Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.29 0 0 159

Biztos nagy közönségsikert arat majd, ha egy aug. 20-i viziparádén eldönget a Parlament elött...

Valamiért az emlékeimben sokkal nagyobbnak élt. Rég volt.

A nagy fényszórók utalnak a felhasználásra, hogy nem vasárnapi úri korzózásra tervezték.

Mennyi lehetett a Vne-je?

Előzmény: Rep-Air-rer (158)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.27 0 0 158
Találó megálapításaidhoz még hozzájön a réselt kivitel miatti "csökkentett" zajhatás valamint gyártástechnológiai szempontból így megelőzték sérülés esetén a légcsavar teljes átrepedését. Átúszta már a Dunát is, igaz még nem saját erőből.
Előzmény: Törölt nick (156)
Vgyuri Creative Commons License 2008.06.27 0 0 157

Ha te nem érted, az a te bajod. Én vizitaxis ráhordásra gondoltam, arra sem komolyan.

 

Előzmény: Rep-Air-rer (154)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.27 0 0 156
Az a légcsavar nem semmi. Mi oka van ennek a fura kivitelnek? A kisebb átmérő volt a cél? Vagy a sérülésekkel szembeni  jobb ellenállóképesség?
Előzmény: Rep-Air-rer (151)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.27 0 0 155

Gyönyörű!!

Kb. 30 éve láttam utoljára. Ez is a történelem része.

Előzmény: Rep-Air-rer (151)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.27 0 0 154
Kérdésed második részével nem tagadtad meg önmagad....)
Előzmény: Vgyuri (153)
Vgyuri Creative Commons License 2008.06.27 0 0 153

És mire fogják használni, ha kész lesz? Ez lesz a ráhordó járat a Clark Ádám tér - LHTL viszonylatban :-?

 

Előzmény: Rep-Air-rer (151)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.27 0 0 152
Bizonyára észrevetted, hogy az átlagforgalom nem volt nagyobb a megszokottnál csak kiegészítette a repetuált a LI-2, PO-2 és JAK-18T.
Előzmény: Tophatters (150)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.27 0 0 151
Klasszikus "repipari " termék. Repmotor, míves kivitelű lágy átmenetekkel rendelkező szegecselt alu törzs, differencált kormányzás, Tupoljev emblémás kormány, stb.-----stb. Nem lehet vele betelni.
Előzmény: Törölt nick (149)
Tophatters Creative Commons License 2008.06.26 0 0 150

Bocsi, hogy itt kérdezem, de mi volt ma ez a nagy repkedés a tököli reptéren?

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 149

Ugyanaz az elv, csak komoly zárt pilótafülke. Ezt használták Grisáék mostoha időjárásban is. Meg sokkal laposabb, áramvonalas.

Csak 70-90 litert kér egy órára.

 

Előzmény: Vgyuri (148)
Vgyuri Creative Commons License 2008.06.26 0 0 148

Ja, ez a floridai dizájn? De akkor mitől amfimbia? Víz-mocsár :-?

 

Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 147

Nem légpárnás. A repülőgép motor csak a tolóerőt adja. Szabályosan úszik a vizen, illetve amikor felgyorsul, mint egy siklóhajó szinte csak fölötte. Csak nagyon kicsi a merülése és mivel nincs propeller a vízben, ezért a susnyás, nádas sekély vízben is jól megy.

Anno még a Reülőgépes Szolgálat idején Budaörsön csinálták a nagyobb ápolásokat, láttam párszor . A PZL 101 motorja van rajta.

Előzmény: Vgyuri (146)
Vgyuri Creative Commons License 2008.06.26 0 0 146

Tedd hozzá, hogy légpárnás jármű, mert az amfimbia szó a repülős topicocon sokaknak mást jelent :-)

 

Előzmény: Rep-Air-rer (145)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.25 0 0 145
Repülőgépgyárban készült de mégsem repülőgép. A mai napon a tököli reptérre érkezett felújítandó társként a meglévő UTI Mig-15 SB-lim-2A- hoz egy a Tupoljev gyár által 1961-ben készített A-3 Amfibia amely valaha a Fertő-tavon teljesített szolgálatot. Ő határvadász volt és azért is került a vadászgépek közzé.
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.06.01 0 0 144
Amit az emberke mondott az a médiában jól hangzik de szerencsére egy szó sem igaz belőle. Az eladó egy nyugdíjas pilóta aki poziciójánál fogva a 15-ösök leselejtezésekor hozzájutott néhány nagyszerűen lekonzervált példányhoz és köszöni szépen kitűnő egésségnek örvend. Alíg várja az ISKRA tipusselejtezését mert szeretne hozzájutni azokból is pár példányhoz. Ha érdekel az amerikai gépének műszaki álapota szivesen kűldök néhány képet a Tamás által készített felvételekből. Nem egy szívderítő látvány. Az Albákkal kapcsolatban csak annyit, hogy a beszerzési források között van Oroszország és volt tagállamai és jónéhány arab ország is.
Előzmény: Vgyuri (143)
Vgyuri Creative Commons License 2008.05.31 0 0 143

hogy cseh és szlovák műszaki felügyelet alatt mintegy 180 db L-39-es üzemel Amerikában.

 

És ezeket honnan szedték ösze? Szovjet utódállamokból? Cseh ás Szlovákiában nem hiszem, hogy ennyi eladó lett volna, újat meg biztos nem gyártottak erre a célra. De már kezdem éreni, miért akarták visszabarterezni a csehek a mi albáinkat.

 

Ez a gép szintén Lengyel gyártású és a mienk tesvére illetve ugyanaz a beszerzési forrása.

 

Azt nem tudod, amit a filmben a gép tulajdonosa is csak sejtelmesen lebegtetett: mi lett a dolgot összehozó nemzetközi fegyverkereskedővel, akit az üzlet óta a film szerint senki sem látott?

 

Előzmény: Rep-Air-rer (142)
Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.05.31 0 0 142
Néhány éve volt szerencsém több alkalommal a trencsényi repjavítóban dolgozni és az ottani kollegák mondták, hogy cseh és szlovák műszaki felügyelet alatt mintegy 180 db L-39-es üzemel Amerikában. Egyébként R Ttomi repült az esti fílmben szerepelt UTI MIG-15-el egy félórát. Ez a gép szintén Lengyel gyártású és a mienk tesvére illetve ugyanaz a beszerzési forrása.
Előzmény: Vgyuri (141)
Vgyuri Creative Commons License 2008.05.31 0 0 141

Megint volt a Spektrumon a "Fegyverzet dúsgazdagoknak" c. film. Most láttam a legelejét, az amcsiknál levű négyes Alba-kötelékről. De nagyon sok lehet náluk, mert csak balesetből 8 volt a film szerinti előző évben.

 

A többit, a Cobrát, a Bucaneert, a Lightingot, az F-104est, MiG-15öst már láttam korábban is, de akkor is qrva irigy vagyok :-)

 

Rep-Air-rer Creative Commons License 2008.05.31 0 0 140
Köszönöm kérdésed de sajnos a gép nem fog elkészülni a repnapra. Terveim szerint az első hajtóműindítást szeptember második felében ellehet végezni de ezután következik a beszabályzás , remélem nem hosszú, folyamata és a hatósági átvétel. Néhány napon belűl a HA-UTI honlapjára felteszünk pár képet a dolgok jelenlegi álásáról. Párhuzamosan történik az összeszerelése minden fődarabnak valamint a repgép és hajtóművezérlésnek. Elnézést kérek ezért a néhány hónap információszegény időszakért de ha meglátogatsz bennünket a reptéren ,rádöbbensz, hogy nem telt el haszontalanul ez az időszak sem.
Előzmény: Tophatters (139)
Tophatters Creative Commons License 2008.05.30 0 0 139
Hogy áll most a MiG-15 felújítás. Gondolom Kecskemétre nem lesz kész. Jövőre esetleg már láthatjuk a levegőben ?
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.11.01 0 0 138
Néhány nyugdíjas volt munkatársadat felfedezheted a mig-15.fw.hu oldalon. Üdv!
Előzmény: Törölt nick (137)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.01 0 0 137

Halló Urak!

 

Most csöppentem ide, van itt esetleg valaki a régi PG-ből??

Én ott végeztem 79-ben.

Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.10.07 0 0 136
MIG-21F-13 Tökölön.
Rep-Air-rer Creative Commons License 2007.10.03 0 0 135
Hétfőn éjszaka Alsónémediből a tököli reptérre átszálításra került egy Csehszlovák építésű MIG-21 F-13. A gépet egy a repülés iránt mélyen elkötelezett társunk jóvoltából sikerült megmenteni a lángvágó elől és így kapott szálást a tököli repülőtéren a javítás alatt lévő MIG-15 közelében. További sorsáról az átvizsgálása után döntünk. Igaz rendszerei komplettek, sérűlési nyomokat vagy szerkezeti hiányosságokat egyelőre nem fedeztünk fel rajta de sajnos a mostoha tárolási körűlményei miatt már repülésre nem készíthető fel. Képeket a hétvégén tudok produkálni. Kis türelmet kérek!
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 134
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 133
Előzmény: Airbus A318 (132)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 132
Arról lehet tudni hogy fellelhető e magántulajdonban lévő F-14-es ?




Az amerikai haditengerészet kétfarkú kandúrja
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.30 0 0 131
A főút felől csak egy rég leláncolt kap van a drótkerítésen. A mellékutcában viszont mintha kaput építenének. Kiírva nincs semmi.
Előzmény: lutria (130)
lutria Creative Commons License 2007.05.18 0 0 130

Azóta már jobban benőtték a fák,alig lehet látni a gépeket.Elhagyottnak tűnik a hely,sosem látok tanulókat a környékén.Bár én több helyen is valami olyat olvastam hogy a Kossuth-ban megszünt a képzés.

Csak a Pintér József Koalája szokott leszállni mellette pl. ma is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!