Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KiDs57 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 2355

SZia!

A szervizkönyv 120e km-ig mutatja a tennivalókat, 15e km-es ritmusban. Váltó olajcserét egyszer sem ír elő ez alatt, csak ellenőrzést, utántöltést ("inspection").

A differenciálműre 60e km-es csereciklus van előírva.

Szerintem nem hibázol, ha a váltóban is cseréled ezzel együtt. Nem vészes költség!

A kenőanyagok táblázatát csatolom.

üdv

Előzmény: HAJÓS ATTILA (2354)
HAJÓS ATTILA Creative Commons License 2020.04.12 0 0 2354

Sziasztok .  Attila vagyok .

 

Érdeklődni szeretnék   ,a váltóban ,illetve a differenciálműben  mennyi   kilométer után   kell olajat cserélni .és milyet javasoltok ?

2006 os   évjáratú a  Nissan X-trail

 

 Segítséget köszönöm .

Attila

Lesolo Creative Commons License 2020.04.09 0 0 2353

Sziasztok!

 

A P1272  ."alacsony csönönyomás megfigyelés az SCV szelepen keresztü"l sajnos vissza térő  maradt..

 

A biztonsági szelep tesztet, min.5mp/min4000ford.., megcsináltuk---üres maradt az edény..., bár utólag olvasva erről pl F.B-n,esetleg  teljes értékübb lett volna a teszt .., mint ahogy irtad is..,ha huzamossabb km-ig rajt maradt volna a " mérőedény"., és ugy maradt volna száraz....

Vajon a mellékleten lévő nyomócső nyomásértékek referencián belül lehetnek?

A nyomásszenzor kimenő fesz.jele   a ny.szenzoron, multiméterrel lett felvéve.

 

Kitöltési %-t SCV-n nem tudunk nézni--clon AUTO.COM  van csak...,

 

B. Kts-t tudok kérni hétvégére---- , milyen paramétereket kellene figyelni?

 

  KTS-el  ezen az autó van valakienek konkrét tapasztalata a diagnosztika mélységét illetően?

ClaasMan Creative Commons License 2020.04.06 0 0 2352

Igen, ez régebben gyakorlat volt. Azzal magyarázzák hogy a nagy nyomás miatt precízen szerelt alkatrészek (A rail cső, a szelep, meg a másik végén a nyomásjeladó) amiből annyi igaz hogy fontos pl. a meghúzási nyomatékuk! Újabb típusoknál jellemzően azért ezeket már lehet külön is venni.

Akkor nem marad más mint valakit megkérni akinek van ilyen, vagy kiszerelt komplett mocija hogy olvassa le Neked a számokat róla. Javaslom a Facebook-os X-trail fórumot, több emberkének is van bontott gépe!

Előzmény: Lesolo (2351)
Lesolo Creative Commons License 2020.04.03 0 0 2351

NISSAN.  X-TRAlL   T30 2005.02.08,     YD22.   21846/100Kw.        VIN:     JN1TENT30U0124094

 

https://www.ebay.com/itm/NEW-RELIEF-LIMITER-FIT-NISSAN-X-TRAIL-MITSUBISHI-L200-ALMERA-HOLDEN-RODEO-D-MAX/223501639492?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160727114228%26meid%3D89046df23ec44c02b5a527447061105e%26pid%3D100290%26rk%3D2%26rkt%3D4%26sd%3D283704624476%26itm%3D223501639492%26pmt%3D1%26noa%3D1%26pg%3D2060778&_trksid=p2060778.c100290.m3507#vi-ilComp

 

 

"Fuel pressure relief limiter Valve"

 

www.ebay.com

 

A "Compatibl list" -t kitöltve ., ugy tünik hogy ez jó volna az X-TRAIL-BE  is...,   pontossabban nagyon úgy tünik de mégsem 100%-ig biztos.

 

Sajnos ugy van ahogy irod :  Csak csövel együtt kapható Nissánéknál., nem "bontják meg"...., egy igazi horror ár egyébbként.. 

    

ClaasMan Creative Commons License 2020.04.03 0 0 2350

Egy T betűt kihagytál az alvázszámból. Nem hozza a katalógus külön, valószínű csak kompletten van a Nissan-nál a Railcsővel együtt (régebben nálunk is csak kompletten volt az ipari motoroknál). Denso-nál viszont biztos van külön is csak jó lenne valami számot szerezni róla (lenézni, fényképezni)

Előzmény: Lesolo (2349)
Lesolo Creative Commons License 2020.04.03 0 0 2349

Hello!

 

Megtudná irni valaki ennek a Nyomáskorlátozó-határoló , gyári Denso szelepnek a cikkszámát..., A közös nyomócső végén van., nem a nyomásszabályzó szelepről az SCV-től van szó.., Hanem erről : " FUEL RAIL PRESSURE RELIEF LIMITER VALVE"  sajnos nem tudjuk leolvasni kiszerelés nélkül.

 

NISSAN.  X-TRAlL   T30 2005.02.08,     YD22.   21846/100Kw.        VIN:     JN1TENT3000124094

 

 

 

Nagyon köszönöm!!!

Előzmény: Lesolo (2348)
Lesolo Creative Commons License 2020.04.01 0 0 2348

Hello

 

Odáig jutottunk---- noha a biztonsági szelep próbát, lehuzott gumicsövel stb nen hajtottuk még végre--- mindenképp bevállalunk egy ily biztonsági szelep cserét stb., sajnos idáig csak ebay és amazonnal láttam.., autósboltosok meg csak néznek stb..., nem tud valaki egy korrekt magyar beszezési forrást??? Akár PM- ban .

 

Kösz és üdv

 

L.

Előzmény: ClaasMan (2347)
ClaasMan Creative Commons License 2020.04.01 0 0 2347

Most néztem a Navarás doksit. Ez egy sima mechanikus biztonsági szelep a ralcső végén. Egyébként nálunk (ipari dízelmotoroknál) általában a motorvezérlő figyeli hogy hányszor nyitott ki ez a szelep (nyilván a railnyomás hiba alapján - ezért írtam hogy emellé mindig kell lennie railnyomás hibának ) és meg van adva hogy pl. 20x kinyitás után cserélni kell és a diaggal vissza kell nullázni a nyitások számát.

Amúgy a másik szelep  - Xtrail-nél SCV-nek hívjátok - pedig egy nyomásszabályzó szelep. A T30-asban még első generációs CR rendszer van ami azt jelenti hogy a CR szivattyú mindig a max. menyiségű üzemanyagot szállítja és a felesleget ez az SCV szelep vezeti vissza az üa. tartályba. A második generációs CR rendszerek már nem így működnek - már alacsony nyomású oldalon szabályozzák a mennyiséget - mert ez a megoldás sok fölösleges energiába kerül és a pumpa is igénybe van véve mindig.

Az SCV szelepet igazából házilag csak elektronikus oldalról tudod leellenőrizni, meg kell mérni az ellenállását. Mondjuk olyan is előfordulhat hogy egy bizonyos hőfok után változik meg az ellenállása. Persze egy kábelköteg hiba sem kizárható ebben az esetben.

- Az igazi az lenne hogy ha folyamatosan lehetne mérni mondjuk az SCV ellenállását és látni hogy a hiba bekövetkeztekor változik-e.

- A biztonsági szelepről Én lehúznám a csövet, és másikkal beleállnék egy palackba és úgy mennék a kocsival amíg a hiba meg nem jön. Utána megnézni h a tartályba lett-e anyag vagyis kinyitott-e a biztonsági szelep.

Előzmény: Lesolo (2341)
ClaasMan Creative Commons License 2020.04.01 0 0 2346

A Rail cső végén lévő szelep az a biztonsági szelep. Az a feladata hogy ha a railcsőbe valami miatt a megengedett nyomás fölé megy az üzemanyag akkor kinyit és a túlnyomást leengedi tartály oldalra. Ilyenből létezik mechanikus és elektromos vezérlésű is (de annak más funkciója is van emellett). Az Xtrailnél nem tudom milyen van.

Egy biztos hogy ellenőrzésnél itt normál esetben pl. alapjáraton vagy egy fix fordulaton járatva nem jöhet gázolaj. Persze elvileg ha ez a hibás akkor emellé minden esetben társulnia kell egy "alacsony Rail nyomás" hibakódnak hiszen ez kinyitott amikor nem kellett volna és a motorvezérlő által előírtnál kevesebb olyankor a railnyomás. 

Előzmény: Lesolo (2341)
ClaasMan Creative Commons License 2020.04.01 0 0 2345

Szia!

 

Ha kérhetném azt az 5MB-os doksit YD motorkódhoz Én is megkaphatnám? A mail címem: claasman@freemail.hu

Előre is köszönöm szépen.

Előzmény: KiDs57 (2342)
galaxi46 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 2344

Hogy érted hogy nem kapcsol be? Annak nincs kapcsolója, kipufogó gáz hajtja. Hosszú leállás után percekig alapjáraton kell járatni minden turbós motort, mert az a vékony cső, ami az olajkenését biztosítja lassan tölti fel olajjal. Ha esetleg rögtön kapott egy gázfröccsöt, akkor megeshet hogy annyi a csapágyazásának. Szerencsére már nem olyan drága egy turbó felújítás.

Előzmény: B81Levente (2343)
B81Levente Creative Commons License 2020.03.21 0 0 2343

Hello. Van egy olyan problémám , leraktam az autót egy hónapra mikor inditom a turbó nem kapcsol be Nissan x trail 2.2 diesel 2007 es?

KiDs57 Creative Commons License 2020.03.16 0 0 2342

Szia!

Dobj egy mailt a moma79kukacfreemailponthu-ra! Van egy angol nyelvű szervizkönyvem (pdf). A motorkontroll leírás 1500 oldal, 37MB. (Ebben az összes motorvariáció - T30 - benne van.) Elküldeném azt a kb 300 oldalt, ami 2004 utáni YD kódú motorra vonatkozik - ez csak 5MB. Hibakódok, szerelési leírás, grafikus ábrák. Hátha segít.

Igen, az üa. pumpa a motor mögött van, az SCV szelephez a kipufogó lebontása után, alulról fért hozzá a szerelő.

üdv  D

Előzmény: Lesolo (2341)
Lesolo Creative Commons License 2020.03.15 0 0 2341

Szia!

 

 

 

Néhány kiegészités

 

Mint irtam első hibakódkiolvasáskor ez a két kód volt :  P0093 és P1272.  A P1272 szerepel a linkelt oldal tetjén évő hibakód felsorolásában is!  Törölve lett akkor mindegyik---kb jó 100km alatt kb  háromszor dobta vissza ugyanezeket a hibakodókat, a  véletlenszerüen vészüzemmódba kerüléskor--amikor motor , az ujraindás utás megint tökéletes lett.

Nagy segitség  hogy irtad:  Az  SCV szelep volt cserélve Nálad, és minden reset/ujratanitási móka  nélkül is., minden tökéletes volt a csere --hibakodot sem dobott be.

Ezen az autó Nissannéknál cseréltek SCV szelepet  és nyomászenzort  is .(itt vannak a lecseréltek).,

a belinkelt Navarra oldalon a joboldali fényképhez . ahol gumicsöveket látni ..,való szöveg   nem SCV szelepre hivatkozik ., hanem valami nyomás-korlátozó -csökkentő szelepszerüségre.., a baloldali az viszont lehet kinézetre SCV is..,az itt lévőre hajazik nagyon..,ugyanis  ami itt van ugyan ilyen hengeres kinézetű. .

 

Erre a nyomás-határolo(?) két gumicsöves szelepre irják ezt a probát :Huzza le a megjelölt gumi csövet --huzzon rá másikat és azt dugja egy tartályba: Legalább 5mp-ig tartsa a fordulatot 4.000 fölött---Ha nem jön ki üzemanyag akkor használható a szelep----Ha kijön akkor cserélni kell. , szerintem ez a szelep nem az SCV szelep---. kérdés hogy az X.-Trailon is van-e ilyen szelep???

 

Azt olvastam hogy a pumpa borzalmas helyen van , hátul a motor  mögött..,jelenleg fizikailag nem vagyok olyan állapotban hogy utána tudjak nézelödni-keresgelni a helyszinen.., talán jövö héten---, csak "felkészülési" folyamatban vagyok erre az idegörlő rejtélyre...

 

mégegyszer köszönöm a segitséged és baráti üdvözlettel  L.

 

 

 

 

Előzmény: KiDs57 (2340)
KiDs57 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 2340

Szia!

Ez maga az SCV szelep (a képen)!

Nem kapcsoló, hanem (üzemanyag) nyomásszabályozó szelep, a mechanikus üzemanyag szivattyú végén.

A cikk címében a hibajelzések is azonosak azzal amit írtam (és nem azonosak azzal, ami nálad jelentkezett).

Szerintem máshol keresd a hibát!

üdv

Előzmény: Lesolo (2339)
Lesolo Creative Commons License 2020.03.14 0 0 2339

https://navlife.com.au/fuel-pressure/

 

Erröl van szó-- van- ilyen nyomáscsökkentö szelep az X- Trail 2.2 Cdi- is???

 

Kõszi!!!

Lesolo Creative Commons License 2020.03.14 0 0 2338

Szia!

 

Felmerült egy hasonló N.Navarra forumban ilyen szitura  : ŪZEMANYAG  NYOMASKAPCSOLÓ ALKALMI HIBÁJA...., nem az  SCV  nyomásszabályzó szelepröl van szó..., az X- Trailen vajon van ilyen ?  És hol található???

 

CR.rendszereknél  sokszor nyomocső egyik végén  található ilyesmi

 

Köszi minden hozzászólást

Előzmény: KiDs57 (2337)
KiDs57 Creative Commons License 2020.03.13 0 1 2337

Szia!

Igen, az SVC szelepet fel kell hangolni a motor elektronikára (vagy inkább fordítva?).
De: ha nincs felhangolva (jártam úgy vele 1-2e km-t, mert ahol cserélték, ott nem tudták felhangolni), akkor sem produkálhat ilyen hibajelenséget. Nekem érzésre hibátlanul ment, de 0,5-1 literrel lecsökkent a fogyasztás a hangolás után.

Ráadásul az adagoló hiba hibakódja: P0089 és néha P1273 volt nálam. Az SVC szelep cseréje után megszűnt.
Sajnos marad a további nyomozás - részvétem...

üdv

Előzmény: Lesolo (2336)
Lesolo Creative Commons License 2020.03.12 0 0 2336

Sziasztok!

 

Nissan X-trail 2005. 2.2L dci.Teljesen Véletlenszerü teljesitményvesztés.Cseklámpa hibajelzés nélkül! 

Ezeket a hibakodokat (törölhetően)  irja be ilyenkor.

 

P0172--Nyomás--szenzor-érték hibák??

 

P0093 ..üzemanyagszivárgás---nyomásesés érzékelés hiba???

 

Az autó tökéletesen megy ---a hibajelenség nem provokálható ki, akár hosszu-forszirozott (50km)probauttal sem!  Ha limp-be kerül akkor csak alapjáratszerüség van, gázt nem veszii, egy alkalommal le is állt a motor--ilyenkor egy motor leállitás és ujrainditás után tökéletes megint. Hibakódtörlés nélkül is.

 

Márkaszervizben SCV nyomásszabályzó szelepet és C.R.Nyomásszenzort cseréltek, de  semmi változást nem hozott ez a csere!!!

 

Nyomásszenzor multiméterrel mérve referencia értéken belül van.

 

Kérdés: Nyomászabályzó fizikai kicserélése után kell valami reset-ujratanulási figurát végrehajtani?

 

Ilyesmit olvastam ,hogy egy manuális gázpedál reset-ujratanitás megoldotta-megoldaná a limpbe kerülést???

Vagy ez csak egy gyári Consult II diag , házilagos kiváltása akarna lenni pl hibakódkiolvasásra?? sajnos ez egyértelmüen nem derült ki, mert a leirás nagyon hasonlo egy diag nélküli Nissan hibakód-törlés procedurához...

 

Köszönöm segitségteket!

Tomika53 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 2335

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, van egy nissan x trailom 2,2 T30 as. Induláskor légkondinál jelentkezik valami zörgés / mintha valami lemez nem tudna kinyitni/ amikor eléri az autó az üzem hőmérsékletet megszűnik és tökéletesen fűt i. Ez a gond most jelentkezett a télen. Mi lehet a hiba? Segítségeteket előre is köszönöm.

lapi 01 Creative Commons License 2020.01.01 0 1 2334

B.U.É.K 

Üdv mindenkinek. Friss tagja lettem ennek a csoportnak. Kérdésem lenne. Fél éve vettem a trailt.2006-os gyártású Columbia t30 2.2dci 4x4 136 Le. Nem kevés kilóméter van benne 315000km (ismerőstől) kilenc évig volt az övék. Megvételt követően olaj csere (eneos 5w30) plusz szűrők olaj, üzemanyag,levegő (mann filter).

Kérdés: egy ideje 1300-2000-es fordulat között erőteljes kerregő hangot hallat a motor egyre hangosabb.Úgy hallottam meg először hogy ,lassú menetben dombra kapaszkodva.Azóta álló helyzetben is meghallgattam.Terheléskor erősen 2000-ig ,felette halkabban. A kigyorsításkor én nem érzek megtorpanást. Intenzív gyorsításnál azért van fekete füst. Indításkor tízből kilencszer normális amikor nem a másodikra beindul (hideg jellegzetes erős kemény járás). Leállításnál előfordul hogy van utórobbanás.

Kérdésem: Volt már valakinek hasonló problémája? Mi a megoldás?

-Üzemanyagrendszer pl(injektor)

-motor (vezműláncok,hidrotőkék...)lánc hangját nem igazán hallom 

-tökéletlen égés (kerregés)

Hideg motornál nem hallom mondjuk nem is emeltem meg fordulatot csak öt-tiz perc után.

Ha van valakinek tanácsa ötlete megköszönöm.

Egyébként nagyon tetszik a családnak ,nekem még a formája is nagyon.

Elöre is köszönöm.

galaxi46 Creative Commons License 2019.12.27 0 1 2333

Az 1* megjegyzés éppen arról szól, amit írtam.

Előzmény: KiDs57 (2331)
galaxi46 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 2332

 

 

Az xtrail kézikönyvében ez áll:

 

Előzmény: KiDs57 (2331)
KiDs57 Creative Commons License 2019.12.26 0 0 2331

Nem, ennyire nem intelligens a rendszer. A kerekenkénti féknyomás befolyásolásán túl mindössze annyira képes, hogy az üzemanyag szelepet elzárja, ha túl nagynak találja a motorról leadott nyomatékot. És mindez csak az ESP-vel (is) szerelt példányokra igaz.

A csak ABS/EBD-vel szerelt példányoknál csak a fékolaj nyomással manipulál a rendszer. (Ami logikus, ameddig nem feltételezzük, hogy egyszerre nyomja valaki a féket meg a gázt. De ez nem egy rallyautó...)

Amúgy egyébként a szervizkönyv általam megkérdőjelezett mondata nem erről az esetről szól.

üdv

 

Előzmény: galaxi46 (2330)
galaxi46 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 2330

Valahol azt olvastam, hogy a menetstabilizátor progi szükség esetén 2wd állásban is ad a hátsó kerekekre nyomatékot.

Előzmény: KiDs57 (2329)
KiDs57 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 2329

A válasz a leírásban. (30km/h)
Az utolsó pont szerinti funkciót én nem tapasztaltam. Furcsának is tűnik, hogy direkt 2WD-be kapcsolva beindulna az összkerék hajtás. Valaki...?

Előzmény: 8x57js (2322)
galaxi46 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 2328

Az első kerekes csak elsőt hajt. A négykerekes alapból az elsőt hajtja.

Előzmény: 8x57js (2322)
alibi73 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 2327

Ugy látom, jó a kérdés, nem nagyon dől a válsz. :) Én is most vettem ezt a típust, Én sem akarom nagyon terepeztetni, max néha kimegyek vele horgászni, és mezőgazdasággal foglalkozom aztán a földekre megyek még ki. Én 2.2 dCi T30 at vettem.
Sajnos még nem tudok Neked mondani róla véleményt, csak azt hogy nagyon kényelmes!!! ;)  

Előzmény: 8x57js (2322)
alibi73 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 2326
Rendben, akkor 5w30td veszek, az a biztos! Köszönöm a segitséget!
Előzmény: KiDs57 (2325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!