Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lászló6508 Creative Commons License 2018.10.16 0 0 537

Sziasztok!

Vettem egy gyári navigációval rendelkező járgányt,mindenféle nyelvmódozat van benne,kivéve magyar! Mi módon tudok magyar nyelvű menürendszert varázsolni bele?

Ha tud valaki segíteni,tippet adni nagyon megköszönöm.

Swaci10 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 536

Szerbusz CSMKE

 

Jutottatok valamire az öszkerék hajtás próblémával?

Előzmény: Csmke (499)
torokcs1971 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 535

Szia,

 

Én Castrol Edge-t használok...

Előzmény: Swaci10 (533)
torokcs1971 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 534

Szia,

 

Biatorbágyon csak dolgozom, kocsival általában olyankor jövök, ha valami elintézi valóm van (vagy kiváncsi vagyok rá, hogy hogy sikerült a javítás :) ). Egyébként Tatabánya mellett lakom.

Minden eszmecserére nyitott vagyok, bár úgy néz ki, hogy a munkánkban bekövetkező változások miatt kettő kocsiból egyet csinálunk majd a közeljövőben úgy, hogy mindkettőt eladjuk és veszünk egy fiatalt.

De egyenlőre a szívem győz az ész felett, mert eddig is tényleg magamnak "szegeltem" a vasat. Alvázvédelem, rövid karbantartási időszakok, most a részecskeszűrő vásárlás stb.

A szerelőm még mindig ugyanaz az ember Tatán, akihez már 20 éve járok, így viszonylag nagy mozgásterem van az alkatrészvásárlásnál - hagyja, hogy megoldjam a legjobban. (persze már volt, hogy ő szerzett be ezt-azt, de nem ez a jellemző). Nagyon megbízom benne és szerencsére így pénztárcabarát is.

Az autószerelőn kívül van egy kontaktom (mondjuk a szerelő is őt használja), aki akár házhoz is megy és profi diagnosztikai eszközei vannak, így mindig ki tudja vallatni a kocsit.

Mint láttad az írásomban, igazán univerzális volt a mostani beszerzés, de lassan már mondhatom, hogy rutinom van a külföldi netes vásárlásokban. Legutóbb feleségem Peugeot 307cc -jéhez is Lengyelországból szereztem röhejes áron hátsó lámpát. Szerencsére ez is jól sikerült. A részecskeszűrőt azért mertem bevállalni, mert az UNIX ugyanezt a típust kínálja csak ugye nem mindegy mennyiért... 

 

Előzmény: ŰTH (528)
Swaci10 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 533

Szerbusztok!

 

Most vettem egy 2007 Patfindert és az érdekelne milyen motorolajat ajánlanátok amit a szerelőm rakott bele attól kissé csatogos lett elötte nem volt ilyen.

Zdudjks Creative Commons License 2018.09.30 0 0 532

Sziasztok 

Igen sejtettem en is h halottnak a csók csak h mégis ki h használja ha már benne van. 🙂

Köszönöm szépen a választ 

Előzmény: ŰTH (526)
ŰTH Creative Commons License 2018.09.29 0 0 531

Igen!

Előzmény: mézesmadzag2 (530)
mézesmadzag2 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 530

Szia!

 

A bal hátsó ajtóm kívülről nem nyitható, lehet h a külső

ajtókilincs mechanikában keresendő a hiba?

Előzmény: ŰTH (454)
mézesmadzag2 Creative Commons License 2018.09.29 0 0 529

Régen jártam itt.

 

Villogó töltés lámpa, 20-30 után kialudt. Alapjáraton meg halható kattogó hang a generátor felől.

Előzmény: ŰTH (502)
ŰTH Creative Commons License 2018.09.29 0 0 528

Szia!

Örülök, hogy sikerült rendbe rakatnod az autódat. Nem is volt olyan drága. Legalábbis én sokkal magasabb végösszegre tippeltem a korábbi infók alapján. Érdekelne, hogy hol csináltattad meg.

 

Jól értem, hogy biatorbágyi vagy? Ha igen, akkor nagyon közel élünk egymáshoz. Alkalmasint összefuthatnánk egy tapasztalatcserére. Nyitott lennél erre?

 

Üdv:

ŰTH

 

 

Előzmény: torokcs1971 (525)
ŰTH Creative Commons License 2018.09.29 0 0 527

Szia!

Nekem is a bal hátsó ajtóm adta meg magát jó pár éve. Én magam törtem el a szerkezetben valamit, amikor - elfelejtve, hogy menet közben bezártam az ajtókat - kiszállást követően túl erősen téptem meg a nyitó kallantyút kívülről. Arra nem emlékszem, hogy belülről nyitható maradt-e az ajtó vagy sem. Szerencsére nem kellett az egész szerkezetet kicserélni, mert meg tudták javítani. (Csodálkoztam is, mert a márkaszervizek nem arról híresek, hogy javítanak, hanem hogy mindent cserélnek.)

 

Arra sajnos nem emlékszem pontosan, hogy mi volt a gond (pedig mondták), szétszedve meg nem láttam.

Tudom, így nem igazán segítettem... de legalább tudod, hogy mással is történt már ilyen. ;-)

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Zsolti DS (524)
ŰTH Creative Commons License 2018.09.29 0 0 526

Szia!

A "motormelegítő" funkció annyit csinál, hogy megemeli az alapjáratot, ha a váltó üresben van. Annyit ér, mint vak lónak a kacsintás. Ha a motor gyors bemelegedése a cél, akkor indítást követően el kell indulni, és kész. Ártani nem használ alapon én is bekapcsolom, persze, de tényleg nem nagyon érezni a hatását. Úgy használom, hogy beindítom a motort, megvárom, míg rendeződik az alapjárat (nagy hidegben ez lehet mondjuk 10-15 másodperc), akkor rányomom a fordulatszám emelést, várok megint vagy 10-20 másodpercet, aztán elindulok. Amikor piros lámpát kapok, akkor N-be rakom a váltót, és emelt alapjáraton várom ki a zöldet. Ennyi. Haladás közben értelem szerűen "szünetel" ez az alapjárat megemelős motor melegítő funkció. Szerintem annyit se ér az egész, amennyibe a kapcsoló kerül a bal térdednél.

 

Állófűtésen én is gondolkodtam, de most már (tekintettel arra, hogy 11 éves a gépsárkány) nem verem bele magamat ekkora költségbe. Nekem egy sima időzítős, vagy távirányítós rendszer nem kéne, mert otthon fűtött garázsban éjszakázik az autó (vagyis nincs szükség a reggeli használatra), azt meg jellemzően nem tudom előre, hogy mikor indulok nap végén haza, és az is véletlenszerű, hogy sikerül-e a távirányító hatósugarán belül parkolni. Egy olyan 21. századi rendszer viszont, amit mobiltelefonról lehet vezérelni, 300+ ezer forint. Most már - ki tudja meddig tartom még meg ezt az autót - ennyit nem szánok rá.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Zdudjks (523)
torokcs1971 Creative Commons License 2018.09.27 0 0 525

Sziasztok,

 

Ígéretem szerint: A kocsi összerekva és úgy látom tökéletesen működik! Persze egyenlőre csak egy Tatabánya Biatorbágyot futottam vele oda-vissza, de nem jelentkezett probléma, hozza amit kell...

Teljes költség 160.000 lett.

Előzmény: torokcs (522)
Zsolti DS Creative Commons License 2018.09.26 0 0 524

Sziasztok! 

Nem nyílik a hátsó ajtóm se kívülről se bévülről,ki tud nekem segíteni mit csináljak vele ?Köszönöm 

Zdudjks Creative Commons License 2018.09.26 0 0 523

Sziasztok 

 

Az lenne a kérdésem h ti hogyan hasznaljatok a motormelegitest mi a tapasztalatotok? Gondolok itt h mennyi idore kapcsoljatok be stb..

Illetve h van e valaki akinek szereltek e már be allofutest utólag?Nagyon elkezdtem rajta gondolkodni😁

Előre is köszönöm a valaszokat 

torokcs Creative Commons License 2018.09.10 0 0 522

Nos, pénteken láttam a kiszerelt szűrőt: Hát ezt már nem igen tisztítja ki senki - a belsejébe beszondázva hiányzik a kerámia közepe, mintha elolvadt volna. Vele olvadt a hátsó hőmérséklet szonda és a Lambda szonda is off! Kiiktatni nem akartam - mertem...

Tehát vásárolni kell! Gyári újat nem veszek - egy angol cég új cuccát néztem ki egyenesen Devonból GB-ból (BM Catalyst). Nem tünnek amatőröknek, 50 éve futnak Angliában: http://www.bmcatalysts.co.uk/about/#history

Nálunk is forgalmazzák - horror áron. Egy hét alatt paypal fizetéssel érkezik, fuvarral együtt 70 K.

A Lambda szonda Bárdinál - kedvezménnyel 29990 Ft (DENZO), a hőmérsékletszonda szintén e körül lesz, ez eredeti NISSAN Az Egyesült Arab Emirátusokból. (sajnos erre nem mertek még elérhetőségi időpontot sem adni itthon)

Mivel - már meséltem, hogy a kerékagy csapágynál is megjártam a vezetékezéssel (komputer nem ismerte fel az utángyártottat, csak a régi, gyári vezetékkel), ezért nem is bánom, hogy az gyári lesz.

Itt tartok, jó eséllyel kb. egy hét múlva egyben a cucc és mehet vissza a kocsira. Majd még jelentkezem!

Előzmény: ŰTH (521)
ŰTH Creative Commons License 2018.08.30 0 0 521

Szia!

Sajnálom, hogy így megjártad. Az autót viszont ne sajnáld a terep miatt, mert pont erre lett tervezve.

Én csak akkor próbálkoznék a DPF pucolásával, ha legfeljebb negyedannyit kérnek érte, mint gyári szűrőért.

Épp most(anság) volt egy cikk az AutóMotor-ban erről. Ott az utángyártott szőket nem javasolták. Vagy pucolás, vagy gyári új.

 

Majd dobj léccci infót, hogy mi lett!

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: torokcs (520)
torokcs Creative Commons License 2018.08.27 0 0 520

Íme néhány kép a tortúráról...

Az első átkelés utángázló építés utánVégre kiértünk!

 

A szívem szakadt meg, de nem volt hátra, csak előre!

torokcs Creative Commons License 2018.08.27 0 0 519

Sziasztok,

 

Nem rég sikerült "megdöglesztenem" a gépemet... Erdély - Kostelek. Elindultunk egy erdei úton, amelyen 4 km-t kellett volna megtenni az aszfaltig. A probléma ott kezdődött, amikor kb. 500 m után eltűnt az út - elvitte a megduzzadt patak! Visszafordulási lehetőség semmi, úgyhogy tovább előre. 4,5 óra alatt tettem meg a 4 km-t, ezalatt kb. 5x keltem át a patakon, ebből 3x gázlót kellett építeni! Végre elkezdtünk emelkedni a pataktól, mikor egyszerre elment az erő és kigyulladt a részecskeszűrő lámpa. Egy aksisaru levétellel sikerült kikecmeregni az aszfaltig, de a regenerálás nem indult meg. Sőt jött a motorkontroll jelzés is. Csíkszépvízen komputerre tették, de így sem tudták elindítani a regenerációt. Így - bízva a szerencsébe - elindultunk haza. Nos Királyhágón megizzadtam azon a 30-40-es tempón amivel felkapaszkodtam. Nagyon nem ment. Itthon ismét ellenőrzés: A részecskeszűrő eltömődött, mert a hátsó nyomásszenzor nem működik. Mivel ez a legalsó szenzor, lehet, hogy leakadt és elszakadt a vezeték - még nem tudom. Szerdán szedik szét. A szűrőt viszont tisztítani kell   (vagy...) Most nézegetem a lehetőségeket, a mosatást nem ajánlja a kolléga, mert állítólag ott a ganéval megy valami filmréteg is a kerámiáról, ami a korom tapadást gátolja. Ezáltal egyre csökkennek a tisztítások közötti km intervallumok. Találtam viszont egy kemencében történő kiégetéses javítási eljárást - most ezt nézegetem. Bár utángyártottban durván egy 100-as az új is (2év garanciával). Szerintetek?

Azért vagyok bizalmatlan a tisztítással kapcsolatban, mert a 20.000 km, vagy 1 év amit vállalnak általában, elég karcsú garanciának tűnik.

Zsolti DS Creative Commons License 2018.08.12 0 0 518

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Nem nyitódik a bal hátsó ajtóm. Bévülről helyén van a bovden de kívülről nem férek hozzá csak a műanyag takarót tudtam lekatintani. Hogyan tudom az ajtót kinyitni hogy hozzáférjek a zárhoz? Köszönöm 

sa-gx180 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 517

Elkészült az autó )

 

Nem volt semmi hangja vagy bármi baja, de 180 000 km után úgy döntöttem hogy kicseréltetem a vezérműláncot dupla sorosra.

 

Az anyag és a szerelés 370 000 plusz kiderült hogy ennyi kilométernél a vákum pumpa csapágyát is illik cserélni ez még 30000

 

Volt még olaj+szűrö - üzemanyagszűrő - fagyálló - jobb hátsó kerékcsapágy csere is.

 

 

 

Valamint a nem működő tempomatom is megjavult )

 

Az volt a baja hogy az abs. vezérlő modul egy korábbi hibakód miatt resetelt ? felvett egy középértéket és ez miatt nem ment.

Egy ügyes villamosságis segítségével fel lett támasztva.

Most már jó.

 

 

Korábban azt hittük hogy a légzsák átvezető szalag döglődik ki is cseréltettem 150 000-ért de nem lett jó (

 

A Nissannál azt mondták hagyjam ott az autót majd teljesen belemásznak,_ ja 17000 forintért óránként_ ezt kihagytam.

 

Mozgott a légszűrőház, nyikorgott a hátsó ajtó zsanérja a motortér nyitó zár porzott, ezek is megjavultak.

 

Így mindennel együtt 550 000 forintot fizettem.

 

Ha nagyobb javítás kell egy Pathfindernek ide nyugodtan vihetitek, garantáltan jó kezekben lesz.

https://www.autoalkatresz.hu/auto-motor/vezerles_alkatreszei/nissan-navara-25dci-navarapathfinderd22cabstarrenaul-mielott-elszakadna-vezermulanc-atalakito-szett-782810

 

 

 

 

           

sa-gx180 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 516

Amúgy ez egy gyakori hiba, az autó könyvében két oldalon keresztül sorolják hogy mitől lehet.

 

 

Előzmény: sa-gx180 (515)
sa-gx180 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 515

A csúszós út az a kipörgésgátló )

 

Nekem is csinálta ezt, a főfékhengeren az egyik gomba halt meg.

 

Egy diag. rögtön megmondja hogy mi baja.

Előzmény: Zdudjks (513)
ŰTH Creative Commons License 2018.04.17 0 0 514

Jól sejted, ez nem normális. Szerintem egy szerviz felé indulj.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Zdudjks (513)
Zdudjks Creative Commons License 2018.04.17 0 0 513

Sziasztok

Van egy 2005-ös vasam es mikor kéne az esp kivilágít a műszerfalon a csúszós úttal együtt es ezek ott is maradnak nekem még le nem állítom a motort. Úgy sejtem ez nem normális jelenség tudja esetleg valaki mik lehetnek az okai h merre induljak még is?

 

sa-gx180 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 512

Leadtam az autót lánc cserére )

Előzmény: ŰTH (511)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.30 0 0 511

Tényleg jó cikk. Érdekes az a mondás benne, hogy az olajat a régi/rossz turbó leszerelése ELŐTT kell cserélni. Nekem az/annyi jött le a szerviz magyarázatából, hogy az új turbónak már friss olajjal kell indulnia. Ezt az infót próbáltam meg átadni. (Még valami olyasmit is mondtak, hogy felszerelés előtt a felújított turbóba töltöttek olajat, hogy ne szárazon kezdjen forogni.)

 

Ettől függetlenül nyilván a Ferryker tudja a tutit.

 

De vajon mi a különbség a között, hogy a régi/rossz turbó leszerelése előtt cserélik az olajat (ahogy a Ferryker mondja a cikkben) VAGY az új/felújított turbó felrakását követően, de a motor első beindítása előtt (ahogy nekem magyarázták)? Te érted ezt?

 

Akárhogy is, nálam nyilván jól csinálták, mert a bő 5 hónappal és 14 eKm-rel ezelőtti felújítás óta a turbóm - köszöni szépen - jól van. Semmi jele annak, hogy rosszul végezték volna el a felújítást / olajcserét / beindítást.

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: sa-gx180 (510)
sa-gx180 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 510

Ez egy elég jó írás a turbókról

 

https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/

 

 

Amúgy április közepén cseréltetem a vezérműláncot, majd beszámolok róla )

ŰTH Creative Commons License 2018.03.30 0 0 509

Még az jutott eszembe, hogy nézd meg, hogy az intercooler-be vezető csőben mennyi olaj van, vagyis hogy mennyire olajos a cső belseje. (Egy sima csőbilinccsel van csak rögzítve, hogyhogy könnyen lejön.) Egy kevés olaj lehet abban a csőben, az normális, de sok nem. (Persze mennyi a "sok"???) Illetve azt nézd meg, hogy a csőcsatlakozásról szivárgó olajtól dzsuvás-e maga a közteshűtő. Ha nem, akkor lehet, hogy nem is a turbó a ludas... 

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Ákos760126 (507)
ŰTH Creative Commons License 2018.03.30 0 0 508

Amire figyelj a felújításnál:

- Ne kínai gyártású alkatrészt építsenek be. Azok sokkkkal olcsóbbak, de - állítólag - nem tartósak.

- Az új/felújított turbót már friss motorolajjal indítsák be, vagyis a motorolajat akkor kell lecserélni, amikor felrakták az új turbót, de még az első beröffentés előtt.

- Kérj számlát az alkatrészekről és a melóról is. Drága dolog ez ahhoz, hogy ne legyen jótállásod.

 

Nekem a felújítást követően egy ideig picit gyengébbnek érződött a motor, de aztán helyreállt a rend. Vagy összekoptak azok a dolgok, amiknek össze kellett kopniuk, vagy csak megszoktam.

 

Sok szerencsét!

 

Üdv:

ŰTH

Előzmény: Ákos760126 (507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!