Megverte egy szülő a bujáki iskola igazgatóját
2007. március 29. 21:13
MNO
Nem volt csütörtökön tanítás a bujáki általános iskolában. A tanárok azért döntöttek így, mert szerdán megverte az egyik diák apja az igazgatót.
Az apa szerint ő azért ütött, mert az igazgató nemcsak intőt adott a fiának, hanem még a tarkójára is rávágott. A rendőrség szerint viszont ezt eddig semmi sem bizonyítja. A tanárok az eset után úgy döntöttek, csütörtökön tanítási szünetet rendelnek el.
...
Az elmúlt hetekben többször támadtak meg tanárokat az országban.
Olvtárs, próbáld meg megérteni: ez az "állam teremtsen munkahelyeket" dolog: ez halott. Mint a dinoszauruszok. Kádár idején működött, de meg is volt az eredménye, a létező szicializmus csődbe ment. Pár gazdag ország, amelyik még növekszik, megengedheti magának a luxust, hogy próbálkozzék vele, most például Hollande a franciáknál, de csak annyit fog vele elérni, hogy mire beüt a krach, már azok a tartalékok sem lesznek meg, amelyek most még megvannak. Viszont lesz egy csomó olyan amber, akinek az állam olyan munkákat adott, amelyekben nem termeltek olyasmit, amire kereslet lett volna a piacon, vagyis ugyanúgy raktárra termeltek, mint mi anno Kádár alatt. Deficitgyár.
40 évig tartott a létező szoc. De előtte is kapitalizmus volt, meg utána is az lett. Munkát adni a Rákosi-érában és a Kádár-korban lehetett valakinek. Előtte is, utána is kapitalizmus volt, ami azt jelenti, hogy aki alkalmazottként kívánt vagy kíván elhelyezkedni, annak a munkát meg kell keresnie. Plusz a kapitalizmus kb. kétszáz éve létezik egyáltalán, az ipari forradalom óta. Az emberi történelem és a munka története ennél egy kicsikét régebbi időkre nyúlik ám vissza...
A XXI. században a munkát keresni kell, ha valaki alkalmazott akar lenni. Ha pedig vállalkozó, akkor a saját munkahelyét neki magának kell megteremtenie. De egy falusi cigánynak nem kell feltétlenül messzire mennie, elég, ha kimegy a kertjébe, és elkezdi művelni. A falusi portákon mindig nagy telek is van a házhoz, úgyhogy meg kell művelni! Adjon munkát saját magának, ha már egyszer nem tanult szakmát, hogy más munkaadók számára vonzóvá tudja tenni magát! A kapa nem rasszista ám!
S nem a többségi társadalom hibája, hogy valakik a kívülállás "kultúrájának" élharcosaiként 12-14 éves koruktól már nem hajlandók iskolába járni, hanem helyette gyermeket "vállalnak", persze nem saját zsebre, hanem a társadalom kontójára. Ugyan, miféle munkahely az, ahol erre a "szakismeretre" van igény? Hát, ja. A prostitúció. Van is Nyíregyháza utca Amszterdamban, csurig tele Magyarországról odahurcolt cigánylányokkal. Ez az a "karrier", amit a kívülállás "kultúrája" nyújtani tud egy lánynak, plusz a folytonos rettegés, mert az itthon hagyott gyerekeivel zsarolják, hogy ne merjen megszökni az őt kínzó, bántalmazó stricitől! Ezt érték el az agyament jogvédőcskék, akik kibrusztolták, hogy "tiszteletben kell tartani az ő speciális kultúrájukat". Aha, beleértve a délben kelést meg az iskolakerülést is, és persze a diáktársak meg a tanárok verését. Mostanára elérték, hogy semmiféle kényszert nem lehet alkalmazni, még szelídet se, úgyhogy szabad az út az analfabétának megmaradni kívánók előtt.
Ja, hogy egyesek ennél többre vágynak? Azt meg tudom érteni, de akkor azzal kell kezdeni, hogy kihajítják a szemétre a kívülállás "kultúráját", és irány a kert, meg a háziipar. Voltaire sem tudott jobbat ajánlani, mint azt, hogy "Művelgessük kertjeinket!"
A világ legnagyobb hatalmú emberének, Obama elnöknek a felesége is művelgeti a kis konyhakertjét, amit a Fehér Ház parkjából elkerített, és nem derogál neki! Hát, akkor talán a vidéki cigányasszonyok is megfoghatják azt a kapanyelet!
Most nagyon kemény idők jönnek. A Financial Times kongatja a harangot, hogy az északi féltekén hatalmas aszály volt, a kukorica ára már most elszállt 40%-kal és a többi gabonaféle ára is megy utána az égbe.
Figyelj, a görögök is meddig hajtogatták, hogy nekik mi minden jár, igaz? Most itt tartanak, és lesz ez még rosszabb is!
Nem volt jó megoldás a minimális szintű segélyezés, ami nem oldott meg semmit, csak annyit értünk el vele, hogy a roma lakosság nem halt éhen, s nem fagyott télen halálra. Még az a szerencsénk, hogy a romák alapjában békés nép, különben ma már éhséglázadások veszélyeztetnék a helyi államhatalom szerveit.
Munkahelyeket kellett volna teremteni, s nem százezerszámra elvenni, ahogy az a rendszerváltás után történt. De sajnos Orbán is csak verbálisan teremt munkahelyeket.
Én is tudom, hogy hazudik a gyerek, mert nagyon jól ismerem a kívülállás kultúráját.
Addig, még egy magyar tanári kar nem áll fel ezen iskolákban, és nem adja át a mohácsiknak, hervadt aladároknak ezen iskolákat , és ezt nem veri nagydobra a médiában, addig változás nem lesz. Az ilyen iskolákat át kell adni a cigány önkormányzatnak, küzdjenek ők!
És addig, még a magyar tanárnő nem áll ki az igazáért, nem vállalja a nevét, és nem áll ki magáért, akkor szopjon tovább, ott Tornanádaskán...
Ha megnyerte, hát had vigye!
A "mert akkor nem lesz munkám" nem játszik. Hát nincs annak a tanítónőnek férje, aki megvédi? Hát nincs annak a tanítónőnek férje aki azt mondja, hogy elég volt?
Másra meg nincsen pénz. Recesszió van, ha nem tudnád. A HH és HHH rétegnek a rendszerváltás óta erőn felül biztosítuttunk mindent, amit csak tudtunk. Ez egy erején felül szolidáris többségi társadalom.
A HH-kon belül a cigány kisebbség részére százmilliárdos nagyságrendben annyi felzárkóztatást meg integrációt finanszíroztunk, hogy ha a saját választott vezetőik el nem lopták volna a pént jó részét, már minden putri körül kolbászból lehetne a kerítés. No, mostantól erre nincs pénz. Nem kellett a kolbászból kerítés, illetve kolorbikra meg kegyelmes urakra bíztátok a sorsotokat? OK, akkor mostantól Kádár-kolbász van. Arra futja, és az legalább bizonyítottan működött.
Az a helyzet, hogy vannak itt ezerszám olyan emberek, akiket semmirekellő létükre agyonajnároztunk, aztán mégis elmentek Kanadába Magyarországot gyalázni. Vagy négyezret haza is pofoznak a kanadaiak hamarosan, mert kiderült, hogy ott is csak hazudoztak, csaltak, bűnöztek, minősíthetetlenül viselkedtek. Ezeknek most már akkor se hiszi el a nagyvilág a folklórt, hogy őket üldözik, ha netán tényleg kapnának egy alapos ízelítőt a Kádár-kolbászból.
Hát akkor ideje lesz az efféle jogvédő szervezeteknek az állami apanázsát alaposan megkurtítani, úgy évi nulla forint környékére. Mert azzal, hogy agresszív, önkritikátlan, se tanulni, se dolgozni nem hajlandó emberekkel elhitették, hogy ők a janik, és nekik mindent szabad, továbbá nekik minden jár, az felér egy támadással a jogállam ellen.
Hát, nem tudom. Azért ezeket talán nem kéne visszahozni... Mi is égedelem rossz kölkök voltunk, de azért ennél kevesebből is értettünk.
Viszont azt el kéne végre ismerni, hogy az élete első 3 évében a családban, az élete második 3 évében meg az óvodában normakövető kisgyerekké szocializált csemeték oktatására és nevelésére kifejlesztett módszerek nem működnek bizonyos, egészen másképpen "szocializált" gyerekeknél. Mire gondolok?
Az olyan gyermekekre, akik a következőképpen leírható családokból kerülnek ki:
1.) A kívülállás kultúrája a norma. Minden, ami a klánon kívül van vagy onnét jön, az elvetendő, viszont axióma, hogy felsőbbrendű minden, ami a klánon belül van.
2.) Interakció a külvilággal minimális, a felnőttek dolgozni nem járnak el. Otthon sem foglalkoznak háziipari termeléssel. A megvetett külvilágtól, a klánon kívüli társadalomtól egyedül az eltartásukat fogadják el, de azt aztán követelik.
3.) Kímélet vagy gondoskodás a környezetről: nulla. Kertet sem művelnek, állatot sem tartanak, a természeti környezetet sem tisztelik, ergo szemetelnek és koszítanak, ami a csövön kifér. A kultúra minden, a nagyvilágban létező és elismert megnyilvánulási formája pusztuljon.
4.) Egymás közti konfliktusaikat még csak véletlenül sem úgy intézik el, hogy megbeszélik szép szóval, hanem csakis a nyers erő dönt. Aki hangosabban és trágárabbul üvölt, aki nagyobbat üt és rúg, annak van igaza.
5.) A gyermeket létrehozzák, de nem nevelik. Így kibocsátanak olyan hatéveseket, akik semmilyen nyelven nem tudnak köszönni, nem tudnak rendesen bánni az evőeszközökkel, valamint a WC használata és a szappanos kézmosás is mind olyan újdonság nekik, amelyet a lenézendő külvilág akar rájuk erőltetni, ergo szó se lehet róla.
Na, ilyen gyerekek elé vetjük mi oda a kis 50-60 kilós tanítónőket. Mint anno a keresztényeket az aréna vadállatai elé...
Amit az ártatlan gyermekek jogainak harcos védelmezői elfelejtenek, az az, hogy aki a tanárt terrorizálja, az igen gyakran a többi osztálytársát is. Vagy az ő jogaik nem számítanak?
Igazságosan, alkalmas időben kiosztva (szerintem) igenis megfelelő eszköz volt.
Felsőtagozatos diákként láttam (és hallottam) egy ilyet.
Aki adta: egy magyartanár, mokány, szigorú ember
Aki kapta: az osztály két állandó rendbontója közül az egyik, sunyi és pimasz, másokat terrorizáló fajta, gyenge tanuló
Többször is zavarta az órát, a tanár rászólt, erre valami pimasz megjegyzést tett. A tanár kihívta. A gyerek megállt a tanári dobogó előtt és vigyorgott. A tanár a dobogóról lehajolva elkapta a gyerek egyik fülét és elkezdte felfelé húzni. Amaz ágaskodott, lábujjhegyre állt és már nem vigyorgott. Amikor a csúcsponton volt, akkor a tanár hirtelen elengedte, de mire a gyerek talpa ismét a földre ért,
addigra két (tenyeres+fonák) hatalmas pofont kapott. Nagyot szólt. Az egész osztály azt érezte, na, ezt megérdemelte. Az illető is jól megjegyezte a dolgot, tanult az esetből.
Egyébként,
néhány tanárnő specialitása a "csúsztatott koki" volt...
Én elitélek minden tanárverést. Meg azt is, hogy valaki megüssön egy buszvezetőt, vagy mentőst, vagy orvost. Sokakat talán nem világosítottunk fel időben, hogy a dem,okrácia nem azt jelenti, hogy mindent lehet.
Emberileg megértem, nem azért törnek ki a nyomorból (nem csupán anyagi, de szellemi, érzelmi nyomorból), hogy aztán nap mint nap újra azzal küszködjenek. De. Ha ők sem, akkor mégis ki? Ki és hogyan integráljon egy olyan tömeget, ami nem csak hogy tanulatlan, de nem is akar tanulni, és a szülők többnyire a pedagógus ellen dolgoznak? Persze az sem járható út, hogy akkor nőljenek, mint a fű a kaszálón, majd lesz velük valami.
Az is elég érdekes, hogy azért dícsérjék meg a gyereket, mert hajlandó bejárni az iskolába. Igen, kell a sikerélmény, de ez valahogy inkább a nevelő feladata, nem az iskoláé, pláne középiskoláé. És lehet itt a társadalmi szakadékról beszélni, meg hogy nem tehetnek róla. Hát ki tehet? 16 éves kamaszokat még írni-olvasni tanítani? (Akik persze már nem úgy tanulnak mint a 6évesek.) Annyi idősen olvastam a Faustot. Önszántamból, nem kötelezőként. Eredetiben. És ugye egyenlőnek születtünk. Mondjuk az én szüleim nem mentek be megverni a tanárt, ha rossz jegyet kaptam.
Plusz nagyjából kizártnak tartom, hogy a kis tornanádaskai tanárnő ilyet tett volna. Ezekben a hisztériás körökben már az is vért kíván, ha a tanár kikérdezi a leckét, vagy rákérdez, hogy hol a ceruza, a tankönyv, a munkafüzet.
Egy normális országban ilyenkor a szakminiszter delegál oda pár hónapra néhány pedagógus alapképzettségű oknyomozót. Tanítanak, azért megkapják a tanári fizetést, plusz dokumentálják az iskola tanulóinak magaviseletét a minisztérium számára, hogy odafönt megértsék végre, miféle előemberi viselkedési normák az irányadók az efféle gyerekközösségekben. A "Legyek ura" világa, nagyjából.
Már az is önmagáért beszél, hogy a semmirekellő, segélyen mázsásra hízott luvnyák ütlegelik a tanítónőt, akinek az adójából etetjük őket, és aki a neveletlen, emberi viselkedésre sokszor képtelen kölykeiket megpróbálja normális emberré nevelni. Miközben erre sok esélye nincsen, mert a szerencsétlen gyerekek hiába születtek embernek, hiába volt esélyük, a t. szülőknek az első 6 év alatt sikerült visszavonhatatlanul elvenni tőlük azt az esélyt, hogy társadalomban élni képes, normakövető, tisztességes emberré nevelhetők legyenek. :-(((
Ilyen esetekre szokta azt pampogni a liberális média, hogy egyedi esetek.
Abban az iskolában valóban egyedi, hiszen ennek sem lesz következménye, a többi "szülő", "édesanya" holnap hasonló módon támadna egy másik tanárra.
Holnapután meg másik "édesanya" csoport a harmadikra.
Támadna, ha lenne rá oka. De nem lesz, mert ez nem hiányzik a tanároknak, tehát meg sem pisszennek az év hátralévő idejében.
Bármit tehetnek a túlkoros disznók, iletve "lurkók". Zavarhatják az órát, lerabolhatják az iskola rendesebb tanulóit, mgfenyegethetik a gyerekeket, azok szüleit, a tanárokat, az iskola vezetése meg a három majmot adja elő.
Nem lát, nem hall, nem beszél.
Talán, ha egy "OKNYOMOZÓ" újságíró leruccanna kisegítő tanárnak egy hétre ilyen iskolákba. Érdekes dolgokkal találkozna.
Eleve a gyerekek mesélőképessége határtalan. Olyan élethűen tudnak előadni meg nem történt dolgokat, hogy ember legyen a talpán, aki eldönti, valóban megtörténtek-e az elhangzottak. S ez még direkt hazugságnak se nevezhető, mert teljesen beleélik magukat.
Amúgy meg anno mertük volna otthon elmesélni a valóban kapott pofont, körmöst. A szülőktől kaptuk volna a repetát.
Egyébként meg jól megnézhetik majd magukat, ha a magyar tanárok otthagyják őket, mint Szent Pál az oláhokat.... No akkor majd sírhatnak-ríhatnak, oszt hívják haza mohácsivész viktóriját. Meg áládárt, hogy taníccsa őket.....
De a cigány tanárok is sz.rnak rájuk...! Eszükbe sincs a fajtájukat tanítani...
No álljunk csak meg.... A három luvnya állítja, hogy a tanárnő megverte a gyereket... Szó nem volt arról, hogy bárki (tanú, gyerek, stb.) ezt megerősíthette volna.
Hát csak úgy nem támadnak rá egy pedagógusra. Rájuk ez nem jellemző. Nyomós oknak kellett lenni!
Pl. rászólt a kölökre, mert rendetlenkedett, esetleg megrótta, mert nem csinálta meg a házifeladatot, szóval valami ilyesmivel sértegette a kölköt. Meg is érdemelte az a rászísta paraszt tanárnő.