A szoc. brigádok helyett_ máig őrzöm a püspök úr levelét, amelyben megköszönte a Május 1. szocialista brigád munkáját patinás könyvtárukban végzett társadalmi munkánkért..._jött a keresztényi szeretet, íme...
Ma egy olyan napnak évfordulója van, melyről a mai 1956-os "sztár"-történészek nem szívesen beszélnek, a politikusok a nagy ünnepi mámorban nem említik,
"De amikor annyi éves távollét után először tette a lábát hazai földre, midőn a fogadására még maga Kádár János is megjelent a Népstadionban.
Akkor ottan Puskás meghajolt a díszpáholy előtt. Testi felépítését meghazudtoló mélységben. Bizony, sokan sokszor hajoltak meg a gyilkos Kádár előtt, annak előtte meg utána is egy kicsinyt. De ezek közül az egyik legmélyebb meghajlás a Puskásé volt.
Mégis azt mondom, mit számít. Attól ő még Puskás marad." Végh Antal: Ötkarikás szemmel
Ehelyett inkább csak hálás lehetett, amiért újra láthatta a hazáját; a maga kompromisszumait mindenki megtartja az életben.
Eza PuPu a kék betüs profi nethuszár a 120as hsz-sával, minösitette magát. Eldöntötte, hogy "56" a nyilasok hortyisok néhany idealistával csinálták a "csetepatét" ok, csak anyit teszek hozá, hogy a "zavargások" mamár Europa történelme, ezvolt a elsöszög a akkoriban félmetes kommunizmus koporsojába. A világ bámult, Magyarország lett a világ "lektököseb" országa, da elkorcsosult a kaaaaaadari "joléttöl" (olcso hurkával tele gyomor meg egy trabant) Hogy mitöl hires Mo? akkor a valasz: Puskás Ferenc meg 1956. ámen.
Ez a képlet tisztán megállna talán az orosz vagy a balkáni bojárok világában. Valami íróember mondotta volt, hogy a magyar úrnak nincs párja se keleten, se nyugaton, napi nyelvre lefordítva a korrupt döbrögit nem vonja itt felelősségre senki és nem is lövik őket agyon a riválisaik...
Ebben semmi meglepo ,nincs ez az evezredes kasztrendszer eredmenye,a magyar csak ur lehet vagy szolga . Ezen a szemleleten nem valtoztattak se szabadsagharcok, se forradalmak, se ellenforadalmak.Aki meg nem ebben a katergoriaban gondolkodott vagyis a polgar(burzsoa)- proletar kategoriaban az meg vagy zsido volt, vagy valami hazatlan bitang svab szocdem.
Há' már mér' ne? Mint mikor Fábri utolsó filmjében mondja talán a Benkő Gyula a Kállai Ferencnek: 'te elvtárs, az ég se tudna megkülönböztetni minket már a régi megyei uraktól'...
A francokat, kényelmes dolog kizárólag a Kádár-rendszerre fogni a mostani trutymót, de féligazságokkal nemhogy a padlás, a sufni is tele van. Vagy ezer éve hajtják ebben az országban ezt a dzsentri-szolgabíró tempót, volt idő bőségesen a hajlékony gerincű polgárok kitenyésztésére. Nem úgy, mint tőlünk keletre, itt még valamennyire nyitott a felemelkedés útja, alkalomadtán dübörög a magyar géniusz, a felemelkedés előtt vagy kinyújtja a nyelvét az emberfia vagy kiszúrja a szomszéd szemét megelőzésképpen. Ehhez konkrétan nem kell két párt, elég egy is.
Ami a közösséget illeti, igazad lehet, - rögvest, hogy végetért Kádár rettenetes országlása, azonnal kitört a parttalan emberszeretet, háttérbe szorult a kapzsiság, az erőszakos érdekérvényesítés és népünk beevezett a magyar emberek boldog és összeforrott közösségének csendes révébe, - a farkas a bárány hátát mosta, a róka a nyúl fülét vakargatta, - boldogság, jóindulat és magas erkölcsi színvonalú barbie-babák országa lettünk, mint tuggyuk...
:O)))))
off
Lehet, hogy néha-néha még beszélgetni is lehetne veled?
Hát én is szégyellem, de mit tegyünk, - egy ilyen ostobához képest, mint te is vagy, még a rendőrcsizma is akadémikus, - nem szólva arról, hogy mennyivel jobb az illata, mint neked...
ez pedig a tudatlan tömegek megtévesztésének és bűnös manipulálásának minősül, ugye.
Hát baszki, ha a lottón is így kombinálsz, komolyan irigyelhet bárki is..:)
tudta, hogy az ember természete a legnehezebben megváltoztatható dolgok közé tartozik
Jellemző volt erre, hogy utólag nem tudott rábólintani a Tanácsköztársaság idején bevezetett alkohol -és dohánytilalomra. De a lényeg nem ez: élete végén, a nyolcvanas években Kádár nyíltan azon dohogott, hogy eltűnt a közösséget megtartó viselkedés a társadalomból. Egyenest volt ez következménye az ő uralmának; alternatíva lehetett volna tán a Rákosi-kori "Sződd a selymet, elvtárs" napi kötelező éneklése.
a sok jó, amit a társadalmától kaptak, majd szépen lassan meggyőzi az embereket az általa képviselt társadalmi rend felsőbbrendűségéről
Ha idealista volt, akkor azok különleges fajtájához tartozott; abban a hitben élve, hogy ti. a rendszer, amit felül ő komandíroz, a hatékonyság, az igazságosság meg a jótét lelkek munkája nyomán virágzik. Nem tanulság nélküli Németh László hozzáállása; mindenkor szocialistának vallotta magát, a hatvanas években példaként említette a mezőszilasi TSZ eredményes dolgozóit, "ezer magyart", akiket mégis "múltjuktól, természetüktől idegen ketrecben ráznak". Vagy az életrajzírója szerint: A forradalomból megkaptuk a kicsit nagyobb kenyeret, a kicsit nagyobb szabadságot (...)Mindent megkaptunk, csak a megszenvedett igazát az egésznek, azt nem. Lehet az ilyesmin moralizálni, ember alkata válogatja.
a szentek és a próféták sorsa
Mein lieber Gott..)
Porszemek vagyunk és az életünk hangyafasznyi, - nem illene túl magabiztosan ítélkeznünk, - nemde?
A fórumok errefelé hajaznak a kötetlen kocsmai szófosásra, persze, ha elbeszélünk néha egymás mellett.
Igazan bajos dolog amikor a volt rendszer egyik eröszaszervezetenek szorgalmas altiszti rangban szolgalt tagja kiokitja az embereket.A komunistakrol bolsevikokrol.
Hát itten bizony egy valag marhaságot sikerült összehordanod.
Ez a vejem-fijam dumád meg igencsak izzadságszagú, - te bizony direkt rokoni kapcsolatot akartál volt kovácsolni Apró Antal és Amiferink között, ez pedig a tudatlan tömegek megtévesztésének és bűnös manipulálásának minősül, ugye.
A kommunista - marxista, - olyan ember, aki hisz abban, hogy egyszer majd, a távoli jövőben kialakul egy közösségi tulajdonra épült társadalom, amelyben az ember ember által való kizsákmányolása mexünik, mindenki képességei szerint vesz részt a javak termelésében és szükségletei szerint részesül azokból..
A bolsevik pedig az a a türelmetlen és küldetéstudatos ember, aki a saját populárisan kommunisztikus társadalomképét erőszakos eszközökkel akarja a népre kényszeríteni, a nép érdekeire való hivatkozással.
Csermanek, - akit egyébként a normális emberek Kádárnak hívnak, - nem volt mindíg öreg, - bár neked eléggé nehéz lehet elképzelni, de ő is ember volt, aki csecsemőként kezdte és rengeteg időnek kellett eltelni, mire megvénült.
Az ő társadalomképe nem ábrándokon alapult, tudta, hogy az ember természete a legnehezebben megváltoztatható dolgok közé tartozik, és nem is igen erőszakoskodott, hogy az emberi természetet megváltoztassa, - mindössze a termelőeszközök társadalmi tulajdonban tartása mellől nem tágított, ez volt az ő bűnös utópiája.
Meg is bűnhődött érte, a nép nagy zászlólengetéssel ünnepelte saját kifosztását és földönfutóvá tételét, - általában ez szokott lenni a szentek és a próféták sorsa saját hazájukban.
Kádár kommunista volt, de a bolsevizmus nevelte kommunista, aki azt hitte, hogy a sok jó, amit a társadalmától kaptak, majd szépen lassan meggyőzi az embereket az általa képviselt társadalmi rend felsőbbrendűségéről, de persze ez illúzió volt, - az embernél ostobább állat kevés él a földön, és a magyar nép még ezen a halmazon belül is minősített idiótának és önmaga állandó ellenségének számít.
A történelemnek meg ötven év semmi, - egy szempillantás, ami nem igazol semmit és semminek az ellenkezőjét sem.
Sztálin és Hitler egy-egy sajnálatos baleset csak a történelem kérlelhetetlen és feltartózhatatlan vonulásában, és a nevükben vagy miattuk elpusztult embermilliók miatt sem zökken ki a történelem szekere, - ha az van megírva, hogy közösségi tulajdonon alapul majd a világ és globális lesz a Föld társadalma, akkor az lesz, ha fejreállva imádod a magántulajdont ma, akkor is.
Porszemek vagyunk és az életünk hangyafasznyi, - nem illene túl magabiztosan ítélkeznünk, - nemde?