Sziasztok! Én egy meg működő Piko-Ankert Fiat 124 Coupe távirányítós autót szeretnék vásárolni, ha valakinek van eladó, vagy tud tippet adni, hol érdemes keresni annak nagyon örülnék!😊
Szerintem ez Havas, határozottan úgy emlékszem, hogy láttam ilyet az özvegyénél. a benne lévő figura is erre utal, ill a primitív kidolgozás. Valószínűleg a hasonló külföldi koppintása... Én vonatos vagyok pár vasútmodell katalógust vettem tőle anno. Mutatta ezeket is de akkor nem érdekelt, nem is nagyon gyűjtötte még senki akkoriban, ez több mint 15éve volt...
Ez valóban szinte ugyanaz, de az enyém lényegesen egyszerűbb és elnagyoltabb. Leginkább a kerekeknél látom az eltérést, de az emberkék kidolgozása is elmarad ezektől.
A másik fontos körülmény az lehet, hogy több mint 40 évvel ezelőtt nem nagyon tudtak nekem venni a sarki trafikon túlról származó játékokat :)
Tud valaki valami infót ezzel a járgánnyal kapcsolatban.
Most találtam meg szüleim padlásán és emlékszem sokat játszottam vele kiskoromban.
Ennek ellenére szinte hibátlan állapotban maradt meg.
Arra tippelnék, hogy köze lehet a Havas Gyula féle kisautókhoz, mert a több mint 40 éve benne félrészegen üldögélő sofőr és utasa mind méretben, mind formában szerintem teljesen egyezik az említett kisiparos által gyártott kisautókban utazókkal.
A sárga karosszéria eléggé jó állapotban került hozzám: nem voltak töröttek a tető-oszlopok. Talán csak a bal oldali "B" oszlopot kellett egy kicsit megegyengetni/ ragasztani. (Ez ritkaság...) Tamiya Compound-dal szoktam kezelésbe venni; Ettől fényes lesz a műanyag (+ a plexi), mint a Salamon tök...életessége.
A belső rész hiányos volt, az alváz pedig törött.
Készítettem neki egy szép belteret: a seb.váltó több részből lett összerakva: gondoltam kifestem egy kicsit. A váltógomb "fa-hatású" lett, a teteje pedig áttetsző piros, ahogy a korszakban dukált. Az üléseket is korrigálni kellett... A kormány is donorból jött. Hasonlóan a lökhárítók; ezeken a "gumi-bakokat" matt-fekete modellfestékkel kínáltam meg. Megtetszett egy Bburago Renault Alpine pedálsora, ezért beleraktam....
Mivel a piros "5-ös rajtszámos" verzió még sok munkát igényel majd, egyszerűen átszereltem annak az alvázát és a hajtást/ távirányítót.
Szóval, - végül is - ezzel nem volt olyan sok munka.
Amit viszont ma csináltam, az trükkösebb: két törött alvázból (alaplapból) szerkesztek egy használhatót. A bowden bemeneténél (tehát a Skodri hátuljánál) szoktak a problémák keletkezni: összevissza törött volt két alváz is. Szerencsére pont máshová estek a repedések/törések; Így kisakkoztam belőlük egy korrekt alaplapot. Kár, hogy nem fényképeztem le az egész munkafolyamatot, de a végeredményről majd teszek fel képeket.
Ez kerül majd a - jövőbeni - piros példány alá. Azzal nagyon sok munka lesz. Típushibák: az A / B oszlopok eltörnek. A bowden bemenet (és az egész alaplap) törött. Dísztárcsák/ kormány és az ülések hiányoznak. A szélvédök sérültek, az ajtókon lévő háromszög alakú plexi(k) nincsenek meg, pótolni kell őket.
Egy újabb restaurált darab. (Még nem 100%-os, de szépen működik.)
Tudom, hogy szentségtörés, de ha már került bele egy krómozott váltókar, "fa gombbal", akkor talán megbocsájthatóak a pedálok és a lökhárítók fekete "gumibakjai". Mivel magamnak készítettem, így én megbocsájtom ... ;) Azon még variálok, hogy maradjanak-e a vaj-fehér dísztárcsák, vagy a később elkészülő pirosra kerüljenek / ezen pedig legyenek krómozottak (?)