Az összehasonlitashoz fontos az octanszámot is figyelembe venni. Nem beszélve a premium quality és adalékokkal ellátott benzinekröl. Ha csak az USA-ban nézzük IS lényeges eltérések vannak, városrészekben és benzintársaságok között is. Hát még ha egy europai, pld. német árral hasonlitunk.
Az mekkora szar, amikor a poént magyarázni kell, de hát így jártam, amiért a dizelt már nem raktam bold+italic-ab, mer aszittem betmen vagy, és többet vártam tőled, mint abban a másik viccben, amit viszont már magamtól se fogok magyarázni, nemhogy kérésre.
Viszont hol írtam én bármilyen anyagi körülményekről? Te aztán tudsz a sorok között/mögött/helyett olvasni, ecsém!
"Azt vettem észre, hogy te meg a ragi félre értelmezitek a forumot"
igen, ez lehet a baj. Nem fenyegetes az, ha azt mondom, kiszallok a beszelgetesbol, ha a 3 nicked valamelyike meg 1 uj topikot nyit, csak magamnak tett igeret - es akkor most igy is teszek - ne vedd magadra.
A federal penzek bizony kongresszusi elosztassal, es annak elonyeivel es hatranyaival jarnak. Cafolj. Mintha a te feleseged zuhant volna le az osszeomlott hidon, ugy.
Es amig nagy siker egy kongresszusi kepviselonek, ha federal penzbol uj utakat, hidakat, feluljarokat epit, es ujravalasztassal kecsegtet, a mar meglevok felujitasa, karbantartasa nem akkora szenzacio. A hidosszeomlas eset elgondolkoztatott a teman.
Interstate - federal. Regebben. Most egyre inkabb toll road. Valszeg allamonkent valtozik, igen.
Lasd a hidak-feluljarok esetet, erdekes. Nememlekszempontosan, ki volt a kongresszusi bizottsag elnok, azt hiszem, Pennsylvaniabol valaki. Epult annyi feluljaro, hogy csak na, az allamaban. Csak Minnesotaba nem jutott penz a kiralysaga idejen, valoszinuleg.
azt irtad, parhuzamos es szabadon valasztott a kulturalt kozlekedesert, meg ilyenek. Pedig koltsegei vannak, es sokszor dijakbol fedezik. Nalunk oriasit ugrott a nepesseg az utobbi idoben, es uj utak kellenek, majdnem mind fizetos lesz. Megy a vita, buntetik-e a messzirol dolgozni jarokat.
Az a jo hir, hogy en nem hozongok, ha fizetos az autopalya Europaban, sot akkor sem, ha USA Interstate-n. A Chicago-ba masfelet nem talaltam meg, igaz, nem is kerestem, csak mentem az intestaten, csakugy, mint New York fele a 95-oson, es bar valoszinuleg te sokkal tapasztaltabb vilagutazo es terkepolvaso es szoftvertulajdonos es travel planner vagy, mint en, azert engedd meg, hogy ugy tunjon innen nezve, hogy a floridai turnpike-od a kivetel. Ismerem egyebkent, mellette lakik a sogornom.
Nagyszeru a beke es a boldogsag es az olcso benzin, de itt 6000 a hazado es a federalt is fizetjuk becsuletesen, szoval, ha konnyes szemmel dicserjuk magunkat, milyen jo nekunk itt az olcso benzinnel, ezt is illene megemliteni. es en tovabbra is allitom, hogy a helyi utcakat utakat a helyi adokbol, az interstateket a federal taxbol epitik a vilagnak ezen a felen.
En csak a feltett kerdeseidre valaszoltam, legjobb tudasom szerint. Es felcsillant a szemem, hatha ismersz valami parhuzamos autopalyat, amit en nem... a 95-oson vagy Chicago fele, mert ott is az interstaten kellett fizetni, mint a koles, hajolemlekszem.
Irtam, hogy mashol nincs ekkora hazado, es nem a hazadobol koltenek az utakra (utcakra) hanem a benzinadobol. Az autopalyak dija pedig az autopalyak epitesenek a koltsegeit/profitjat fedezi.
Hogyan tudok DC-bol New Yorkba eljutni a 95-oson, fizetes nelkul.