Hát elég volt nekem megtanulni anno többszáz mozdony, teher- és személykocsi típus/altípus ismertető jegyeit, vagy 70 különféle Simson-kismotorét, jópár Ikarus-típust. Az a helyzet, hogy a régi Repülés-könyvek, és az általános Jet=Boeing kultusz alól én sem tudtam még kivonni magam, kapásból rámondja így az ember egy háromhajtóművesre, hogy 727, de nem akartam megsérteni a TU 154-barátokat (részemről annak reptetése a cirill betűk ismeretének hiánya okán nehézkes, sajna ez van). De tény, a repüléssel csak a Flight Simulator óta vállalok jegyességet, és annyi cég és típus van, ehhez idő kell.
Szívesen megnézem a képeket, ami azt illeti, a leírásod szerinti nagy gépek után keletkező turbulencia igencsak beindította a fantáziámat. Az biztos, ha van dobozos verziója, akkor hamarosan mindenképpen mgveszem. Pláne, ha nem viszi le 2 FPS-re a gépet (max-on nálam ezt produkálta a gyári felhőzet).
Lehet, hogy azért van többször, mert a 15 másoperc alatt nem változik a szél, emiatt nem tud fokozatosan megfordulni... ...bár rémlik, mintha fokozatos fordulása is lenne. Windshear. Ilyen opció lenne a FS9-ben? Vagy ez a Shear strength-et takarja?
Stimmel. En az FSnek arra a marhasagara gondoltam, hogy a szel szintek kozott nem finomit az eredeti, ezert eccer csak jol oldalrol megdob.
Ezt kikuszoboli az Aktivszkaj, aki mindenfele ilyen dolgot sokkal realisabban ad elo. Windsheart is ott csinal ahol kell, csinal wake turbulencet is, meg minden nyalanksagot, air pocketeket, vertikalis learamlast, egyszer egy 747 szallt le elottem, en meg dongettem befele ATRel utana. Lebegtetes helyett ledetonaltam. :)
(Egyebkent a koppenhagas felszallos kepem olyan, utana igencsak megdobalt).
Szimulátoros emlék a Ferihegyen volt Tu154 szimulátor. Az igen!
A valódi cockpit ablakai elött fekete fehér TV-n lehetett látni a szomszéd szobában lévő terepasztal fölött "utazó" vidikonos kis kamera képét. Teljesen eredeti műszerek, kormányok, minden. Egy hatalmas analóg!!! computerrendszer ment a szomszéd helységben. Mikor "repültünk" vele, már a hidraulikát nem használták. Több száz kilowattot fogyasztott egymaga csak az.
Állítólag most a Közlekedési Múzeumban van. Sajnos biztos nem üzemképes állapotban. Fénykorában is egy technikus teljes munkaidejét kitöltötte a folyamatos javítás.
Az Active Sky egy kulon kis progi, ami a beepitettol teljesen fuggetlenul csinal mindent, a winds, stb., minden ki van kapcsolva a szimben olyankor.
Meg nem mondom mennyibe kerul, de valami 30-40 $ ugy emlekszem, meg tudom keresni.
Igy aztan ossze sem lehet hasonlitani a beepitettel. Nem is csinal olyat a szel, hogy megfordul 70 csomorol ellenkezore, Te meg csak nezegetesz :), ilyen a valosagban nincs.
A gepigenyt a joisten tudja, nekem atomeromuvem van :) azon nincs gond, mint azt a legutolso CRJ s kep mutatja.
Igen és ha kipipálos a "Winds aloft data..."-nem emlékszem, akkor a széladatokat 15 másodpercenként frissíti. Igen jó kihívást jelent, mikor cirkálómagasságon a 70 csomós szél percenként többször is pálfordulásokat végez.
Ahogy nézem, a szárnyon függesztett hajtőműveseket nem annyira preferálod.:) Nagyon szép képek! Különösen a Tarom 727 tetszett. Ez az Active Sky gépigényben milyen viszonyban áll a beépített felhőzethez képest?
Én fiatalabb emberke lévén első szimulátorom a Secret Weapons of the Luftwaffe demója volt. 386-oson egész jól elfutott, 2 kislemezre felfért. 320x240pixel :)
Egy Me262-essel lehetett nyomulni a B17-ek és Mustangok ellen, még rakettát is lehetett rájuk nyomni.
A retaliator nekem is megvolt!
Később emlékszem 4 nagyfloppyn kaptam meg a Dogfight nevű játékot (bár a nevében nem vagyok biztos). Microprose termék volt.
Ez már tök szuper volt, kafa intróval, lehetett tolni WW1-ben a Fokker DR1-el és a Camel-el, WW2-ben Spittel és 109-essel, Korea F86 vs. Mig15, Vietnam F4 vs. Mig-21, Falkland Harrier vs. MirageIII, és Izrael F16 vs. Mig-23.
Sokat játszottam vele.
Később lett meg egy előbbi testvére a B17-es (a grafikai motor vszeg ugyanaz volt), azzal is sokat repültem.
Azzal az F/A 18 demóval én is sokat toltam Hawaii felett, tényleg nagyon jó volt.
Néhányszor a kikötőben álló anyahajóra is leszálltam vele.
2000-ben volt gépfejlesztés, és akkortól futott el a nekem akkor hatalmas minőségi ugrást jelentő Jane's WW2 Fighters. Vele nagyon sokat játszottam, a korábbi vektorgrafikus programokhoz képest nagyon-nagyon jó volt.
Az F-15 is hangulatos volt Iraq felett, bár azzal kevesebbet játszottam. Kézzel sosem ment a légi utántöltés, emlékszem. :(
Játszottam még a JSF-el is, Afganisztán, Kolumbia, Korea és Kola félsziget felett. Néha még ma is rákattanok.
A polgári repszimes világ 2003 kora nyarán kapott el. Az FS2002-őm 20 gigára duzzadt. Mennyi estén át szedtem le a rengeteg kiegészítőt az avsimról!
És milyen csiga lassan jöttek a sokmegás fileok a 33.6-os modemmel...
Ma meg 10megát lehúzni csak néhány másodperc... Akkor fél órába is beletelt.
Hadd kerdezzek valamit, nem kotekedeskepp, csak segitsegkeppen. Megvetted Te azt a Level-Dt?
"Kiprobalas" utan illik megvenni az ilyesmit, tudom, elhiszem, nem mindenki teheti meg, stb, foleg otthon nem, en konnyen kiadok 20-30$ t mas meg nem, de az a helyzet, hogy a Level D osszeganyolja a gepet, ha nem tul original.
Talalsz egy leveld.dll -t a modulok kozott, azt vedd ki, es utana minden meg fog gyogyulni az FSeddel.
Na, mint oreg motoros, kepekkel meg jovok ma' ha eccer odajutok. :)
Van egy elado CH Products Flight Sim Yoke -om, amit alig hasznaltam (2 hetes). 40 ezerert eladom. Van rajta 1 ev garancia, megvan a doboza, leirasa, hibatlan. Ha kell valakinek irjon!
Sziasztok Virtual Pilot kolegák, lenne egy érdekes kérdésem, egy kurva érdekes problémám adódott, kb fél éve használok fs2004 et az előtt az x-et toltam, és az egyik 40 gigás wincsim azzal van tele hogy fs2004be kiegeket rakok egytől eggyig minden...AI tarffic, scenery database, pmdg, wilco, lago, pss, és a többi minden minden... és úgy 2 hete felraktam a Level-D 767 est és utánna vmiért a játék letiltott minden beállitást minimumra garfika hang, minden... és volt azóta FS reinstall de még igy sem jó, és kipróbáltam ugyhogy a másik wincsimről indítom és ott korrekt volt de hosszú történet hogy azt mért nem használom...tehát bocs hogy nem éppen FS emlékkel jövök hanem hibával de reménykedem hogy tudtok megoldást, bár google sem adott normális linket ami tudott vona...de próba szerencse előre is köszi.
Nekem még ZX Spectrumon volt az első élményem. Ott az ős FS-ben talán egy Cessna volt és 1 vagy 2 reptér. Emlékszem eléggé nehéz volt leszállni billentyűzettel. A kifutópálya pedig néhány vonalból állt csak.
Utána pc-n volt egy két nem maradandó emlék. Pl. Retaliator
A végén pedig 2004 tájékán hozzám került az FS2004 és onnantól indult újra a szimulátoros őrület. Jelenleg épül a valós méretű 737-es szarvkormány és a gázkar pult.
Ja és idén volt alkalmam kipróbálni egy igazi 737-es szimulátort. Tehát a fullosat. Igaz csak kb. 10 percre, de az szédítő volt ! Szó szerint, mert a vetített kép annyira folyamatos és annyira kitölti a látóteret, hogy kikapcsolt kabinmozgatás mellett is úgy éreztem, hogy mozgunk. Persze az is meglepő volt, hogy valójában milyen kicsi is egy 737-es cockpit vagy akár a szarvkormány. Irányítani pedig könnyebb volt (!), mint otthon joystick-el ugyanazt a gépet. Sokkal precízebb volt, a gép például nem mászkált el a betonról, a pedálokkal gyönyörűen középen lehetett tartani felszállás közben.