a hét magyar rendelésre készült mozdony.

Előzmény: Sevket Iyidere (5729)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.09 0 0 5731
Előzmény: Sevket Iyidere (5727)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.09 0 0 5730

Szívesen. Nincs kizárva, hogy lehet még több is...

Előzmény: bodrostomi (5726)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2017.03.09 0 0 5729

Szerntem azok mások. Ezen a képen jobban látszik a különbség.

Előzmény: kihúzóvágány (5728)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5728

Szerintem nemcsak a jobb oldalon, hanem a bal oldalon is a magyar rendelésre készülő mozdonyok vannak.

 

Előzmény: Sevket Iyidere (5727)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5727

Csak én képzelem bele a Krupp bácsi háta mögött jobboldalt álló mozdonykezdeménybe a V43-at?

Előzmény: Pályaőr (5725)
bodrostomi Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5726

Köszi az érdekes kiegészítést. Közben rátaláltam a korabeli berlini villamos telepre, ami szintén ezekhez hasonlít.

Előzmény: Pályaőr (5723)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5725

Nem akármilyen fotó!

Előzmény: Sevket Iyidere (5721)
Pályaőr Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5724



Őrtilos állomás. Valamikor Légrádé volt, de a községet a trianoni határ elvágta. A legközelebbi község Őrtilos volt, így hozzá került az állomás.

Hasonlóan járt Bódvavendégi vasúti rakodó. Az 1926-os helységnévtár szerint: " Bódvavendégi község Cseh-Szlovákiához csatoltatott." Azóta is ott vendégeskedik, Hosťovce néven.  A rakodóval a MÁV sem tudott mit kezdeni, így az egykori kassai vasút már csak Tornanádaskáig megy.

https://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%B3dvavend%C3%A9gi 

Pályaőr Creative Commons License 2017.03.08 0 0 5723

Nem egészen véletlenül:  http://iho.hu/hir/egy-eletmu-megkoronazasa/4

"A megcsonkított, nehéz gazdasági helyzetben levő Magyarországon azonban ilyen nagyszabású munkát – amely kiterjedt fejezete volt a Bánhidai Hőerőmű megépítését is magába foglaló, a Dunántúl villamosítására vonatkozó tervnek – csak külföldi, nevezetesen angol kölcsönnel lehetett megvalósítani. Ezt azonban az angolok ahhoz a feltételhez kötötték, hogy tekintettel az ottani nagyfokú munkanélküliségre, a kölcsöntőke értékének mintegy 40-50 százalékának megfelelő munkát angol gyáraktól kell megrendelni. "

Előzmény: bodrostomi (5722)
bodrostomi Creative Commons License 2017.03.07 0 0 5722

Bár nem egy súlycsoport, de mennyire emlékeztet a londoni Battersea erőműre.

Előzmény: Pályaőr (5715)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2017.03.07 0 0 5721
Moskovicsbácsi Creative Commons License 2017.03.01 0 1 5720


1945. JÚNIUS  MAFIRT KRÓNIKA 2.

Átadták a forgalomnak a Szent Imre útján újjáépített vasúti hidat

 

http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5963

 

http://www.ilyenisvoltbudapest.hu/ilyen-is-volt/tizenegyedik-kerulet-ujbuda/item/1935-villanyi-ut

https://www.kozterkep.hu/~/3320/

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.27 0 0 5719
Előzmény: Pályaőr (5718)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.27 0 1 5718

CSAP–UNGVÁR–SZAMBOR–LEMBERG / LVIV-VASÚTVONAL 

 

A vonal vasúti fővonal Ukrajnában. Ungvártól Uzsokig az Ung völgyében halad. A történelmi határt az Uzsoki-hágónál lépi át. A vasútvonal egyvágányú, ma széles nyomtávú (1520 mm). 

 

A Magyar Északkeleti Vasút építését az Országgyűlés 1865. évi XIII. törvénycikke tette lehetővé. A vonal Ungvárig 1872-ben épült ki. A történelmi határt a szintén az Osztrák–Magyar Monarchiához tartozó Galícia felé 1905-ben lépte át.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_Északkeleti_Vasút

 

            

 

                             Csorbadomb, Ung vármegye, nagybereznai járás.                                        Felsőcserbina.

 

              

 

                                                A Nagy-Beszkid-hegyi kőzúzó.                                                   Partfalépítés.

 

 

                                       

 

                     Áteresz építése.                                    Dasov-nyereg, Nagy-Beszkid-hegy.

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.27 0 0 5717

Köszi előre... :-).

 

Előzmény: KVZOLI (5716)
KVZOLI Creative Commons License 2017.01.26 0 0 5716

Nincs mit.Ha kell valami,jelezz nyugodtan.Sok vasúttörténettel foglalkozó könyvem van,utánanézünk.

Előzmény: Pályaőr (5714)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.26 0 0 5715

BÁNHIDA ERŐMŰ ÉPÍTÉSE ÉS A KÉSZ ERŐMŰ

 

               

 

              

    

                                        

 

           

                      Korabeli filmhíradó, azonban hang nélkül, az építésről: http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=8978

 

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.26 0 0 5714

Köszönöm, Zoli. Fordítva emlékeztem, majd már rákeresek a Neten, kezdődhet-e így az Alzheimer, ha addig el ne felejtem, mit akartam keresni...

Előzmény: KVZOLI (5713)
KVZOLI Creative Commons License 2017.01.25 0 0 5713

Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.

Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.

Előzmény: Pályaőr (5711)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.25 0 0 5712

Pályaőr Creative Commons License 2017.01.25 0 0 5711

Légy üdvözölve, Divrotcé. Úgy lesz, mert a térkép is azt mutatja. Írásos anyagokkal kicsit nehezebb, mert a több tucatot, amit átnéztem, mind egymásból írták, az egyszerűség kedvéért.

Előzmény: Divrotcé (5710)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.24 0 0 5710

A húszas évek közepén jött a kétvágányúsítás, utána a villamosítás, én meg azt hittem, az azt megelőző állapotot látom.

 

Az a huszas évek közepe Győrtől keletre jó lesz az 1900-as évek elejének is.

Előzmény: Pályaőr (5702)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.24 0 0 5709

Ha nem mondod, sose jut eszembe. Bizony, hogy ott volt. Ma bent van a skanzenban (-ben?)

 

          

 

http://www.tbmuzeum.hu/Gyujtemenyek/4              http://www.tbmuzeum.hu/Gyujtemenyek/4

Előzmény: Gashpy (5708)
Gashpy Creative Commons License 2017.01.21 0 0 5708

Régen, még gyerekkoromban sokat jártunk a rokonokhoz Tatabányára. Úgy emlékszem, hogy mintha éppen ennél a templomnál lett volna kiállítva egy kisvasúti gőzös. (Ez valamikor a 70-es években volt...)

Ezzel kapcsolatosan van valami információja valakinek? Vagy én emlékszem rosszul?

Előzmény: Pályaőr (5707)
Pályaőr Creative Commons License 2017.01.21 0 0 5707

Köszönet érte. Szép munka volt, én is élveztem. Az Akvárius úr, mármint Nemo Identitas Aquarius azt írja, hogy a kereszt is megvan Bánhidán, a Gellért téri Szent Mihály Plébániatemplom kertjében:

 

Előzmény: Gashpy (5706)
Gashpy Creative Commons License 2017.01.21 0 0 5706

Kedves egészségetekre! :-)

 

Jó szórakozás volt a nyomozás. :-) Először a Turul és a sziklák elhelyezkedéséből próbáltam a gugli sztrítvjúban belőni a helyet, csak aztán jutott eszembe a fentrol.hu. Csak a képernyő kimásolása nem jutott eszembe... Egyébként igen, pont arra a kivágásra gondoltam :-)

 

Előzmény: Pályaőr (5700)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!