Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Egyébként a Bakonyba nem terveznek egy másik mozdonnyal ilyen három kocsiból kiállított fordát a Bz-s szerelvény helyére? Nyárra nem kell majd plusz bézé Füred - Tapolca közé?
Az volt a próbamenet, mert három lógóra kapott engedélyt. Szerintem többre nem is kaphatna, mert a teljesítmény az még csak OK, de a mozdony mögötti logó gyengített csavarkapcsán összesen három lógó lóg.
A fordában meg egy mellékkel jár a szerelvényforduló szerint. Nemrég valaki beszúrta a szerelvényösszeállításokat is:
Ez Szentlászlóra forgolászik, napközben meg a Bz-motor mellékkel mászik át a buckán (bár a legtöbb vonat nagyszerelvény M41-el; hál'Istennek).
Egyébként ha belegondolsz, a Bz csak két melléket húzhat, ez meg ugye hármat, micsoda erőfitogtatás. De ha jobban belegondolunk, utasszámban ugyanannyi mindkét verzió. (Persze a 11-esen motor-mellék-motor a hármas felállás, épp amit írtál, a 18°% miatt.)
Még kiegészítésképpen, az előzőből lemaradt: a Dácsia az egy mellékkel Szentlászlón fordul. Ott körüljárja az egy melléket, míg a szóló motoron csak vezetőállást kellene cserélni. Utána jönne az a szakasz ahol - te az osztrák vasútról - szórod a homokot, meg öntözöd a hűtőt; csak oda már nem megy a Dália a 4 tengelyhajtásával. ;-)
Mert szerinted egy szóló Bz elé homokot kellene szórni ugye? Meg a vinyei kút, jah... Lehet, hogy neked meg dunsztod van...
Mindenesetre ha ez így áll, akkor mond már meg, hogy a Dácsia miért azzal a vonattal megy, amelyikre elegendő az egy mellék? Mert az éppen egy szóló motor lenne egyébként. (Totál sületlenség, amit leírtál.)
Szerintem meg az a gáz, hogy egy motorkocsi felújítása helyett egy tolatómozdonyt alakítunk át inkább, és azzal húzgáljuk az egy darab Bz-melléket a szóló motor fordulóban. (Remélem vasutasnapi kitüntetés is jár ezért.)
A kőszegi vonal villamosítása után majd beforgatják ide az 513-as vagy 517-es csuklós jembit. Valamelyik politikus biztos áldását adja rá. (Ha még egyáltalán működőképesek lesznek.)