Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2024.08.17 -2 0 43694
V43 - 1157 Creative Commons License 2024.08.14 -2 3 43693

Sikerült osszehozni a 19873-nak 15, aztán 5, majd még 15 perc késést a balf#szkodással. 19711 nem is várja meg, mert ugyan mi a jó francnak😀  Csak 50 átszálló lett volna.

Kap 10 percet a vízipók,  Alsóörsön még úgy is várt volna a késő kékhullámra. De hát szómbathályán tilos normálisan dolgozni 😄💚💚😘

superconductor Creative Commons License 2024.08.14 0 1 43692

A jelző előtt megállás (jelenleg) nem a vonatbefolyásoló feladata, hanem a mozdonyvezetőé. Az EVM (ha egyáltalán ki van építve) nem is fog fékezni addig, amíg jelzőmeghaladás nem történik.

 

Tudtommal egyébként 50 m megcsúszási távolsággal kell számolni, de hogy erre milyen függések vannak építve, azt nem tudom.

Előzmény: Divrotcé (43688)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.12 -1 1 43691

Pont emiatt.

Itt a dög most is Füreden.

Előzmény: Adamis Gusztáv (43690)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2024.08.12 0 0 43690

Akkor emiatt allt a 19706 (szombathelyi hullam) egy orat Fureden v az ettol fuggetlen?

Előzmény: zjakabfi (43689)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.12 -1 0 43689

19776 feladta.

Divrotcé Creative Commons License 2024.08.12 -1 0 43688

"De ha mindkét végen van terelési lehetőség vagy pl. a kijárati jelző elég messze van a másik vonat vágányútjától (jól működő vonatbefolyásoló berendezés jó esetben ekkor meg tudja állítani a túlszaladó vonatot), akkor engedik az egyidejű bejárást."

 

Az egyidejű menetekhez szükséges kijárati jelző - másik vonat vágányútja távolság mennyi kell hogy legyen? 50 m? 300 m? Ez biztosan elegendő, hogy a jól működő vonatbefolyásoló berendezés megállítsa a vonatot? (Nem inkább azért van ez a távolság, hogy ha már úgy is meg szeretne állni az a vonat, csak éppen egy-két-tíz-harminc méterrel alulfékeződött?)

Előzmény: Godolloi HEV (43680)
dave_dömper Creative Commons License 2024.08.12 0 0 43687

"Egy így nagyon jól bebiiztosított rendszernek tűnik. Akkor hogyan tud / szokott létrejönni az ún.

 aláváltás ?"

 

Kifogástalanul működtetett elektromos (jelfogófüggéses rendszerű), vagy elektronikus áramköri úton ,működő biztosítóberendezés és hibátlan - fegyelmezett, megfelelőendokumentált üzemeltetés kezelés

és engedélyezés - értesítés esetén nem fordulhat elő.A fegyelmezettség alatt elsősorban azt kell érteni, hogy amennyiben valamely okból, előzetesen beállított, lezárt menet számára biztosítiott állapotot felül szeretnének írni valamely okból, azt rendezetten, fegyelmezetten, minden előzetes engedélyeztetés és értesítés mellett és szigorúan dokumentált módon hajtják - e végre. Maga, a hibátlanul üzemelő biztber nem tesz lehetővé semmiféle un. aláváltási kisérletet, csk és csakis előzetesen engedélyezett és ellenórzött feltételek fennállása esetén engedélyezett kényszer-kezelés- feloldási művelet útján, ami

viszont szigorúen szabályozott, ellenőrzött és dokumentált folyamat..

 

Hogy a fegyelem mennyire fontos, azt leginkább egy önműködő útátjáró fedező biztosító berendezés

például egy a közlekedő vonatok által működtetet,t csapórúddal kiegészített fénysorompó berendezés územszerű működtetésével lehet érzékeltetni. Működhet bármilyen az hiba-, és zavar - mentesen, ha a keresztező közúton közlekedő jármű vezetője valamely okból úgy dönt, hogy az átjáró megközelítésekor,

az áthaladáskor illetve elhagyásakor nem az itt érvényes magatartás szabűályok szerint jár el, maga a rendben működő sorompóberendezés sem védi meg semmitől, még a közeledő vonatszerelvénytől sem.

Előzmény: Augusztusi Dusán (43684)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.08.12 0 0 43686

Nem mindenhol van ilyen rendszer kiépítve.

 

https://youtu.be/FJWOMqMWgAM?si=3tcWTN6V0Y0LivwB&t=540

Előzmény: Augusztusi Dusán (43684)
H_CS Creative Commons License 2024.08.12 0 0 43685

Egy így nagyon jól bebiztosított rendszernek tűnik. Akkor hogyan tud / szokott létrejönni az ú.n. aláváltás?

 

Lengyeltótinál az éjjel részben helyreállították a pályát, újraindulhat a forgalom | MÁV-csoport (mavcsoport.hu)

Előzmény: Augusztusi Dusán (43684)
Augusztusi Dusán Creative Commons License 2024.08.11 0 0 43684

Egy így nagyon jól bebiztosított rendszernek tűnik. Akkor hogyan tud / szokott létrejönni az ú.n. aláváltás?

Előzmény: dave_dömper (43681)
Fizolti Creative Commons License 2024.08.11 0 1 43683

Alapvetően a 43680 és 43679 szerint, de valahol az utasforgalmi oldalt is figyelembe kell venni. 

 

(pl. szigetperon nélküli állmáson megálló személyvonat elé nem szabad áthaladó vonatot engedni kétvávágányú pályán sem. Egyvágányú pályán is előfordulhat, hogy már megállt vonat után meg kell várni, amíg a leszállók elhagyták a vágány környékét, a várakozó felszállók felszálltak, és csak utána engednek be amúgy megálló vonatot). 

Előzmény: Down under (43677)
V43 - 1157 Creative Commons License 2024.08.11 -1 0 43682

11:11-es Katica elhasalt Füreden...

dave_dömper Creative Commons License 2024.08.11 0 2 43681

"Pl. az egyiknek aláváltanak..."

 

Csak úgy, minden előzmény nélkül, nincs lehetóség un. aláváltást még kezdeményezni sem, egy valóban egy akár mechanikai, akár villamos (elektro-mechanikai, avagy elektronikus) függési rendszerel űzemelő berendezéssel biztosított vasútállomáson. Ehhez ugyanis a már beállított, azaz már elkezelt, és a kezelés eredményeként, azt követően zárt állapotban lévő elemeket (menetben érintett, illetve un védőváltóként érdekelt váltók és az összes e célból beállított jelzők) előzetesen eddig beállított állapotában bárminemű változtatást csak úgy kezdeményezni, miután ez az adott helyzetben közvetlen balesetveszélyt hoz létre. Az e célra szolgáló rendkívüli kezelési esemény neve "a "kényszer" minősítő jelzővel azonosított. Azaz az ilyen művelet kezdeményezése un. "kényszeroldás"-sal próbálható, ami azonban - éppen az előbbiekben ismertetett okok következtében - veszélyes helyzetet létrehozó és emiatt rendkívüli intázkedésekkel van körülbástyázva. Ilyen például a művelet kezdeményezésének elézetes mmentuma, valamint az esemény minden elemének egy részről naplózása, azaz írásbeli rögzítése és valamint a biztosító berendezés gépi kiépítése, adottsága révén rendelkezésre álló, eltüntethetetlen rögzítése - éppen a veszélyes helyyzetek kialakulásának utólagos feltárhatósága, és az ennek során alkalmazott műveletek reprodukálhatósága céljából.

 

 

Előzmény: Augusztusi Dusán (43678)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.08.11 0 3 43680

Azért nem szokták engedni, mert ha az egyik valamiért nem tud megállni a vágány végénél, akkor nekimehet az éppen bejáró másiknak. De ha mindkét végen van terelési lehetőség vagy pl. a kijárati jelző elég messze van a másik vonat vágányútjától (jól működő vonatbefolyásoló berendezés jó esetben ekkor meg tudja állítani a túlszaladó vonatot), akkor engedik az egyidejű bejárást.
De persze a szabályok az itt leírtaknál jóval bonyolultabbak, csak a lényeget próbáltam leírni.

Előzmény: Down under (43677)
r1232 Creative Commons License 2024.08.11 0 5 43679

Ez alapvetően a biztosító berendezéstől és az állomás kialakításától függ. Vannak olyan helyek, ahol engedélyezett az egyidejű bejáratás.

Előzmény: Down under (43677)
Augusztusi Dusán Creative Commons License 2024.08.11 0 0 43678

Laikusként is azt gondolom, hogy biztonsági okokból. Pl. az egyiknek aláváltanak, közben a másik mozgásban van, a peronon utasok várnak. Stb.

Előzmény: Down under (43677)
Down under Creative Commons License 2024.08.11 0 0 43677

Lenne egy kérdésem!

Keresztek esetében az egyidejű bejárás az állomásokra miért nem engedélyezett?

Augusztusi Dusán Creative Commons License 2024.08.10 0 0 43676

Szombathelyre ment. A mozdonyt és a kocsikat is ott fogják javítani.

Előzmény: PxTxM (43675)
PxTxM Creative Commons License 2024.08.10 0 0 43675

Sziasztok! 

 

Tud valaki esetleg valamit a MÁV-HÉV tegnapi Bobós tehervonatáról (08. 09)? Merre ment, és mit vitt?

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2024.08.08 0 0 43674

Tudod, ez hanyszor tortent mar meg? 😉

Előzmény: V63-017 (43673)
V63-017 Creative Commons License 2024.08.08 -1 2 43673

T. utas tudja, hogy a vonata minden nap az 5. vágányról indul. Munkahelye miatt a postánál levő bejáraton közelíti meg a peront a Keletiben, kényelmes tempóban is eléri a vonatát, felszállás után 1-2 perccel már indul is.

Majd jön a te elképzelésed:

Késik IC/EC/railjet...a drága vasutasok ezért gondolnak egyet és a technológiát lesz*rva beteszik a vonatot a 9. vágányra. T. utas megérkezik ismét és abban a tudatban, hogy az elmúlt fél évben mindig onnan indult a vonata, el is indul az 5. vágány felé. Odaérve azt látja, hogy a vonata sem kiírva nincs, sem fizikailag nincs ott az 5. vágányon. Rohan az első kijelzőhöz, ahol látja, hogy a 9. vágányon van a vonata, ami 1 perc múlva indul (a következő meg fél óra múlva), és akkor két verzió van:

 - a vasutasok felmenőit mindenféle ősi mesterséggel hozza összefüggésbe amiért a vonat nem az 5., hanem a 9. vágányon áll, hiszen nem indokolta semmi, hogy ne az 5. vágányon legyen, mivel ott nem áll másik vonat, majd vár fél órát, mert épp nincs kedve rohanni.

 - az előző verzió első fele itt is érvényes, de utána ész nélkül, elkezd átrohanni a vágányokon keresztbe és csak a szerencsén múlik, hogy nem lép le rosszul a peronról és töri ki a bokáját, vagy gázolja el egy éppen bejáró vonat, de még így sincsen semmilyen garancia arra, hogy eléri a vonatát.

Az általad felvázolt elképzelés akkor lenne életképes, ha a Keletiben is lenne a Nyugatihoz hasonló aluljáró, amit igénybe lehetne venni ilyen helyzetben az egész csarnok megkerülése helyett!

 

Előzmény: jbaal (43672)
jbaal Creative Commons License 2024.08.08 -1 0 43672

Én értem, de direkt nézem sokszor, hogy semmiféle érkező vonatnak még a szikrája sincs kiírva sokszor a csarnokra, és ott tátong üresen. A MÁV app-nál ha egy adott állomás adatait nézve rámész az "Összes" gombra, elég szépen látod, hogy mi várható. Amikor Kelenföldnél el van vágva valami soproni/szombathelyi vagy akár a Railjet, gyönyörűen látszik, hogy ott rohad üresen a helyük, nem fognak ők azért technológiát módosítani, hogy a többit berakják a helyükre.

Előzmény: M41 2180 (43671)
M41 2180 Creative Commons License 2024.08.08 -2 0 43671

Mindent nem lehet a csarnokba fogadni. Mondjuk nekem is szimpatikusabb lenne, ha a sülyi, szolnoki std bokorugró és zónázó vonatok az 1-5 vágányokat használnák,  a távolsági szerelvények meg a csarnoki vágányokat. 

De alighanem üzemi szempontok is szerepet játszanak. Pl az oláh IC szerelvényekkel szerelvényt szoktak bontani. Ezt az 1-2 vágányokon kényelmesen megoldhatja, úgy hogy a csarnoki meg 10-13 vágányok forgalmát ne zavarja. Viszont ha 6-ról kezdi ezt az időre foglalja az 1-5 vágányokat. 

Előzmény: jbaal (43656)
fggeri Creative Commons License 2024.08.06 -1 1 43670

A történetben elég sok a "ha". A lengyelek például úgy tudják, hogy az érkezett gép ideiglenesen van nálunk tesztjelleggel, mivel ők azt év végétől a PKP-nak akarják továbbadni. A másik 13 gép, ami a svédektől jönne, pedig még nem igazán van kilátásban, ha megnézed a Startos közleményeket, már kettő jött ki olyan megfogalmazással, hogy "érkezHET". 

Előzmény: Eddy Wata (43669)
Eddy Wata Creative Commons License 2024.08.06 0 0 43669

Ha a 15 gép majd elkezd dolgozni igencsak borít mindent. Hörgők és desirok szabadulhatnak fel, más vonalra csoportosíthatják át őket. 

Előzmény: zjakabfi (43668)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.05 -1 0 43668

Az új gépek miatt? Vagy más okból?

Tulajdonképpen most miért az? :)

Előzmény: Eddy Wata (43667)
Eddy Wata Creative Commons License 2024.08.05 0 0 43667

Benne van a pakliban. Ami szerintem borítékolható hogy jövőre nem lesz klasszik nyáron a Fenyves. 

Előzmény: zjakabfi (43660)
HBweb hu Creative Commons License 2024.08.04 0 1 43666

Ez a déliben is így történt / történik, ha a vasúti dolgozók találják meg. 

Előzmény: zjakabfi (43665)
zjakabfi Creative Commons License 2024.08.04 -1 3 43665

Itt szidták a füredi személyzetet?

Telefon elveszett, takarító megtalálta,leadta, töltőre tették, pénzt nem fogadtak el.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!