Keresés

Részletes keresés

mopet46 Creative Commons License 2012.08.07 0 0 248

Én tudom, hogy nem úgy vezetett, annál is inkább, mert ismerem.

Azt is értem, hogy Oldrad nézte a menetrendet. De úgy látom, Te nem tudod értelmezni a smile-kat. ;-) ez egy kacsintás, :-) ez meg egy mosoly a viccen, aminek szántam a dumát, amit sajnos látszólag Te nem értettél meg.

Előzmény: Kristóf Ferenc (247)
Kristóf Ferenc Creative Commons License 2012.08.07 0 0 247

Nem így vezetett. Egyszer-kétszer nézett bele a menetidő tartása miatt. Épp egy ilyen pillanatot kaptam el. Egyébként tényleg szinte percre pontosan tartják újabban a menetrendet. Kivárnak a kikötőkben is, ha kell. Egyébként Oldrad is azt írta, hogy ő nézte végig a menetrendet, nem a kapitány.

 

Előzmény: mopet46 (244)
vonalzoo Creative Commons License 2012.08.06 0 0 246

Nem, ez a Duna szemete :)

A Gellért-téren sajnos mindig összegyűlik, pont hülye helyen van a ponton. Ki lehet persze takarítani (tovább engedni), de ha emelkedik a vízszint, pár óra alatt újra telerakja.

Előzmény: Törölt nick (243)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 245

A valóság bemutatása általában nem javítja az országimázst. De itt nem is az a cél.:-)

Az Inség-szikla keltette limány óhatatlanul összehordja a folyó szemetjét. Nagyobb áradásnál a többi kikötő (ponton) is így jár. Amíg nem veszélyezteti a kikötőt nincs rá kapacitás (se ember, se pénz). Nem lehet az utcaseprőket odavezényelni. :-) Bár kétségtelen, hogy az üzemeltetőnek kötelezettsége van a tisztán tartására.

Előzmény: Törölt nick (243)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 244

printelt menetrenddel a kézben.....

....vezet a hajóvezető. Nem kell a vonaltérképet néznie. ;-) :-)

Nagyon kemény a fegyelem. Még pénzbüntetés is kilátásba van helyezve (amíg össze nem omlik a rendszer).

Forrás:  http://krifrenc.uw.hu/SzentKristof.htm

 

Előzmény: oldrad (242)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.06 0 0 243

Azért a Gellért téri kikötő nem éppen az országimázst javítja.

Ez vajon a BKK vagy a főváros sara (szemete)? Láthatóan egyiket sem zavarja.

Előzmény: Kristóf Ferenc (240)
oldrad Creative Commons License 2012.08.06 0 0 242

A múlt héten mi is kipróbáltuk a hajókázást. A printelt menetrenddel a kézben konstatáltuk, hogy a Tabán percre pontosan kötött ki mindenhol, halk zene, mérsékelt árak, fővárosi hangulat :-))

(megyünk máskor is, ameddig járnak...)

 

 

mopet46 Creative Commons License 2012.08.05 0 0 241

Nagyszerű sorozat! Köszönöm a kirándulást. :-)

Előzmény: Kristóf Ferenc (240)
Kristóf Ferenc Creative Commons License 2012.08.05 0 0 240

Péntek délután csináltam egy fotósorozatot a Szent Kristóf útjáról a Boráros tér-Kopaszi gát-Jászai Mari tér végállomás útvonalon. A képeket mobillal készítettem, a minőségük ennek megfelelő, de az út hangulatát talán visszaadják.

A képek mérete (az első kettő kivételével) 1280x960, kattintással nagyíthatók.

 

http://krifrenc.uw.hu/SzentKristof.htm

 

mopet46 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 239

Úgy emlékszem, hogy a negatívumokat Te kezdted el a "füstölgéssel". :-)

Én a negatívumot a tömegközlekedésbe integrálásába, annak hátterében látom.

Ha én egy többszörös milliárdos lennék, húsz gyors hajót, öt perces követéssel, ingyen járatnék a vonalon, mindenkit meghívva egy üdítőre vagy sörre, jó időt garantálva, akkor csak vidám, boldog arcokat látnék. :-))

Bár lehet, hogy akkor is lenne akinek nem tetszene a hajó és víz illata.

Amit a jövőbe látásoddal írtál, az már az elmúlt húsz évben párszor bekövetkezett. :-)

Előzmény: Törölt nick (238)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.04 0 0 238

Hú, de sokat írtatok. S csupa negatívumot, ami szerintem túlzás. 

Az utasok többsége szerintem élvezi az utazást, én azt hallom a környezetemben, hogy telefonálnak az ismerőseiknek, állva, mert ülőhely nem jutott nekik, hogy

"de kár, hogy nem vagy itt, szavakkal nem lehet elmondani, milyen jó"

"feltétlenül ki kell próbálnotok, szenzációs"

stb.

Az nyilvánvaló, hogy most élményhajózás folyik, praktikus annak lehet, aki pl. a Jászai térről a Batthyányra akar átmenni vagy az egyébként nehezebben megközelíthető Kopaszi gátra, ill. az A38-ra.

A wifit eddig szerintem senki nem hiányolta.

Én azt tapasztaltam, hogy mindkét irányban kb. másfél óra a menetidő, folyásirányban a sok forduló elviszi az időnyereséget.

Szerintem ősszel le fogják állítani a hajókat olyan mondvacsinált ürüggyel, ahogy a Haller utcai megállót is megszüntették, de reménykedem benne, hogy jövő nyáron újra működni fog. Gyanítom, hogy akkor a BKV bérleteket már nem fogják elfogadni és duplájára emelik az árakat. Akkor viszont kongani fognak az ürességtől. Lehet, hogy tényleg a holland vizibuszok jelentenék a megoldást, akkor talán munkábajárásra is alkalmas lenne, persze sűrűbb követéssel.

kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 237

Nem feltétlenül lenne Esztergomban busz, de érdekes más városban ha csődbe megy a tömegközlekedés, nincs segítség. Budapesten bejelentik a csődöt, rögtön állami segítséget várnak - meg is kapják, a busás állami dotáción felül, majd elkezdenek egy pénznyelőt üzemeltetni, mely korábban nyereségesen működött! Ez azért elég visszásan jön ki.

Az szintén látható, hogy ezek a kirándulóhajók nem ilyen feszített munkára valók. Az EU projekt csak a kikötőkre vonatkozott, így a hajók néminemű felújítása (belső átalakítása) szintén a BKK/BKV számláját terheli. A hajók ilyen mértékű igénybevétele mellett jelentős amortizációs költséggel is számolni kell, tehát költségek vannak bőven. Úgy gondolom, hogy más városok mellett Budapesten is arra kéne törekedni, hogy a BKK/BKV önfenntartó legyen, és ne csak az állami támogatáson csüngjön csimpaszkodva. Erre nyereséges üzletágak is szükségesek lennének - a hajózás ilyen lehetett volna...

Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 236

Teljesen igaz, hogy nehéz gazdasági helyzetben nem szabadna felelőtlenül költeni. De egyrészt gondolom az EU támogatás miatt X évig mindenképpen működtetni kell a hajójáratokat. Másrészt viszont a deficit eltörpül egy nagyobb "Közgépes" pályázat felára mellett és legalább sok embernek örömet okoz. Igaz az is, hogy sokmindenre nincs pénz, de ez önmagában nem ok arra, hogy a jó dolgokat elrontsuk. Lenne Esztergomban tömegközlekedés, ha nem lenne Pesten hajó? Ugye hogy nem?

 

Előzmény: kpj (233)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 235

Sajnos ez az akarat megvan benne, herdálva az adóforintokat, és EU támogatást.

Előzmény: Törölt nick (232)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 234

kétség kívül sikeres

Főleg így, ha az adóforintjaik rovására egyharmad árért szolgáltat.

A produktív személyzet két fő, a többi az inproduktív (jegyárus, biztonsági őr, ellenőr, szóvivő, projektmenedzser, parkolóőr stb.). Ez is a BKK projekt része. :-(

A magyar betegség nem vonatkozhat azokra a hajósokra akik munkához jutnak, mégha a kizsákmányolásuk a tűrőképességük határán is van.

Előzmény: Törölt nick (229)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 233

"A projekt a maga módján kétség kívül sikeres, hiszen ha 80-120%-os a kihasználtság hét közben, akkor abból egyértelműen következik, hogy van rá igény." Igény van rá kétség kívül - ezen nincs vita. A gond azzal van hogy az utasok túlnyomó többsége bérlettel vagy ingyen utazik, így bár utas rengeteg van effektive bevétel kevés. Mint előőleg is leírtam, a kikötők és hajók fenntartási költségei messze magasabbak mint az azonos befogadóképességű autóbuszjárat fenntarási költségei.
A BKK honlapját böngészve találtam rá a következő két számra: a tervezett bevétel 89 millió forint (azzal együtt számítva, hogy szerintük azért is vesznek bérletet hogy  hajóval utazzanak - én személy szerint ezt kétlem) a fenntartási költséeg évi 200 millió.

 

Nekem ezzel van bajom, nem az igényekkel és nem is azzal, hogy munkába vagy kiránduló jelleggel használják, hanem hogy az éves tervezett hiány több mint 100 millió forint. Mindezt egy olyan cégnél ami áprilisban csődhelyzetetjelentett, és abból csak állami segítségnyújtással kecmergett ki - és jelzem még most sincs teljesen túl rajta, állami pénzek nélkül sehogysem életképes és egy olyan országos gazdasági helyzetben, hogy van olyan megyeszékhely ahol megszűnt, van több ahol dec 31-én megszűnhet a tömegközlekedés. Nekem ez szúrja a szememet. 100 millió forintból egy kisváros több évig tudja finnanszírozni a teljes közlekedési hálózatát!

Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 232

Bérelni/venni jó hajókat: ha az akarat meg lenne hozzá Vitézy úrban, akkor nyilván keresztül tudná vinni. Az előbb valaki jól leírta, hogy minden döntéshozói akarat kérdése, aztán a tálalást majd megoldják az ezzel megbízottak.

A BKK/BKV költségvetéséhez képest ez elhanyagolható költség lenne.

Előzmény: mopet46 (231)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 231

városi közlekedés szerves része a hajózás

Ez így igaz a vízzel megáldott városokban. De figyelembe kell venni, hogy vannak nyereséggel és veszteséggel dolgozó üzemágak, ennek kordinálása a művészet, hogy kiegészítsék egymást. Nálunk nincsenek művészek. :-( Amikor a hajózásnál (MHRT) szétválasztották az egymást kiegészítő üzemágakat, tönkrement az egész. Ugyanígy a MÁV-nál, MALÉV-nél stb.

Bérelni gyorsabb hajókat? honnan? kitől? építeni? mivel? miből? hol? Ami volt elvitte a válság :-), a pénzt felélték, külföldre vitték, a működő tőke meg hülye lenne ide jönni.

Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 230

A hajós személyzet nagy számáról mindig eszembe jut, hogy Bécsben vagy Genfben egy hasonló viszonylaton közlekedő hajó 2 fős személyzettel működne/működik vélhetően nagyobb Ügyfél elégedettséggel: 1 kapitány és 1 matróz/büfés/jegyárus.

Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 229

Kiránduló/városnéző hajóból most is van jócskán alternatíva: tehát nem lett sokkal nehezebben megoldható a minőségi dunai hajózás annak, aki arra vágyik.

 

A projekt a maga módján kétség kívül sikeres, hiszen ha 80-120%-os a kihasználtság hét közben, akkor abból egyértelműen következik, hogy van rá igény. Az útjaim kb. felében fordult elő nap közben, hogy többen akartak felszállni, mint ahány felszállót a hajó kapacitása megengedett volna.

A budapesti közlekedési rendszer sajátosságai miatt nem mérhető, hogy a napijegyet, bérletet vásárló utasok közül hány olyan van, aki a hajózási lehetőség miatt vette azt meg, tehát objektíven nem állapítható meg egy-egy viszonylat nyereségessége. Az idősek ingyenes utazási lehetősége is egy olyan dolog, ami -állami kompenzáció nélkül- minden érintett viszonylatot deficitessé tesz. Ebből következően nyilván deficites, de ez elmondható minden más BKV-s viszonylatról is.

A költségek nyilván csökkenthetők lennének, ha sikerülne kikerülni az ilyenkor szokásos mutyikat illetve a hajónként 2 fős ajtónálló/jegyárus munkáját átvenné a matróz vagy a büfés, hiszen 2 megálló között bőven van idő erre.

 

A bérletrendszer jelenlegi formája illetve ezen általános utazási kedvezmények szükségessége szerintem nem ehhez a topichoz tartozik, ezért ezt nem minősíteném.

 

Az, hogy az utasok elégedetlenek érthető, hiszen itthon az emberek többsége alapjáraton az. A BKV utasok körében vélhetően felülreprezentált ez a kör. Viszont a hajókon -első ránézésre- arányaiban jóval kevesebben elégedetlenek, mint a metrón.

 

Tipikus magyar betegség, hogy sokan azért fúrnak egy sikeres dologot, mert az -a maga módján- népszerű lett és sokan örülnek neki.

 

 

Előzmény: kpj (226)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 228

Utolsó mondatoddal kezdek. Sikerült "tömegközlekedni".:-)))   :-(((((

De azt is csak akkor, amikor a Duna hűsítő hatása vonzza az embereket.

A pénznyelőt is sikerült létrehozni, egy-két kis cég rovására. :-(

Annak idején a BKV Hajózási Üzemegység 1-4-s dotációval el volt, szemben az Autóbusz Üzemegység 1-6-s támogatásával szemben. Igaz a jármű beszerzés nem volt tétel, mert azt adminisztratív úton megkapta. Most egy kicsit más a költségszámítás is, mert, ha az én utcámba megy, fizessen nekem környezetszennyezési díjat, úthasználatot , meg egyéb marhaságokat. De mindezek nem is igazán számítanak, ha egy góré (vagy annak kinevezett valaki) kitalál valamit. :-(

Előzmény: kpj (226)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 227

Valóban utópiának tűnik, de sok városban a városi közlekedés szerves része a hajózás, itt is lehetne. Az eddigi lépések jó irányba mutatnak.

Busz vagy villamos megállóban várakozni sem feltétlenül jobb.

Nyilván azoknak alternatíva, akik két, amúgy csak átszállással elérhető pont között közlekednek. Most ilyen viszonylat pl. a Római-belváros, Újpest/Árpád híd-Batthyány/A38. A hajók véges kapacitása miatt, ez pont így szerencsés. Stabil, betartott menetrenddel és sűrűbb követési idővel már most is alkalmas lenne rendszeres közlekedők (munkába járók) kiszolgálására, de nem ártana gyorsabb hajókat bérelni. Munka után a többség nem fog egy 25-35 perces rendszerességgel közlekedő járműre várni.

Jelenleg csak folyásirányban lenne használható napi szinten, a másik irányban nagyon lassú.

 

WIFI -a meghirdetés ellenére- még mindig nincs a hajókon. Pedig egy-egy mobil hotspot nem nagy dolog a mai világban.

 

Előzmény: mopet46 (225)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 226

Abszolut egyetértek, munkába járásra alkalmatlan.

Aminek még érdemes utánagondolni, hogyha a költségeket összeszámoljuk akkor kb. egy kötöttpályás jármű vonalának fenntartási költségeivel vethetjük össze, míg utaskmben az egyik leggyengébben teljesítő BKV üzletág lett.

Én személy szerint sajnálom, és meg is voltam döbbenve, hogy egy nyereséges - vagy legalábbis könnyen nyereségessé tehető üzletágból, ezt a budapesti költségvetés számára egész biztosan úlyos tíz, ha nem százmilliókat jelentő pénznyelőt sikerült kialakítani. (Ha kicsit utánaszámolunk, még egy teljesen azonos útvonalon a hidakon össze vissza kanyargó autóbusz üzemeltetési költsége is a hajójárat fenntartási költségei alatt maradna)

 

 

A korábbi vonaljáraton szép számmal jöttek pestiek is (akkor még 700 majd 900 Ft-os jeggyel), és élvezték a dunai hajóutat, le tudtak ülni, beszélgetni egy pohár bor, üdítő stb. mellett és kiszakadni a város forgatagából.
Múlt héten visszalátogatva a vonaljáratra a következőket tapasztaltam - mindenki elégedetlen, hol melege van hol miért nem érünk már oda, hol a miért állunk meg itt is. Mivel a hajók 80-120% os kihasználtsággal járnak, így roppantul nem kényelmesek - vagyis sikerült elvenni a város lakóitól a kellemes, nyugodt dunai hajózás élményét, és tényleg azt adni helyette amit egy 200-as ikarus adhat...

 

Előzmény: mopet46 (225)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 225

Igazad van. Soha nem lesz a munkába járás eszköze. Utópia az egész gondolat. Majd megnézzük, hogy ki fog várakozni novemberben a szeles, esős Duna-parton, akár öt percet is. Egyáltalán ki gyalogol le odáig. De ez már kiderül szeptember közepén is. Az egész vonalon három kikötő van, amely megfelel a tömegközlekedés elvárásainak.

A kikötésre meg nincs gyorsabb megoldás. Amit a BKK kitalált az is csak sci-fi.

Előzmény: Törölt nick (223)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 224

A tulajdonos a BKV, de mindegyiket "maszek" cég bérli és üzemelteti.

No, ez az, ami kibogozhatatlan. A Sailor kft. által vissza adott hajókat az Armada Budapest Hajózási Kft. saját hajóként tünteti fel. A tulajdonos kiléte kideríthetetlen. De a projektben résztvevő többi cég tulajdon-viszonyai is "titkosak". :-( A fene se ismeri ki magát benne. A BKK megrendelte (utasította) a BKV-t a "közösségi közlekedés" beindítására. Hajóit, kölcsönbe, bérbe, üzemeltetésre adva megbízza a pályázat nyertesét a megvalósításra. Innen a sztori követhetetlen. :-(

Most néztem a Ship Finder-t, a HÓFEHÉRKE, aki biztos BKV tulajdon, Ő meg sétajáratot jár valamelyik cégnek. :-)

Előzmény: kpj (220)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 223

Akkor lehetne valós alternatíva a RENDSZERES munkába járáshoz, ha javítanának a menetidőn illetve 10-15 perces lenne a követési idő. A kikötésre is kell lennie gyorsabb megoldásnak.

 

Jelenleg lassú, kiránduló hajók üzemelnek és hétköznap az utasok 90-95%-ára ráillik a nyugdíjas/kirándul a gyermekkel, unokával/turista jelző.

Előzmény: mopet46 (222)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 222

BKK projekt. A BKV-t bevonni a tömegközlekedésbe. Ezzel próbálkoznak most az adófizetők pénzén.

A MHRT soha nem üzemeltetett ilyen hajókat. Az ötvenes évek végén volt kísérlete a "vízibuszokkal" közösségi közlekedésre, de már akkor sem sikerült.

BKV-s hajójárat 1968 óta van, mióta megkapta a PKHV állományát. Én 1970-ben már jártam a "belvárosi" és a "rómaiparti" vonalat. Eleinte külön jeggyel, majd később két buszjeggyel működött. Komolyan betartott menetrend volt, de a tömegközlekedés részévé nem vált.

Előzmény: Törölt nick (219)
mopet46 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 221

Semmiféle szándékom nem volt, hogy bárminek is beállítsalak. Ha így érződött akkor elnézést kérek.:-) A hajó neveket, csak a könnyen összekeverhetőségük miatt említettem.

Előzmény: Törölt nick (218)
kpj Creative Commons License 2012.08.03 0 0 220

Igaz, korábban is volt vonaljárat a BKV színeiben. Boráros tér - Rómaifürdő, később Pünkösdfürdő útvonalon. Általában a LÁGYMÁNYOS, VÁRHEGY, HUNGÁRIA hajók jártak rajta. De ahogy azt se ezt a mostanit se maga a BKV üzemelteti, a korábbit az a cég üzemeltette akit a Jászais túráztatós "maszek" néven emlegetsz, most pedig több Kft különböző hajóin ülhetsz BKV hajójárat címen. A tulajdonos a BKV, de mindegyiket "maszek" cég bérli és üzemelteti.
A maszekolás azért se nagyon érthető, mert gyakorlatilag állami vállalat (amelyik nem maszek) talán egyátalán nincs is a dunai hajózásban. Olyan hogy MAHART már nem létezik, ha tovább olvasod a nevét az is egy Kft. amire gondolsz.

Előzmény: Törölt nick (219)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.03 0 0 219

Most néztem meg a képeket. Köszönöm.

Most úgy néz ki, mint a 2005-ös képeken.

 

Apropó. Most mindenki azt kommunikálja, hogy idén indult be a BKV-s hajójárat. De én korábban is utaztam ilyen hajókkal a Petőfi tértől Pünkösdfürdőig. Igaz, akkor nem volt jó rá a BKV bérlet, úgy rémlik, 1000 Ft volt a jegy. Vagy azt nem a BKV hanem a MAHART üzemeltette?

Előzmény: mopet46 (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!