Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mikroferike Creative Commons License 2022.02.17 0 0 21737

Közben fejlemény van. Kapott egy teljes tank és üzemanyagrendszer takarítást, 4 porlcsúcs és a nagynyomású felújítva. A hangja nagyon szép lett, a regenerációs ciklus kitolódott 300 km körülre.

Viszont még mindig sokallom a 10 literes átlagfogyasztást, és valamiért hidegindításnál bekerreg a motorja és hidegen terhelésre is kerreg. Olyan mintha túl nagy előtöltése adna.

 

Kár hogy semmilyen diagnosztika nem mutat ennél korrekciós értéket. Mit lenne érdemes vizsgálni hideg üzemben? Valaki azt mondta, hogy a HDI ilyen hidegen, de ezt én nehezen akarom lenyelni, főleg, hogy nállam azért elég sokat van hidegüzemben. 

 

Esetleg erre ötlet?

Előzmény: majkel (21736)
majkel Creative Commons License 2022.01.30 0 0 21736

Ez xar.

 

Rá kellene küldeni egy kényszer regenerálást, hogy működik-e rendesen a fáklya a DPF elött, illetve hogy alakul a regenerálási hőmérséklet.

Beszélned kellene a tisztítósokkal, hátha van valami ötletük a problémával kapcsolatban.

Nem törlődtek még sem az adaptációs értékek.

Látni kellene a DPF állapotot, amikor elkezdi a regenerálást.

Nem szivat esetleg valamelyik differenciál nyomásmérő szenzor, hogy helytelen az érték a tényleges állapothoz képest és ezért regenerál .

Előzmény: mikroferike (21735)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.24 0 0 21735
Előzmény: majkel (21733)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.22 0 0 21734

Igen, beírták a cserét, konkrétan 0% koromterhelést ír.

Valami nem stimmel ott. Igyekszem egy mentést csinálni a képernyőről hamarosan.

Előzmény: majkel (21733)
majkel Creative Commons License 2022.01.22 0 0 21733

Szóval mechanikai zaj volt a csattogás, nem porlasztó.

Ezt így Gyurcsókos távgyógyításban elég nehéz diagnosztizálni :)

 

Regenerálás,

 

Valamivel keményebben jár alapjáraton, emel is kicsit a fordulaton.

Gyorsításkor hallható nagyon a különbség, mert sokkal keményebben szól a motor.

Ilyenkor csak nagyon finoman szoktam terhelni, mert számomra zavaró ez a hang.

A 30Km az vállalhatatlan.

Nekem 500Km körül van az átlagom.

Ha regenerál, az érzed kézzel a kiáramló kipufogógáz hőmérsékletén is, jóval melegebb, mint normál üzemben.

Valamit jól füllel lehet hallani a fáklya adagoló szivattyújának a kattogását is.

 

DPF takarítás után, beírták az ECU-ba a cserét?

Mert akkor törlődnek az adaptív értékek.

Előzmény: mikroferike (21731)
kicsi20 Creative Commons License 2022.01.21 0 0 21732

Szia, én is jártam így , a korábban ajánlott megoldással megtaláltam a szivárgás okát, bár alig hittem a szememnek.... :) A korábban hibátlanul működő gyári olajszűrő alól cseppent az olaj, de amikor még húztam rajta se szűnt meg a cseppenés. Előrehozott olajcsere, új szűrő, és hibátlan megint. Nincs bizonyítékon, csak megérzés: az olajszűrő gumikarikája elvesztette a rugalmasságár( ellapult) és hiába húztam utána, az olajszűrő háza feltámaszkodott, így nem ért semmit.

Előzmény: Fiatos1 (21723)
mikroferike Creative Commons License 2022.01.19 0 0 21731

Hát igaz elég sokáig tartott, de most lett idő rá. Végül is mivel itt nem lehet külön hidrotőkét cserélni, hanem szelepkarral együtt egyben az egész így az összes ki lett cserélve, valamint kapott komplett új vezérlést. A szerelő szerint még a gyári volt fomoco volt benne, 490.000.- et elment. Vezetett szkönyves, de vezcserének nem volt írásos nyoma.

 

A lényeg az idegesítő kattogás-csattogás-kopogás teljesen megszűnt, sőt nem akartam hinni a fülemnek, milyen doxaórás hangja lett, szinte alig hallani alapjáraton.

 

Viszont! Szépen ketyeg alapjáraton és random mödon a semmiből, egyszercsak elkezd keményen hangosan járni. Semmi előjel egyik pillanatról a másikra. 

Ilyenkor gyorsításnál is abszolút hallhatóan keményen jár a motor, és ez véletlenszerűen elmúli és előjön. Hibakód nincs, nem látjuk okát, ami viszont, feltűnt, hogy gép szerint 30!!! km az átlag út regenerálások között.

Érdekes, hogy erre sem dob hibát, gondolom itt keresendő a probléma.

 

Amikor regenerál, akkor lehet kemény dízel hangja? Szépen jár, csak hangosan és keményen. Ti merre indulnátok ezzel?

Előzmény: majkel (21710)
majkel Creative Commons License 2022.01.13 0 0 21730

Az kemény :-/

 

Én ezt az olajat raktam bele, gyári ajánlás, 6e Ft a 3 liter

TOTAL TRANSMISSION GEAR 9 FE 75W 1L

 

Megkérdeztem a havert, most cseréltetett kuplungszettet a robotváltós 2.3Mjet-ben, Sachs került bele.

Ő vitte a szettet csapágyastul, 88e volt kedvezménnyel + 60e a munkadíj.

Előzmény: csiburento (21729)
csiburento Creative Commons License 2022.01.12 0 0 21729

Határ eset, bővebben kész horror.

 

Viszont ahhoz képest, hogy közel volt, gyakorlatilag azonnal fogadott, be is fért a műhelybe (sok helyről lepattantam, hogy nem fér be...), így nem kellett vontatni, netán trélerezni (már elég automata feelinges volt, de jó is lenne)...

 

158.000.- a kuplung

56.000.- a kinyomó

21.874.- váltóolaj 

 

Ráadásként be csúszott egy futómű állítás és egy hátsó fékfelújítás (tárcsák, betétek) is a terven felül. 

 

Minden esetre most a pedálút alsó cca harmadában már fog és nem a felső negyedében és bónusz, hogy csúsztatáskor nem dobál...

Előzmény: majkel (21728)
majkel Creative Commons License 2022.01.11 0 0 21728

Fájdalmas volt? :))

Előzmény: csiburento (21727)
csiburento Creative Commons License 2022.01.10 0 0 21727

Köszönöm a tippet, végül Budapest XXII kerületben az LKB autószerviz lett a befutó, túl vagyunk a beavatkozáson... 

Előzmény: majkel (21669)
majkel Creative Commons License 2022.01.06 0 0 21726

Nem tudok mást mondani, mosd le megint, nézd meg 100 klilóméterenként.

Legyen nálad egy féktisztító is és ha szűkíteni tudod a szivárgás helyét, azzal le tudod mosni lokálisan és tovább tesztelni.

Amúgy melyik része olajos?

Gázolaj vagy motorolaj, kormányszervó, vagy mi?

Előzmény: Fiatos1 (21725)
Fiatos1 Creative Commons License 2022.01.06 0 0 21725

Le lett mosva a motor patikára, szerviz (nem csak egy ) nem találja, mész vele 5000 km-ert tiszta olaj megint

Előzmény: majkel (21724)
majkel Creative Commons License 2022.01.05 0 0 21724

Van ott pár cucc, mosd le magadnak és keresd meg, ha van ennyi affinitásod hozzá.

Előzmény: Fiatos1 (21723)
Fiatos1 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 21723

Sziasztok!

2018 as 2,3 as Fiat ducato motor eleje tiszta olaj. A szervíz nem találja a hibát. Járt már így valaki?

 

majkel Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21722

Rendben, köszönöm.

Előzmény: Zsotto (21721)
Zsotto Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21721

Szia!

1. Külön csavarkészlet nincsen hozzá, mivel dedikált szett nem létezik (gyári kerékcsavarhoz van kialakítva). Megjegyzem autót sem tudok hozzá adni.
2. 215/70R15 vs. 195/70R15 nem 35mm átmérő különbség, hanem 28mm, csak ha már pontosak akarunk lenni.
3. Nem mellesleg a volt saját Ducato-m gyári mérete 205/70R15, ami annyit tesz, hogy sugárban 7mm a különbség ami pedig szakmailag is elfogadott értéken belül van. Kérdésre válaszolva úgy került rá, hogy felszereltem az új gumiabroncsokat az új felnikre, majd centríroztam, majd így kerültek fel a kistehergépjárműre.
4. Mellesleg a felnit +gumit még a korábbi szériás Boxer-omra vettem, amit totálkárra kirúgtak alólam, mielőtt még ezek felkerülhettek volna, hát innen a 195/70R15-ös méretű Continental gumiabroncs.

5. Mivel nálam ez a kis dobozos is jóformán hobby volt, így örülök is minden mm "ültetésnek", ha megtartom a járgányt, kapott volna még egyebeket is.
6. A felniket hirdettem, de amúgy igen ha igény van rá a gumik is eladóak lesznek (külön is vagy egyben is).

Remélem mindenre sikerült kielégítő választ adnom!
Szívesen!  :)

Előzmény: majkel (21719)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21720

Boldog  karácsonyt 

Egy Peueot boxer hdi -nél mi lehet  a hiba az izzító lámpa elalszik ,de tovább izzít , tetem közzé egy visszajelzőt onnan tudom .

Most nyírt ki egy relét , és az újnál is ez van , nem akarom cserélni megint cserélni.

Esetleg a valaki alakította már át nyomógombosra?

majkel Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21719

Szia,

 

A csavar garnitúrája meg van hozzá?

A 195/70/15 35mm-el kisebb átmérő, mint ami a gyári 215/70/15

Az hogy került rá?

 

köszi :)

Előzmény: Zsotto (21718)
Zsotto Creative Commons License 2021.12.24 0 0 21718

Sziasztok!
Hát régen jártam erre, de azért mert nekem már sajnos nincs meg a kis Ducato-m.
Ellenben most ezekre "bukkantam" a garázsban, hátha valakit közületek érdekel:
https://racingbazar.hu/adatlap/gumifelni/alufelni/mak-alufelni-5x118-6-5jj-15-hd-ujszeru-hibatlan-24524676

Szép napot, kellemes ünnepeket!  :)

Gabika29 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 21717

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2004 2.2 HDI Jumper teherautóm,napi számláló nem mér pontosan,kb 10%-ot csal. Az óra is ha 110-et mutat gps szerint csak 100al megyek. Van összefüggés közte? Lehet valamit csinálni,hogy a napi számláló jól mérjen?

zogobacsi Creative Commons License 2021.12.18 0 0 21716

Előzmény: zogobacsi (21715)
zogobacsi Creative Commons License 2021.12.18 0 0 21715

Sziasztok!  95-ös 1.9D jumper váltóján hol találok kódszámot? A tetején nincs, csak az oldalán, elöl találtam egy számsort, de szerintem az alapján nem tudok bontott váltót keresni.  A bekarikázott helyen nincs semmi. Azt hittem ott kell keresni. 

zolandvill Creative Commons License 2021.12.18 0 0 21714

Sziasztok légy szíves aki tud segitsen.

 

Van egy 2004-es 2.8 JTD Fiat Ducato.

Az a problémám vele , hogy menet közben az autó leállt, kis idő múlva beindult ment egy keveset és leállt.Azóta ezt csinálja  beindul de le is áll.

Mi lehet a baja?

 

Válaszotokat előre is köszönöm.

diogabi76 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 21713

Sziasztok!

 

Nálam tapasztaltabbaktól kérnék segítséget..

Szóval a 2.8.jtd (2005-ös maxi ducato) üzemanyag hőmérséklet érzékelő hibát jelez a hibakód olvasó, ezért elvileg világít a chech engine, gyakorlatilag szerintem ki lett kapcsolva az  előző tulajnál...

Viszont én nyugodtabban alszom, ha tudok róla időben, ha megint világít..

Sőt, elvileg olyat is olvastam, hogy ha hibás, akkor 90 fokot érzékel, és leveszi az üzemanyag nyomást a rendszer.

Amennyire tudtam, túrtam a netet, és egyik helyen a befecskendező visszavezető közös csövében ír egy jeladót, míg másik helyen az UFI szűrős műanyag üzemanyagszűrő házában beépítve említik..

Cserélt már valaki ilyet? Lehet külön is cserélni, vagy komplett házzal együtt kell? melyik a csatija?

 

Sajnos rajzot nem találtam hozzá..

 

Köszönöm szépen a segítséget előre is!

 

üdv.

mikroferike Creative Commons License 2021.11.18 0 0 21712

Nem egyszerre ment tönkre mind, csak ha már le van bontva, akkor szerinte nem az anyagköltség a sok, érdemes lenne mindet cserélni. A kért adatokat megnézem csak most lakásfelújításban is vagyunk, hamarosan jelentkezem. Köszönöm a segítségedet.

 

Előzmény: majkel (21710)
majkel Creative Commons License 2021.11.18 0 0 21711

Amúgy ha alapjáraton minden rendben van, akkor terhelésen kell megnézni a paramétereket.

Előírt > Mért

Valahol csak kimászik  az Előírt paraméterek közül.

 

majkel Creative Commons License 2021.11.17 0 0 21710

Az összes hidro egyszerre szart be?

Lánc > a vezérlés szinkron diag szerint rendben van, persze vannak csodák.

Feltette a 9.11 Diagboxot, ezzel sem látja nálam a porlasztókat a megismertetésnél.

Végig néztem megint az adataidat, 1 eltérést látok, a Globálisan befecskendezett hozam 0004 Mg/löket nálam, nálad 0008 Mg/löket.

A motorod viszont még hideg volt a mérésnél.

Valamit ezt az ablakot nem nézted.

Itt a fő befecskendezés alatti löket mennyi nálad?

 

Előzmény: mikroferike (21709)
mikroferike Creative Commons License 2021.11.17 0 0 21709

Akkor jól van programozva, a vezérléstől indul az egyes henger. Ma végül megnézte egy dieseles szaki, aki szerint tuti nem prolasztó. Delphivel neki mutatott korrekciót, mind a négy egyformán jó.Ő sokkal inkább hidrotőkének hallja a csattogást. A javaslata szerint egy olajcsere, ha nem jön be akkor szerinten lánc és tőkecsere kellebe, úgysem tudjuk mikor volt cserélve lánc. 

Van erről vélemény? 

Előzmény: majkel (21707)
csiburento Creative Commons License 2021.11.17 0 0 21708

Kíváncsian várom a fejleményeket.

Sajnos jó sok információ a "biztitáblába" fut be, nekem azért az volt a tippem. 

Előzmény: nenlétezik (21704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!